WITAM!!
Chciałbym przedstawić FotoRelacje z REGENERACJI FELG STALOWYCH!!
Zima zbliża się wielkimi krokami i będzie trzeba założyć opony zimowe, tak więc pomyślałem że to najlepszy czas na taką FOTORELACJE....
ZACZYNAJMY!
Zdjęcia moich obręczy przed całym zabiegiem:
Jak widać na powyższych zdjęciach, MAGDA na takich felgach prezentowała by się wyjątkowo niekorzystnie....
Sprzęt jaki będziemy potrzebować:
-szczotka druciana ( 8zl )
-szczotka druciana okrągła zakładana na wiertarkę ( 12zl )
-Farba ( 32zl -w moim przypadku "farba antykorozyjna do metalu" czarny mat)
-papier ścierny (w zależności ile będziemy go potrzebować i jak gruby- u mnie: 60, 100, 150, od 5-10zl)
-podkład w sprayu ( 13zl opcjonalnie, jeśli ktoś uzna ze potrzebuje -ja pomalowałem tylko wewnętrzną stronę obręczy od piasty, tam gdzie gromadzi się najwięcej brudu i syfu, kolor nie ma tu znaczenia)
-wiertarka (każdy chyba posiada )
-sprężarka z pistoletem do malowania
!! UWAGA Pamiętajcie o przepisach pracy BHP -rękawiczki są konieczne!
Ostatnie spojrzenie (lookniecie) na czekająca nas prace:
Zakładamy okrągłą szczotkę druciana na wiertarkę i HeyaH, jedziemy z koksem<paker>
Wyczyszczenie jednej obręczy zajmowało mi średnio od 2-3 godzin z przerwa na ( 2 obręcze dziennie)
Niestety nie zrobiłem zdjęć wyczyszczonych felg, z przyczyn technicznych, ale felgi nie muszą być doczyszczone do goluteńkiej blachy w każdym calu....
Wystarczy ze usuniemy z obręczy rdze i cały syf docierając do oryginalnego lakieru...
Oryginalny lakier trzeba tez trochę zmatowić, tak aby farba lepiej się trzymała.
Jeśli ktoś chciałby iść na skróty i nie chce mu się czyścić felg, albo nie ma na takie zabawy czasu może obręcze wypiaskować, koszt ok. 80-150zl
!! EFEKT KOŃCOWY
Ja malowałem swoje obręcze sam , ale jeśli ktoś ma znajomego lakiernika, to nic nie stoi na przeszkodzie aby mu podrzucić nasze felgi. Efekt końcowy będzie na pewno lepszy niż w moim przypadku...
Obręcze od wewnątrz (od strony piasty)
Jesli ktoś się postara przy wycieraniu felg i posiada oryginalne obręcze to jego oczom ukaże się na każdej feldze oznaczenie fabryczne (w moim przypadku: "MD8 14x5½ JJ 9 14 95")
[b]Po pomalowani i podeschnięciu farby dobrze jest połozyc felgi w jakimś ciepłym miejscu ( w moim przypadku jest to piwnica, blisko pieca) aby farba wystarczająco wyschła...
[b]Praca była ciężka, ale opłacało się ...
Efekt końcowy jest zadowalający a nakłady finansowe znikome w porównaniu z zakupem nowych felg stalowych ( komplet ok. 300-450zl komplet)...
Nie pozostaje teraz już nic innego jak jechać do warsztatu (wulkanizacji) aby założyć na nasze obręcze zimowe opony... i MAGDZIE zima nie jest straszna... <jupi>
FotoRelacje pozostawiam do waszej oceny... Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
Pozdrawiam!!
Misiek
EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS
Regeneracja oryginalnych felg (obreczy) stalowych 14"
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 3 gru 2008, 09:03 przez misiek3118, łącznie edytowano 10 razy
[url]http://www.bmw-sport.pl/index.php[/url]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
- Od: 14 wrz 2008, 11:57
- Posty: 39
- Skąd: Żuromin/Olsztyn
- Auto: MAZDA 323c BA 1.5 16V Z5 1997r
sam sie zastanawiam nad regeneracją felg ale sie zastanawiam jak to będzie z trwałością takiej farby, org jest wypalana w piecu i jest baaardzo wytrzymała
Fotorelacja pierwsza klasa, widać że masz dryk fotozawodowski
Fotorelacja pierwsza klasa, widać że masz dryk fotozawodowski
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Tylko jedną, sprawę by,m zmienił. Nie wiertarka wraz ze szczotką tylko kontówka i papier ścierny. Dlaczego???
Właśnie dlatego, że wiertarka teorytcznie czyści. Ale ona tylko nagrzewa rdzę i ją nabłyszcza. Spróbujcie później takie miejsce potraktować śrubokrętem, czymkolwiek. Rdza ciąglę tam jest. Papier ścierny na kontówie ją drapie i tak ma być.
pozdrawiam
Właśnie dlatego, że wiertarka teorytcznie czyści. Ale ona tylko nagrzewa rdzę i ją nabłyszcza. Spróbujcie później takie miejsce potraktować śrubokrętem, czymkolwiek. Rdza ciąglę tam jest. Papier ścierny na kontówie ją drapie i tak ma być.
pozdrawiam
-
SiwySwir
czym nakładałeś farbę
Witam!!
Farbka nakładana była sprężarką, pistoletem.... Małą 50L
PozdrawiaM!!
Farbka nakładana była sprężarką, pistoletem.... Małą 50L
PozdrawiaM!!
[url]http://www.bmw-sport.pl/index.php[/url]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
- Od: 14 wrz 2008, 11:57
- Posty: 39
- Skąd: Żuromin/Olsztyn
- Auto: MAZDA 323c BA 1.5 16V Z5 1997r
Do piaskowania polecam: http://info na PW
- Od: 13 sie 2007, 21:54
- Posty: 29
- Skąd: KOŁO
- Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości