Wymiana kompletnego sprzęgła
Strona 1 z 1
Witam,
Przymierzam się w ten weekend do wymiany sprzęgła i zastanawiam się co może pojśc nie tak, gdzie może być problem ze ściągnięciem/założeniem jakiejś części no i jakie narzędzia będą potrzebne? Jeżeli ktoś robił coś takiego i może udzielić kilku wskazówek to byłbym wdzięczny. Może Jaksa coś podpowie?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi,
Przymierzam się w ten weekend do wymiany sprzęgła i zastanawiam się co może pojśc nie tak, gdzie może być problem ze ściągnięciem/założeniem jakiejś części no i jakie narzędzia będą potrzebne? Jeżeli ktoś robił coś takiego i może udzielić kilku wskazówek to byłbym wdzięczny. Może Jaksa coś podpowie?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi,
===Radziu===
- Od: 19 lis 2003, 09:40
- Posty: 301
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 GF 1,9i
Będziesz miał pewnie kłopot z założeniem skrzyni tzn.wpasowaniem wałka od skrzyni w sam środek tarczy i koła zamachowego.Aby sobie pomóc zrób taki kołek(wałek) najlepiej z kija od szczotki abyś mógł równo ustawić tarczę.Nie pamiętam średnicy ,coś ok 2 cm.Przy okazji wymień małe łożysko,które znajduje się na kole zamachowym.Nie wiadomo kiedy padnie,kosztuje grosze a nie będziesz musiał potem zdejmować wszystkiego jak nawali.
- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
Wszędzie normalne śruby.Z tego co pamiętam to koło zamachowe jak byś odkręcał to jest cholernie ciężko.Albo ja taki słaby
A tak w ogóle to zrób fotorelację,może komuś się przyda i jak by co to łatwiej będzie pomóc..
A tak w ogóle to zrób fotorelację,może komuś się przyda i jak by co to łatwiej będzie pomóc..
- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
Sorry ile dałeś za sprzęgło?Bo ja znalazłem kompletne AISIN po zniżkach za 500zł,ale to troszkę za drogo,dlatego na razie nie wymieniam.
zdjęcia mojej byłej kocicy: http://grono.net/pub/u/kocihotel/
- Od: 10 kwi 2006, 21:12
- Posty: 28
- Skąd: Legionowo
- Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS
Ja w sumie prosiłbym o kilka fotek tego uszczelniacza tylnego (tylny simmering zdaje się).
Mnie również czeka wymiana sprzęgła i chciałbym to wymienić zanim zacznie puszczać (pewnie już puszcza tylko nie wiem jeszcze ).
Z góry dzięki
Mnie również czeka wymiana sprzęgła i chciałbym to wymienić zanim zacznie puszczać (pewnie już puszcza tylko nie wiem jeszcze ).
Z góry dzięki
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
- Od: 2 lut 2007, 11:55
- Posty: 68
- Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
- Auto: Daihatsu Applause 1.6xi
gdzies po forum krąży moja fotorelacja z wymiany sprzęgła, poszperaj a wszystkiego się dowiesz
Waluś o ile mnie pamięć nie myli to nie wymieniałeś simmerringu.
A chciałem zobaczyć o co w tym biega zanim ściągnę skrzynię. Sam simerring kosztuje niewiele bo 20zł
A chciałem zobaczyć o co w tym biega zanim ściągnę skrzynię. Sam simerring kosztuje niewiele bo 20zł
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
- Od: 2 lut 2007, 11:55
- Posty: 68
- Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
- Auto: Daihatsu Applause 1.6xi
witam,
niestety fotorelacji nie bedzie. mam kilka zdjec, ale niestety nie zdjelismy skrzyni, bo bylo kilka na maksa pozapiekanych srub, a nie mam pneumatycznych narzedzi i dalismy sobie spokoj Sprzeglo bedzie robione w warsztacie Moge zrobic zdjatka tylnego uszczelniacza silnika jak chceci i wkleje.
Pozdro,
niestety fotorelacji nie bedzie. mam kilka zdjec, ale niestety nie zdjelismy skrzyni, bo bylo kilka na maksa pozapiekanych srub, a nie mam pneumatycznych narzedzi i dalismy sobie spokoj Sprzeglo bedzie robione w warsztacie Moge zrobic zdjatka tylnego uszczelniacza silnika jak chceci i wkleje.
Pozdro,
===Radziu===
- Od: 19 lis 2003, 09:40
- Posty: 301
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 GF 1,9i
jaki moze byc koszt kupna takiego nowego sprzegla do Mazdy 323F 1.5 16V z 1996 roku. Zawsze sie kiedys moze przydac. pozdro
- Od: 21 sty 2007, 10:33
- Posty: 83
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.
Hannibal napisał(a):to nie wymieniałeś simmerringu.
którego z wałka skrzyni czy uszczelniaczy półosi
Mam taki zwyczaj, jak coś jest sprawne to nie zaczepiam bo można popsuć A uszczelniacze skrzyni wymieniane były
Małe pytanko. A propos tego małego łożyska (chyba nazywa się prowadzącym tarczy sprzęgłowej) – no nie istotne. Ale można je dobrać w fachowym sklepie z łożyskami czy trzeba zamawiać firmowe konkretnie stworzone do tego celu. W maju czeka mnie wymiana sprzęgła a to łożysko chyba padło bo czasem coś "ĆWIERKA" a milknie po wyciśnięciu sprzęgiełka. Więc nie wiem czy łożysko wyciskowe czy właśnie to "maleństwo"? Interesuje mnie też cena. Pozdrawiam.
<– SIOSTRY: Madzia i EFka
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
- Od: 3 lis 2005, 17:11
- Posty: 57
- Skąd: Jarosław
- Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91
to male łożysko kupisz w każdym sklepie na wymiar (nr z łożyska) cena hmmm kilkanaście do kilkudziesięciu zł, ale wyciskowe to juztylko konkretne
Gengol napisał(a):W maju czeka mnie wymiana sprzęgła a to łożysko chyba padło bo czasem coś "ĆWIERKA" a milknie po wyciśnięciu sprzęgiełka
Te łożysko pracuje kiedy masz wciśnięte sprzęgło więc to nie ono piszczy. Numer łożyska to 6202 RS(koniecznie) i najdroższe czyli SKF kosztuje około 15PLN
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Dzięki Waluś i tomekrvf. Wyciskowe mam – Sachs, tylko jeszcze to malutkie.
Czyli "CIWIERKA" wycisk? Ale to chyba wycisk bierze na siebie pracę podczas wyciśnięcia sprzęgła (wciśnięty pedał) i wtedy powinno się odzywać. No ale i tak zmianić trzeba. W trakcie roboty wszystko się wyjaśni. Jutro kupimy.
tomekrvf a to łożysko w każdym silniku test takie samo – mój 1.8 BP-DOHC? Ten numar co podałeś do do modelu GT?
A co powiecie na olej przekładniowy AGIP – wiadomo syntetyk 75W 90 i to samo do układu wspomagania? 1l. 37 PLN albo Castroll 31 PLN za 0,5l.
Ewentualnie STATOIL 47 PLN za 1l.
Co wybrać?
Czyli "CIWIERKA" wycisk? Ale to chyba wycisk bierze na siebie pracę podczas wyciśnięcia sprzęgła (wciśnięty pedał) i wtedy powinno się odzywać. No ale i tak zmianić trzeba. W trakcie roboty wszystko się wyjaśni. Jutro kupimy.
tomekrvf a to łożysko w każdym silniku test takie samo – mój 1.8 BP-DOHC? Ten numar co podałeś do do modelu GT?
A co powiecie na olej przekładniowy AGIP – wiadomo syntetyk 75W 90 i to samo do układu wspomagania? 1l. 37 PLN albo Castroll 31 PLN za 0,5l.
Ewentualnie STATOIL 47 PLN za 1l.
Co wybrać?
<– SIOSTRY: Madzia i EFka
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
- Od: 3 lis 2005, 17:11
- Posty: 57
- Skąd: Jarosław
- Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91
Komplet AISIN KZ-063 cena HURT:510.58pln DETAL:709.13pln-Lokalna filja Inter carsu.Dlaczego tak drogo?Sprzęgo SACHS jeszcze droższe.Pasuje tylko do GT
zdjęcia mojej byłej kocicy: http://grono.net/pub/u/kocihotel/
- Od: 10 kwi 2006, 21:12
- Posty: 28
- Skąd: Legionowo
- Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości