Wymiana WN i swiec
1, 2
witam
z uwagi na to, ze autko od momentu nabycia niemilosiernie zaczelo mulic i szarpac postanowilem zakupic kabelki WN i swieczki.
Ku mojemu zdziwieniu dostalem az 2 szt kabelkow (tak ma byc podobno). czy zmienia sie takze pozostale dwa , ktore zupelnie nie wygladaja jak parka, ktorą otrzymalem. W starym nissanie mialem 4 takie same i nie bylo problemu.
nie znam sie kompletnie...
z uwagi na to, ze autko od momentu nabycia niemilosiernie zaczelo mulic i szarpac postanowilem zakupic kabelki WN i swieczki.
Ku mojemu zdziwieniu dostalem az 2 szt kabelkow (tak ma byc podobno). czy zmienia sie takze pozostale dwa , ktore zupelnie nie wygladaja jak parka, ktorą otrzymalem. W starym nissanie mialem 4 takie same i nie bylo problemu.
nie znam sie kompletnie...
- Od: 24 sty 2009, 11:37
- Posty: 23
- Skąd: Wrocław
- Auto: była 323f 1.5 '98 BJ
jest 626 2.0 '96 GE Specjal
Jeśli masz silnik o oznaczeniu ZL to są tylko dwa kabelki ponieważ nie ma tam aparatu zapłonowego tylko są dwie cewki umieszczone bezpośrednio nad świecami zapłonowymi. Czyli 2 cewki podłączone bezpośrednio do świec i dwa kable do pozostałych dwóch.
Cewki wymienia się tylko raczej w razie ich uszkodzenia, co do fajek to nie wiem ale chyba są one połączone razem z cewką. Wymień świece i te dwa kabelki i zobaczy czy szarpanie ustało...
cazp3r napisał(a):z uwagi na to, ze autko od momentu nabycia niemilosiernie zaczelo mulic i szarpac postanowilem zakupic kabelki WN i swieczki
napisz jakie kabelki i świeczki zakupiłeś oraz czy jest poprawa
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
Fajki pod cewkami sa luzno (okolo 100zł za sztuke). cewki sa po około 300 za sztuke.
Kable już masz.
Co do mulenia. Przeczyść przepływomierz i przepustnice. Mi pomogło.
Iskrzenie pod cewkami Nie wiem jak to jest, ale Pan mechanik (podobno b. dobry) powiedział mi, ze to iskrzenie to jest prąd upływu (?) i że w sumie jest ok, ale ja jakos w to nie wierze, a nie ma luźnego 1000 żeby sie przekonać. W sumie to nie wiem nawet czy to iskrzy sppod cewek, czy z fajek pod cewkami.
Widzę, ze masz dokładnie taki sam problem jak ja swego czasu. Zacznij od przepływki i przepustnicy.
Kable już masz.
Co do mulenia. Przeczyść przepływomierz i przepustnice. Mi pomogło.
Iskrzenie pod cewkami Nie wiem jak to jest, ale Pan mechanik (podobno b. dobry) powiedział mi, ze to iskrzenie to jest prąd upływu (?) i że w sumie jest ok, ale ja jakos w to nie wierze, a nie ma luźnego 1000 żeby sie przekonać. W sumie to nie wiem nawet czy to iskrzy sppod cewek, czy z fajek pod cewkami.
Widzę, ze masz dokładnie taki sam problem jak ja swego czasu. Zacznij od przepływki i przepustnicy.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
jutro jade do polecanego serwisu Madzi we wroclawiu. mam rozrzad (Mitsu oraz GMB), kabelki NGK i swieczki Denso. zobacze czy pomoze ta kombinacja. jesli nie, panowie beda musieli pokombinowac. wspomne im przeplywce i przepustnicy. sprobuje podejrzec gdzie to jest i jak to czyscic (zaprocentuje na przyszlosc).
piszczacy pasek tez do naciagniecia chyba oraz sprawdzenie zapłonu. tyle na poczatek chyba powinno starczyc...
piszczacy pasek tez do naciagniecia chyba oraz sprawdzenie zapłonu. tyle na poczatek chyba powinno starczyc...
- Od: 24 sty 2009, 11:37
- Posty: 23
- Skąd: Wrocław
- Auto: była 323f 1.5 '98 BJ
jest 626 2.0 '96 GE Specjal
jestem juz po... wymieniony rozrzad, swiece i kable, zmieniony olej, przeczyszczona przeplywka.
od razu czuc roznice w "zbieraniu sie" auta oraz przy ruszaniu. lekkie trzesienie jest ale to podobno zawory do regulacji.
najlepsze to to, ze po zakupie wracajac do domu w trasie wyssal mi 10l/100km a teraz po miescie 10,3l/100km (gazu)
chyba wymiana filtra gazu oraz powietrza zaraz po powrocie z trasy zrobila rowniez swoje
zobacze jak od dzis bedzie sie sprawowal majac swieze czesci....
pozd
od razu czuc roznice w "zbieraniu sie" auta oraz przy ruszaniu. lekkie trzesienie jest ale to podobno zawory do regulacji.
najlepsze to to, ze po zakupie wracajac do domu w trasie wyssal mi 10l/100km a teraz po miescie 10,3l/100km (gazu)
chyba wymiana filtra gazu oraz powietrza zaraz po powrocie z trasy zrobila rowniez swoje
zobacze jak od dzis bedzie sie sprawowal majac swieze czesci....
pozd
- Od: 24 sty 2009, 11:37
- Posty: 23
- Skąd: Wrocław
- Auto: była 323f 1.5 '98 BJ
jest 626 2.0 '96 GE Specjal
cazp3r napisał(a):lekkie trzesienie jest ale to podobno zawory do regulacji.
Luz zaworowy należy ustawiać tylko w silniku 1.4 l 16V. W pozostałych silnikach czynność ta jest zbędna dzięki hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego.
bzzyczek napisał(a):didusiek1 jeżeli czegoś nie jesteś pewien lepiej nie wprowadzać kogoś w błąd, w silniku 1.5 ZL jest regulacja zaworów płytkowa tak samo jak w starszym Z5.
Przepraszam pomyliłem się z inną instrukcją
cazp3r napisał(a):i po regulacji w RBSie. Silnik jak nowy. Zrobil sie cichszy, obrotomierz juz nie drga, plynniej rusza, jest szybszy i mniej pali...
sorry, ze zadam lamerskie pytanie – co to jest RBS? Jakiś mechanik samochodowy? Czy cóś?
- Od: 17 kwi 2008, 19:27
- Posty: 86
- Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j
RBS to nazwa firmy
koszt regulacji zalezy od zabawy i ilosci plytek. oprocz tego robiono mi troche innych rzeczy wiec sama regulacja nie wiem ile kosztowala (mysle jednak ze wiecej niz 200pln nie wzieli-robota+materialy)
koszt regulacji zalezy od zabawy i ilosci plytek. oprocz tego robiono mi troche innych rzeczy wiec sama regulacja nie wiem ile kosztowala (mysle jednak ze wiecej niz 200pln nie wzieli-robota+materialy)
- Od: 24 sty 2009, 11:37
- Posty: 23
- Skąd: Wrocław
- Auto: była 323f 1.5 '98 BJ
jest 626 2.0 '96 GE Specjal
No i dopadło równiez moja madzie błyskanie pod cewkami, nie jest to ciągłe lecz co jakis czas , i niewiem czy to z cewki czy z fajek? Auto jeżdzi bez szarpań ,obroty w porządku , jest tylko trochę mułowate na niższych biegach a dokładniej na niskich obrotach.No i pali ok 9.5-10 l w mieście krótkie odcinki.
Co zrobić z tym fantem zakupić cewki choć niemam pewności że to cewki czy kable ewentyalnie fajki , albo czy da sie te cewki jakoś sprawdzic czy sa dobre?
czy takie były by dobre/
http://moto.allegro.pl/item1118498678_m ... cewki.html
Co zrobić z tym fantem zakupić cewki choć niemam pewności że to cewki czy kable ewentyalnie fajki , albo czy da sie te cewki jakoś sprawdzic czy sa dobre?
czy takie były by dobre/
http://moto.allegro.pl/item1118498678_m ... cewki.html
U mnie za sprawdzenie zaworów wziol 35zl. W tym ze akurat wszystko było oki
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
karmazyn33 napisał(a):No i dopadło równiez moja madzie błyskanie pod cewkami, nie jest to ciągłe lecz co jakis czas , i niewiem czy to z cewki czy z fajek? Auto jeżdzi bez szarpań ,obroty w porządku , jest tylko trochę mułowate na niższych biegach a dokładniej na niskich obrotach.No i pali ok 9.5-10 l w mieście krótkie odcinki.
Co zrobić z tym fantem zakupić cewki choć niemam pewności że to cewki czy kable ewentyalnie fajki , albo czy da sie te cewki jakoś sprawdzic czy sa dobre?
czy takie były by dobre/
http://moto.allegro.pl/item1118498678_m ... cewki.html
Mi to ewidentnie nie palił na cylindrach. Może Ci się powoli kończą, ale to bardziej na przepływke brudną wygląda.
Cewki z linku to używki są
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
magister82 napisał(a):U mnie za sprawdzenie zaworów wziol 35zl. W tym ze akurat wszystko było oki
ale mnie chodzi o cewki nie zawory.
knyklu skąd wiesz że te cewki sa używane?
Przepływomierz czysciłem preparatem więc go wykluczyłem , niemniej jednak chodzi o to że iskrzy , i co z tym zrobić jezdzić dalej dopóki cos nie padnie całkowicie?
karmazyn33 napisał(a):knyklu skąd wiesz że te cewki sa używane?
Przepływomierz czysciłem preparatem więc go wykluczyłem , niemniej jednak chodzi o to że iskrzy , i co z tym zrobić jezdzić dalej dopóki cos nie padnie całkowicie?
Bo kiedyś dzwoniłem do nich i z ciężkim sercem przyznali, że są to używki.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości