Mazda 323F BJ FP 1998

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Borys » 20 gru 2008, 19:15

NBR napisał(a):ramki zamontowane – niebyło się jednak bez pomocy ServiceManual

mogłbyś przybliżyć mi jak się zabrać za wyjęcie zegarów? planuje ramki takie jak twoje plus może białe (lub kremowe) tarcze
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez NBR » 27 gru 2008, 15:06

wertopser dzięki za opinię :)

Borysss napisał(a):
NBR napisał(a):ramki zamontowane – niebyło się jednak bez pomocy ServiceManual

mogłbyś przybliżyć mi jak się zabrać za wyjęcie zegarów? planuje ramki takie jak twoje plus może białe (lub kremowe) tarcze

tu masz opisane jak wyjąć licznik z pulpitu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 862#730862 – później trzeba zdjęć tę plastykową przezroczystą osłonę – z resztą jak będziesz miał licznik w rekach to sam się połapiesz co i jak :)

Polowałem trochę na chromowane klamki wewnętrzne i... udało się dzisiaj odebrałem komplet – wkrótce montaż – będą pasować do ramek ;)

Obrazek

teraz poluję na farbę w sprayu VHT WRINKLE PLUS do pomalowania pokrywy zaworów ;)

Pozdrawiam,
Norbert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Mundek » 28 gru 2008, 10:42

18 zł za kawałeczek plastiku, nieźle. Też to muszę kupić, gdyż jacyś wandale w zeszłym roku buchnęli mi wszystkie 4 zaślepki pod uczelnią :(
W sumie nie powinienem się dziwić, że takie ceny panują w ASO. Za wymianę czujnika ABS-u tylnego koła zaśpiewali mi od 800 do 1000 zł – to dopiero była cena.
Czujnik kupiłem ORYGINALNY w cenie około 300zł u Smirnoffa, wymiana ( banalnie prosta) we własnym zakresie. 700 PLN w kieszeni :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez NBR » 28 gru 2008, 13:39

To niekiepsko się cenią, ktoś kiedyś napisał na forum że wymiana w ASO to 100zł + koszt czujnika...
U mnie też padł niedawno któryś z czujników i czeka mnie wymiana :| tylko nie mam ostatnio czasu na diagnozę...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Borys » 28 gru 2008, 17:41

NBR napisał(a):Polowałem trochę na chromowane klamki wewnętrzne i... udało się dzisiaj odebrałem komplet – wkrótce montaż – będą pasować do ramek

też upolowałem <jupi> :D

NBR napisał(a):tu masz opisane jak wyjąć licznik z pulpitu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 862#730862 – później trzeba zdjęć tę plastykową przezroczystą osłonę – z resztą jak będziesz miał licznik w rekach to sam się połapiesz co i jak

a możesz mi przybliżyć lokalizację tych 5 śrub o których piszesz? od czego zacząć, bo nie chce nic pourywać

a tak BTW będziemy mieć bardzo bliźniacze autka ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez NBR » 28 gru 2008, 20:35

Borysss napisał(a):a możesz mi przybliżyć lokalizację tych 5 śrub o których piszesz? od czego zacząć, bo nie chce nic pourywać

najpierw odkręcasz dwie śrubki od maskownicy – są umieszczone pod "daszkiem licznika". Następnie zdejmujesz górny plastyk z kolumny kierownicy (jest na wcisk i nie powinien stawiać dużego oporu). Kolejnym krokiem jest odkręcenie 3 śrub – jedna centralnie na górze licznika i 2 na dole po prawej i lewej stronie :)
Dalej lekko wychylasz górną część licznika i odpinasz 3 wtyczki i wyciągasz licznik...

To chyba tyle, jak coś jest nie jasne to pisz na PW...

Borysss napisał(a):a tak BTW będziemy mieć bardzo bliźniacze autka

będą podobne :)

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez wertopser » 18 sty 2009, 12:04

NBR skad ty takie frykasy masz?? gdzie to kupujesz?? szukam od dawna bialych kierunkowskazow i nie moge znalezc :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 18:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Postprzez Mako » 18 sty 2009, 15:35

biale boczne kierunkowskazy kupisz w mtuning.pl
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez NBR » 18 sty 2009, 19:40

wertopser napisał(a):NBR skad ty takie frykasy masz?? gdzie to kupujesz?? szukam od dawna bialych kierunkowskazow i nie moge znalezc

Mako napisał(a):biale boczne kierunkowskazy kupisz w mtuning.pl

zgadza się – nawet tam jeszcze są :)

co do reszty to trzeba mieć cierpliwość :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez wertopser » 18 sty 2009, 20:18

a duzo za te klameczki i alu rameczki dales?? no i gdzie udalo ci sie kupic?? bardzo ladnie to wyglada moze tez bym poszedl w ta strone co ty ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 18:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Postprzez NBR » 18 sty 2009, 20:30

klamki – 120zł komplet (allegro) – ciężko było znaleźć z czarnym plastykiem
ramki – 60zł (jakiś sklep internetowy – ale są też na allegro)

tak więc nie są to duże koszty :) a i Mazda lepiej wygląda :)

Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez wertopser » 18 sty 2009, 20:34

acha :) faktycznie po tych zmianach Mazda wyglada o wiele lepiej :)
jak bede mial pytania co do frykasow to ebde pisal na PW :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 18:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Postprzez NBR » 31 sty 2009, 21:00

Zamieszczam wykres z hamowni z dzisiejszego pomiaru,
dla przypomnienia dodam katalogowo BJ z silnikiem FP ma moc: 114 KM i 161 Nm przy 4000 obr./min.
wynik pomiaru to – Moc: 126,8 KM przy 6214,0 rpm. i 159,9 Nm przy 3986,0 rpm.

Obrazek

i jestem mile zaskoczony tym wynikiem :) moment prawie seryjny a moc sporo większa

Skan w większej rozdzielczości: Tu

Pozdrawiam,
Norbert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Borys » 31 sty 2009, 21:22

gratki NBR, też wiosną muszę wybrac się na rolki :)
moc wzrosła, ale max przesunął się sporo w górę, bo powinien być ok. 5500 RPM ale i tak przy 5500 RPM masz ok 120 KM. 13 koników bonusu od fabryki to i tak nieźle, to pewnie przez te klamki co wyżej ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Jacekm_ » 31 sty 2009, 21:52

No to niezły szał z tą mocą. Bardzo ładnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez wertopser » 31 sty 2009, 22:39

no wypas normalnie. a moze cos robiles przy silniczku?? bo az dziwne ze tylko pokazalo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 18:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Postprzez NBR » 31 sty 2009, 22:41

dzięki, ładnie pojechała i jestem zadowolony :)
przede mną na rolkach żadne auto nie zeszło poniżej 100 KM a nie wiem czemu tego się obawiałem :|
może dlatego że po raz pierwszy robiłem taki test... może dla pełnego obrazu sprawdzę ją jeszcze raz na innych rolkach...

Borysss napisał(a):to pewnie przez te klamki co wyżej
tia ;) jeszcze czekają na montaż :)

Borysss napisał(a):moc wzrosła, ale max przesunął się sporo w górę, bo powinien być ok. 5500 RPM ale i tak przy 5500 RPM masz ok 120 KM. 13 koników bonusu od fabryki to i tak nieźle
:D

wertopser napisał(a):a moze cos robiles przy silniczku?? bo az dziwne ze tylko pokazalo
nic czysta seria – taki bonus za dobre traktowanie auta :) – a hamownia jest OK tzn. powtarzalne są wyniki innych aut z innych hamowni...

Borysss napisał(a):gratki NBR

Jacekm_ napisał(a):No to niezły szał z tą mocą. Bardzo ładnie

wertopser napisał(a):no wypas normalnie.

dzięki Panowie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Borys » 31 sty 2009, 22:52

NBR napisał(a):Borysss napisał:
to pewnie przez te klamki co wyżej

tia jeszcze czekają na montaż

To się ociągasz, bo u mnie dawno dodają mocy :D
Ja muszę koniecznie wybrać się na rolki, bo 0-100km/h nie schodzi mi poniżej 11,5s (mierzone stoperem ;) ), więc chyba coś nie halo. zmienię olej, f. paliwka i jadę się shamować :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez NBR » 31 sty 2009, 23:09

na wiosnę klamki będą :) ...
sprawdź teraz Mazdę na rolkach i pojedź po wymianie zobaczysz czy jest zmiana...
Sprawdzanie stoperem przyśpieszenia zawsze jest niepewne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez wertopser » 31 sty 2009, 23:09

nom moze i ja bym sei kiedys wybral bo chcialbym tez byc tak mile zaskoczony :D


Borysss napisał(a):Ja muszę koniecznie wybrać się na rolki, bo 0-100km/h nie schodzi mi poniżej 11,5s (mierzone stoperem oczko )



stoperem to zadno mierzenie no ale jezeli rzeczywiscie nie schodzi to jakas padaka :P :P
u mnie na 100% w granicach 10s ale jeszcze nie mierzylem dokladnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 18:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy