Witam
Podczas regulacji obrotów przy połączonym TEN i GND obroty falują (a dokładniej utrzymują się chwilę na poziomie 800 , a póżniej idą o ok 100 do góry i tak nonstop) Co może być przyczyną tego zjawiska?Nie wiem jak je dokładnie wyregulować? Po wyjęciu mostka są o wiele bardziej stabilne i utrzymują się w granicach 750-850 jeśli można się sugerować skalą obrotomierza.Proszę o podpowiedż.
Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna
Skrócona instrukcja bez obrazków:
Na włączonym zapłonie mierzy się napięcie pomiędzy przewodem niebiesko-żółtym a masą. Przy zamkniętej przepustnicy napięcie powinno być 0,3-0,7V Przy maksymalnie otwartej przepustnicy w granicach 3,4-5,3V.
Jak takie napięcie zmierzysz to jest ok.
Na włączonym zapłonie mierzy się napięcie pomiędzy przewodem niebiesko-żółtym a masą. Przy zamkniętej przepustnicy napięcie powinno być 0,3-0,7V Przy maksymalnie otwartej przepustnicy w granicach 3,4-5,3V.
Jak takie napięcie zmierzysz to jest ok.
Mam male pytanie. Jak ustawic TPS w MX-3 V6 ?
Jak sprawdzic czy jest dobrze ustawiony ? Czytalem wczesniejsze opisy, ale dotyczna one glownie mazdy 323,a u mnie jest chyba troche inaczej. Jak sprawdzic, ze gdy chodzi wentylator jest 0,1 mm a jak nie chodzi to jest 0,5 mm ? i Gdzie to sie dokladnie sprawdza ? Musze cos rozebrac ?
Sorry za takie moze glupie pytania, ale naprawde nie wiem. Odpowiedzi moga byc na PM, to pozniej usune tego posta
Z gory dziekuje !
Jak sprawdzic czy jest dobrze ustawiony ? Czytalem wczesniejsze opisy, ale dotyczna one glownie mazdy 323,a u mnie jest chyba troche inaczej. Jak sprawdzic, ze gdy chodzi wentylator jest 0,1 mm a jak nie chodzi to jest 0,5 mm ? i Gdzie to sie dokladnie sprawdza ? Musze cos rozebrac ?
Sorry za takie moze glupie pytania, ale naprawde nie wiem. Odpowiedzi moga byc na PM, to pozniej usune tego posta
Z gory dziekuje !
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
A czy na problem z wolnymi obrotami niei ma czasem wplywu za mala wydajnosc aku, zwlaszcza jak sie ma gaz, wzmacniacz itp??? MOze byc to, ze sa za cienkie kable od alternatora do akumulatora??? MOze na nich przy duzych obciazeniach aku plyna duze prady doladowujace aku i za duze spadki na nich powoduja ze glownie aku sie wysila i czasem nie daje rady i dlatego nam wszystko tak wariuje???
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
TPS ustawia się mierząc napięcie miedzy przewodem niebiesko-zołtym wychodzącym z tej wtyczki od TPSu i masą, oczywiście na włączonym zapłonie. Przy zamkniętej przepustnicy powinno wynosić 0,3 – 0.7v a na maksymalnie otwartej 3,4 – 5.3v.
czy ktoś mógłby napisać jakie napięcia powinny być na TPS
bo za pomocą szczelinomierza nie mogę ustawić aby wiatrak chodził przy 0,50 a przy 0,10 nie
ustawiłem za pomocą woltomierza, na zamkniętej przepustnicy mam 0,48(0,49)V a na otwartej coś ponad 4, nie pamiętam dokładnie, czy takie wartości mogą zostać
czy może ustawić jak najmniejszą wartość napięcia czy jak największą, jak będzie lepiej
wszystkie ustawienia przeprowadzane w trybie serwisowym
bo za pomocą szczelinomierza nie mogę ustawić aby wiatrak chodził przy 0,50 a przy 0,10 nie
ustawiłem za pomocą woltomierza, na zamkniętej przepustnicy mam 0,48(0,49)V a na otwartej coś ponad 4, nie pamiętam dokładnie, czy takie wartości mogą zostać
czy może ustawić jak najmniejszą wartość napięcia czy jak największą, jak będzie lepiej
wszystkie ustawienia przeprowadzane w trybie serwisowym
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Mam pytanko jak znaleźć "TEN i GND". Otworzyłem gniazdo diagnostyczne i nie było tam żadnych opisów,
Opis jest na pokrywce
na zamkniętej przepustnicy mam 0,48(0,49)V a na otwartej coś ponad 4
Na wolnych obrotach 0,3 do 0,7 ja ustawiłem u siebie na 0,54 bo przy takim napięciu najrówniej pracował silnik Mazda BA 1,5 96r.
ten kto pyta jest głupcem przez chwilę , a ten co nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
- Od: 5 kwi 2004, 11:54
- Posty: 37
- Skąd: Prawie Wrocław
- Auto: mazda 323F 1,5 16V , BMW E39
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości