CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez Wieszczu » 20 lut 2009, 22:59

No musze dwumas wymienic :) Może przy okazji zrobie sprzęgło, jak wyjme skrzynie to bedzie wiadomo czy trzeba robic czy nie. Przebieg jest oryginalny.
Myślę, że tak optymalnie zrobic ok. 150-160KM i ok. 400 niutków?
To jest w końcu tylko napęd na przód :) Lepiej rozłożyć lepiej chyba moment i moc na wyższe obroty żeby był większy zakres mocy, prawda?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 18:48
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004r 2,0 136KM

Postprzez JanekCX7 » 20 lut 2009, 23:53

Wieszczu napisał(a):No musze dwumas wymienic :) Może przy okazji zrobie sprzęgło, jak wyjme skrzynie to bedzie wiadomo czy trzeba robic czy nie. Przebieg jest oryginalny.
Myślę, że tak optymalnie zrobic ok. 150-160KM i ok. 400 niutków?
To jest w końcu tylko napęd na przód :) Lepiej rozłożyć lepiej chyba moment i moc na wyższe obroty żeby był większy zakres mocy, prawda?


Ten Twój wykres wygląda jakby Twoja Madzia się kończyła, chyba także silnik, albo kolega miał racje jakiś tani box założyłeś, przecież szanujący się tuner nie wypuści takiego samochodu z warsztatu, kto to robił , to jakaś tandeta chyba <lol>
CX7 2.3 DISI TURBO – USA automat – after tuning by http://www.44tuning.pl/ – 275 HP :)
Początkujący
 
Od: 8 lut 2009, 23:10
Posty: 5
Skąd: Soest
Auto: Mazda CX 7 DISI Turbo automat

Postprzez Wieszczu » 21 lut 2009, 00:16

To nie moja na szczescie :) Moja jeszcze nie była ;)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 18:48
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004r 2,0 136KM

Postprzez Gib » 21 lut 2009, 07:48

Ten wykres jakiś dziwny. Ile ładuje ta turbina że wyciąga 500 Nm? 5 barów, wogóle co to za turbo siedzi? Opis też niczego sobie: Mazda 626, Diesel bez doładowania.
Do tego jakie straty 180 KM na silniku niecałe 130 na kołach.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Zidik » 22 lut 2009, 18:52

Gibsong napisał(a):Ten wykres jakiś dziwny. Ile ładuje ta turbina że wyciąga 500 Nm? 5 barów, wogóle co to za turbo siedzi? Opis też niczego sobie: Mazda 626, Diesel bez doładowania.
Do tego jakie straty 180 KM na silniku niecałe 130 na kołach.


Sam tego wykresu nie rozumiem. W sumie nie znam się na tym, ale pocieszam się tym, że samochód jeździ jak chcę i z efektu jestem zadowolony. I nie chodzi mi o objeżdżanie TDI czy innych tylko popostu o zadowolenie większe niż wcześniej.

Spec od skody: "Widać, że nie jest to profesjonalny chip, tylko box. Jakieś poszarpane te kreski."
Ameryki kolego nie odkryłeś... juz na poczatku pisałem, że to BOX.
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 13:13
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 – 2008

Postprzez Zidik » 22 lut 2009, 18:57

JanekCX7 napisał(a):
Wieszczu napisał(a):No musze dwumas wymienic :) Może przy okazji zrobie sprzęgło, jak wyjme skrzynie to bedzie wiadomo czy trzeba robic czy nie. Przebieg jest oryginalny.
Myślę, że tak optymalnie zrobic ok. 150-160KM i ok. 400 niutków?
To jest w końcu tylko napęd na przód :) Lepiej rozłożyć lepiej chyba moment i moc na wyższe obroty żeby był większy zakres mocy, prawda?


Ten Twój wykres wygląda jakby Twoja Madzia się kończyła, chyba także silnik, albo kolega miał racje jakiś tani box założyłeś, przecież szanujący się tuner nie wypuści takiego samochodu z warsztatu, kto to robił , to jakaś tandeta chyba <lol>


Wydaje mi się, ze hamownia na której byłem to chyba pomyłka. Box jest chyba OK, firma gdzie kupowałem to nie amatorstwo mam nadzieję? Nie znam opinii na jej temat niegatywnych.
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 13:13
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 – 2008

Postprzez Udesky » 22 lut 2009, 20:35

Zidik napisał(a):Spec od skody: "Widać, że nie jest to profesjonalny chip, tylko box. Jakieś poszarpane te kreski."
Ameryki kolego nie odkryłeś... juz na poczatku pisałem, że to BOX.

Ale przecież, o tym wiem. Podkreśliłem tylko fakt, że co indywidualny soft to soft, a boxy, to jedynie alternatywa z musu dobra.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 22:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Zidik » 23 lut 2009, 14:04

Soft wierzę że jest lepszy... ale gwarancja chyba nie wytrzyma tego? Box odczepić można i po spraiw, no chyba, że się mylę. Ale teraz już musztarda po obiedzie.

Co do hamowni to sam nie rozumiem tego co tam zrobili.... Na wykresie inne dane, w opisie inne...
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 13:13
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 – 2008

Postprzez Udesky » 23 lut 2009, 16:31

Zidik napisał(a):ale gwarancja chyba nie wytrzyma tego? Box odczepić można i po spraiw, no chyba, że się mylę.

Tu masz racje. Dla aut na gwarancji obok softu wgrywanego w ASO – jeśli tak owy posiadają – box jest jedynym wyjściem.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 22:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez kulca » 24 lut 2009, 22:55

nie wiem czy sie nie powtarzam, znalazlem takie cos:
http://moto.allegro.pl/item553982745_ch ... ownia.html

co Wy na to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 23:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Riki » 24 lut 2009, 23:32

kulca napisał(a):co Wy na to?


odpuść.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Udesky » 24 lut 2009, 23:54

Riki napisał(a):kulca napisał:
co Wy na to?


odpuść.

Riki dobrze mówi, daj sobie spokój. Wiem, że po forach krążą opinie o jakimś kolesiu z Wrocławia który właśnie robi softy, za 500-600zl i występuje na allegro, niestety nie wiem czy ten z aukcji który podałeś i o tym co ja myślę to dwie te same osoby, ponieważ nie pamiętam nicka tamtej osoby. Bynajmniej koleś jest samoukiem i u jednych jego softy dobrze się sprawowały, a u innych się wysrały turbiny, bądź koła dwumasowe. A mówię tu o TDI, do którego program napisać można z palcem w ....., a ty masz nowy model M6. To by była jedna sprawa.
Druga to taka, że podczas rozmowy z ludźmi z Dynosoftu o dieslach w Maździe, powiedzieli że ich nie robią ponieważ sprzęt do tego jest drogi, a tak mało jest zapytań o nią, że jego zakup jest nieopłacalny. A więc odpowiedź sobie na pytanie czy to z allegro jest na ori programie i sprzęcie czy na piratach z netu.
Po za tym powód tak niskiej ceny, o jakiej mowa w aukcji, jest śmieszny.
Na gwarancje bym nie liczył, jest na paru forach mowa o tych gwarancjach. Jeśli ci się coś wysra a ty pojedziesz z gwarancją, że to z powodu programie, a zapewne wysra się nie od razu tylko po czasie, to mniej udciwi, powiedzą że to twoja wina, bo źle użytkowałeś samochód, bądź znajdą setkę innych powodów.

Obdzwoń firmy zajmujące się chiptuningiem, ewentualnie przejrzyj fora o podobnej tematyce. Choć z tym może być trudno, z pewnością więcej info udzieli ci w tym zakresie Riki. Tak więc jedynym rozwiązaniem dla ciebie jest BOX :(
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 22:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez kulca » 25 lut 2009, 00:01

widze ze ten z vtech jest najbardziej polecany, a nie wiecie czy jest mozliwosc np. zalozenia boxa na probe, zeby sprawdzic czy roznica w mocy i spalaniu jest duza?
a ten box?
http://allegro.pl/item562100004_tuning_ ... cy_ss.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 23:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez sleesh » 3 mar 2009, 08:03

Panowie, chcialbym zchipowac Mazde 5 '07 2.0 ( diesel 140 konikow ) jaka firme polecacie ? Jestem z lodzkiego. Narazie zastanawialem sie nad 44tuning.
Obrazek
street racing is not a crime
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2005, 17:18
Posty: 6
Skąd: Bełchatów
Auto: Vectra A 2000

Postprzez Riki » 3 mar 2009, 23:06

kulca napisał(a):a nie wiecie czy jest mozliwosc np. zalozenia boxa na probe


ano jest.... pozostaje tylko kwestia negocjacji z dealerem..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dawidos02 » 4 mar 2009, 22:07

Gawro57 tez jestem z glogowa interesi mnie podniesienie momentu i mocy moglibysmy sie spotkac i pogada o tym???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 08:17
Posty: 15
Skąd: Głogów
Auto: mazda 6 GY 2.0 CITD 16v 136KM 2005r
laguna II 1.9dCi 120KM 2001r
mazda 6 GY 2.0 16V 141KM 2003 aut LPG LOVATO EASY FAST SMART

Postprzez emr » 16 mar 2009, 00:42

Cześć,
przeczytałem cały post ale mam kilka pytań odnosnie mocy i mozliwosci jej zwiekszania dla 323f BJ 2003

Piszecie o 90KM dla 323f (niektorzy osiagneli nawet gorsze wyniki na hamowni).
Rozumiem ze po 2001 moc 2.0 DiTD dla tego auta to juz 101KM?

Jak w takim razie wyglada mozliwosc podniesienia mocy w takim aucie,
co lepiej box / chip?

Na jakie efekty można liczyć dla każdej z tych opcji.

Ostanie pytanie :)
Subiektywne odczucia osob ktore zdecydowaly sie na taka modyfikacje beda bardzo mile widziane.

Dzieki i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 00:36
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: szukam 323f BJ 2002-2003 2.0FS

Postprzez Riki » 16 mar 2009, 11:23

emr proszę uzupełnij profil.... skad jestes? jak masz pytania to wal do mnie na tel. bo napisać można o tym kilka stronic a i tak pozostanie wiele pytań.. ;) w necie do DiTD nie znajdziesz nic a ludzie w PL, ktorzy zajmują sie tym na co dzień nie znają tego motoru (z całym szacunkiem dla tych ktorych jeszcze nie spotkalem) nr masz w podpisie. Pozdrawiam i powodzenia...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez CezaR83 » 17 mar 2009, 15:56

Witam,
z racji tego ze na początku marca br wgrałem program do swojej trójcyny. Moge zabrać głos w tym temacie.
Auto na gwarancji co nie przeszkadza w tym żeby wgrać program zamiast boxa. ( na program daja tez gwarancje)
Ja zdecydowałem sie na soft z V-tech (wawa), Szału w liczbach nie ma, ale różnica odczuwalna jest, wgrali mi soft łączący Green Boxa z Red Boxem, działa to na zasadzie "prawej stopy" <lol>
fabrycznie jak wiadomo 109KM i 240Nm
To Seria z hamowni:
Młodnicka 115,7KM@4290rpm i 258Nm@2237rpm
Po programie:
134KM@4351rpm i 291Nm@2315rpm

Faktycznie jest możliwość założyć boxa pojeździć ok 2 dni i ocenić ( to za Free z tego co mnie mówił), to chyba miły gest, ale już wypożyczanie za te 100zł i spłacanie to tylko w Krakowie.
j32 napisał(a):A propos nowej 6-ki. Właśnie rozmawialem z miłym Panem z KreatorMocy, który jest dealerem V-tech i powiedział mi, że można zrobić tuning za pomocą kabelka, albo Boxem. Zdecydowanie poleca "kabelek", bo m.in. nie ma śladów w logach w komputerze i praktycznie tuning jest nie do wykrycia (no chyba, że na hamowni). Mimo to, dla tych co się obawiają, przed serwisowaniem można do nich podjechać i przywracają ustawienia fabryczne. Przyrost mocy min. 20%, spalanie przy ostrej jeździe o 10% większe, przy spokojnej 15% niższe.

Dokładnie to samo u mnie zrobił. :D To jest właśnie ta zasada "prawej stopy" jesli chodzi o spalanie.
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 16:47
Posty: 2095 (46/9)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez j32 » 17 mar 2009, 16:23

A ja właśnie się zastanawiam nad wyborem tuningu w 44tuning lub w KreatorMocy. Pewnie osiągają porównywalne efekty, ale różnica w cenie jest na korzyść KM (1300 zł) z tym, że 44tuning daje o rok dłuższą gwarancję.
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2008, 16:10
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH Sedan 2.0 MZR-CD 140KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje