Ustawienie rozrządu

Mazda 121 1991–1996

Postprzez Kubutek » 7 kwi 2005, 21:18

Jak w temacie.
Dzisiaj wymieniłem u siebie pasek rozrządu. Nie byłem pewien, czy poprzedni właściciel wymienił, więc wole dmuchać na zimne. Miałem jednak mały dylemat, ponieważ oryginalny (po śladach zurzycia widać było że nie był wymieniany) pasek nie był zamontowany wg. ustawień fabrycznych... Ktoś go musiał przestawić i zaznaczył sobie nowe ustawienie czerwonymi kropkami farbą. Ja postanowiłem ustawić pasek identycznie z instrukcją (otrzymaną od JackaB, któremu z miejsca serdecznie dziękuję – jak znajdę chwilkę w pracy, to uruchamiam skanowanie :D )
Po założeniu paska wg ustawień fabrycznych mojej Madzi odebrało moc :(
Przy okazji wymieniałem też świece i filtr powietrza, ale po zamontowaniu "starych" z powrotem, doszedłem do wniosku, że to jednak wina ustawienia paska.
Autko w tej chwili ma obroty wysokości 850-900, a poprzednio miało ok 1200.
Na ssaniu w tej chwili jest 1500-1600, a było 2000.
Wiem, że poprzednie moje ustawienie było zbyt wysokie, teraz Madzia będzie paliła mniej itd., ale ja naprawdę dużo nie jeżdże i dla mnie kwestia wydania 120, czy 150 zł. miesięcznie na benzyne, to żadna różnica...

Teraz pytanie:
Po tych moich wymianach autko zrobiło się bardzo wołowate, więc może komuś nasunie się myśl – co mogłęm zrobić źle? Czy jest to właśnie kwestia ustawienia paska rozrządu, czy może być inna przyczyna spadku mocy, którą przypadkowo mogłęm zrobić wymieniając pasek rozrządu.

Wielkie dzięki za każdą pomoc

Pozdrawiam, 121
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez Mayor » 8 kwi 2005, 10:21

hmmm ja wymieniałem według ustawień fabrycznych i wszystko działa jak należy... moze cos podczas wymiany Ci napsuli?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2004, 19:50
Posty: 87
Skąd: Sieniawa /k. Rzeszowa
Auto: Mazda 121 1.4 16V CanvasTop

Postprzez Kubutek » 8 kwi 2005, 13:17

Mayor a Ty sam wymieniałeś pasek? czy robił to ktoś za Ciebie?
Znaczy, czy widziałeś jak dokładnie ustawili ten pasek? Czy był idealnie na fabrycznych znaczkach?
Ja dochodze do wniosku, że moja Madzia musiała mieć fabrycznie źle pasek założony. Po jakichś 50 tyś ktoś założył nowy pasek, wg swoich ustawień, które oznaczył wspomnianymi znaczkami... Moja Madzia ma w tej chwili 150 tys, a pasek wyglądał jakby był po 100 tys.
Wcześniej był pasek firmy Bero (Beru?) podobno jakich czaski... W tej chwili założyłem japoński – Mitsubohi.
Jeszcze jedna kwestia – czy na samym pasku są jakieś oznaczenia? Czy jest możliwość, że źle założyłem sam pasek?
Jest w tej chwili także problem z ustawieniem aparatem zapłonowym. Trzyma mi te 900 obrotów, a każdy obrót o kilka stopni powoduje, że się dusi :(
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez Jaksa » 8 kwi 2005, 17:39

121 napisał(a):moja Madzia musiała mieć fabrycznie źle pasek założony.

<glupek2> Zart....
121 napisał(a):czy na samym pasku są jakieś oznaczenia?
nie

W silnikach Ohc ustawic rozrząd to naprawdę nie jest problem ( masz tylko 2 kółka )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Kubutek » 8 kwi 2005, 20:04

wiem, że są 2 kółka... Tyle że stary pasek, nie był założony wg ustawień fabrycznych. Jak ja ustawiłem prawidłowo, to autko naprawdę straciło moc i jest to bardzo odczuwalne :(
W przyszłym togodniu będę próbował jeszcze raz go ustawić... Może będzie dobrze... Jak sobie nie poradzę, będę musiał pojechać do kogoś, kto się na tym zna...

Jaksa ile u Ciebie kosztowałoby ustawienie paska? Spotkałeś się kiedyś z sytuacją, żeby w 121 pasek był założony inaczej, niż wg fabrycznych znaczków?
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez Jaksa » 8 kwi 2005, 20:57

121 napisał(a):Jaksa ile u Ciebie kosztowałoby ustawienie paska?
Jak dobrze pamiętam wymiana paska kosztuje 120 zł.
121 napisał(a): Spotkałeś się kiedyś z sytuacją, żeby w 121 pasek był założony inaczej, niż wg fabrycznych znaczków?
Słuchaj , pewne operację robię odruchowo i naprawdę nie pamiętam jak i na ktore znaki powinno się ustawic w tej chwili ( trzeba odkręcic osłony i wszystko jest jak na dłoni ) Jak chcesz mozemy sie umówic jakos to sprawdze ew. podpowiem co i jak. Jak pasuję ta propozycja daj znac telefonicznie lub PW.

P.S. Jutro (Sobota ) jestem wyjątkowo w warsztacie od 8,00 do 13,00 wiec jak masz czas to zapraszam
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 8 kwi 2005, 23:32

121 napisał(a):Jak w temacie.
Dzisiaj wymieniłem u siebie pasek rozrządu. Nie byłem pewien, czy poprzedni właściciel wymienił, więc wole dmuchać na zimne. Miałem jednak mały dylemat, ponieważ oryginalny (po śladach zurzycia widać było że nie był wymieniany) pasek nie był zamontowany wg. ustawień fabrycznych... Ktoś go musiał przestawić i zaznaczył sobie nowe ustawienie czerwonymi kropkami farbą. Ja postanowiłem ustawić pasek identycznie z instrukcją (otrzymaną od JackaB, któremu z miejsca serdecznie dziękuję – jak znajdę chwilkę w pracy, to uruchamiam skanowanie :D )
Po założeniu paska wg ustawień fabrycznych mojej Madzi odebrało moc :(



Moje podejrzenie – czy ten wałek rozrządu jest oryginalny- może silnik był jakoś modyfikowany – lub ktoś rozbierał wałek rozrządu i źle złożył z kołem zębatym (nie wiem czy to możliwe)?
Te dodatkowe znaki dają do myślenia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez malolatek38 » 9 kwi 2005, 11:15

mi mechanik wymienial pasek ale dokladnie sie przygladalem (lubiewiedziec co robia) dokladnie sciagnal jeden zalozyl drugi przekrecil recznie kilka razy kolem i finito nic nie zmienial zadnych ustawien
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2005, 20:58
Posty: 223
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992

Postprzez Kubutek » 9 kwi 2005, 12:07

Ciężko mi jest cokolwiek powiedzieć na temat jakichkolwiek modyfikacji w mojej Mazdzie... Może poprzedni właściciel coś przy niej kombinował... nie wiem...

Jaksa dzisiaj niestety jestem cały dzień w szkole :( W przyszłym tygoniu przestawie pasek wg tych ustawień, jakie miała poprzednio i zobacze... Może będzie dobrze. Jak nie, to napewno się do Ciebie wybiorę, bo jednak widać, że sam sobie z tym nie poradze :(
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez Kubutek » 16 kwi 2005, 20:54

ok, wszystko się wyjaśniło (chyba) :)
Dzisiaj założyłem pasek wg ustawienia tłoków. Zupełnie nie współgrało to z oznaczeniami robionymi przez poprzednią osobę wymieniającą pasek, jak i z ustawieniami fabrycznymi... Patrząc na ustawienia fabryczne, przestawiony jest o aż 90 stopni... Sugerując się tymi robionymi farbą, mniej-więcej 180....
W tej chwili autko śmiga jak szalone (zupełnie jak przed pierwszą wymianą)
Moje podejrzenie jest takie, że pewnie ktoś wstawił inne wałki rozrządu i stąd wynika to przesunięcie.
Jak będzie jakaś okazja, to wybiorę się na hamownie, bo sam ciekaw jestem ile koników ma moje autko, bo naprawdę zbiera się b.ładnie :)
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez Mayor » 17 kwi 2005, 13:25

szkoda ze nie było Cie w Rykach, byśmy sprawdzili która kaczuska zbiera sie lepiej :D hyhy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2004, 19:50
Posty: 87
Skąd: Sieniawa /k. Rzeszowa
Auto: Mazda 121 1.4 16V CanvasTop

Postprzez Kubutek » 17 kwi 2005, 18:35

Narazie nie mam nawet co myśleć o zlotach, bo na wszystko brakuje czasu – magisterka w tym roku mnie czeka :(
Poza tym moja Madzia jest tak poobijana z każdej strony, że aż wstyd się nią na zlocie pokazać :(
Bądźcie dobrej myśli :) Jak tylko zdobędę "3 magiczne literki" przed nazwiskiem, przestanę opłacać szkołe i wezmę się porządnie za Madziunie :)
W planach jest chyba pierwsza w polsce kaczucha po tuningu :) Na początku myślałem o turbince, a teraz o kompresorze :)
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez derbich » 30 cze 2006, 16:25

Witam;
Mam takie pytanie – gdzie mogę sprawdzić kiedy został wymieniony pasek rozrządu? Kupiłem Madzię trzy tygodnie temu i koleś, od którego odkupowałem ją powiedział, że zmieniał pasek "niedawno" i mówił bym go dnie wymieniał. Dwa dni temu dzwoniłem do typa by dowiedzieć się dokładnie kiedy wymieniał a on mi na to, że nie pamięta dokładnie ale gdzieś pod maską powinna być "nalepka" z takową informacją. Problem w tym, że nie udało mi się nic takiego namierzyć a mierzyłem, trudno uwierzyć z 20 minut <jelen> Czy ktoś może wie jak jeszcze mogę się upewnić, że pasek jest ok i nie strzeli mi w trasie?
Z góry dzięki!!!
Początkujący
 
Od: 16 cze 2006, 17:35
Posty: 7
Skąd: Kraków / Łeba
Auto: mazda 121 91`

Postprzez bkapust » 30 cze 2006, 17:17

Jesli kupiles samochod _zawsze_ zakladaj, ze pasek, filtry, olej sa do wymiany. Tak dla zdrowia ;–)
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.

Miala byc Mazda a jest Ford :P
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 16:23
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI

Postprzez brii » 30 cze 2006, 21:36

To nie fortuna – zakładaj nowy, przy okazji zobaczysz czy rolki są OK
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez derbich » 30 cze 2006, 22:37

A jeśli mogę zapytać ile taka przyjemność kosztuje ? :)
Początkujący
 
Od: 16 cze 2006, 17:35
Posty: 7
Skąd: Kraków / Łeba
Auto: mazda 121 91`

Postprzez brii » 1 lip 2006, 09:46

W silniku rzędowym całość (pasek, rolki, napinacz) kosztuje ~ równowartość dwóch tankowań :]
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez bkapust » 1 lip 2006, 10:32

Duzo zalezy gdzie, u kogo. Na lubelszczyznie ostatnio brat robil taki manewr w R.Clio 2004 i placil 350zl.
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.

Miala byc Mazda a jest Ford :P
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 16:23
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI

Postprzez AdamMal » 1 lip 2006, 12:23

Pasek plus napinacz zależy gdzie się kupuje, ale 200 zl. to max. Tak że wymieniać!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 23:30
Posty: 167
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop

Postprzez derbich » 1 lip 2006, 21:52

Tak też uczynię. Dziękuję za pomoc;
Początkujący
 
Od: 16 cze 2006, 17:35
Posty: 7
Skąd: Kraków / Łeba
Auto: mazda 121 91`

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121