[FOTORELACJA] Naprawa opornicy dmuchawy
1, 2
Objawy byly takie ze dmuchawa dziala tylko na 4 biegu (bezpośredni ktory dziala bez opornika<chyba > )
miejsce gdzie sie znajduje opornica
trzeba zdjąć schowek i dól (edit 24.5.09 schowka nietrzeba)
tak wygląda usterka
a tak po naprawie lutownica i dlugaaa wykałaczką ktora z drugiej strony przyciągałem tą blaszkę do środka
Pozdrawiam
miejsce gdzie sie znajduje opornica
trzeba zdjąć schowek i dól (edit 24.5.09 schowka nietrzeba)
tak wygląda usterka
a tak po naprawie lutownica i dlugaaa wykałaczką ktora z drugiej strony przyciągałem tą blaszkę do środka
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 24 maja 2009, 22:16 przez Speed, łącznie edytowano 1 raz
mam ten sam problem w BJ -tce tylko ze u mjie ta blaszka jest zabudowana ,caly ten elememt jest do wymiany,dzieki za nakierowanie na wlasciwy trop
-
ar.t.ek
Mniejsza o to ze nikt mi nie odpisał, sam znalazłem.
Tylko zupełnie nie wiem czemu w mojej Mazdzie IV generacji była zupełnie inna niż ta która jest na zdj wyżej.
Duże prawdopodobieństwo że dlatego iż mam model z 97 z 30 kwietnia, a podobno od maja inne części były pakowane w auta.
Ma ktoś jakieś info ?
Tylko zupełnie nie wiem czemu w mojej Mazdzie IV generacji była zupełnie inna niż ta która jest na zdj wyżej.
Duże prawdopodobieństwo że dlatego iż mam model z 97 z 30 kwietnia, a podobno od maja inne części były pakowane w auta.
Ma ktoś jakieś info ?
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
Edel napisał(a):Mniejsza o to ze nikt mi nie odpisał, sam znalazłem.
Tylko zupełnie nie wiem czemu w mojej Mazdzie IV generacji była zupełnie inna niż ta która jest na zdj wyżej.
Duże prawdopodobieństwo że dlatego iż mam model z 97 z 30 kwietnia, a podobno od maja inne części były pakowane w auta.
Ma ktoś jakieś info ?
masz zdjęcia na gorze , a opornica moze troche sie różnic z tym ze masz 97 rok i niepowinna sie zepsuć obstawiam zle napięcie w dmuchanie lub cos w podobie
Faja napisał(a):Witam, potrzebuje właśnie taki opornik od nawiewu, tak się składa ze już mojego nie da się Naprawić. Mazda mx-6 KL-DE. Ile trzeba dać za taki używany/nowy ale sprawny?
Nowy 250 zł w salonie mazdy we Wrocławiu, na allegro kupiłem za 60 zł sprawny i na gwarancji
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
A ja ten opornik nawiewu naprawiłem, u mnie się przepałił/odlutował bezpiecznik, który jest umieszczony w takim czarnym kwadracie. Delikatnie oczyściłem, odtłuściłem i przylutowałem kawałeczek drutu srebrnego. I znowu klimatyzacja i nawiew (pozycje 1-3) zaczeły działać. Wcześniej nawiew działał na 4 biegu.
Awaria była spowodowana moją głupotą. Podczas dezynfekcji klimatyzacji postanowiłem zrobić to przez otwór mocowania opornika. Nawiew był na max wiec nie powinien się zniszczyć, ale podczas operacji przekręciłem nawiew na 1 i tak zostawiłem. I to spowodowało przepalenie bezpiecznika. Zabrakło chłodzenia i to był moment. Zobaczymy czy moja naprawa będzie długo trwała. Oby.
Awaria była spowodowana moją głupotą. Podczas dezynfekcji klimatyzacji postanowiłem zrobić to przez otwór mocowania opornika. Nawiew był na max wiec nie powinien się zniszczyć, ale podczas operacji przekręciłem nawiew na 1 i tak zostawiłem. I to spowodowało przepalenie bezpiecznika. Zabrakło chłodzenia i to był moment. Zobaczymy czy moja naprawa będzie długo trwała. Oby.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Witam panowie. Jestem swieżym posiadaczem mazdy i byłbym wdzięczny za pomoc..otóż mam ten sam problem- nawiew działa mi tylko na 4 biegu..oglądając zdjęcia z fotorelacji nie za bardzo wiem skąd dokładnie został wyjęta opornica byłbym wdzięczny za wskazówki..aha moja mazda to 323F z 2001r..
- Od: 9 lip 2011, 20:22
- Posty: 12
witam, dziś zepsół mi sie chyba opornik bo objawy mam takie same – wentylator działa tylko na 4 biegu tylko że nie działa na nim klima, mam manualną
na 1, 2, 3 biegu klima działa, świeci sie kontrolka i czuć obciążenie silnika ale wentylator stoi
wymontowałem już opornik, jednak auto musi jeździć więc wymontowałem płytke a podstawke zaślepiłem taśmą i przykręciłem z powrotem
mierzyłem płytke i tak:
L – ML = 3,3 Oma
L – MO = przerwa
L – MH = 3,6 Oma
zakładam że L to zasilanie a M- to wyjścia, niestety auto pojechało dalej i teraz nie mam jak pomierzyć wtyczki
wzrokowo nie widać przepaleń na ścieżkach, domyślam sie że przerwa jest w miejscu zaznaczonym na czerwono
pomyślałem że można by to coś "zdjąć" i zlutować ścieżke
pyt 1. czy ktoś mógł by mi podać jakie są wartości na działającym oporniku
pyt 2. czy gdyby nie udało mi sie tego naprawić, czy pasował by opornik z M323 jest nieco inny ale tańszy i też ma 4 piny od 40zł
na allegro jest troche oporników do 626GF/GW ale z 3 pinami, domyślam sie że z wersji z automatyczną klimą od 70zł, a takie jak mam od 100zł
na 1, 2, 3 biegu klima działa, świeci sie kontrolka i czuć obciążenie silnika ale wentylator stoi
wymontowałem już opornik, jednak auto musi jeździć więc wymontowałem płytke a podstawke zaślepiłem taśmą i przykręciłem z powrotem
mierzyłem płytke i tak:
L – ML = 3,3 Oma
L – MO = przerwa
L – MH = 3,6 Oma
zakładam że L to zasilanie a M- to wyjścia, niestety auto pojechało dalej i teraz nie mam jak pomierzyć wtyczki
wzrokowo nie widać przepaleń na ścieżkach, domyślam sie że przerwa jest w miejscu zaznaczonym na czerwono
pomyślałem że można by to coś "zdjąć" i zlutować ścieżke
pyt 1. czy ktoś mógł by mi podać jakie są wartości na działającym oporniku
pyt 2. czy gdyby nie udało mi sie tego naprawić, czy pasował by opornik z M323 jest nieco inny ale tańszy i też ma 4 piny od 40zł
na allegro jest troche oporników do 626GF/GW ale z 3 pinami, domyślam sie że z wersji z automatyczną klimą od 70zł, a takie jak mam od 100zł
Ostatnio edytowano 30 kwi 2010, 18:25 przez alk80, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
A to nie jest przypadkiem zwykla drabinka?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
hm, drabinka oporowa (oporniki o malej tolerancji polaczone w... drabinke ) nie wiem jak to wytlumaczyc, to trzeba narysowac, pewnie gdzies na wiki znajdziesz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6