Jak działają nawiewy środkowej konsoli?
1, 2
Mam pytanko na temat nawiewów ze środkowej kratki. Czy zawsze tam ma lecieć ciepłe powietrze przy ustawionym nadmuchu na ciepłym, bo jest tam przełańczanie przy tej krateczce góra dół i jak dam na dół to leci gorące a jak dam do góry to leci troszka chłodniejsze, ale nie leci całkiem zimne. Prosze o dopowiedź na to nurtujące Mnie pytanko.
Pozdrawiam
EDIT by MazDarek – temat powstał z połączenia dwóch podobnych.
Pozdrawiam
EDIT by MazDarek – temat powstał z połączenia dwóch podobnych.
- Od: 19 lut 2005, 11:48
- Posty: 30
- Skąd: Wadowice
- Auto: Mazda Xedos 6
dol goroace wluchajcie ja mam tak
gora tylko zimne ! beirze je bezposrednioo z zewnatrz !
a na dole mam taka temp jaka se nastawie
no ale zeby lecialo jeszcze jak jest wp ozycji dolnej musi byc wlaczony nawiew na dana kratke.
gora tylko zimne ! beirze je bezposrednioo z zewnatrz !
a na dole mam taka temp jaka se nastawie
no ale zeby lecialo jeszcze jak jest wp ozycji dolnej musi byc wlaczony nawiew na dana kratke.
- Od: 9 lip 2004, 09:39
- Posty: 249
- Skąd: żory
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat
Martin2382 napisał(a):Mam pytanko na temat nawiewów ze środkowej kratki. Czy zawsze tam ma lecieć ciepłe powietrze przy ustawionym nadmuchu na ciepłym, bo jest tam przełańczanie przy tej krateczce góra dół i jak dam na dół to leci gorące a jak dam do góry to leci troszka chłodniejsze, ale nie leci całkiem zimne. Prosze o dopowiedź na to nurtujące Mnie pytanko.
Pozdrawiam
tak ma być. wszystko w porządku. suwak przy kratkach otwiera lub zamyka małą klapkę w mieszaczu na nagrzewnicy (od kokpitem), wpuszczając nieogrzane powietrze. żeby wyrównać delikatnie temperaturę w aucie. bokami dajesz ciepłe, ze środka chłodniejsze, i masz miło.
U mnie tez lecialo caly czas chlodne, ale naprawilem. Okazało się, że linaka regulujące nawiew (ta od środkowego pokretła) wypadła z uchwytu, który znajduje się za schwowkiem (koło mieszacza) i regulacja nie reagowała (nie zamykała obiegu chłodnego powietrza). Teraz jest tak jak ma być: cieple – pokrętło na środkowej kratce w dół; zimne – pokrętło u góry (ludzik z niebieskim).
Xed is't bad, it's cool!!
Xed is't bad, it's cool!!
- Od: 3 mar 2005, 14:58
- Posty: 29
- Skąd: Warszawa Rembertów
- Auto: Mazda Xedos 2.0i V6 '97
Walker napisał(a):U mnie tez lecialo caly czas chlodne, ale naprawilem. Okazało się, że linaka regulujące nawiew (ta od środkowego pokretła) wypadła z uchwytu, który znajduje się za schwowkiem (koło mieszacza) i regulacja nie reagowała (nie zamykała obiegu chłodnego powietrza). Teraz jest tak jak ma być: cieple – pokrętło na środkowej kratce w dół; zimne – pokrętło u góry (ludzik z niebieskim).
Xed is't bad, it's cool!!
tia. linka konczy się małym oczkiem zatkniętym po prostu na plastikowy króciec.
Ale ze środkowej częsci leci Ci zimne czy tylko chłodne jak dasz posuwak do góry ( ludzik do połowy niebieski ) oczywiście jak masz na nadmuchu ciepłym
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 19 lut 2005, 11:48
- Posty: 30
- Skąd: Wadowice
- Auto: Mazda Xedos 6
Witam. U mnie jest tak.
Przełacznik w gornej pozycji (nadmuch na max. ciepłe) srodkowa kratka puszcza zimne powietrze.
Przełacznik w dolnej pozycji (nadmuch max. ciepłe) srodkowa kratka puszcza ciepłe powietrze.( takie jakie ustawione jest okraglym regulatorem temperatury)
Wyjątkiem jest tylko gdy nawiewy puszczone sa bezposrednio na pasazera, wtedy niezaleznie od przelacznika kratki srodkowej dumcha z niej powietrze takie jakie jst na regulatorze.
Działa to u mnie chyba tak jak nalezy. Poza tym to logiczne. Ten zimny nadmuch ze srodkowej kratki jest po to by pasazerom z tylu duszno nie bylo.
Przełacznik w gornej pozycji (nadmuch na max. ciepłe) srodkowa kratka puszcza zimne powietrze.
Przełacznik w dolnej pozycji (nadmuch max. ciepłe) srodkowa kratka puszcza ciepłe powietrze.( takie jakie ustawione jest okraglym regulatorem temperatury)
Wyjątkiem jest tylko gdy nawiewy puszczone sa bezposrednio na pasazera, wtedy niezaleznie od przelacznika kratki srodkowej dumcha z niej powietrze takie jakie jst na regulatorze.
Działa to u mnie chyba tak jak nalezy. Poza tym to logiczne. Ten zimny nadmuch ze srodkowej kratki jest po to by pasazerom z tylu duszno nie bylo.
Zoom zoom Zoom
Martin2382 napisał(a):Ale ze środkowej częsci leci Ci zimne czy tylko chłodne jak dasz posuwak do góry ( ludzik do połowy niebieski ) oczywiście jak masz na nadmuchu ciepłym
Pozdrawiam
regulator max ciepło. i leci z kratek chłodne.
zresztą – zimne czy chłodne. kwestia względna. ważne, żebyś czuł różnicę, przy zmienianiu położenia suwaka.
Ja swego czasu wyczytalem w instrukcji ze tego gornego polozenia z niebieskim ludzikiem nalezy uzywac m.in. do odparowania auta – pozbycia sie wilgoci. Instrukcja jest po niemiecku i tlumaczyl to znajomy wiec moze tu byc mala niescislosc.
pozdro
Ukson
pozdro
Ukson
- Od: 29 lis 2004, 19:38
- Posty: 26
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Xedos 6 2.0 V6, Mondeo 2.5 V6
Witam pomownie!
Co do tego, że "linka kończy się małym oczkiem zatkniętym po prostu na plastikowy króciec" to b2 ma
w zupełności rację, ale nic nie wspomniał o tym, że jej pancerz musi być przymocowany wcześniej do uchwytu koło mieszacza za pomocą elastycznej blaszki (zatrzasku) inaczej guzik sobie można poregulować nadmuch powietrza za pomocą pokrętła (linka nie zamyka dopływu zimnego powietrza) . U mnie właśnie tak było, ale teraz jest już OK tzn. jestem zdania, że klimatyzacja Xeda winna działać tak jak u mbmastera.
Pozdrawiam
Xed is't bad, it's cool!!
Co do tego, że "linka kończy się małym oczkiem zatkniętym po prostu na plastikowy króciec" to b2 ma
w zupełności rację, ale nic nie wspomniał o tym, że jej pancerz musi być przymocowany wcześniej do uchwytu koło mieszacza za pomocą elastycznej blaszki (zatrzasku) inaczej guzik sobie można poregulować nadmuch powietrza za pomocą pokrętła (linka nie zamyka dopływu zimnego powietrza) . U mnie właśnie tak było, ale teraz jest już OK tzn. jestem zdania, że klimatyzacja Xeda winna działać tak jak u mbmastera.
Pozdrawiam
Xed is't bad, it's cool!!
- Od: 3 mar 2005, 14:58
- Posty: 29
- Skąd: Warszawa Rembertów
- Auto: Mazda Xedos 2.0i V6 '97
Walker napisał(a):Witam pomownie!
Co do tego, że "linka kończy się małym oczkiem zatkniętym po prostu na plastikowy króciec" to b2 ma
w zupełności rację, ale nic nie wspomniał o tym, że jej pancerz musi być przymocowany wcześniej do uchwytu koło mieszacza za pomocą elastycznej blaszki (zatrzasku) inaczej guzik sobie można poregulować nadmuch powietrza za pomocą pokrętła (linka nie zamyka dopływu zimnego powietrza) . U mnie właśnie tak było, ale teraz jest już OK tzn. jestem zdania, że klimatyzacja Xeda winna działać tak jak u mbmastera.
no jest tam taka blaszka trochę zmysłu technicznego i można wpaść na to, że trzeba tam wcisnąć ten sztywny pancerz linki, bo inaczej dupa zbita, będzie ruszać się wszystko tylko nie klapka
Walker napisał(a):U mnie tez lecialo caly czas chlodne, ale naprawilem. Okazało się, że linaka regulujące nawiew (ta od środkowego pokretła) wypadła z uchwytu, który znajduje się za schwowkiem (koło mieszacza) i regulacja nie reagowała (nie zamykała obiegu chłodnego powietrza). Teraz jest tak jak ma być: cieple – pokrętło na środkowej kratce w dół; zimne – pokrętło u góry (ludzik z niebieskim).
Xed is't bad, it's cool!!
U mnie to samo też leci zimne bez znaczenia czy na dole czy na górze muszę dziś to rozbebeszyć i sprawdzić co jest grane
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
Żeby nie zakładać nowego tematu...
Jak dostać się do tej linki i czy w wersji bez klimy tak samo to wygląda? Czy lepiej od strony pasażera rozebrać dół i środkowy tunel (ewentualnie jak go zdemontować żeby nie połamać 10 zatrzasków) czy wyciągnąć radio i za nim sięgać w stronę schowka?
Chodzi mi o to jak powinien działać środkowy panel nawiewu w wersji bez klimy?
Kiedy zadam ciepłe powietrze na skali, dając nawiew na:
1. szybę to leci zimne ze środka bez względu na suwak góra dół
2. szyba i nogi to leci zimne ze środka bez względu na suwak góra dół
3. nogi i tułów to leci ciepłe ze środka bez względu na suwak góra dół
4. tułów to leci ciepłe ze środka bez względu na suwak góra dół
Dodatkowo w punkcie 3 i 4 to powietrze (patrząc z przodu) ze środkowej lewej kratki leci ciepłe a z prawej zimne... Napiszcie jak powinno to ustrojstwo działać
Walker napisał(a):U mnie tez lecialo caly czas chlodne
Walker napisał(a):linka regulujące nawiew (ta od środkowego pokrętła) wypadła z uchwytu, który znajduje się za schowkiem
Jak dostać się do tej linki i czy w wersji bez klimy tak samo to wygląda? Czy lepiej od strony pasażera rozebrać dół i środkowy tunel (ewentualnie jak go zdemontować żeby nie połamać 10 zatrzasków) czy wyciągnąć radio i za nim sięgać w stronę schowka?
Chodzi mi o to jak powinien działać środkowy panel nawiewu w wersji bez klimy?
Kiedy zadam ciepłe powietrze na skali, dając nawiew na:
1. szybę to leci zimne ze środka bez względu na suwak góra dół
2. szyba i nogi to leci zimne ze środka bez względu na suwak góra dół
3. nogi i tułów to leci ciepłe ze środka bez względu na suwak góra dół
4. tułów to leci ciepłe ze środka bez względu na suwak góra dół
Dodatkowo w punkcie 3 i 4 to powietrze (patrząc z przodu) ze środkowej lewej kratki leci ciepłe a z prawej zimne... Napiszcie jak powinno to ustrojstwo działać
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Mam dokładnie to samo i myślę że coś jest nie tak, chociaż może jest mała różnica w punkcie 3 i 4 w zależności od położenia suwaka.Wydaje mi się że ciepłe powietrze miesza się w jakiś sposób z zimnym w tej środkowej konsoli, bo z bocznych nawiewów leci jakby cieplejsze. Dodam że regulacja nawiewu z tego panelu powinna działać bez względu na to w jaki sposób przełączę kierunek nawiewu. myslę tak dlatego że nawet jak dmucham na szybę to przez te kratki i tak zasuwa powietrze, a tym bardziej jest to dokuczliwe jak wóz jest jeszcze zimny a trzeba odparowac szybe z rana...
- Od: 27 kwi 2008, 22:14
- Posty: 187
- Skąd: gdynia
- Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI
Z tego co pamiętam to przyczyną tego jest wypadnięcie kołnierza linki z zatrzasku. Nie pamiętam dokładnie ale mozna dostać sie do niego po wyciągnięciu radia a jak nie to po zdemontowaniu schowka pasażera. A działanie jego polega na tym że jak masz suwak na niebieskim to leci powietrze zimne bezpośrednio z zewnątrz auta a na czerwonym to temp jest taka jaką nastawisz w danym momencie.
nor napisał(a):na czerwonym to temp jest taka jaką nastawisz w danym momencie.
Nor, tyczy się to niezależnie od ustawienia na co ma lecieć nawiew?
PS. w Xedzie nie ma czerwonego, ale rozumiem, że masz na myśli przesunięcie go na dół suwaka.
nor napisał(a):po zdemontowaniu schowka pasażera.
Nie wiesz przypadkiem jak go zdemontować?
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6