Moduł/aparat zapłonowy silnika Z5

Postprzez XDawidX » 18 mar 2006, 17:52

Zdemontowałem aparat zapłonowy z uszkodzonym modułem. Na aparacie jest następujący ciąg znaków: B6BF P5 T2T57371
Problem pojewił się gdy znalazłem to:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ap%B3onowy
i prawdę mówiąc zgłupiałem. Pojawiają się tam oznaczenia BPM6 P9 i BP1A M3
Które znaczki z ciągu B6BF P5 T2T57371 identyfikują moduł?
Moduły z jakimi oznaczeniami można eksploatować w silniku Z5... bo chba było ich więcej niż 1
Początkujący
 
Od: 5 lis 2004, 01:32
Posty: 22
Skąd: Wrocław/Rzeszów
Auto: 323F BA Z5 1,5i 1995r

Postprzez MarVin » 18 mar 2006, 18:17

Mam ten sam problem szukam modulu do Z5 i mialem juz kilka na oku ale jak sie okazuje, mimo iz sa one z silnika Z5 np. z 98 roku nie pasuja maja inne oznaczenie.. :( Moj aparat zaplonowy to model: P5 – to jest ten znak identyfikujacy go :) Rozmawialem z naszym Dr. Jaksa i z tego co powiedzial trzeba kupic taki sam aparat poniewaz inny nie bedzie pasowal wlasnie z powodu instalacji elektrycznej.. Gadalem tez z farciarzem i on wymienil swoj aparacik (P5) na aparacik P9 wiec juz sam nie wiem czy wystarczy tylko zeby dany aparat mial 2 Piny i bedzie juz pasowal ;/ Z kolei znalazlem kolejny aparat z oznaczeniem M3 :| tez z modelu 1.5 Z5 :(

Ehhh.. szukam wszedzie gdzie sie tylko da ale P5 jak nie bylo tak nie ma.. Jak znajdziesz to daj znac gdzie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2005, 20:15
Posty: 151
Skąd: Lublin
Auto: Renault Master 2.5dCi 120 KM

Postprzez XDawidX » 22 mar 2006, 23:29

Dzięki za informację. Znalazłem cały aparat we Wrocławiu... ale krzyczą jak za zboże :(
Może uda się go kupić w rozsądnej cenie. Jak coś zlokalizuję to dam znać
Początkujący
 
Od: 5 lis 2004, 01:32
Posty: 22
Skąd: Wrocław/Rzeszów
Auto: 323F BA Z5 1,5i 1995r

Postprzez farciarz » 25 mar 2006, 23:19

MarVin napisał(a):Gadalem tez z farciarzem i on wymienil swoj aparacik (P5) na aparacik P9


Dokładnie. Miałem poprzedni aparat P5...a obecnie P9. A wymiany dokonali mi w serwisie razem z wymianą silnika. :P ...Ale nie wiem, czy grzebali cokolwiek w elektryce <glupek2>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez XDawidX » 31 maja 2006, 18:52

Możesz podać pełny symbol tego nowego aparatu.
BPM6 P9 ????
Początkujący
 
Od: 5 lis 2004, 01:32
Posty: 22
Skąd: Wrocław/Rzeszów
Auto: 323F BA Z5 1,5i 1995r

Postprzez tadziol » 31 maja 2006, 20:51

XDawidX napisał(a):Zdemontowałem aparat zapłonowy z uszkodzonym modułem.


padnięty moduł w Z5?? jestes tego pewny?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez XDawidX » 31 maja 2006, 21:59

Na 99,99%
– brak błędów komputera
– usterka w układzie zapłonowym lub elementach wpływających na zapłon /na gazie... którego już nie mam... było to samo. Dodatkowo na serwisie sprawdzili układ paliwowy, ciśnienia w garach – b.u. Rozrząd – b.u./
– szarpanie występuje na rozgrzenym silniku /po ochłodzeniu objawy ustępują... nie do końca ale mógłbyś powiedzieć że jest sprawna...na ok. 2-4 min./
– ładowanie i nap akumulatora – b.u.
– kable, świece, kopułka wyliminowane na 100 %
– za duże wyprzedzenie zapłonu... jak się domyślasz zależne od temperatury... niemożliwy do ustawienia /niemożliwe do skorygowania – maksymalne wyprzedzenie na aparacie pozwala tylko na zminimalizowanie szarpania/
– trudności w uruchomieniu silnika /na gorącym niemożliwe – odbija/

Wszyscy mechanicy wymiękli lub powiedzieli a p a r a t
Mój typ to też aparat (moduł lub cewka)

Jak nie trafię to niedługo będzie na allegro hahaha ... a za kasę z niego kupię młotek... tylko DUŻY hahaha

PS Farciarz dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 5 lis 2004, 01:32
Posty: 22
Skąd: Wrocław/Rzeszów
Auto: 323F BA Z5 1,5i 1995r

Postprzez tadziol » 31 maja 2006, 22:24

XDawidX napisał(a):Wszyscy mechanicy wymiękli lub powiedzieli a p a r a t


a ja nie wymiękam <lol> ,moja diagnoza:uszkodzona cewka zapłonowa.
i nie będę popierał tego argumentami.powiem tylko,że zrobiłam już kilka aparatów Z5 gdzie własnie cewka dała pupy,nic innego tam nie pada howgh!
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez farciarz » 1 cze 2006, 07:38

tadziol napisał(a):uszkodzona cewka zapłonowa.

Ale co to za różnica ??...czy cewkę w tym aparacie da się wymienić ?? :|...czy też dopinaliście nową cewkę z zewnątrz aparatu.

Pytam Tadziol dlatego, bo zostawiłem sobie ten uszkodzony aparat ...... :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Briareos » 1 cze 2006, 16:35

Cewkę można dopiąć, moduł można dopiąć... Musi rozdzielacz zostać, reszta do zrobienia. Piękne to to nie jest, ale działa. Jak ktoś chce być purystą to zawsze może z ASO nowe zamówić, ale ta przyjemność kosztuje... jak kto lubi.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez farciarz » 1 cze 2006, 17:42

Nowy aparat kosztuje bagatela 2500 zł. Ja pytałem dlatego...czy cewka wewnątrz aparatu jest wymienna ( czy jest to wogóle do zrobienia ), bo jeśli chodzi o podpięcie z zewnątrz...to nie bawiłbym się w taką rzeźbę <dupa> <lol>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez tadziol » 1 cze 2006, 18:14

Briareos napisał(a):Cewkę można dopiąć,


i zapominamy o problemie na wieki


farciarz napisał(a):bo jeśli chodzi o podpięcie z zewnątrz...to nie bawiłbym się w taką rzeźbę


oooo....widzę,że stać cię na
farciarz napisał(a):Nowy aparat kosztuje bagatela 2500 zł.


tylko,co będzie jak aparat za 2,5 tysiaka po czasie znowu diabli wezmą?


Briareos napisał(a):Piękne to to nie jest,


jak się postara to i to mozna ładnie zrobić,zresztą-patrz xedos-6 KF
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez farciarz » 1 cze 2006, 18:38

tadziol....hehe nie stać mnie na to by wywalić 2500 dlatego pytałem czy idzie wymienić cewkę wewnątrz aparatu. Jeśli nie...to pozostaje kupno używki za ok 450 zł...lub faktycznie rzeźba z zewnątrz <dupa>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez tadziol » 1 cze 2006, 19:22

farciarz napisał(a):pytałem czy idzie wymienić cewkę wewnątrz aparatu.


wymianić idzie,ale skąd wziąć? nie wiem czy ASO oferuje nowe...

farciarz napisał(a):Jeśli nie...to pozostaje kupno używki za ok 450 zł...


i dalej nie masz pewności co kupiłeś i na jak długo...

farciarz napisał(a): rzeźba z zewnątrz


podziała na wieki,zresztą co tu gadać,mam na stole aparat z X-9 KF34,jeśli będzie robiony to zapodam foto
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez XDawidX » 4 cze 2006, 14:48

tak jak zapowiadałem kupiłem nowy aparat. Dzała :) Młotek okazał się zbędny.
Uruchamiając silnk z uszkodzonym aparatem mocno nadwyrężyłem rozrusznik. Ale to już żaden problem jak się wie co padło. Teraz jeździ :D

Tak z ciekawości zapytam: czy ktoś wie dlaczego tak mało aparatów B6BF jest dostępnych?
Wszędzie można dostać aparat BP1A M3 natomiast pozostałe 2 są conajmniej trudnoosiągalne. Ponadto zauważcie że schemat instalacj elektrycznej uwzględnia tylko wariant BP1A.
Początkujący
 
Od: 5 lis 2004, 01:32
Posty: 22
Skąd: Wrocław/Rzeszów
Auto: 323F BA Z5 1,5i 1995r

Postprzez Puhcio » 4 cze 2006, 16:17

tadziol napisał(a):mam na stole aparat z X-9 KF34


Miałem taki sam w Milleni.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Tasior » 3 lip 2007, 20:57

Czy może ktos sie orientuje, czy jak akumulator jest slaby to moga szalec obroty na biegu jalowym??? Ma to jakies znaczenie???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Furmii » 8 lip 2007, 12:55

Witam!

Ma u siebie aparat M3. Zdaje się, że cewka już daje ciała. Gdzie takową można dostać?
Może znacie ewentualny koszt?
Początkujący
 
Od: 19 gru 2006, 22:39
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Z5 `98 stock

Postprzez qpr » 7 sie 2007, 08:42

hejka :)

pytanie do osób z aparatami zapłonowymi p5..

próbował ktoś założyć aparat m3?.. czym się różnią? wtyczka wyglada podobnie.. 4 pinowa.. a może da się podmienić wnętrzności z m3 do p5?

Swoj aparat mam zamiar wysłać do tadziola.. sek w tym że potrzebuje założyć inny aparat na czas naprawy.. a tych p5 jak na lekarstwo :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2006, 06:41
Posty: 45
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez kinki » 19 maja 2008, 17:33

odswiezam temat :)
czy ktos orientuje sie czy mozna zamiast M3 wlozyc P9 bez przerabiania instalacji? czy wszystkie wtyczki pasuja ?
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (457/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323