Wymiana oringu w aparacie zapłonowym BA Z5
1, 2
Witam
Przedstawiam obrazkowo wymiane uszczelki oring w aparacie zaplonowym..
Odkręcamy dwie śruby ale wcześniej koniecznie zaznaczamy położenie aparatu względem bloku silnika, ja również odłączyłem akumulator a następnie odłaczyłem kable zapłonowe. Oring 38x3.5.
Na zdjęciu zaznaczyłem zaznaczenia i aparat z odlaczonymi kablami:
Następnie odkręcamy dwie śruby
W tym miejscu:
Oraz w tym:
Dodatkowo na tym zdjęciu zaznaczyłem na biało dwie wtyczki które nalezy wypiąć.
Po odkreceniu śrub aparat bez problemu wyciągamy ręką lub dwoma;)
A tu nasz pacjent:) twardy, prostokątny i sparciały:
Stary oring możemy podważyć lub dziabnąć nożykiem-stara uszczelka nie będzie stawiać oporu..
Do oczyszczenia aparatu i silnika polecam preparaty na bazie nafty – szybko i skutecznie rozpuszczaja stary olej i smary itp..
Przy ponownym zakładaniu aparatu należy spasować aparat z wycięciami w silniku:
No i to by bylo na tyle skrecamy śruby ustawiamy aparat zgodnie ze wczesniejszymi zaznaczeniami.
Niestety w moim przypadku nadal cieknie tylko nie mam pewności czy to nadal oring czy klawiatura i tu proszę was o pomoc. Oring 38x4 nie dał się wcisnąć więc uzyłem 38x3.5 czy zły?
Cała klawiatura była dopiero właśnie robiona za 160 zł w Fevert a oringu nie zrobili bo nie mieli..
Tu na zdjęciu pokazuje miejsce gdzie cieknie a na zielono gdzie mniej więcej jest oring.
Myśle że to klawiatura ale chciabym żeby ktoś na to popatrzył i potwierdził.
Jest na tyle upierdliwe że ścieka na oslone która się nagrzewa i spala olej aż się dymi.
Proszę o podłączenie fotorelacji.
Przedstawiam obrazkowo wymiane uszczelki oring w aparacie zaplonowym..
Odkręcamy dwie śruby ale wcześniej koniecznie zaznaczamy położenie aparatu względem bloku silnika, ja również odłączyłem akumulator a następnie odłaczyłem kable zapłonowe. Oring 38x3.5.
Na zdjęciu zaznaczyłem zaznaczenia i aparat z odlaczonymi kablami:
Następnie odkręcamy dwie śruby
W tym miejscu:
Oraz w tym:
Dodatkowo na tym zdjęciu zaznaczyłem na biało dwie wtyczki które nalezy wypiąć.
Po odkreceniu śrub aparat bez problemu wyciągamy ręką lub dwoma;)
A tu nasz pacjent:) twardy, prostokątny i sparciały:
Stary oring możemy podważyć lub dziabnąć nożykiem-stara uszczelka nie będzie stawiać oporu..
Do oczyszczenia aparatu i silnika polecam preparaty na bazie nafty – szybko i skutecznie rozpuszczaja stary olej i smary itp..
Przy ponownym zakładaniu aparatu należy spasować aparat z wycięciami w silniku:
No i to by bylo na tyle skrecamy śruby ustawiamy aparat zgodnie ze wczesniejszymi zaznaczeniami.
Niestety w moim przypadku nadal cieknie tylko nie mam pewności czy to nadal oring czy klawiatura i tu proszę was o pomoc. Oring 38x4 nie dał się wcisnąć więc uzyłem 38x3.5 czy zły?
Cała klawiatura była dopiero właśnie robiona za 160 zł w Fevert a oringu nie zrobili bo nie mieli..
Tu na zdjęciu pokazuje miejsce gdzie cieknie a na zielono gdzie mniej więcej jest oring.
Myśle że to klawiatura ale chciabym żeby ktoś na to popatrzył i potwierdził.
Jest na tyle upierdliwe że ścieka na oslone która się nagrzewa i spala olej aż się dymi.
Proszę o podłączenie fotorelacji.
- Od: 22 lis 2006, 14:41
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V
No ja właśnie wróciłem z parkingu, gdzie uskuteczniałem wymiane owego oringu. Zajęło mi to około 1h (nie spiesząc sie, powolutku i dokładnie) silnik odpalił trzeba pojeżdzić i zobaczyć czy nadal jest mokro. Najgorzej było spasować ponownie aparacik na swoje miejsce, ale sie udało.
Proponuje dodać to fotorelacje do innych fotorelacji z napraw.
Proponuje dodać to fotorelacje do innych fotorelacji z napraw.
Sprzedam felgę alu pięcioramienną rozstaw 4x100 http://img195.imageshack.us/i/img4118a.jpg
- Od: 26 cze 2007, 11:37
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: S40 T4
Powiedzcie mi co jeśli nie zaznaczyłem sobie połozenia aparatu? To znaczy zaznaczyłem, ale markerem i przy myciu benzynką wszystko zmazałem (głupi jestem, wiem , ale pozno było).
Druga sprawa to jak prawidłowo podłączyć kable WN? Też pozaznaczałem na rozdzielaczu, ale też zmyłem i teraz jestem w cimiu dolnym, auto nie pali, tylko się szarpie i gaśnie.
Znalazłem już info nt. podłączenia kabli, mam obrazek, jutro spróbuję, dzisiaj już za póżno, ale jak ustawić ten aparat, żeby był ok?
Co polecacie?
[/img]
Druga sprawa to jak prawidłowo podłączyć kable WN? Też pozaznaczałem na rozdzielaczu, ale też zmyłem i teraz jestem w cimiu dolnym, auto nie pali, tylko się szarpie i gaśnie.
Znalazłem już info nt. podłączenia kabli, mam obrazek, jutro spróbuję, dzisiaj już za póżno, ale jak ustawić ten aparat, żeby był ok?
Co polecacie?
[/img]
Dzisiaj wymieniałem ten oring u siebie- 15 minut roboty i po sprawie. Założyłem 38x3,5 bo przy 38x4 niechciał się wcisnąc aparat zapłonowy w głowicę silnika.
Koszt to 1 zł
Koszt to 1 zł
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Wiecie co
Tak czytam wasze posty i martwi mnie rozmiar mojego nowo założonego oringu
Skąd wam się wziął wymiar 38x3.5??
Ja ze starym pojechałem do sklepu i na przymiarkę kupowałem, wymiarami idealnie pasował do 35x3.5
Tak czytam wasze posty i martwi mnie rozmiar mojego nowo założonego oringu
Skąd wam się wziął wymiar 38x3.5??
Ja ze starym pojechałem do sklepu i na przymiarkę kupowałem, wymiarami idealnie pasował do 35x3.5
- Od: 21 sty 2009, 22:27
- Posty: 23
- Skąd: Oleśnica
- Auto: 323F 1.5 BA 1995
Birol85 napisał(a):Ja ze starym pojechałem do sklepu i na przymiarkę kupowałem, wymiarami idealnie pasował do 35x3.5
Może stary był sparciały i się zmniejszył jak ostygł, dlatego leciało. Na 100% jest 38x3,5.
JUa niewiem kolega zrobił fotorelacje całkiem dobrą a co jeden to mądrzejszy
Moim zdaniem wszystko jest ok tylko ja np;nie odpinam kabli,żeby potem kombinować tylko wykręcam kopułke. Kolejna sprawa to preparat do mycia co widać na foto z firmy K2 Akra jest słabym preparatem do mycia i bardziej polecam środek do czyszczenia zacisków hamulcowych Pozatym dobrze poluzować te dwie śruby górne przy aparacie i zdjąć ten półksiężyc i nałożyć pod niego troche silikonu ,wtedy bedzie pewność,że nic nie puści. Natomiast jeśłi chodzi o firme K2 ,to polecam czarny silikon z tej firmy
Moim zdaniem wszystko jest ok tylko ja np;nie odpinam kabli,żeby potem kombinować tylko wykręcam kopułke. Kolejna sprawa to preparat do mycia co widać na foto z firmy K2 Akra jest słabym preparatem do mycia i bardziej polecam środek do czyszczenia zacisków hamulcowych Pozatym dobrze poluzować te dwie śruby górne przy aparacie i zdjąć ten półksiężyc i nałożyć pod niego troche silikonu ,wtedy bedzie pewność,że nic nie puści. Natomiast jeśłi chodzi o firme K2 ,to polecam czarny silikon z tej firmy
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
A ja mialbym takie pytanko...
czy wymiar tego oringu w aparacie zaplonowym przy silniku 1.8 BP bedzie taki sam czyli 38x3.5 czy jakis inny...? jesli inny to prosil bym o podanie jego wymiarow...
pozdrawiam
czy wymiar tego oringu w aparacie zaplonowym przy silniku 1.8 BP bedzie taki sam czyli 38x3.5 czy jakis inny...? jesli inny to prosil bym o podanie jego wymiarow...
pozdrawiam
- Od: 11 maja 2008, 16:43
- Posty: 120
- Skąd: Stróża/k. Myślenic
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96
czyli co radzicie jechac po nowy do ASO CZY KUPIC GDZIES W SKLEPIE??
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
nowy oring normalnie wchodzi na wcisk czy potrzebne są jakieś kombinacje? i jeszcze jedno pytanko: czy benzyna ekstrakcyjna źle działa na gumę?bo po wymianie chcę przetrzeć gumowy wąż z chłodnicy co leci po aparatem żeby zobaczyć czy znów nie cieknie olej na niego. zastanawiam się czego użyć do jego wyczyszczenia, benzynę ekstrakcyjną mam pod ręką i nie wiem czy mogę jej użyć do tego.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
lesiux napisał(a):nowy oring normalnie wchodzi na wcisk czy potrzebne są jakieś kombinacje? i jeszcze jedno pytanko: czy benzyna ekstrakcyjna źle działa na gumę?bo po wymianie chcę przetrzeć gumowy wąż z chłodnicy co leci po aparatem żeby zobaczyć czy znów nie cieknie olej na niego. zastanawiam się czego użyć do jego wyczyszczenia, benzynę ekstrakcyjną mam pod ręką i nie wiem czy mogę jej użyć do tego.
benzyna ekstrakcyjna może być, szybko wyparuje i nic się nie stanie.
- Od: 30 wrz 2009, 18:50
- Posty: 140
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BA
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości