Silnik po remoncie – jak docierać (wskazówki)
nie zalawej oleju syntetycznego ... na 1 zmiane a wlasciwie na 1
dobry olej syntetyczny ma takie dodatki ze nie powzwoli sie dotrzec twojemu silnikowi ...
poszukaj oleju 5w30 jesli taki zaleca producent na nasz klimat perfekt'
Najwazniejsze zeby olej mial duzo ZDDP !!!!!!!!!
Wiec osobiscie omijal bym SM szukal bym oleji SL ... na czas docierania
twoj silnik bedzie dziekowal ..
po smigaj troche – wymien znowu ...przy 2000 tys przesiadl bym sie na Syn.
Jesli planujesz wydluzac wymiany oleju – jesli nie nietrac kasy ...
PS. sa specjalne dodatku do oleju ktore sie uzywa do docierania silnikow naprzyklad Redline Robi .. zawiera ZZDP
dobry olej syntetyczny ma takie dodatki ze nie powzwoli sie dotrzec twojemu silnikowi ...
poszukaj oleju 5w30 jesli taki zaleca producent na nasz klimat perfekt'
Najwazniejsze zeby olej mial duzo ZDDP !!!!!!!!!
Wiec osobiscie omijal bym SM szukal bym oleji SL ... na czas docierania
twoj silnik bedzie dziekowal ..
po smigaj troche – wymien znowu ...przy 2000 tys przesiadl bym sie na Syn.
Jesli planujesz wydluzac wymiany oleju – jesli nie nietrac kasy ...
PS. sa specjalne dodatku do oleju ktore sie uzywa do docierania silnikow naprzyklad Redline Robi .. zawiera ZZDP
Krisek napisał(a):nie zalawej oleju syntetycznego
A to to jaki jest ? a olej po remoncie wymienia sie po 1000 km a nie po 2000 .....chyba ze w Canadzie macie inna szkoleKrisek napisał(a):poszukaj oleju 5w30
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Krisek napisał(a):nie zalawej oleju syntetycznegoA to to jaki jest ? a olej po remoncie wymienia sie po 1000 km a nie po 2000 .....chyba ze w Canadzie macie inna szkoleKrisek napisał(a):poszukaj oleju 5w30
a co ma 5w30 do bazy oleju moze w PL wiekszosc oleji jest syntetyczna tego niewiem .. ale napewno nie kazdy 5w30 jest syn. wiekszoc Mineralne IMHO..
przeciez moze byc Grupy 2-3 Olej 5w30 Mineralny
i grupa 4 i 5 Syntetyczny ?
olej PAO ESTER ... albo Crude Based.... + Hydrocracked ..
PAO – ESTER – syntetyczne najwyzsza jakosc
Crude Based Mineralne ...
a co do wymiany ... po remoncie to roznie szkoly roznie mowia ... niektorzy mowia ze docieranie wystepuje w ciagu pierwszych sekund po zapaleniu ...
Dexelia ma takie oznaczenie i jest pełnym syntetykiem . Wiem ze za oceanem wszystko jest inne to i oleje tez....nie mam nastroju na tego typu dyskusje ( nie dzisiaj sorry )Krisek napisał(a): co ma 5w30 do bazy oleju
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
też jestem świeżo po remoncie- ale ponad 300km już minęło, na razie zalany jest olejem 10W40 Mobil formula, ale mam już zakupiony olej Valvoline MaxLife 10W40 i na takim mam zamiar dalej jeździć.
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
witam , ja zmieniłem w ogóle motor z 230.000 k na 100.000 ... w moim przypadku też jest mowa o docieraniu czy nie bardzo??? i raczej lece po prostej bo leje do niego 10w40 mobil 1 ,wiadomo że 0 k to to nie jest ale wole zapytac dla pewnosci niż jakbym miał mu dawać od razu po garach a silniczek taki jak w podpisie poniżej.
MAZDA 323 C IV
Nadwozie : HATCHBACK
Napęd : FWD
Pojemność: 1300i
16V
Symbol nadwozia : BG1
Symbol silnika : B3 – Be Free,Mazda... i wsio jasne
Moc (KM) : 73 KM ,54 kW
Jadę wolno , widzę więcej
Nadwozie : HATCHBACK
Napęd : FWD
Pojemność: 1300i
16V
Symbol nadwozia : BG1
Symbol silnika : B3 – Be Free,Mazda... i wsio jasne
Moc (KM) : 73 KM ,54 kW
Jadę wolno , widzę więcej
- Od: 15 paź 2008, 20:08
- Posty: 23
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 323c 96'
Wszystko zalezy jak długo następne serducho czekało na przeszczep , teoretycznie jest juz dotarty ale znam przypadki gdzie drugi silnik dostał w "palnik " i sie skonczyłMarcys323c napisał(a):w moim przypadku też jest mowa o docieraniu czy nie bardzo
Moje zdanie – na benzynie.czy podczas docierania silnik musi pracować na benzynie czy może na LPG ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Odgrzeje trochę kotleta...Jestem po gwarancyjnej wymianie silnika na nowy i przyznam się szczerze że mam kłopot z prawidłowym odczytem poziomu oleju. Wcześniej nie było z tym kłopotu-olej był czarny zrobiłem 90km, sprawdziłem olej i jestem w kropce bo wg mnie poziom oleju jest lekko na L. Jak poziom oleju ma się do docierania?
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
Świeżo po remoncie zrobiłem 600km, oczywiście po powrocie znów wymiana oleju na świeży.
Wymienione pierścienie (ory. od producenta Subaru ) uszczelniacze, sprężyny wałków rozrządu, uszczelki pod głowicami, honowanie i tym podobne zabiegi, zrobione profesjonalnie.
Miałem zalecenie, od osoby która robiła mi remont, żeby jeździć cały czas spokojnie przez 5.000km (w tym czasie wymiana oleju co 2.500) i nie przekraczać 3.000rpm. Jeżeli nie wymieniałeś cylindrów to nie masz się co martwić o "progi" (ja jechałem praktycznie całe 600km ok. 120/h czyli u mnie 3.000rmp).
Oczywiście w fazie docierania wziął mi około 0,7L na pierwszej trasie – ok. 600km. Wymieniłem oczywiście zaraz po trasie na Moblil 1 5W50 i taki stosuję do Mx6.
Zastosowałem się do zaleceń i nie mam od tego czasu żadnych problemów ze stanem oleju czy sprężaniem. Po 10.000 spuszczam olej, który przypomina miód i oczywiście stosuję płukankę Liquid Molly.
Wcześniej silnik brał mi ~2L oleju 10W40 na 1.000km i walił na niebiesko na kilometr więc wnioski są oczywiste.
W procesie docierania, nawet przez pierwsze 3-6Kkm ma prawo brać olej aby się ułożyć więc spoko. Ważne aby ta tendencja mocno spadała po kolejnych wymianach/dolewkach/kilometrach.
Ważne abyś nie przeciążył silnika w trakcie procesu docierania. Nie ciśnij na zimnym i nie wchodź na czerwone pole obrotomierza.
Traktuj pedał gazu przez ten czas jakbyś miał pod nim własne jajca i nie martw się ubytkami oleju ; po prostu uzupełnij, lub wymień jak to konieczne.
Powodzenia !
Wymienione pierścienie (ory. od producenta Subaru ) uszczelniacze, sprężyny wałków rozrządu, uszczelki pod głowicami, honowanie i tym podobne zabiegi, zrobione profesjonalnie.
Miałem zalecenie, od osoby która robiła mi remont, żeby jeździć cały czas spokojnie przez 5.000km (w tym czasie wymiana oleju co 2.500) i nie przekraczać 3.000rpm. Jeżeli nie wymieniałeś cylindrów to nie masz się co martwić o "progi" (ja jechałem praktycznie całe 600km ok. 120/h czyli u mnie 3.000rmp).
Oczywiście w fazie docierania wziął mi około 0,7L na pierwszej trasie – ok. 600km. Wymieniłem oczywiście zaraz po trasie na Moblil 1 5W50 i taki stosuję do Mx6.
Zastosowałem się do zaleceń i nie mam od tego czasu żadnych problemów ze stanem oleju czy sprężaniem. Po 10.000 spuszczam olej, który przypomina miód i oczywiście stosuję płukankę Liquid Molly.
Wcześniej silnik brał mi ~2L oleju 10W40 na 1.000km i walił na niebiesko na kilometr więc wnioski są oczywiste.
W procesie docierania, nawet przez pierwsze 3-6Kkm ma prawo brać olej aby się ułożyć więc spoko. Ważne aby ta tendencja mocno spadała po kolejnych wymianach/dolewkach/kilometrach.
Ważne abyś nie przeciążył silnika w trakcie procesu docierania. Nie ciśnij na zimnym i nie wchodź na czerwone pole obrotomierza.
Traktuj pedał gazu przez ten czas jakbyś miał pod nim własne jajca i nie martw się ubytkami oleju ; po prostu uzupełnij, lub wymień jak to konieczne.
Powodzenia !
Serwis komputerowy – usługi – porady – dojazd .
- Od: 31 sty 2006, 15:27
- Posty: 65
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5
A ja powiem tak: robiłem już 3 remonty w swoim silniku. Po dwóch pierwszych docierałem bardzo delikatnie przez 2000km. Efekt był taki, że silnik pomimo remontów chlał olej w przerażających ilościach.
Po trzecim remoncie docierałem metodą "na ostro" (praktycznie stosuje ją teraz większość osób "mających pojęcie" jak się dowiedziałem z forum racing.pl oraz z wielu zagranicznych for, zalecają ją też renomowani producenci pierścieni tłokowych) i silnik praktycznie nie bierze oleju pomimo bardzo ostrego traktowania i częstego ciągnięcia do odcinki (która teraz jest przy 8100obr.)
Jak ktoś jest zainteresowany szczegółami to się rozwinę ale wiem, że większość osób jak słyszy docieranie "na ostro" to odrazu wpada w panikę A potem się dziwią, że auto pomimo remontu i delikatnego docierania przez tysiące kilometrów wciąga im olej jak tylko zaczną pałować silnik
Po trzecim remoncie docierałem metodą "na ostro" (praktycznie stosuje ją teraz większość osób "mających pojęcie" jak się dowiedziałem z forum racing.pl oraz z wielu zagranicznych for, zalecają ją też renomowani producenci pierścieni tłokowych) i silnik praktycznie nie bierze oleju pomimo bardzo ostrego traktowania i częstego ciągnięcia do odcinki (która teraz jest przy 8100obr.)
Jak ktoś jest zainteresowany szczegółami to się rozwinę ale wiem, że większość osób jak słyszy docieranie "na ostro" to odrazu wpada w panikę A potem się dziwią, że auto pomimo remontu i delikatnego docierania przez tysiące kilometrów wciąga im olej jak tylko zaczną pałować silnik
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
ja też swój silnik docierałem na ostro na lotnisku i nie wziął mi do tej pory nic zobaczymy jak dalej tylko nie wiem czy wcześniej pił olej
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
widocznie musiales spieprzyc sprawe przy pierwszych podejsciach ja docieralem silnik jezdzac spokojnie i nie bierze mi oleju
Jak naprawa jest zrobiona na oryginałach zgodnie z zaleceniami /parametrami producenta od pierwszych chwil pracy silnik nie bedzie bral oleju , wszystko zalezy od fachowosci i sprzetu . 15 lat robilem remonty glowne silnikow ( diesel /benzyna ) nigdy nie poprawiałem roboty . A tak z ciekawosc , jaką kase kolega wydal na całosc remontu ?Jacek176 napisał(a):dziwią, że auto pomimo remontu i delikatnego docierania przez tysiące kilometrów wciąga im olej jak tylko zaczną pałować silnik
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
sq2jul napisał(a):widocznie musiales spieprzyc sprawe przy pierwszych podejsciach ja docieralem silnik jezdzac spokojnie i nie bierze mi oleju
Czyli wynika z tego, że sposób docierania ma nie wielki wpływ
To po co się tak męczyć przez 2-3-4-5tys. km??
Ale wg. artykułu z tej strony:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Silnik docierany delikatnie przez tysiące km ma prawo później pić olej kiedy zaczniemy traktować go ostrzej. Wszystko opisane w tym artykule zgadzało się z efektami po moich pierwszych remontach.
Jaksa napisał(a):Jak naprawa jest zrobiona na oryginałach zgodnie z zaleceniami /parametrami producenta od pierwszych chwil pracy silnik nie bedzie bral oleju , wszystko zalezy od fachowosci i sprzetu .
Być może wcześniej to była wina jakości użytych części. Nie wiem. A może po trochu wina części a po trochu wina sposobu docierania.
Fakt, że ostatnim razem użyłem części renomowanych firm (w miarę): tłoki YCP i pierścienie Hastings Racing. Co ciekawe: tłoki + pierścienie + przesyłka z USA + VAT doliczony przez polski urząd celny wyniosły mnie mniej niż kosztują SAME oryginalne pierścienie tłokowe Mazdy w Polsce
Jaksa napisał(a):A tak z ciekawosc , jaką kase kolega wydal na całosc remontu ?
Już dawno przestałem liczyć ile wydaje na tą Mazdę żeby nie odbierać sobie przyjemności z jazdy Ale robociznę miałem praktycznie za darmo bo robiliśmy to wspólnie z kumplem "zapaleńcem"
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Wydaje mi się że większość z Was mylnie rozumie pojęcie delikatnego docierania.
Oznacza ono nie to, że jeździ się do np 3 tys. rpm, ale to, że jeździmy w pełnym zakresie obrotów (może nie od razu do odcięcia) ale bez nagłych przyśpieszeń. Chodzi o to żeby nie dawać silnikowi przez jakiś czas pełnego obciążenia. Wtedy wszystkie elementy mają odpowiednie ułożenie i ciśnienie smarowania. Ewentualne drobinki będą się szlifować głównie zaraz po odpaleniu a reszta to już sama sobie powoli dojdzie. Najgorsze jest właśnie męczenie silnika wolnymi obrotami i dużymi obciążeniami (bo zawsze się napatoczy sytuacja kiedy trzeba przycisnąć a my mamy 2000rpm na piątce...). Występują wtedy duże siły na wszystkich elementach co prowadzi do miejscowego nagrzewania. Moim zdaniem nie warto...
Oznacza ono nie to, że jeździ się do np 3 tys. rpm, ale to, że jeździmy w pełnym zakresie obrotów (może nie od razu do odcięcia) ale bez nagłych przyśpieszeń. Chodzi o to żeby nie dawać silnikowi przez jakiś czas pełnego obciążenia. Wtedy wszystkie elementy mają odpowiednie ułożenie i ciśnienie smarowania. Ewentualne drobinki będą się szlifować głównie zaraz po odpaleniu a reszta to już sama sobie powoli dojdzie. Najgorsze jest właśnie męczenie silnika wolnymi obrotami i dużymi obciążeniami (bo zawsze się napatoczy sytuacja kiedy trzeba przycisnąć a my mamy 2000rpm na piątce...). Występują wtedy duże siły na wszystkich elementach co prowadzi do miejscowego nagrzewania. Moim zdaniem nie warto...
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
BratCukierka napisał(a):ja też swój silnik docierałem na ostro na lotnisku
hmm... ale wcześniej była trasa do Sochaczewa. Docieranie "na ostro" nie oznacza docierania jak się chce. Podobno najważniejsze jest pierwszych kilka, kilkanaście km po remoncie. Jest szczegółowo opisana procedura jak to powinno wyglądać. Opisywałem ją na swoim wątku.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
No od pierwszego odpalenia nie miała lekko znaczy po nagrzaniu nie zapominaj że od elektryka musiałem wrócić a chciałem zobaczyć jaki szał zrobi bez wydechu I tak zrobiłem ładnych kilka km spoza miasta do garażu
potem testy przy garażowe potem miejskie a potem trasa do sochaczewa i lotnisko
potem testy przy garażowe potem miejskie a potem trasa do sochaczewa i lotnisko
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6