Zlacze diagnostyczne, kody bledow. Fotorelacja 626 GD
1, 2
przestudiowałem i w wolnej chwili zabiorę się za sprawdzenie-może czegoś się dowiem w ten sposób.Wczoraj pojechałem za miasto i przy okazji dokładnie sprawdziłem jak silnik się zachowuje.momentami wydałało mi się,że jest ok,ale tylko przy prędkościach powyżej 100km/h kiedy obroty też były wyższe,przy wyprzedzaniu musiałem kręcić grubo ponad 3 tyś.bo inaczej ciężko było coś wyprzedzić.A może to jednak benzyna jakaś felerna była?Zawsze tankowałem na shellu,a ostatnio coś mnie napadło i nalałem na orlenie.Tak czy siak sprawdzę te kody błedów-chociaż jakości paliwa po tym się nie dowiem,zle może coś innego jeszcze go gryzie.Dziękuje za pomoc i pozdrawiam
- Od: 31 mar 2006, 19:28
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 1.3 16V '91r.
Odnosnie samodiagnostyki – złącze "diagnostyczne" w mojej Mazdzie nie wygląda tak jak na zdjęciu – po prostu nie ma takiego. Jest owszem złącze o którym chodza słuchy ze do diagnostyki, ale sa to 2 kostki kilkupinowe... Co teraz?
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Huano, gdzieś jest opis na forum, ale nie mogę znaleźć. Na lewym błotniku w przegrodzie silnika jest zielona kosta 6 pinowa, z wolnymi 3 pinami (Zdjęcie nr1). W tą kostkę wpinasz diodę plus pod czerwono-czarny kabel, a minus pod zielono-czarny, następnie odszukujesz zieloną kostkę jedno pinową (Zdjęcie nr2) i zwierasz ją do masy. Przekręcasz kluczyk, tylko się nie przestrasz bo jest dziwny odgłos z komory silnika. Jeśli dioda zaczyna migać to znaczy że masz błedy i wtedy liczysz. Jeśli nie miga to nie masz błędów. Następnie odpalasz auto i obserwujesz diodę czy nie doszły jakieś nowe błędy.
Ostatnio edytowano 1 paź 2006, 16:49 przez Przemo, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
Przemo napisał(a):Huano, gdzieś jest opis na forum, ale nie mogę znaleźć. Na lewym błotniku w przegrodzie silnika jest zielona kosta 6 pinowa, z wolnymi 3 pinami. W tą kostkę wpinasz diodę plus pod czerwony kabel, a minus pod ten co jest pod nim, następnie odszukujesz zieloną kostkę jedno pinową i zwierasz ją do masy. Przekręcasz kluczyk, tylko się nie przestrasz bo jest dziwny odgłos z komory silnika. Jeśli dioda zaczyna migać to znaczy że masz błedy i wtedy liczysz. Jeśli nie miga to nie masz błędów. Następnie odpalasz auto i obserwujesz diodę czy nie doszły jakieś nowe błędy.
Dokładnie jest to wyjasnione w screenach ksiażki która zamiescilem
Postanowilem ze aby byla jasnosc co gdzie i jak w GD zrobie wszystkim zainteresowanym instrukcje obrazkowa jak odczytywac kody bledow w 626 GD wersja europejska (w amerykanskiej mozna pominac fragment o diodzie bo tam mruga lampka check engine)
Potrzebujemy :
Diode LED 12V (taka ma juz potrzebny rezystor) ze sklepu elektronicznego za max. 1,5zl
Troche drutu
Lokalizujemy duza zielona wtyczke ktora jest zlaczem diagnostycznym oraz mala zielona potrzebna do odpalenia trybu testowego
diode wsadzamy dokladnie w ten sposob jak na obrazku do 'gornych' wejsc
teraz przekrecamy kluczyk w stacyjce na ON i sprawdzamy, dioda powinna swiecic ciaglym swiatlem, jak nie swieci to nalezy nia poruszac i dopasowac styki tak zeby swiecila bo jak teraz sie nie swieci to potem nie bedzie mrugac
wylaczamy auto, podlaczamy drucik od zielonej wtyczki do minusowej klemy akumulatora lub masy w aucie
tak to wyglada w calosci
teraz przekrecamy kluczyk w stacyjce na pozycje ON i odczytujemy kody bledow,
u mnie to tak wyglada ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START
a potem juz leca kody (ale niewykluczone ze mam blad 10 na co jest 50% szans)
lista kodow oraz instrukcje i procedury odczytywania kodow znajduja sie tutaj
jak diode sobie ustawimy w dobrym miejscu to nie trzeba nawet wychodzic z auta zeby odczytac kody
bledy kasujemy poprzez odpiecie minusowej klemy i przytrzymanie pedalu hamulca przez 30 sekund
Moze sie komus przyda, znalazlem taki skan z jakiegos manuala
Potrzebujemy :
Diode LED 12V (taka ma juz potrzebny rezystor) ze sklepu elektronicznego za max. 1,5zl
Troche drutu
Lokalizujemy duza zielona wtyczke ktora jest zlaczem diagnostycznym oraz mala zielona potrzebna do odpalenia trybu testowego
diode wsadzamy dokladnie w ten sposob jak na obrazku do 'gornych' wejsc
teraz przekrecamy kluczyk w stacyjce na ON i sprawdzamy, dioda powinna swiecic ciaglym swiatlem, jak nie swieci to nalezy nia poruszac i dopasowac styki tak zeby swiecila bo jak teraz sie nie swieci to potem nie bedzie mrugac
wylaczamy auto, podlaczamy drucik od zielonej wtyczki do minusowej klemy akumulatora lub masy w aucie
tak to wyglada w calosci
teraz przekrecamy kluczyk w stacyjce na pozycje ON i odczytujemy kody bledow,
u mnie to tak wyglada ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START
a potem juz leca kody (ale niewykluczone ze mam blad 10 na co jest 50% szans)
lista kodow oraz instrukcje i procedury odczytywania kodow znajduja sie tutaj
jak diode sobie ustawimy w dobrym miejscu to nie trzeba nawet wychodzic z auta zeby odczytac kody
bledy kasujemy poprzez odpiecie minusowej klemy i przytrzymanie pedalu hamulca przez 30 sekund
Moze sie komus przyda, znalazlem taki skan z jakiegos manuala
Ostatnio edytowano 20 wrz 2010, 11:36 przez jazzzy, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 31 sty 2006, 00:43
- Posty: 694
- Skąd: CKMK
jazzzy napisał(a):u mnie to tak wygląda ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START
wszędzie to tak wygląd – czyli gotowość startu
napisz jeszcze gdzie plus a gdzie minus od diody wtykasz, bo dioda jest jednobiegunowa bo zdaje się że plus to chyba ta nóżka z opornikiem, zgadza się
Waluś napisał(a):jazzzy napisał(a):u mnie to tak wygląda ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START
wszędzie to tak wygląd – czyli gotowość startu
napisz jeszcze gdzie plus a gdzie minus od diody wtykasz, bo dioda jest jednobiegunowa bo zdaje się że plus to chyba ta nóżka z opornikiem, zgadza się
dioda nie ma sciecia na kolnierzu, wsadzilem tak jak widac czyli z rezystorkiem do prawego otworu i zadzialalo ale niewykluczone ze sie myle i ma isc odwrotnie co jednak jest malo mozliwe bo dioda swieci tylko przy wlasciwym polaczeniu
- Od: 31 sty 2006, 00:43
- Posty: 694
- Skąd: CKMK
jazzzy napisał(a):wsadzilem tak jak widac czyli z rezystorkiem do prawego otworu i zadzialalo ale niewykluczone ze sie myle i ma isc odwrotnie
nie ma takiej opcji. Jak wsadziłeś na chybił trafił to trafiłeś dioda świeci tylko w jednym położeniu ++; – –
pytanie tylko jak zrobić diodę samemu czyli do której nóżki przylutować rezystor kiedys pamiętałem ale jakoś wypadło mi to z bańki
nie ma znaczenia do której nogi dolutujesz rezystor, to połaczenie szeregowe
fabrycznie nowa dioda ma dłuższy plus
a jak się przyjżeć dokładnie to jedna noga ma w diodzie miseczkę a druga drucik idący do tej miseczki ten drucik to plus i zawsze można poznać
a tak na marginesie dioda nie ma plus minus tylko anodę i katodę
fabrycznie nowa dioda ma dłuższy plus
a jak się przyjżeć dokładnie to jedna noga ma w diodzie miseczkę a druga drucik idący do tej miseczki ten drucik to plus i zawsze można poznać
a tak na marginesie dioda nie ma plus minus tylko anodę i katodę
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):a tak na marginesie dioda nie ma plus minus tylko anodę i katodę
Adaś czepiasz się
Ale reszta jest ok
Waluś napisał(a):Adaś czepiasz się
nie czepiasz tylko wyjaśniasz aż za dokładnie
dobra robota jazzzy
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2351 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
jazzzy napisał(a):u mnie to tak wyglada ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START
a potem juz leca kody
nie wiem czemu ale mam wrazenie ze to pokazuje na starcie kod nr 10 bo jak u siebie sprawdzam kody – to nie mam "startu" tylko od razu bledy "sypie"
to taka moja uwaga
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
a tak przy okazji lista kodów dla 2,2:
01 Profile Ignition Pick-Up
02 Crankshaft Position Sensor
03 Crankshaft Position Sensor #1
04 Crankshaft Position Sensor #2
05 Knock Signal
08 Vane Airflow Signal
09 Engine Coolant Temperature Sensor
10 Vane Air Temperature Sensor
12 Throttle Position Sensor
14 Barometric Pressure Switch
15 EGO Sensor (Lean)
16 EGR Valve Position Sensor
17 EGO Sensor (Rich)
25 Fuel Pressure Regulator Control Solenoid
26 Canister Purge Solenoid
28 EGR Control Solenoid
29 EGR Vent Solenoid
34 Idle Speed Control Solenoid
42 Turbocharger Boost Control Solenoid
42 raczej wam nie wymiga
01 Profile Ignition Pick-Up
02 Crankshaft Position Sensor
03 Crankshaft Position Sensor #1
04 Crankshaft Position Sensor #2
05 Knock Signal
08 Vane Airflow Signal
09 Engine Coolant Temperature Sensor
10 Vane Air Temperature Sensor
12 Throttle Position Sensor
14 Barometric Pressure Switch
15 EGO Sensor (Lean)
16 EGR Valve Position Sensor
17 EGO Sensor (Rich)
25 Fuel Pressure Regulator Control Solenoid
26 Canister Purge Solenoid
28 EGR Control Solenoid
29 EGR Vent Solenoid
34 Idle Speed Control Solenoid
42 Turbocharger Boost Control Solenoid
42 raczej wam nie wymiga
dioda kosztuje ok 5gr, rezystor tez gdzies tyle:)
jeśli podłączysz samą zwykłą diodę pod 12v to się szybko przepali, dlatego ważny jest rezystor.
jeśli podłączysz samą zwykłą diodę pod 12v to się szybko przepali, dlatego ważny jest rezystor.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
klosek6 napisał(a):jak podłącze ją pod akumulator to świeci
jeśli jeszcze się nie spaliła to się nadaje
powiedz lepiej co to za błąd jak mi miga nr 36!! i wcale nie mylę się z liczeniu ;p
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6