Gdzie znajduję się czujnik kąta skrętu w Mazdzie 6?
Mam problem. Po odpaleniu auta i ruchu kierownicy zapala się kontrolka trakcji. Gaśnie czasami po przejechaniu długiej drogi lub postoju przy włączonym silniku około godziny. Zapala się ponownie gdy silnik ostygnie i ruszy się kierownicą. Po podpięciu pod komputer okazało się, że popsuty jest czujnik kąta skrętu. Tylko, że jest to dziwne ponieważ gdyby był popsuty paliła by się kontrolka non stop. I, w którym miejscu jest ten czujnik aby go sprawdzić?
Gdzie znajduje się czujnik kąta skrętu?
Strona 1 z 1
Marlena napisał(a):Gdzie znajduję się czujnik kąta skrętu w Mazdzie 6?
jest on na kolumnie kierowniczej w okolicy kierownicy pod plastikami
po srodku i tam szukaj to znajdziesz
powodz.
E.
Ostatnio edytowano 26 sty 2009, 01:44 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
a dokładnie znajduje się między manetką kierunkowskazów a manetką wycieraczek, mała czarna prostokątna kostka
Miałem kiedyś identycznie i faktycznie czujnik kata skrętu był uszkodzony po wymianie problem zniknął.
Miałem kiedyś identycznie i faktycznie czujnik kata skrętu był uszkodzony po wymianie problem zniknął.
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting
Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting
Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
- Od: 13 sie 2008, 00:08
- Posty: 66
- Skąd: Janikowo
- Auto: Mazda 6
Witam
Mam dokładnie ten sam problem co Marlena. Czytałem gdzieś na forum, ze wystarczy przeczyścić ten czujnik (blaszki, z których się składa) i powino być OK (niestety nie moge chwilowo znależć tego wątku). Tak czy siak, trzeba zdjąć kierownicę, bo po zdjęciu plastikowych osłon dostęp jest praktycznie żaden W związku z tym jeszcze się do tego nie zabrałem
Orientujesz się ile taki czujnik kosztuje ?
Pozdrawiam
Mam dokładnie ten sam problem co Marlena. Czytałem gdzieś na forum, ze wystarczy przeczyścić ten czujnik (blaszki, z których się składa) i powino być OK (niestety nie moge chwilowo znależć tego wątku). Tak czy siak, trzeba zdjąć kierownicę, bo po zdjęciu plastikowych osłon dostęp jest praktycznie żaden W związku z tym jeszcze się do tego nie zabrałem
Miałem kiedyś identycznie i faktycznie czujnik kata skrętu był uszkodzony po wymianie problem zniknął.
Orientujesz się ile taki czujnik kosztuje ?
Pozdrawiam
W serwisie jak dobrze pamiętam beczeli coś o 800 zł. Na allegro kupisz między 80-180 cały komplet z manetkami. Kierownicy nie musisz demontować czujnik wypinasz z zatrzasków między manetkami (na górze) na koniec wypinasz wtyczke i po kłopocie
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting
Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting
Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
- Od: 13 sie 2008, 00:08
- Posty: 66
- Skąd: Janikowo
- Auto: Mazda 6
jak będe miał czas to wieczorem wstawie zdjęcia co i jak, przy okazji rozebrałem swój stary i go naprawiłem,zostanie w zapasie-zimny lut na fotodiodzie
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting
Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting
Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
- Od: 13 sie 2008, 00:08
- Posty: 66
- Skąd: Janikowo
- Auto: Mazda 6
A więc sam czujnik wygląda tak jak na foto
budowa tego czujnika nie jest zbyt skomplikowana najważniejsze elementy to fotodiody
reszta to diody, oporniki i tranzystory bez elementów elektroniki cyfrowej (całe szczęście).
Znajduje się między manetkami kierunków i wycieraczek na kolumnie kierowniczej
a tak wygląda po jego wyjęciu
A tak wygląda na golasa,ten plastik na diodach się ściąga,bym wstawił foto ale źle wyszło-robiłem telefonem
Uszkodzenie tego elementu skutkuje tym że w większści przypadków pojawia się kontrolka TCS/DSC oraz sporadycznie kontrolka ABS.
Częstym powodem błędnego działania tego czujnika są zimne luty szczególnie na fotodiodach, w takim przypadku jest tylko jedno wyjście- poprawić wszystkie luty i sprawdzić fotodiody czy są sprawne, w większości przypadków czyli 99,9 % wystarczy poprawić luty i wyczyścić plastikowe łoże.To wszystko, myślę że komuś może się to przyda i rozwiąże częściowo problemy z kontrolkami TCS/DSC
budowa tego czujnika nie jest zbyt skomplikowana najważniejsze elementy to fotodiody
reszta to diody, oporniki i tranzystory bez elementów elektroniki cyfrowej (całe szczęście).
Znajduje się między manetkami kierunków i wycieraczek na kolumnie kierowniczej
a tak wygląda po jego wyjęciu
A tak wygląda na golasa,ten plastik na diodach się ściąga,bym wstawił foto ale źle wyszło-robiłem telefonem
Uszkodzenie tego elementu skutkuje tym że w większści przypadków pojawia się kontrolka TCS/DSC oraz sporadycznie kontrolka ABS.
Częstym powodem błędnego działania tego czujnika są zimne luty szczególnie na fotodiodach, w takim przypadku jest tylko jedno wyjście- poprawić wszystkie luty i sprawdzić fotodiody czy są sprawne, w większości przypadków czyli 99,9 % wystarczy poprawić luty i wyczyścić plastikowe łoże.To wszystko, myślę że komuś może się to przyda i rozwiąże częściowo problemy z kontrolkami TCS/DSC
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting
Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting
Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
- Od: 13 sie 2008, 00:08
- Posty: 66
- Skąd: Janikowo
- Auto: Mazda 6
Witam
Wczoraj dopiero zabrałem się za ten czujnik;) Wyjąłem go bez problemu (nie trzeba nawet nic rozkręcać) i przeczyściłem, tzn. wytarłem z zabrudzeń metalową blaszke która pracuję pomiędzy tymi fotodiodami i plastikowe łoże. Pomogło, ale tylko na chwilę. Dzisiaj rano znów kontrolka się zapaliła Wymontowałem ten czujnik znowu, zeby wziąć się za lutowanie, ale niestety poległem (tzn. świadomie zrezygnowałem ). Bałem się lutować zwykłą lutownicą, żeby nie zewrzeć ze sobą drucików od tych fotodiód. Są one blisko siebie i normalnym grotem bez problemu można zlutować dwa lub więcej ze sobą. Chyba,że wystarczy poprawić luty w określonych miejscach
Podsumowując: czyszczenie nic nie daje A za lutowanie prędzej czy później zabrać będę się musiał
Pozdrawiam
Wczoraj dopiero zabrałem się za ten czujnik;) Wyjąłem go bez problemu (nie trzeba nawet nic rozkręcać) i przeczyściłem, tzn. wytarłem z zabrudzeń metalową blaszke która pracuję pomiędzy tymi fotodiodami i plastikowe łoże. Pomogło, ale tylko na chwilę. Dzisiaj rano znów kontrolka się zapaliła Wymontowałem ten czujnik znowu, zeby wziąć się za lutowanie, ale niestety poległem (tzn. świadomie zrezygnowałem ). Bałem się lutować zwykłą lutownicą, żeby nie zewrzeć ze sobą drucików od tych fotodiód. Są one blisko siebie i normalnym grotem bez problemu można zlutować dwa lub więcej ze sobą. Chyba,że wystarczy poprawić luty w określonych miejscach
Podsumowując: czyszczenie nic nie daje A za lutowanie prędzej czy później zabrać będę się musiał
Pozdrawiam
odległości punktów lutowniczych są aż za duże chyba że w lutownicy masz grot wielkości ołówka
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting
Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting
Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
- Od: 13 sie 2008, 00:08
- Posty: 66
- Skąd: Janikowo
- Auto: Mazda 6
Witam.
Czy ktoś z was ma może jeszcze zdjęcia wklejone przez michu200, czujnik kąta skrętu.
Te już się nie wyświetlają.
Znalazłem kilka ciekawych linków
https://www.autozone.com/repairguides/M ... 3f8037d79c
http://workshop-manuals.com/mazda/6/l4- ... locations/
http://www.mazdamps.pl/viewtopic.php?f=13&t=572
i tu naprawa na podstawie innego auta
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=520467
może komuś się przyda
Czy ktoś z was ma może jeszcze zdjęcia wklejone przez michu200, czujnik kąta skrętu.
Te już się nie wyświetlają.
Znalazłem kilka ciekawych linków
https://www.autozone.com/repairguides/M ... 3f8037d79c
http://workshop-manuals.com/mazda/6/l4- ... locations/
http://www.mazdamps.pl/viewtopic.php?f=13&t=572
i tu naprawa na podstawie innego auta
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=520467
może komuś się przyda
- Od: 2 lut 2018, 15:25
- Posty: 2
- Auto: Mazda CX5 2016 benzyna 2.0
Mazda 5 2007 benzyna
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6