Ślizganie się napędu przy wchodzeniu na obroty
witam
mam pytanie dziwne. Po wciśnięciu gazu do dechy, samochód zaczyna zachowwać się jak przy automatycznej skrzyni biegów, gwałtownie zwiększa obroty tak jabym jechał na troche wciśniętym sprzęgle (nie traci mocy).
Czy to jest normalne zachowanie czy należy się liczyć ze ślizganiem się sprzęgła?
Dzięki i pozdrawiam
mam pytanie dziwne. Po wciśnięciu gazu do dechy, samochód zaczyna zachowwać się jak przy automatycznej skrzyni biegów, gwałtownie zwiększa obroty tak jabym jechał na troche wciśniętym sprzęgle (nie traci mocy).
Czy to jest normalne zachowanie czy należy się liczyć ze ślizganiem się sprzęgła?
Dzięki i pozdrawiam
-
krzysiekaaa
Przenoszę wątek do działu Diesel, poprawiłem temat – na przyszłość nazywaj je proszę zgodnie z Regulaminem, by inni Użytkownicy mogli łatwiej zdiagnozować Twój problem.
krzysiekaaa napisał(a):Po wciśnięciu gazu do dechy, samochód zaczyna zachowwać się jak przy automatycznej skrzyni biegów, gwałtownie zwiększa obroty tak jabym jechał na troche wciśniętym sprzęgle (nie traci mocy).
Czy to jest normalne zachowanie czy należy się liczyć ze ślizganiem się sprzęgła?
A czy mruga przy tym kontrolka TCS ? TCS też wysprzęgla jak się mocno depnie (zwłaszcza na mokrym).
Globy napisał(a):Przenoszę wątek do działu Diesel
To niekoniecznie jest specyfika diesla...
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):To niekoniecznie jest specyfika diesla...
ale Nm robia swoje
Żeby spalić tarczkę w "normalnej" benzynie trzeba sie bardzo postarać.
W Dieslu przychodzi to o wiele łatwiej
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
to sprzęło!
jest wyslizgane i przy dużym momencie obrowowy zaczyna przerywać przeniesienie mocy z motoru na skrzynie biegów...
jest do wymiany!
niestety...
pozdr
E.
jest wyslizgane i przy dużym momencie obrowowy zaczyna przerywać przeniesienie mocy z motoru na skrzynie biegów...
jest do wymiany!
niestety...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
a dzieje sie to tylko na wysokich biegach, czy na 1ce i 2ce tez? obstawiam ze na wysokich 5/6tka
sprzegło
sprzegło
No wlasnie u mnie dzieje sie to na 1 Ze sprzeglem nie mam raczej problemow bo jeszcze elegancko lapie . jakis czas temu bylo cos o tym ze sprzeglo ma twarde elementy scierne moze to tego wina .. puki co mazdzina jezdzi dobrze .
- Od: 9 lip 2008, 21:01
- Posty: 579
- Skąd: Wawa/Northampton
- Auto: Mazda 6 Ts2 SL
jak na 1ce to raczej nie sprzeglo, przynajmniej tak mialem w TDI – sprzeglo przy tak duzym momencie objawia sie na wysokich biegach
SPRZEGłO!!!
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
mcbeth napisał(a): mnie na 1/2 czaseem 3 biegu robi tak TCS na mokrym (miga lampka).
Kurcze
Odróżnijmy dwa tematy:
-poślizg opon w czasie startu (aktywuje się TCS)
– uślizgi sprzęgła na wyższych biegach (przede wszystkim) – wtedy obroty rosną, a prędkość NIE
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):poślizg opon w czasie startu (aktywuje się TCS)
I właśnie wtedy TCS potrafi wysprzęglać aby koła się nie ślizgały – obroty rosną (do pewnego momentu) a prędkość NIE...
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6