Wymiana kompletnego sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez radziu » 14 mar 2007, 09:20

Witam,

Przymierzam się w ten weekend do wymiany sprzęgła i zastanawiam się co może pojśc nie tak, gdzie może być problem ze ściągnięciem/założeniem jakiejś części no i jakie narzędzia będą potrzebne? Jeżeli ktoś robił coś takiego i może udzielić kilku wskazówek to byłbym wdzięczny. Może Jaksa coś podpowie? ;)

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi,
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Łukasz » 14 mar 2007, 11:05

Będziesz miał pewnie kłopot z założeniem skrzyni tzn.wpasowaniem wałka od skrzyni w sam środek tarczy i koła zamachowego.Aby sobie pomóc zrób taki kołek(wałek) najlepiej z kija od szczotki abyś mógł równo ustawić tarczę.Nie pamiętam średnicy ,coś ok 2 cm.Przy okazji wymień małe łożysko,które znajduje się na kole zamachowym.Nie wiadomo kiedy padnie,kosztuje grosze a nie będziesz musiał potem zdejmować wszystkiego jak nawali.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez radziu » 14 mar 2007, 11:07

Witam,

Dzięki za podpowiedź. Łożysko w koło mam i tylny uszczelniacz silnika też mam ;) Przy skrzyni są gwiazdki czy normalne śruby, bo do tej pory nie zwracałem na to uwagi?

Pozdro,
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Łukasz » 14 mar 2007, 12:34

Wszędzie normalne śruby.Z tego co pamiętam to koło zamachowe jak byś odkręcał to jest cholernie ciężko.Albo ja taki słaby <lol>
A tak w ogóle to zrób fotorelację,może komuś się przyda i jak by co to łatwiej będzie pomóc.. ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez radziu » 14 mar 2007, 12:42

Oki. Postaram sie porobić jakieś foty i wkleję na forum.

Jeszcze raz dzięki.

Pozdrawiam,
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez KOCIHOTEL » 18 mar 2007, 01:38

Sorry ile dałeś za sprzęgło?Bo ja znalazłem kompletne AISIN po zniżkach za 500zł,ale to troszkę za drogo,dlatego na razie nie wymieniam.
zdjęcia mojej byłej kocicy: http://grono.net/pub/u/kocihotel/
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2006, 21:12
Posty: 28
Skąd: Legionowo
Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS

Postprzez Hannibal » 18 mar 2007, 08:40

Ja w sumie prosiłbym o kilka fotek tego uszczelniacza tylnego (tylny simmering zdaje się).

Mnie również czeka wymiana sprzęgła i chciałbym to wymienić zanim zacznie puszczać (pewnie już puszcza tylko nie wiem jeszcze :P).

Z góry dzięki :)
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez Waluś » 18 mar 2007, 09:38

gdzies po forum krąży moja fotorelacja z wymiany sprzęgła, poszperaj a wszystkiego się dowiesz :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Hannibal » 18 mar 2007, 10:23

Waluś o ile mnie pamięć nie myli to nie wymieniałeś simmerringu.
A chciałem zobaczyć o co w tym biega zanim ściągnę skrzynię. Sam simerring kosztuje niewiele bo 20zł hahaha
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez radziu » 18 mar 2007, 11:12

witam,

niestety fotorelacji nie bedzie. mam kilka zdjec, ale niestety nie zdjelismy skrzyni, bo bylo kilka na maksa pozapiekanych srub, a nie mam pneumatycznych narzedzi i dalismy sobie spokoj :| Sprzeglo bedzie robione w warsztacie :( Moge zrobic zdjatka tylnego uszczelniacza silnika jak chceci i wkleje.

Pozdro,
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez luk323 » 18 mar 2007, 13:23

jaki moze byc koszt kupna takiego nowego sprzegla do Mazdy 323F 1.5 16V z 1996 roku. Zawsze sie kiedys moze przydac. pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Waluś » 18 mar 2007, 22:16

Hannibal napisał(a):to nie wymieniałeś simmerringu.

którego ?? z wałka skrzyni czy uszczelniaczy półosi ??
Mam taki zwyczaj, jak coś jest sprawne to nie zaczepiam bo można popsuć :P A uszczelniacze skrzyni wymieniane były :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Gengol » 18 mar 2007, 23:12

Małe pytanko. A propos tego małego łożyska (chyba nazywa się prowadzącym tarczy sprzęgłowej) – no nie istotne. Ale można je dobrać w fachowym sklepie z łożyskami czy trzeba zamawiać firmowe konkretnie stworzone do tego celu. W maju czeka mnie wymiana sprzęgła a to łożysko chyba padło bo czasem coś "ĆWIERKA" a milknie po wyciśnięciu sprzęgiełka. Więc nie wiem czy łożysko wyciskowe czy właśnie to "maleństwo"? Interesuje mnie też cena. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez Waluś » 18 mar 2007, 23:33

to male łożysko kupisz w każdym sklepie na wymiar (nr z łożyska) cena hmmm kilkanaście do kilkudziesięciu zł, ale wyciskowe to juztylko konkretne
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez tomekrvf » 19 mar 2007, 00:09

Gengol napisał(a):W maju czeka mnie wymiana sprzęgła a to łożysko chyba padło bo czasem coś "ĆWIERKA" a milknie po wyciśnięciu sprzęgiełka

Te łożysko pracuje kiedy masz wciśnięte sprzęgło więc to nie ono piszczy. Numer łożyska to 6202 RS(koniecznie) i najdroższe czyli SKF kosztuje około 15PLN
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Gengol » 19 mar 2007, 00:09

Dzięki Waluś i tomekrvf. Wyciskowe mam – Sachs, tylko jeszcze to malutkie.
Czyli "CIWIERKA" wycisk? Ale to chyba wycisk bierze na siebie pracę podczas wyciśnięcia sprzęgła (wciśnięty pedał) i wtedy powinno się odzywać. No ale i tak zmianić trzeba. W trakcie roboty wszystko się wyjaśni. Jutro kupimy.
tomekrvf a to łożysko w każdym silniku test takie samo – mój 1.8 BP-DOHC? Ten numar co podałeś do do modelu GT?

A co powiecie na olej przekładniowy AGIP – wiadomo syntetyk 75W 90 i to samo do układu wspomagania? 1l. 37 PLN albo Castroll 31 PLN za 0,5l.
Ewentualnie STATOIL 47 PLN za 1l.
Co wybrać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez KOCIHOTEL » 21 mar 2007, 21:45

Komplet AISIN KZ-063 cena HURT:510.58pln DETAL:709.13pln-Lokalna filja Inter carsu.Dlaczego tak drogo?Sprzęgo SACHS jeszcze droższe.Pasuje tylko do GT
zdjęcia mojej byłej kocicy: http://grono.net/pub/u/kocihotel/
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2006, 21:12
Posty: 28
Skąd: Legionowo
Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323