Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA
Interesuje mnie żywotność tego silnika (lub innych), bo ostatnio dość często pojawiają sie problemy ze spalaniem dużej ilości oleju przez te silniki, trochę to dziwne, tylko ciekawe jaki prawdziwy przebieg mają te silniki.
Oczywiście chodzi mi o taką normalną eksploatację tego silnika, a nie na torach wyścigowych
Jak myślicie?
____________________________
323F BA Z5 1,5 1.489ccm 16v DOHC
Oczywiście chodzi mi o taką normalną eksploatację tego silnika, a nie na torach wyścigowych
Jak myślicie?
____________________________
323F BA Z5 1,5 1.489ccm 16v DOHC
Ostatnio edytowano 20 gru 2016, 11:39 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 23 lis 2004, 13:29
- Posty: 46
- Skąd: Bielin, Szczecin
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V
Słyszałem opinie, iż są to najsłabsze silniki z team'u Mazda. Ponoć wiele silników w z tego modelu wymaga remontu już w okolicach przebiegu 100.000 km.
Ogólnie Podobno dosyć trwałe są silniki takie, jaki mam ja. Czyli 1.6i 8v 4-OHC. Przebiegi na poziomie 200.000 – 300.000 km bez remontu nie są im straszne. Oooczywiście v6 są trwałe, choć niektórzy twierdzą, iż potrafią padać tam głowice. Zwłaszcza przy gazie.
Najtrwalszymi jednak silnikami Mazdy są oczywiście Diesel'e. Na nich można przejechać i 1.000.000 km !!!!
Ogólnie Podobno dosyć trwałe są silniki takie, jaki mam ja. Czyli 1.6i 8v 4-OHC. Przebiegi na poziomie 200.000 – 300.000 km bez remontu nie są im straszne. Oooczywiście v6 są trwałe, choć niektórzy twierdzą, iż potrafią padać tam głowice. Zwłaszcza przy gazie.
Najtrwalszymi jednak silnikami Mazdy są oczywiście Diesel'e. Na nich można przejechać i 1.000.000 km !!!!
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Słyszałem opinie, iż są to najsłabsze silniki z team'u Mazda. Ponoć wiele silników w z tego modelu wymaga remontu już w okolicach przebiegu 100.000 km.
Coś mi się nie chce wierzyć. Mazda, zwłascza model 323, zawsze w czołówkach rankingów niezawodności (nierzadko ścisłych czołówkach) i silnik miałby przejechać tylko 100.000?! To Lanosy tak jeżdża, ale Mazda?!!
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Nie chodzi o cały silnik, lecz o jego górę. Zwłaszcza zawory. Inne elementy, czyli dół, korbowody, tłoki, czy wał nie sprawiają problemów. Najczęstrzym problemem w tych silnikach jest właśnie tzw. robienie rozrządu około 100.000 km. Oooczywiścnie w niektórych egzemplarzach. Jest to jednak na tyle duży odsetek, iż można nazwać go wadą tego modelu.
OT: Co do Lanosa, to w firmie, gdzie kuzyn pracuje jeździ takowy "bankowóz". Jest firmowy i prowadzi go kilka osób, więc tak naprawdę nikt o niego nie dba, nie oszczędza i nie szanuje. Jest na gazie i ma przebieg ponad 200.000 km. Dopiero teraz zaczyna być słychać zawory (popychacze). Nie ma więc reguły. Niekiedy złom dalej zajedzie, niż nieprzeciętna furka...
To prawda, iż Mazdy słyną z "twardych" silników. Ten jednak jest drobnym wyjątkiem. Wwwłaściwieeee jego góra
OT: Co do Lanosa, to w firmie, gdzie kuzyn pracuje jeździ takowy "bankowóz". Jest firmowy i prowadzi go kilka osób, więc tak naprawdę nikt o niego nie dba, nie oszczędza i nie szanuje. Jest na gazie i ma przebieg ponad 200.000 km. Dopiero teraz zaczyna być słychać zawory (popychacze). Nie ma więc reguły. Niekiedy złom dalej zajedzie, niż nieprzeciętna furka...
To prawda, iż Mazdy słyną z "twardych" silników. Ten jednak jest drobnym wyjątkiem. Wwwłaściwieeee jego góra
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Słyszałem opinie, iż są to najsłabsze silniki z team'u Mazda. Ponoć wiele silników w z tego modelu wymaga remontu już w okolicach przebiegu 100.000 km.
Jednym słowe.... B Z D ura !!!!!!!
mam 323F BA 1.5 16V silnik Z5 mam przejechane 194450km jeżdze na Mobil1 5w50. I wszystko jasne.
Ludzie napiszcie kto ma ile przejechane na tym silniku....bo jak czytam takie posty to $#^$#^#$@
Edycja 09.05.2007
Na dzień dzisiejszy moja Madzia ma przejchane 241 tys,
jeżdze nadal na Mobil1 5W50, oleju nie bierze – minimalne dolewki plus wymiana standardowo co 15tys.
Ostatnio edytowano 9 maja 2007, 21:41 przez Dudek, łącznie edytowano 1 raz
pozdrawiam
Dudek
ldudkiewicz@gmail.com
GG #2470803
Madzia została rozbita (kasacja) dlatego w poszukiwaniu nowej dla odmiany 323F BA 2,0 v6
Dudek
ldudkiewicz@gmail.com
GG #2470803
Madzia została rozbita (kasacja) dlatego w poszukiwaniu nowej dla odmiany 323F BA 2,0 v6
To tak, jak z tym Lanosem...
Przecież nie napisałem, iż każda sztuka się sypie.
Na poparcie moich słów zamieszczam cytaty z wypowiedzi na temat tych silników:
A to tylko posty z jednego tematu !!!!
Przecież nie napisałem, iż każda sztuka się sypie.
Na poparcie moich słów zamieszczam cytaty z wypowiedzi na temat tych silników:
Manstein_ napisał(a):Ja w pewnym ASO usłyszałem ciekawą opine na temat tych silników. Otóż pewien mechanik twierdził że kopcenie w Z5 to normalne, do tego ten silnik ma bardzo cienkie zawory i po przebiegu ok 160 tys się one wypalają więc trzeba robić dodatkowo remont głowicy!
Nie wiem ile w jego wypowiedzi było prawdy ale jak się czyta forum to można odnieść wrażenie że miał chłop rację.
Jaksa napisał(a):Dobrze gosc mówi , przykre ale prawdziwe....
Manstein_ napisał(a):Mazda dobrze wypada nowa ale używania zwłaszcza z połowy lat 90'tych nie za bardzo.
Wymiana pierścieni po 150/200 tyś w Maździe jak się czyta forum to norma. Problemy z zaworami tyż.
Nawet Jaksa przyznał że problemy z zaworami są powszechne !
Gdyby n/p w takim Z5 trzeba by było robić remont po przejechaniu 300 tyś to ok. ale po 150 tyś
navroth napisał(a):trza bylo brac diesla , jest tu jakis na forum co juz kreci 8 setke i dobija do 900 tys km
Michal_21 napisał(a):Mam Mazde 323F BA z 96 roku. Samochodzik jest w idealnym stanie, zadbany, itd. Jest jednak jeden mankament, który mnie strasznie niepokoi Chodzi o to, że za każdym razem jak odpalam samochód (np. po nocy), to strasznie dymi... Ale gdy już obroty wrócą do normy (po jakichs 3 minutach spada do około 900), to jest już w porządku. Silnik pracuje idealnie, równo, itd. Przebieg samochodu, to 97 tyś kilometrów. Zauważalne jest też minimalne zużycie oleju.
Adaś napisał(a):Moja panna F tez dymila niczym parowoz na bialo-niebiesko po rozruchu... why? pierscienie olejowe wbite w tloki
troszke kasy remoncik kosztowal ale mysle ze warto bylo..po 2tys zadnych ubytkow oleju
Manstein_ napisał(a):Rozpatrując problem statystycznie w maździe częściej niż w innych japońcach padają silniki (zawory, pierścienie).
Nie twierdzę że wszystkie silniki Mazdy są be ale niektóry im nie wyszły i tyle.
A to tylko posty z jednego tematu !!!!
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Hmmm trochę mnie zmartwiłeś, ale troszkę to dziwne, żeby były aż tak słabe, ja w swoim mam przejechane 128 tyś (udokumentowane) i wszystko jest ok, żadnych usterek silnika. Tak więc na ile jest to prawda to nie wiem, poza tym co do kopcenia, to również nie wiadomo dokładnie ile te auta (silniki) mają przejechane km.
Może ktoś jeszcze się odezwie i coś napisze?
Może ktoś jeszcze się odezwie i coś napisze?
- Od: 23 lis 2004, 13:29
- Posty: 46
- Skąd: Bielin, Szczecin
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V
Potwierdzam jesli chodzi o o silnik B6 bardzo udany model.
Natomiast nie podzielam opinii o dieslach, słyszałem ze diesel 1,7D nie za szczególnie im wyszedł.
pzdr
Adam
Natomiast nie podzielam opinii o dieslach, słyszałem ze diesel 1,7D nie za szczególnie im wyszedł.
pzdr
Adam
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
- Od: 26 cze 2004, 21:49
- Posty: 38
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik
ja mam teraz około 160 tyś z czego zrobiłem 30tyś. Oto co zrobiłem:
Kupiłem madzie w stanie "wątpliwym" – tj tak sie zakochałem, ze nawet charczący slnik nie przekadzał mi w jej kupnie :). Od razu zrobiłem gruntowny przeglądzik silnika i zaowocowało to: wymianą panewek, 2 zaworów, oraz uszczelniaczy – no i regulacja oczywiście – czyli słynne płytki. Po wymianach bierze mi około 1l na 10000 oleju – przed 0,4 – 0,6. Generlanie (poza tym ww) nie narzekam na trwałość silnika (dodam, ze od "remonciku" zrobiłem jakies 26 tyś) jedyne to doskwiera mi nieco napinacz wydrauliczny łańcuszka rozrządu (przyzapalaniu zimnego silnika przez 1-2 s klepie łańcuszek), ale po konsultacji i kilkoma mechanikami usłyszałem "nie zawracaj sobie tym głowy – w niczym to nie przeszkadza" i tak jeżdze:) i jest OK. Co do twałości – uważam ze silnik jak kazdy inny japoński – zadbany (czyli inwestowany na czas) nie bedzie sprawiał problemów. Osobiście kosztowało mnie nieco doprowadzenie go do dobrego stanu, ale warto było!
Pozdrawiam
Kupiłem madzie w stanie "wątpliwym" – tj tak sie zakochałem, ze nawet charczący slnik nie przekadzał mi w jej kupnie :). Od razu zrobiłem gruntowny przeglądzik silnika i zaowocowało to: wymianą panewek, 2 zaworów, oraz uszczelniaczy – no i regulacja oczywiście – czyli słynne płytki. Po wymianach bierze mi około 1l na 10000 oleju – przed 0,4 – 0,6. Generlanie (poza tym ww) nie narzekam na trwałość silnika (dodam, ze od "remonciku" zrobiłem jakies 26 tyś) jedyne to doskwiera mi nieco napinacz wydrauliczny łańcuszka rozrządu (przyzapalaniu zimnego silnika przez 1-2 s klepie łańcuszek), ale po konsultacji i kilkoma mechanikami usłyszałem "nie zawracaj sobie tym głowy – w niczym to nie przeszkadza" i tak jeżdze:) i jest OK. Co do twałości – uważam ze silnik jak kazdy inny japoński – zadbany (czyli inwestowany na czas) nie bedzie sprawiał problemów. Osobiście kosztowało mnie nieco doprowadzenie go do dobrego stanu, ale warto było!
Pozdrawiam
- Od: 6 maja 2004, 19:22
- Posty: 286
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsu Lancer/AR
GofNet napisał(a):To tak, jak z tym Lanosem...
Przecież nie napisałem, iż każda sztuka się sypie.
Na poparcie moich słów zamieszczam cytaty z wypowiedzi na temat tych silników:
[cut]
Sam już nie wiem co mam myśleć? Przecież w rankingach ocenia się nie nowe samochody, ale właśnie paroletnie. Jeśli jest tak jak tu ludzie piszą to czemu mnie nikt nie ostrzegł przed kupnem Mazdy z tym silnikiem jak pisałem, że się przymierzam?!
Mój ma 113 tys. i na razie sam silnik chodzi pięknie, są za to inne problemy, ale mam nadzieję wkrótce się z nimi uporać.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Ja mam na Z5 163000 i wszystko cyka jak w zegarku
Jarek
- Od: 19 sie 2004, 13:25
- Posty: 73
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323C BA
Przy 160.000 km.Przemol napisał(a):Kupiłem madzie w stanie "wątpliwym" – tj tak sie zakochałem, ze nawet charczący slnik nie przekadzał mi w jej kupnie
Mumin napisał(a):Mój ma 113 tys. i na razie sam silnik chodzi pięknie
Więc nie macie się czym przejmować.jarek_323C napisał(a):Ja mam na Z5 163000 i wszystko cyka jak w zegarku
Gdyby każdy silnik z tej serii padał, to ten model silnika zostałby wycofany z produkcji. Należy jeszcze raz jasno powiedzieć, iż jest to choroba, na którą najczęściej te silniki zapadają, lecz nie każdy silnik Z5 musi przez nią przechodzić. To chyba oczywiste.drakmen napisał(a):W swoim mam przejechane 128 tyś (udokumentowane) i wszystko jest ok, żadnych usterek silnika.
O tych modelach niewiele się mówi/pisze. Są one w znacznej mniejszości, jeśli chodzi o DIESEL'e. W tej grupie silników dominują jednostki 2.0L, które zyskały sobie opinię silników niezawodnych.PT323F napisał(a):Natomiast nie podzielam opinii o dieslach, słyszałem ze diesel 1,7D nie za szczególnie im wyszedł.
Jeszcze raz podkreślam Usterka, która wywołała taką burzę w tym temacie występuje często, lecz nie w każdym silniku Z5. Nawet nie w co trzecim. Każdy pojazd ma swoje wady i trzeba się z tym pogodzić. Na przykład w topowych jednostkach 2.5L V6 24 valve 2xDOHC potrafi niekiedy pęknąć sobie głowica (jedna, albo druga). Ponoć najczęściej jest to przyczyną źle zamontowanego i wyregulowanego gazu, lecz nie zawsze. Jaksa w swoim autku też przez to już przechodził. Aaale za to mają najtrwalsze przepływomierze Coś za coś
Fiat 126 BIS często się przegrzewa, w Polonezach z silnikiem 1.4 ROVER'a (104KM) padają mosty (standardowy most a wzmocniony silnik), amortyzatory (przez masę pojazdu). W maluchach potrafiły wypadać fotele przez podłogę
Takie życie i trzeba się z tym pogodzić...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
No ja mam 206 000 km , ale jestem juz po remoncie góry.
Do 130 000 zero problemów, pózniej zaczeła brać olej, a przy 190 000 km, przy odpalaniu na zimno stawiała zasłonę dymną, szlak trafił uszczelniacze zaworowe.
Do 130 000 zero problemów, pózniej zaczeła brać olej, a przy 190 000 km, przy odpalaniu na zimno stawiała zasłonę dymną, szlak trafił uszczelniacze zaworowe.
- Od: 7 cze 2004, 14:20
- Posty: 24
- Skąd: Racibórz
- Auto: Mazda 323 C r. 95 1.5 16V DOHC
Witam.
173 000 km. – spokój i cisza (przepraszam – tylny prawy amor się tłucze ;–) )
0,3 l oleju 10w40 / 10 000 km.
Średnie spalanie: trochę ponad. 7l Pb95/ 100 km.
173 000 km. – spokój i cisza (przepraszam – tylny prawy amor się tłucze ;–) )
0,3 l oleju 10w40 / 10 000 km.
Średnie spalanie: trochę ponad. 7l Pb95/ 100 km.
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
- Od: 31 paź 2004, 11:50
- Posty: 140
- Skąd: Kraków
- Auto: 323
niom tak to jest z samochodami madzie maja swoje kaprysy a wiecie cos o silnikach w mx-3 1.6 16v 107 kuckow tak z ciekawosci pytam 135tys. i jak japonski zegarek
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
GofNet napisał(a): w Polonezach z silnikiem 1.4 ROVER'a (104KM) padają mosty (standardowy most a wzmocniony silnik),.
A myslałem że polonez z silnikiem Rovera miał inny most niż standardowy , co nie zmienia faktu że tez leciały ;–))
pozdrawiam
Adam
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
- Od: 26 cze 2004, 21:49
- Posty: 38
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik
186 kkm, tak jak w stopce – cyka jak szwajcarski zegarek.
BTW . chyba jestem jedynym posiadaczem BA na forum od nowości (tak mi się wydaje).
Jak się coś będzie działo, będe informować, na razie nie dam złego słowa powiedzieć !
BTW . chyba jestem jedynym posiadaczem BA na forum od nowości (tak mi się wydaje).
Jak się coś będzie działo, będe informować, na razie nie dam złego słowa powiedzieć !
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości