Silnik po remoncie – jak docierać (wskazówki)

Postprzez Krisek » 7 lis 2008, 17:38

nie zalawej oleju syntetycznego ... na 1 zmiane a wlasciwie na 1
dobry olej syntetyczny ma takie dodatki ze nie powzwoli sie dotrzec twojemu silnikowi ...

poszukaj oleju 5w30 jesli taki zaleca producent na nasz klimat perfekt'
Najwazniejsze zeby olej mial duzo ZDDP !!!!!!!!!!!
Wiec osobiscie omijal bym SM szukal bym oleji SL ... na czas docierania
twoj silnik bedzie dziekowal ..

po smigaj troche – wymien znowu ...przy 2000 tys przesiadl bym sie na Syn.
Jesli planujesz wydluzac wymiany oleju – jesli nie nietrac kasy ...

PS. sa specjalne dodatku do oleju ktore sie uzywa do docierania silnikow naprzyklad Redline Robi .. zawiera ZZDP
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Jacek176 » 7 lis 2008, 23:10

No przecież napisałem, że po złożeniu silnika zalewamy mineralnym. I tak zrobiłem. Zamierzam wymienić go na syntetyk po 2000km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jaksa » 7 lis 2008, 23:16

Krisek napisał(a):nie zalawej oleju syntetycznego


Krisek napisał(a):poszukaj oleju 5w30
A to to jaki jest ? a olej po remoncie wymienia sie po 1000 km a nie po 2000 .....chyba ze w Canadzie macie inna szkole <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Krisek » 7 lis 2008, 23:35

Jaksa napisał(a):
Krisek napisał(a):nie zalawej oleju syntetycznego


Krisek napisał(a):poszukaj oleju 5w30
A to to jaki jest ? a olej po remoncie wymienia sie po 1000 km a nie po 2000 .....chyba ze w Canadzie macie inna szkole <lol>




a co ma 5w30 do bazy oleju moze w PL wiekszosc oleji jest syntetyczna tego niewiem .. ale napewno nie kazdy 5w30 jest syn. wiekszoc Mineralne IMHO..
przeciez moze byc Grupy 2-3 Olej 5w30 Mineralny
i grupa 4 i 5 Syntetyczny ?

olej PAO ESTER ... albo Crude Based.... + Hydrocracked ..

PAO – ESTER – syntetyczne najwyzsza jakosc
Crude Based Mineralne ...

a co do wymiany ... po remoncie to roznie szkoly roznie mowia ... niektorzy mowia ze docieranie wystepuje w ciagu pierwszych sekund po zapaleniu ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Jaksa » 8 lis 2008, 00:07

Krisek napisał(a): co ma 5w30 do bazy oleju
Dexelia ma takie oznaczenie i jest pełnym syntetykiem . Wiem ze za oceanem wszystko jest inne :D to i oleje tez....nie mam nastroju na tego typu dyskusje ( nie dzisiaj sorry )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MariuS » 8 lis 2008, 00:14

też jestem świeżo po remoncie- ale ponad 300km już minęło, na razie zalany jest olejem 10W40 Mobil formula, ale mam już zakupiony olej Valvoline MaxLife 10W40 i na takim mam zamiar dalej jeździć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Marcys323c » 3 lut 2009, 15:11

witam , ja zmieniłem w ogóle motor z 230.000 k na 100.000 ... w moim przypadku też jest mowa o docieraniu czy nie bardzo??? i raczej lece po prostej bo leje do niego 10w40 mobil 1 ,wiadomo że 0 k to to nie jest :) ale wole zapytac dla pewnosci niż jakbym miał mu dawać od razu po garach ;) a silniczek taki jak w podpisie poniżej. :P
MAZDA 323 C IV
Nadwozie : HATCHBACK
Napęd : FWD
Pojemność: 1300i
16V
Symbol nadwozia : BG1
Symbol silnika : B3 – Be Free,Mazda... i wsio jasne :)
Moc (KM) : 73 KM ,54 kW

Jadę wolno , widzę więcej :)
Początkujący
 
Od: 15 paź 2008, 20:08
Posty: 23
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323c 96'

Postprzez mixR » 17 mar 2009, 17:47

mam takie pytanko do szanownego forum :D czy podczas docierania silnik musi pracować na benzynie czy może na LPG ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Jaksa » 17 mar 2009, 22:47

Marcys323c napisał(a):w moim przypadku też jest mowa o docieraniu czy nie bardzo
Wszystko zalezy jak długo następne serducho czekało na przeszczep , teoretycznie jest juz dotarty ale znam przypadki gdzie drugi silnik dostał w "palnik " i sie skonczył <lol>
czy podczas docierania silnik musi pracować na benzynie czy może na LPG ?
Moje zdanie – na benzynie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Marcin5 » 9 wrz 2009, 08:50

Odgrzeje trochę kotleta...Jestem po gwarancyjnej wymianie silnika na nowy i przyznam się szczerze że mam kłopot z prawidłowym odczytem poziomu oleju. Wcześniej nie było z tym kłopotu-olej był czarny :) zrobiłem 90km, sprawdziłem olej i jestem w kropce bo wg mnie poziom oleju jest lekko na L. Jak poziom oleju ma się do docierania?
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez Malpiszon78 » 9 wrz 2009, 17:27

Świeżo po remoncie zrobiłem 600km, oczywiście po powrocie znów wymiana oleju na świeży.

Wymienione pierścienie (ory. od producenta Subaru :D) uszczelniacze, sprężyny wałków rozrządu, uszczelki pod głowicami, honowanie i tym podobne zabiegi, zrobione profesjonalnie.

Miałem zalecenie, od osoby która robiła mi remont, żeby jeździć cały czas spokojnie przez 5.000km (w tym czasie wymiana oleju co 2.500) i nie przekraczać 3.000rpm. Jeżeli nie wymieniałeś cylindrów to nie masz się co martwić o "progi" (ja jechałem praktycznie całe 600km ok. 120/h czyli u mnie 3.000rmp).

Oczywiście w fazie docierania wziął mi około 0,7L na pierwszej trasie – ok. 600km. Wymieniłem oczywiście zaraz po trasie na Moblil 1 5W50 i taki stosuję do Mx6.

Zastosowałem się do zaleceń i nie mam od tego czasu żadnych problemów ze stanem oleju czy sprężaniem. Po 10.000 spuszczam olej, który przypomina miód i oczywiście stosuję płukankę Liquid Molly.

Wcześniej silnik brał mi ~2L oleju 10W40 na 1.000km i walił na niebiesko na kilometr :| więc wnioski są oczywiste.

W procesie docierania, nawet przez pierwsze 3-6Kkm ma prawo brać olej aby się ułożyć więc spoko. Ważne aby ta tendencja mocno spadała po kolejnych wymianach/dolewkach/kilometrach.

Ważne abyś nie przeciążył silnika w trakcie procesu docierania. Nie ciśnij na zimnym i nie wchodź na czerwone pole obrotomierza.
Traktuj pedał gazu przez ten czas jakbyś miał pod nim własne jajca hahaha i nie martw się ubytkami oleju ; po prostu uzupełnij, lub wymień jak to konieczne.

Powodzenia !
Serwis komputerowy – usługi – porady – dojazd .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez butters » 9 wrz 2009, 19:16

Malpiszon78 napisał(a):Traktuj pedał gazu przez ten czas jakbyś miał pod nim własne jajca hahaha
Powodzenia !


Cenna porada hahaha hahaha hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 13:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez Jacek176 » 9 wrz 2009, 21:46

A ja powiem tak: robiłem już 3 remonty w swoim silniku. Po dwóch pierwszych docierałem bardzo delikatnie przez 2000km. Efekt był taki, że silnik pomimo remontów chlał olej w przerażających ilościach.
Po trzecim remoncie docierałem metodą "na ostro" (praktycznie stosuje ją teraz większość osób "mających pojęcie" jak się dowiedziałem z forum racing.pl oraz z wielu zagranicznych for, zalecają ją też renomowani producenci pierścieni tłokowych) i silnik praktycznie nie bierze oleju pomimo bardzo ostrego traktowania i częstego ciągnięcia do odcinki (która teraz jest przy 8100obr.)
Jak ktoś jest zainteresowany szczegółami to się rozwinę ale wiem, że większość osób jak słyszy docieranie "na ostro" to odrazu wpada w panikę ;) A potem się dziwią, że auto pomimo remontu i delikatnego docierania przez tysiące kilometrów wciąga im olej jak tylko zaczną pałować silnik :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez BratCukierka » 9 wrz 2009, 21:53

ja też swój silnik docierałem na ostro na lotnisku :D i nie wziął mi do tej pory nic :D zobaczymy jak dalej :D tylko nie wiem czy wcześniej pił olej :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez sq2jul » 9 wrz 2009, 21:56

widocznie musiales spieprzyc sprawe przy pierwszych podejsciach ;) ja docieralem silnik jezdzac spokojnie i nie bierze mi oleju ;)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Jaksa » 9 wrz 2009, 21:58

Jacek176 napisał(a):dziwią, że auto pomimo remontu i delikatnego docierania przez tysiące kilometrów wciąga im olej jak tylko zaczną pałować silnik
Jak naprawa jest zrobiona na oryginałach zgodnie z zaleceniami /parametrami producenta od pierwszych chwil pracy silnik nie bedzie bral oleju , wszystko zalezy od fachowosci i sprzetu . 15 lat robilem remonty glowne silnikow ( diesel /benzyna ) nigdy nie poprawiałem roboty . A tak z ciekawosc , jaką kase kolega wydal na całosc remontu ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jacek176 » 9 wrz 2009, 22:02

sq2jul napisał(a):widocznie musiales spieprzyc sprawe przy pierwszych podejsciach ;) ja docieralem silnik jezdzac spokojnie i nie bierze mi oleju ;)

Czyli wynika z tego, że sposób docierania ma nie wielki wpływ <lol>
To po co się tak męczyć przez 2-3-4-5tys. km?? <lol>
Ale wg. artykułu z tej strony:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Silnik docierany delikatnie przez tysiące km ma prawo później pić olej kiedy zaczniemy traktować go ostrzej. Wszystko opisane w tym artykule zgadzało się z efektami po moich pierwszych remontach.

Jaksa napisał(a):Jak naprawa jest zrobiona na oryginałach zgodnie z zaleceniami /parametrami producenta od pierwszych chwil pracy silnik nie bedzie bral oleju , wszystko zalezy od fachowosci i sprzetu .

Być może wcześniej to była wina jakości użytych części. Nie wiem. A może po trochu wina części a po trochu wina sposobu docierania.
Fakt, że ostatnim razem użyłem części renomowanych firm (w miarę): tłoki YCP i pierścienie Hastings Racing. Co ciekawe: tłoki + pierścienie + przesyłka z USA + VAT doliczony przez polski urząd celny wyniosły mnie mniej niż kosztują SAME oryginalne pierścienie tłokowe Mazdy w Polsce <lol>

Jaksa napisał(a):A tak z ciekawosc , jaką kase kolega wydal na całosc remontu ?

Już dawno przestałem liczyć ile wydaje na tą Mazdę żeby nie odbierać sobie przyjemności z jazdy :P Ale robociznę miałem praktycznie za darmo bo robiliśmy to wspólnie z kumplem "zapaleńcem" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez fazzi » 9 wrz 2009, 22:21

Wydaje mi się że większość z Was mylnie rozumie pojęcie delikatnego docierania.
Oznacza ono nie to, że jeździ się do np 3 tys. rpm, ale to, że jeździmy w pełnym zakresie obrotów (może nie od razu do odcięcia) ale bez nagłych przyśpieszeń. Chodzi o to żeby nie dawać silnikowi przez jakiś czas pełnego obciążenia. Wtedy wszystkie elementy mają odpowiednie ułożenie i ciśnienie smarowania. Ewentualne drobinki będą się szlifować głównie zaraz po odpaleniu a reszta to już sama sobie powoli dojdzie. Najgorsze jest właśnie męczenie silnika wolnymi obrotami i dużymi obciążeniami (bo zawsze się napatoczy sytuacja kiedy trzeba przycisnąć a my mamy 2000rpm na piątce...). Występują wtedy duże siły na wszystkich elementach co prowadzi do miejscowego nagrzewania. Moim zdaniem nie warto...
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Jacek176 » 9 wrz 2009, 22:22

BratCukierka napisał(a):ja też swój silnik docierałem na ostro na lotnisku

hmm... ale wcześniej była trasa do Sochaczewa. Docieranie "na ostro" nie oznacza docierania jak się chce. Podobno najważniejsze jest pierwszych kilka, kilkanaście km po remoncie. Jest szczegółowo opisana procedura jak to powinno wyglądać. Opisywałem ją na swoim wątku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez BratCukierka » 9 wrz 2009, 22:27

No od pierwszego odpalenia nie miała lekko znaczy po nagrzaniu :D nie zapominaj że od elektryka musiałem wrócić :D a chciałem zobaczyć jaki szał zrobi bez wydechu :D I tak zrobiłem ładnych kilka km spoza miasta do garażu :D
potem testy przy garażowe :D potem miejskie :D a potem trasa do sochaczewa :D i lotnisko :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6