Ciężko pracująca gałka zmiany biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Przemol » 23 mar 2005, 18:43

Cóż – albo mam jakies omamy, albo po przjechaniu kilkudziesięciu kilometrów biegi zaczynają ciężej chodzić <glupek2> . Może to tylko wrażenie (jak wracam z pracy) ale nie dam sobie ręki za to uciąć. A dziwne jest to, że wszystkie wchodzą idealnie – jedynie jakośc tak ...ciężej??
Chłopaki (i dziewczęta) jakieś pomysły??
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez Waluś » 23 mar 2005, 18:52

UUUU. hehe
Musisz wyjąć całą wajche z samochodu, razem z drążkami i lewarkiem, poczyścić tuleje itp, nasmarować i będzie jak nuwex. Przerabiałem to już w poprzedniej madzi, i w tej mnie to czeka hehe, plus jeszcze dotoczenie paru tulejek, bo lata mi na boki jak żyd po pustym sklepie <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Przemol » 23 mar 2005, 19:54

kurde Waluś...poważna to sprawa??? – ile trwa "czyszczenie"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez Waluś » 23 mar 2005, 20:00

Hmmm
to zależy mi to zajeło 2 godzinki :)
Pamiętaj że bez kanału sie nie obędzie
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Przemol » 23 mar 2005, 20:29

no ok – kanał jest, chęci są – tylko jak sie do tego zabrac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez Jaksa » 23 mar 2005, 20:30

Przemol napisał(a):tylko jak sie do tego zabrac
Najlepiej od dołu... :P <lol> Poszukaj w archiwum temat juz był.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Przemol » 24 mar 2005, 10:18

Jaksa – napisz coś więcej proszę :] hehe ja w tym czasie poszukam w archiwum :)

p.s. juz przeczytałem ten temat – i faktycznie mnie też po kilkunastu kilometrach zaczyna piszczeć (poza tym ze ciężej chodzi oczywiście) – taki pisk ściśniętej gumy jakby.........
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez Waluś » 24 mar 2005, 20:22

Nie wiem jak to jest w 323, ale najczęściej trzeba odkręcić oba drążki od skrzyni, czesem trzeba rozmontować wydech (mi w GD udało sie bez demontarzu) potem idziesz na góre do auta, rozkręcasz wszystkie plastiki dookoła drązka, zdejmujesz wszystko, tak żeby został sam pręt, wykręcasz najprawdopodobniej 4 śruby mocujące całe jabłko z drążkiem, tylko nie wiem czy od dołu czy od góry, potem do kanału i wyciągasz całość
Jak już wyjmiesz to zobaczysz gdzie są opory, papierek ścierny, czyszczonko, smarowanko dobrym smarem, i składasz do kupy.
Montaż w odwrotnej kolejności :D:D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez xXx » 24 mar 2005, 21:20

Wystarczy odkręcić dwie tulejki znajdujące się pod drążkiem zmiany biegów, wyczyścić i przesmarować...

15 minut roboty...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Waluś » 24 mar 2005, 21:34

o widzisz hehe
nie ma to jak 323
<lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Przemol » 24 mar 2005, 22:43

dzięki kudre chłopaki..:):) jutro sie biore do roboty – dam znać jak poszło:).Pozdrowionka i wesołych kurczaków:)):
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez Orin » 25 mar 2005, 02:08

Ilu to ciekawych rzeczy można się dowiedzieć... ;) Mnie to info także się przyda (objawy podobne do Przemol'a). Dzięki bardzo!!!
Wesołych Świąt :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Klamka » 25 mar 2005, 09:35

A i mi sie tak probilo, ze skrzynia mi skrzypi po dłuższym jechaniu. Może to głupie, ale zaczeło mi się to dziać po wymianie tłumików: wewnętrznego i środkowego, przgubów zew., a potem wymianie opon. MOże to mieć jakiś związek? Jeśli tak, to od której z tych rzeczy. Odpowiedzcie prosze, bo jak tak, to uderzam do zakładów gdzie mi to robili i niech usuną mi skrzypienie mojej skrzyni:–).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 21:39
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG'93 1,6 16V hatchback 3d

Postprzez Przemol » 28 mar 2005, 18:17

heheh i po sprawie – sciągnąłem cięgna z manetką zmiany biegów i co sie okazało??? tuleja łącząca cięgno z gałką podrdzewiała. Dostawała temperatury od rury wydechowej i ciężej chodziła :):). Papierek ścierny troche smaru i jest SUPER!!!
Dzięki wszystkim za pomoc!!!!
Pozdrawiam Przemek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez Klamka » 31 mar 2005, 08:32

A ja z tą skrzynią podjechałam w końcu do takich młodych chłopaków na moim osiedlu do warsztatu i zrobili mi za 20 zł, przy okazji naciagneli mi paski, posprawdzali płyny.Sama bym nie dała rady, po śruby za bardzo pordzewiałe były.Zresztą ja kobieta jestem i co się będę brudzić.
Dobrze, że to zrobiłam, bo okazało się, że guma która podtrzymuje skrzynie od spodu była źle włożona i gdybym to zostawiła, mogłaby mi się podczas jazdy zapaść skrzynia biegów:–)
W każdym razie problem z głowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 21:39
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG'93 1,6 16V hatchback 3d

Postprzez GofNet » 2 kwi 2005, 00:06

Jako ciekawostkę mogę powiedzieć Ci tylko tyle, że pół roku temu miałem smarowane cięgna (z poziomu kanału – bez wyjmowania czegokolwiek) i dopiero po około trzech miesiącach wszystko zaczęło chodzić zauważalnie lżej i pewniej, precyzyjniej. Więc jeśli chcesz mieć efekt natychmiastowy – rozbierz wszystko i po nasmarowaniu ponownie złóż. Efekt będzie znacznie szybszy :)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez H2 » 19 lip 2006, 11:27

Witam wszystkich mam małe pytanie. Mówice że ciężko chodzi skrzynia i że smarujecie i to wystarczy- ale co samrujecie są tam dwa cięgna idące od lewarka zmiany biegów jedno wchodzi do skrzyni i jest osłonięte gumą a drugie jest stabilizatorem i jest zakończone tulejka w gumie czy tą tulejke może skarujecie żeby miała luz w tej gumie ? ale po co? jak to guma jest wyginana ??. Osobiście mam taki sam problem i zminimalizowałem luz przez założenie większej tulejki fakt lewarek chodzi precyzyjniej ale nadal cieżko. Co zrobic ???
H2
 

Postprzez Jaksa » 19 lip 2006, 22:23

Panowie , nie wiem dlaczego macie takie problemy tyle razy było dokładnie opisywane i nadal są te same pytania....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez H2 » 20 lip 2006, 07:12

Wielkie dzięki za pomoc Jaksa siedze od 4 dni i przeglądam i próbuje się domyślić o co chodzi te wasze "wałkowania" są do kitu ocena mechanika. Zadałem konkretne pytanie i co ?
Wiem pewnie mam kożystać z opcji szukaj już to robiłem i dlatego nie zadałem osobnego pytania . Pozdrawiam wszystkich
H2
 

Postprzez brii » 20 lip 2006, 08:05

A mi ostatnio trochę skrzypi przy wkładaniu biegów kiedy silnik jest zimny, ale nie ma większego oporu... Wiecie o co może chodzić??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323