MZR-CD Problemy z turbiną
Dzisiaj jadac na zakupy odczułem spadkek mocy , turbo nie dzialało, po przejechalem 3km i zgasilem auto. Myslałem ze juz mam problem... ale po odpaleniu auta po godzinie, turbina zaczeła dzialac. O co chodzi? Zawiesila sie czy juz nadchodzi jej kres???
Ostatnio edytowano 28 lis 2008, 16:48 przez melass, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Dla mnie nie dziwne.
W brata Audi A3 1,9 TDI 130 KM podobnie się działo.
Normalnie maszyna rwie do przodu aż miło.
Ale pewnego czasu zatankował verve aby wlać autu lepszego paliwa.
I auto nie chciało jechac. Z mozołem osiągało 100 km'h a objawy były takie jakby turbina nie działała. Zostawił na noc. Drugiego dnia odpalił i było OK.
Jak potem czytał na forum A3 komputerowi coś odwaliło od bogatej mieszanki i przełączył się w tryb awaryjny i stąd takie jego zachowanie.
Wystarczyło zgasić, odczekać i zapalić ponownie aby złapał nowe dane i do tej pory jest OK.
Może tutaj było podobnie
W brata Audi A3 1,9 TDI 130 KM podobnie się działo.
Normalnie maszyna rwie do przodu aż miło.
Ale pewnego czasu zatankował verve aby wlać autu lepszego paliwa.
I auto nie chciało jechac. Z mozołem osiągało 100 km'h a objawy były takie jakby turbina nie działała. Zostawił na noc. Drugiego dnia odpalił i było OK.
Jak potem czytał na forum A3 komputerowi coś odwaliło od bogatej mieszanki i przełączył się w tryb awaryjny i stąd takie jego zachowanie.
Wystarczyło zgasić, odczekać i zapalić ponownie aby złapał nowe dane i do tej pory jest OK.
Może tutaj było podobnie
melass napisał(a): nie wiem co to bylo, pierwszy raz mialem takie cos.
Poczytaj relacje tych, którym przydarzyło się to podczas wyprzedzania...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Poprawiłem temat Twojego wątku, na przyszłość zaglądaj do Regulaminu i nazywaj tematy z uwzględnieniem modelu oraz typu silnika, by innym Forumowiczom łatwiej było zidentyfikować Twój problem. Przenoszę do działu Diesel.
Witam, od jakiegoś czasu mam podobny problem z turbo. W skrócie wygląda to tak:
– Rano odpalam samochód – jadę do pracy – turbo off.
– Po południu odpalam samochód – wracam do domu – turbo on.
Zauważyłem kilka rzeczy:
1. Odpalam rano samochód, ruszam – przez chwile działa (2-3 razy w krótkim odstępie czasu) – potem jakby się wyłącza.
2. Jak już rozgrzeje silnik – zatrzymuje się na poboczu, gaszę samochód po chwili odpalam- po tej operacji wszystko wraca do normy – turbo działa.
3. Czasami, ale nie zawsze – czakam az silnik sie rozgrzeje – wtedy na trójce daje mu trochę popalić 3500-3700 obrotów – osiągi wracają do normy.
4. Paliwo tankuje na rożnych stacjach – na początku (tak mi się wydaje) była znaczna poprawa po przeskoczeniu z Shell-a na LUK-a. Teraz LUK i inne paliwa nie pomagają.
5. Kiedy Turbo jest „off” – samochód traci sporo mocy, ale spokojnie mogę rozpędzić go do 130-wiecej nie próbowałem. Kiedy turbo jest „on” – od 1700-1800 idzie jak burza.
6. Turbina (jak działa) praktycznie nie wydaje żadnych odgłosów (nie świszczy) – może czasami delikatnie ją słychać.
Przepraszam za długi opis, ale chciałem przedstawić wszystkie spostrzeżenia – może ktoś będzie miał jakiś pomysł co dolega mojemu osiołkowi.
Pozdrawiam
– Rano odpalam samochód – jadę do pracy – turbo off.
– Po południu odpalam samochód – wracam do domu – turbo on.
Zauważyłem kilka rzeczy:
1. Odpalam rano samochód, ruszam – przez chwile działa (2-3 razy w krótkim odstępie czasu) – potem jakby się wyłącza.
2. Jak już rozgrzeje silnik – zatrzymuje się na poboczu, gaszę samochód po chwili odpalam- po tej operacji wszystko wraca do normy – turbo działa.
3. Czasami, ale nie zawsze – czakam az silnik sie rozgrzeje – wtedy na trójce daje mu trochę popalić 3500-3700 obrotów – osiągi wracają do normy.
4. Paliwo tankuje na rożnych stacjach – na początku (tak mi się wydaje) była znaczna poprawa po przeskoczeniu z Shell-a na LUK-a. Teraz LUK i inne paliwa nie pomagają.
5. Kiedy Turbo jest „off” – samochód traci sporo mocy, ale spokojnie mogę rozpędzić go do 130-wiecej nie próbowałem. Kiedy turbo jest „on” – od 1700-1800 idzie jak burza.
6. Turbina (jak działa) praktycznie nie wydaje żadnych odgłosów (nie świszczy) – może czasami delikatnie ją słychać.
Przepraszam za długi opis, ale chciałem przedstawić wszystkie spostrzeżenia – może ktoś będzie miał jakiś pomysł co dolega mojemu osiołkowi.
Pozdrawiam
- Od: 5 wrz 2006, 13:43
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 – 2.0 D 136kM 03r
turbo działa non stop!!!!
i to bez względu na pogode, paliwo i kierowce czy pasażera,
czy nastrój/cykl żony, wiek teściowej , czy wścipskość księdza czy dzielnicowego...
jak silnik chodzi/pracuje to wydala spaliny
a on przeciskane są przez wirnik turbiny,
a on jest przez to zmuszony od obracania się,
a na tej samej osi jest świgiełko
i ono spręża powietrze doładowania..
E.
i to bez względu na pogode, paliwo i kierowce czy pasażera,
czy nastrój/cykl żony, wiek teściowej , czy wścipskość księdza czy dzielnicowego...
jak silnik chodzi/pracuje to wydala spaliny
a on przeciskane są przez wirnik turbiny,
a on jest przez to zmuszony od obracania się,
a na tej samej osi jest świgiełko
i ono spręża powietrze doładowania..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
To jak wytłumaczyć chwilowy spadek mocy? Efekt jest właśnie taki jakby turbo nie działało...ja zauważyłem u siebie,że w takim przypadku (zdażyło mi się to kilka razy) nie włącza się webasto... Po wyłączeniu i ponownym włączeniu wszystko działa OK.
- Od: 22 wrz 2008, 10:10
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 TS MZR-CD 136KM
Enduro napisał(a):wścipskość księdza
Czyżby ten ksiądz miał żeńskie drugorzędowe cechy płciowe?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
–>
melass napisał(a):Myslałem ze juz mam problem... ale po odpaleniu auta po godzinie, turbina zaczeła dzialac. O co chodzi? Zawiesila sie czy juz nadchodzi jej kres?
Jak dla mnie to typowy NOTLAUF (kto nie wie co to, niech wejdzie na dowolne forum gdzie jest TDI wpisze to w szukajce i się dowie dokładnie).
Generalnie w przypadku TDI przyczyn jest kilka, zawór N75 (M6 nie wiem czy jest, ogólnie nazywa się go zaworem podciśnienia), przepływka (w M6 podobno nie pada) i turbo. W przypadku turbo mamy do czynienia albo z zapieczoną sztangą/gruszka (nie pamiętam profi nazwy), w tym przypadku wystarczy ja przeczyścić rozruszać, ewentualnie wymienić na nową, koszt pewnie ok 200-300zl. Druga to zapieczone kierowniczki w turbo, może pomóc jej parokrotne przegonienie do odcięcia, ewentualnie będzie potrzebne czyszczenie (koszt we Wrocku 450zl) w najgorszym wypadku regeneracja.
Generalnie sprawa ma się tak, że gdy łapiecie notlaufa, to wystarczy się zatrzymać wyłączyć samochód i włączyć, komputer w tedy przejdzie z trybu awaryjnego na normalny. Prędkość max. przy notlaufie będzie wynosić w polocie 120-130km/h.
Przyczyn takiego stanu rzeczy należy upatrywać w uprawianiu PSJ, ewentualnie z nieprawidłowej eksploatacji turbo (brak jej chłodzenia itp).
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
peter 6 napisał(a):To jak wytłumaczyć chwilowy spadek mocy?
może mazda poprostu zasłabła?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Udesky napisał(a):typowy NOTLAUF
Notlauf-zbyt wysokie cisnienie powietrza doladowanego W skrocie przeladownie silnika powietrzem
Jest tylko nazywa sie inaczej cos w koncu musi sterowac zmienna geometriaUdesky napisał(a):zawór N75 (M6 nie wiem czy jest, ogólnie nazywa się go zaworem podciśnienia),
Tryb awaryjny w mazdzie jest sygnalizowany dwoma kontrolkami silnika i dscUdesky napisał(a):komputer w tedy przejdzie z trybu awaryjnego na normalny.
Zapomniales jeszcze o ukladzie EGR Bardzo potrafi mieszac w pracy silnika
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
maxkls napisał(a):Tryb awaryjny w mazdzie jest sygnalizowany dwoma kontrolkami silnika i dsc
Zapomniales jeszcze o ukladzie EGR Bardzo potrafi mieszac w pracy silnika
Nie mam doświadczenia z M6 2.0D tylko z TDI, a tu rzadko czytam by EGR miał coś napsuć, raczej się go zaślepia bądź całkiem usuwa i nie ma żadnej kontrolki od trybu awaryjnego. Więc stąd moja niewiedza.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6