Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna
ale chlopaki takie pytanko: jak podlaczalem test diodowy pod komputer, wiadomo o co chodzi, to zawsze wlaczal mi sie wiatrak, chodzimi o ten test ktory pokazuje dlugie i krotkie mrugniecia ... to dobrze ze ten wiatrak zawsze chodzi czy nie ?
- Od: 28 kwi 2008, 09:32
- Posty: 52
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96
po przejściu w tryb serwisowy, nie dodawając "gazu" (nie kręcąc przepustnicą) wentylator ma się nie włączać
czyli ma się włączyć po dodaniu lekko gazu
a dokładnie jak włożysz listek szczelinomierza 0,5mm to ma się włączyć
@czarny-29
prawdopodobnie masz uwalony czujnik temperatury
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
czyli ma się włączyć po dodaniu lekko gazu
a dokładnie jak włożysz listek szczelinomierza 0,5mm to ma się włączyć
@czarny-29
prawdopodobnie masz uwalony czujnik temperatury
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
witam, tps ustawiony po tym ustawieniu obroty przestały falować, na drugi dzien coś mnie podkusiło i podjechałem do as mazdy z zapytaniem dlaczego przy obciążeniach elektrycznych spadają obroty, wiec kierownik serwisu wziął moją mazde i zaczeli cos krecić śrubokrętem bez wprowadzenia w tryb serwisowy , po chwili wyszedł i powiedział ze teraz bedzie ok a usługa jest za darmo, cieszyłem sie jeden dzień bo na drugi dzień po odpaleniu ,silnik łapie odrazu 3 tys obrotów, nie wiem co oni pokrecili ale cos jest nie tak , kierownik serwisu na puławskiej w warszawie powiedział tylko ze wina była bajpasu a oni go wyregulowali,co to za bajpas bo nie było mnie przy regulacji tylko widziałem przez szybe, moze sam to jakoś ustawie ?
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
m323m wejdź w tryb testowy i wyreguluj sobie obroty na biegu jałowym. Nie muszę mówić że masz to na nagrzanym silniku to robić A ten bypass to własnie śruba na górze przepustnicy, którą ustalasz obroty na biegu jałowym.
Kluska napisał(a):Cytat:
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
czyli ma się włączyć po dodaniu lekko gazu
a dokładnie jak włożysz listek szczelinomierza 0,5mm to ma się włączyć
W Z5 chyba raczej nie ustawia się TPS za pomoca szczelinomierza bo za właczanie wentylatora w trybie serwisowym odpowiada wyłącznik krańcowy przy przepustnicy, ustawiamy tylko za pomocą voltomierza.
Ja w BP (1.8 BA) nie za bardzo mogę obrócić TPS, śruby nie mają luzu. A musiałbym obrócić ze 20 stopni żeby wiatrak się odpalił (z 5mm między odbojnikiem a śrubą). Odbojnik nie był kręcony, obroty jałowe w normie. Silnik jest bardzo czuły na obciążenie.
Sugestie? Da się to przestawić elektronicznie przez komputer?
Sugestie? Da się to przestawić elektronicznie przez komputer?
- Od: 2 gru 2007, 22:16
- Posty: 36
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 323f BA BP
Voltaire
Chyba nie ma powodu zeby kręcić TPS, jeśli wcześniej go nikt nie ruszał jeśli silnik jest czuły na obciążenie można sprawdzić, wyczyścić silniczek krokowy przy przepustnicy.
A zrób taki test: w trybie serwisowym otwórz ręka przepustnice i naciskaj czujnik krańcowy przy przepustnicy i zobacz co sie dzieje z wiatrakiem
Chyba nie ma powodu zeby kręcić TPS, jeśli wcześniej go nikt nie ruszał jeśli silnik jest czuły na obciążenie można sprawdzić, wyczyścić silniczek krokowy przy przepustnicy.
Kluska napisał(a):ja mam tak ustawiony na woltomierzu że jak włożę listek 0,5 to się wentylator załączy
A zrób taki test: w trybie serwisowym otwórz ręka przepustnice i naciskaj czujnik krańcowy przy przepustnicy i zobacz co sie dzieje z wiatrakiem
jak mam go naciskać?
chodzi o ten czujnik który jest mocowany na dwie śrubki M5 [kluczyk 8]
nie naciskając [na czujnik położenia przepustnicy] w trybie serwisowym po przekręceniu przepustnica załącza się wentylator
tak jak wcześnie pisałem, mam ustawione woltomierzem, a jak włożę listek 0,5 miedzy śrubę blokującą a "pokrętło" przepustnicy załącza się wentylator
wcześniej tez miałem problemy z silnikiem, był bardzo czuły na obciążenie elektryczne, po załączeniu wszystkich świateł [drogowe, mijania, przeciwmgielne] dmuchawa na max, ogrzewanie tylnej szyby obroty spadały mi do ok 500-300
wyczyściłem elektrozawór pod przepustnicą i jest git, obroty utrzymują się na stałym poziomie
a PTS musiałem regulować bo silnik falował 750-1500 w odstępach ok 1-2s
chodzi o ten czujnik który jest mocowany na dwie śrubki M5 [kluczyk 8]
nie naciskając [na czujnik położenia przepustnicy] w trybie serwisowym po przekręceniu przepustnica załącza się wentylator
tak jak wcześnie pisałem, mam ustawione woltomierzem, a jak włożę listek 0,5 miedzy śrubę blokującą a "pokrętło" przepustnicy załącza się wentylator
wcześniej tez miałem problemy z silnikiem, był bardzo czuły na obciążenie elektryczne, po załączeniu wszystkich świateł [drogowe, mijania, przeciwmgielne] dmuchawa na max, ogrzewanie tylnej szyby obroty spadały mi do ok 500-300
wyczyściłem elektrozawór pod przepustnicą i jest git, obroty utrzymują się na stałym poziomie
a PTS musiałem regulować bo silnik falował 750-1500 w odstępach ok 1-2s
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Długi napisał(a):Przy 0,15 wiatrak ma chodzić, przy 0,5 już nie
czy wy czytacie co Długi napisał
Nie na odwrót ...więc nie piszcie bzdetów że przy 0.5 ma się załączać
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
farciarz napisał(a):Długi napisał(a):Przy 0,15 wiatrak ma chodzić, przy 0,5 już nie
czy wy czytacie co Długi napisał
Nie na odwrót ...więc nie piszcie bzdetów że przy 0.5 ma się załączać
to bardzo dziwne
bo jak to możliwe aby po włożeniu listka 0,15 wiatrak miał chodzić, a przy 0,5 już nie
a jak dodasz gazu w trybie serwisowym to ma się załączyć
według mnie 0,15 jest cieńsze niż 0,5mm
czyli jak dajesz gazu [kręcisz przepustnicą aby była otwarta] to przekręcasz więcej niż 0,5mm
xXx napisał(a):
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
a dokładniej Przywieszajacy sie pedal gazu – czyli jak ustawić TPSa
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Panowie nigdzie nie jest dokładnie napisane jakiego silnika ten opis dotyczy, moim zdaniem tyczy sie on silnika KL, w Z5 TPS ustawia sie voltomierzem, szczelinomierzem cięzko coś zdziałać, w Z5 zamiast śruby odbojnikowej jest mikrostyk i to on jest odpowiedzialny za włączenie wentylatora w trybie diagnostycznym. Jeśli przepustnica jest zamknięta odbojnik na tym ślimaku naciska na ten czujnik i wentylator nie działa, jeśli otworzysz przepustnice czujnik się rozwiera i wtedy załancza się wentylator, tak że wsadzanie tam szczelinomierza nie ma sensu.
No chyba że u mnie tylko tak jest.
Zresztą w tamtym opisie jest takie zdanie dotyczące silnika FS ale pewnie też to się tyczy naszego Z5:
No chyba że u mnie tylko tak jest.
Zresztą w tamtym opisie jest takie zdanie dotyczące silnika FS ale pewnie też to się tyczy naszego Z5:
Opis fajny ale dotyczy chyba V6 bo za właczanie wentylatora w trybie serwis odpowiada wyłącznik krańcowy przepustnicy w mojej FS
czyli jak ma być
bo jest kilka ver.
po przekręceniu przepustnica w trybie serwisowym, wentylator ma się załączyć czy nie
ja ustawiałem za pomocą woltomierza, na woltomierzu mieści mi się w przedziale 0,3V -0,7V na zamkniętej przepustnicy, a jak włożę listek 0,5 to załącza mi się wentylator i włączony jest to pełnego otwarcia przepustnicy
bo jest kilka ver.
po przekręceniu przepustnica w trybie serwisowym, wentylator ma się załączyć czy nie
ja ustawiałem za pomocą woltomierza, na woltomierzu mieści mi się w przedziale 0,3V -0,7V na zamkniętej przepustnicy, a jak włożę listek 0,5 to załącza mi się wentylator i włączony jest to pełnego otwarcia przepustnicy
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
bzzyczek...dokladnie. Opis dotyczy silnika KL....w Z5 mamy wyłącznik krańcowy. Co nie zmienia faktu że na zwartym TEN i GND w trybie serwisowym wentylator nie powinienen chodzić. Po naciśnięciu lekko gazu wentylator powinienen się załączyć. Jednak co do tego czy przy większych obrotach jest opcja wyłączenia tego nikt do tej pory nie napisał. To samo dotyczy dokładnych wartości ustawienia TPS-u voltomierzem dla silnika Z5
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości