motostat.pl
Ja zawsze spisuje ilosc km przejechanych od ostatniego tankowania i aktualny przebieg auta (tylko w cela kontrolnych, czy portal dobrze to oblicza) – jak narazie wszystko sie zgadza
nJaro napisał(a):Borysss – ja tez spisuje dystans od ostatniego tankowania, ale wiele ludzi spisuje przebieg calkowity i liczy roznice, wiec nie ma zlotego srodka
Ja nie mam nic przeciwko wpisywaniu dystansu, ale niechże on się dobrze liczy.
Trzeba albo
odejmować wartości: wpisany obecnie przebieg od poprzedniego przebiegu = obecny dystans
albo
dodać wartości: poprzedni dystans do poprzedniego przebiegu = obecny przebieg
Obecnie bierze wartości tylko z wklepywanego wpisu i tu jest ból.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):No ale przecież dystans z przebiegiem musi się zgadzać...
zakladam, że pięć razy pod rząd tankuje przejeżdżając dystans np. 100,6 km
ms.pl wyliczy przebieg dodając 101 km, po pięciu takich tankowaniach 505 km, a w rzeczywistości (licznik) przejadę 503 km (5x100,6). stąd różnice. dobrze myślę...? nie wiem którą zmienną bierze do wyliczania średniej.
EDIT: już wiem – dystans
czyliu rozumiem, że średnie spalanie to średnia ze średnich czy średnia z sum dystansów?
A jeździcie zbiornik do końca i dopiero tankujecie
Bo co jak mam połowę zbiornika, zaleję do pełna, przejdę cały i wtedy wpiszę ;)
Czy po prostu zalać pierwszy pełny i od tego zacząć?? a potem lac ile chcę i pisać tylko przebieg
Bo co jak mam połowę zbiornika, zaleję do pełna, przejdę cały i wtedy wpiszę ;)
Czy po prostu zalać pierwszy pełny i od tego zacząć?? a potem lac ile chcę i pisać tylko przebieg
przebieg calkowity zawsze wyedytowac recznie
zawsze w wyniku zaokraglania moze sie roznic o kilometr czy dwa, tego akurat nie unikniemy
spalanie jest liczone z dystansow przejechanych, przebieg calkowity nie jest brany pod uwage
Myjk – zobacz jeszcze jak ci to dziala w IE bo to naprawde dziwne
zawsze w wyniku zaokraglania moze sie roznic o kilometr czy dwa, tego akurat nie unikniemy
spalanie jest liczone z dystansow przejechanych, przebieg calkowity nie jest brany pod uwage
Myjk – zobacz jeszcze jak ci to dziala w IE bo to naprawde dziwne
- Od: 18 gru 2008, 14:44
- Posty: 78
sq2jul: no jak dobrze?
Wpis
Data: 2008-12-16
Przebieg: 200 800 km
Dystans: 460.0 km
Ilość paliwa: 51 L
Słowami, 16 grudnia 2008 zatankowałeś 51 litrów paliwa przy stanie licznika 200 800 km.
Przejechałeś na tym paliwie 460 km. 200 800 km + 460 km = 201 260 km.
A u Ciebie w kolejnym tankowaniu jest wpisane 200 961 km.
Wpis
Data: 2008-12-16
Przebieg: 200 800 km
Dystans: 460.0 km
Ilość paliwa: 51 L
Słowami, 16 grudnia 2008 zatankowałeś 51 litrów paliwa przy stanie licznika 200 800 km.
Przejechałeś na tym paliwie 460 km. 200 800 km + 460 km = 201 260 km.
A u Ciebie w kolejnym tankowaniu jest wpisane 200 961 km.
Pozdor Myjk
Bo z pierwszego tankowania można wyliczyć średnią, nawet gdy to jest niepełne.
Kwestia aby je wyjeździć do końca. Po za tym tam jeszcze powinny być algorytmy
wyliczające różnice w ilości paliwa pozostającego w baku (stąd jak mniemam była
na początku potrzebna pojemność baku?).
Kwestia aby je wyjeździć do końca. Po za tym tam jeszcze powinny być algorytmy
wyliczające różnice w ilości paliwa pozostającego w baku (stąd jak mniemam była
na początku potrzebna pojemność baku?).
Pozdor Myjk
Borysss napisał(a):to zobacz u mnie, nawet z drugiego nie wyliczył.
Ponieważ jest coś z tym pierwszym spalaniem uwalone. To też już zgłaszałem.
Daj to pierwsze jako normalne, do pełna – i wyliczy.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Daj to pierwsze jako normalne, do pełna – i wyliczy.
tak, tylko nie mogę, bo pierwsze tankowanie było przy zerowym dystansie (kupilem auto z pustym bakiem i wyzerowanym dystansem), jak mi 0,1 km przeliczy przez 53l to wyjdzie duuuuze spalanko
No i tu jest właśnie "błąd". Po pierwszym tankowaniu podajesz przebyty dystans, a nie wpisujesz ten dystans do kolejnego tankowania. Logiczna kolejność jest tutaj zachwiana. Przebyty dystans podaje się w rzędzie w którym dokonano tankowania. Teraz tak nie jest, co jest wg mnie "błędem myślowym".
Tu uprzedzam, nie wpisywałem się na sprintmotor.de więc tamtego serwisu nie analizowałem.
PS Borysss, jakim cudem Ci 65 litrów wlazło do baku, skoro u mnie w M6 bak ma 64? U Ciebie zbiornik ma 55 L. Więc IMHO max co możesz tankować, to 50-52. Po za tym, coś za wysokie masz to spalanie...
Tu uprzedzam, nie wpisywałem się na sprintmotor.de więc tamtego serwisu nie analizowałem.
PS Borysss, jakim cudem Ci 65 litrów wlazło do baku, skoro u mnie w M6 bak ma 64? U Ciebie zbiornik ma 55 L. Więc IMHO max co możesz tankować, to 50-52. Po za tym, coś za wysokie masz to spalanie...
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):sq2jul: no jak dobrze?
Wpis
Data: 2008-12-16
Przebieg: 200 800 km
Dystans: 460.0 km
Ilość paliwa: 51 L
Słowami, 16 grudnia 2008 zatankowałeś 51 litrów paliwa przy stanie licznika 200 800 km.
Przejechałeś na tym paliwie 460 km. 200 800 km + 460 km = 201 260 km.
A u Ciebie w kolejnym tankowaniu jest wpisane 200 961 km.
Ok faktycznie teraz to zauwazylem... Teraz nie jestem pewien czy przypadkiem przy pierwszych tankowaniach nie manipilowalem przy przebiegu auta w motostat.pl... W kazdym razie kazde spalanie jest przeliczone dobrze i w obecnej chwili przebieg zgadza sie z tym co jest w motostat.pl
sq2jul napisał(a):Teraz nie jestem pewien czy przypadkiem przy pierwszych tankowaniach nie manipilowalem przy przebiegu auta w motostat.pl
No to bierzemy przedostatnie tankowanie z 9 stycznia... 202 478 + 215 = 202 693
a u Ciebie jest 202 869, więc też się nie zgadza. Wartość przebiegu zgadza się natomiast
jeśli do przebiegu z 9 stycznia dodasz przebieg z tankowania z 10 stycznia...
czyli 202 478 + 391 = 202 869
sq2jul napisał(a):W kazdym razie kazde spalanie jest przeliczone dobrze i w obecnej chwili przebieg zgadza sie z tym co jest w motostat.pl
Tak, bo do wyliczenia spalania jest konieczne jedynie posiadanie ilości litrów i dystans w jakim się to wypaliło.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Więc IMHO max co możesz tankować, to 50-52
Upcha wiecej spokojnie. U mine teoretycznie zbiornik ma 55 litrow, jak zapala sie kontrolka to jade na stacje – jak sie postaram to wpakuje pod 48 litrow, biorac pod uwage, ze rezerwa dopiero sie zapalila to jakies 6-7 litrow musi tam jescze byc w baku, wiec razem jest cos kolo 54-55 litrow spokojnie.
A patrzac, ze z serwisem sa jesczce jakies drobne problemy poczekam z ewentualnymi przenosinami ze spritmonitora az rodzimy serwis wyleczy sie z chorob okresu dzieciecego
nJaro napisał(a):u nas liczy srednia od pelnego do pelnego tankowania
202 869 = 391 + 202 478
No właśnie, to mnie ciągle myli.
Ale wspólnie ze sq2jul doszliśmy do konsensusu na IRCu
Aby to było logiczne i nie mieszało takim "problematycznym" jak ja,
to trzeba kolumnę z przebiegiem przerzucić za kolumnę z dystansem,
wtedy będzie odpowiednio czytane. Teraz jest przebieg, potem do
niego dochodzi jeszcze dystans, który de facto jest dystansem
dodawanym do poprzedniego przebiegu.
Dodatkowo zmyłka jest przez datę tankowania, a zaraz za nią przebieg,
który siłą rzeczy narzuca się aby go wpisać w momencie tankowania.
Przecież całość czytamy od prawej, no musi się to jakoś logicznie składać.
Jeśli identycznie jest na sprintmotor.de, to już wiem czemu z tego nie korzystałem.
Xenocyd napisał(a):wiec razem jest cos kolo 54-55 litrow spokojnie.
OK, ale u Ciebie 2008-11-30 są 63 litry.
Cholera, muszę wszystko przepisywać znowu, buuu
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):PS Borysss, jakim cudem Ci 65 litrów wlazło do baku, skoro u mnie w M6 bak ma 64? U Ciebie zbiornik ma 55 L. Więc IMHO max co możesz tankować, to 50-52. Po za tym, coś za wysokie masz to spalanie...
bylem w trasie i brakło, dotankowane 10l bez zerowania licznika, a bak mam 55l.
Spalanie własnie sprawdzam, killowałem ją zjadła 15, oszczędzałem w trasie, zjadła 6,8, chyba jest oki, troche to killowanie zawyżyło, byłoby ok 9,5 średnio.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości