Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie
OPINIE O MODELU
Prosze zbytnio nie odbiegac od tematu
Hej, widzieliście już na żywca nową mazdę 3 ? Mi się wczoraj udało obejrzeć hatchback'a i sedana Muszę przyznać, że jestem mile zaskoczony – obie wersje bardzo ładne, jednak cena ma się ponoć zaczynać od 63 tysięcy...
Galeria zdjęć nowej Mazdy 3
Prosze zbytnio nie odbiegac od tematu
Hej, widzieliście już na żywca nową mazdę 3 ? Mi się wczoraj udało obejrzeć hatchback'a i sedana Muszę przyznać, że jestem mile zaskoczony – obie wersje bardzo ładne, jednak cena ma się ponoć zaczynać od 63 tysięcy...
Galeria zdjęć nowej Mazdy 3
demonst napisał(a):obie wersje bardzo ładne, jednak cena ma się ponoć zaczynać od 63 tysięcy...
To raczej nie możliwe... chyba od 73 tysięcy? Za nowy model, produkowany w Japonii, z silnikiem 1.6 i z dobrym wyposażeniem już w standardowej wersji (jak to w Mazdzie)cena poniżej 70 000 PLN to wręcz okazja. Zwłaszcza jeśli wygląda przynajmniej w połowie tak dobrze jak na fotkach
Witam wszystkich i powiem wam ze dzis testowalem nowa mazde 3 w bylem na drzwiach otwartych w salonie mazdy we wloszech poniewaz tutaj teraz mieszkam i tez tutaj kupilem moja mazde. wyglad super motorki fajne juz te testowane jak i nowe ja osobiscie jezdzilem z silnikiem 2,2 150KM bardzo fajnie sie prowadzi trzyma sie niebalansuje po drodze (4 osoby na pokladzie )i kopytko powiem wam ze ma 10 koni wiecej niz moja 6 ale tego bardzo nieodczulem wage tez ma zblizona do 6 a to za sprawa nowego silnika. srodek piekny wszystko pod reka i oczywiscie wszystkim sie steruje z kierownicy wersja ktora jechalem z nawigacja klima bi zone audio bose swiatla bi ksenonowe i tam inne bajery kosztuje w itali 24000 euro napewno cos mozna zbic a n ajdrozsza wersja zeskorka to wydatek ponad 26000 tys euro .pozdrawiam
- Od: 31 maja 2008, 17:20
- Posty: 10
- Skąd: Asti italia
- Auto: Mazda6 16GH 08r 2.0l 140KM
Na Ogólnym wrzuciłem temat o relacji z polskiej premiery auta => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=75022
Na żywo wygląda jeszcze lepiej, ach. Nie lubię małych samochodów, ale "trójka" kosi nawet kosmicznego Civica – i bardzo dobrze! Info o premierze i nowa reklama na Moto.pl => http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6607217,N ... 00_zl.html
Na żywo wygląda jeszcze lepiej, ach. Nie lubię małych samochodów, ale "trójka" kosi nawet kosmicznego Civica – i bardzo dobrze! Info o premierze i nowa reklama na Moto.pl => http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6607217,N ... 00_zl.html
–>
proszę o połączenie z tematem wskazanym przez Marcina
proszę o połączenie z tematem wskazanym przez Marcina
Adasiu, zróbmy z tego temat o Opiniach o nowej 3... Tylko nie znam jeszcze symbolu, wtedy się go podwiesi Tamten temat jest nowszy, więc nie da się ich spiąć.
Dziękuję Tak strzelałem, BH było bądź co bądź wykorzystane w latach 90. do sedanów i 3-drziwowych odmian wersji BA. Wrzucam tu również oficjalne cenniki i wykaz wyposażenia:
Wyposażenie wersji Comfort: kontrola trakcji, ABS, asys. hamowania, 6 poduszek, klima, felgi stalowe 15", el. sterowane przednie szyby i lusterka w kolorze czarnym, podgrzewane fotele, audio/mp3 z 4 głośnikami, komputer pokładowy.
Exclusive: dodatkowo alusy 16", el. szyby z tyłu, lusterka składane elektrycznie i w kolorze nadwozia, klima auto. 2-strefowa, skórzana kierownica i gałka biegów, sterowanie audio z kierownicy + 6 głośników.
Exclusive Plus: dodatkowo alusy 17", czujnik deszczu i zmierzchu, podgrzewana przednia szyba, światła przeciwmgielne, fotochromatyczne lusterko wew., tempomat, czujniki parkowania, Bluetooth.
Sport: dodatkowo RVM, system kontroli ciśnienia, AFS i tylne światła w technologii LED, zestaw Sport Apperarance Pack, zamykanie i otwieranie kartą Smart, tapicerka skórzana z elektryczną regulacją i pamięcią fotela kierowcy, audio BOSE + zmieniarka 6CD + 10 głośników, interaktywny system oświetleniowy ILC i alarm.
Ceny:
1.6 Comfort 63900 zł
Exclusive 68900 zł
Exclusive+ 72900 zł
2.0 MZR DISI i-stop Exclusive+ 78900 zł (6 biegów M/T)
2.0 MZR DISI i-stop Sport 93900 zł (6 biegów M/T)
2.0 MZR Activematic Exclusive+ 82900 zł (5 biegów A/T)
1.6 MZ-CD Exclusive 81900 zł
1.6 MZ-CD Exclusive+ 85900 zł
(wersje sedan +1000 zł, lakier metallic/mica +1900 zł)
Wyposażenie wersji Comfort: kontrola trakcji, ABS, asys. hamowania, 6 poduszek, klima, felgi stalowe 15", el. sterowane przednie szyby i lusterka w kolorze czarnym, podgrzewane fotele, audio/mp3 z 4 głośnikami, komputer pokładowy.
Exclusive: dodatkowo alusy 16", el. szyby z tyłu, lusterka składane elektrycznie i w kolorze nadwozia, klima auto. 2-strefowa, skórzana kierownica i gałka biegów, sterowanie audio z kierownicy + 6 głośników.
Exclusive Plus: dodatkowo alusy 17", czujnik deszczu i zmierzchu, podgrzewana przednia szyba, światła przeciwmgielne, fotochromatyczne lusterko wew., tempomat, czujniki parkowania, Bluetooth.
Sport: dodatkowo RVM, system kontroli ciśnienia, AFS i tylne światła w technologii LED, zestaw Sport Apperarance Pack, zamykanie i otwieranie kartą Smart, tapicerka skórzana z elektryczną regulacją i pamięcią fotela kierowcy, audio BOSE + zmieniarka 6CD + 10 głośników, interaktywny system oświetleniowy ILC i alarm.
Ceny:
1.6 Comfort 63900 zł
Exclusive 68900 zł
Exclusive+ 72900 zł
2.0 MZR DISI i-stop Exclusive+ 78900 zł (6 biegów M/T)
2.0 MZR DISI i-stop Sport 93900 zł (6 biegów M/T)
2.0 MZR Activematic Exclusive+ 82900 zł (5 biegów A/T)
1.6 MZ-CD Exclusive 81900 zł
1.6 MZ-CD Exclusive+ 85900 zł
(wersje sedan +1000 zł, lakier metallic/mica +1900 zł)
Ostatnio edytowano 22 maja 2009, 14:12 przez Globy, łącznie edytowano 1 raz
Mysle, ze ceny, w stosunku do wyposazenia, nie sa takie zle. Troche mnie rozczarowuja osiagi silnika benzynowego 2.0 – 151 KM i az 10.4 do setki. Nowej 3-ce z silnikiem diesla 1,6 ma to zajmowac tylko 0,6 sek. wiecej (w praktyce niezauwazalne). No, ale sa to jedynie osiagi "na papierze", w praktyce moze byc inaczej...
osiagi fatalne!
2.0 benzyna ponad 10,4s do 100km/godz!!! to porażka poprzedni mial kolo 9s.Takie osiągi były dobre w latach 90!
To chyba najwolniejsze auto w segmencie!!! Każdy golf, civiv, focus, megana objedzie nową M3 nawet z silnikiem 1.4 !!!
Panowie o czym oni myśleli projektując te auta??? ekologia ale nie za wszelka cene!!!
2.0 benzyna ponad 10,4s do 100km/godz!!! to porażka poprzedni mial kolo 9s.Takie osiągi były dobre w latach 90!
To chyba najwolniejsze auto w segmencie!!! Każdy golf, civiv, focus, megana objedzie nową M3 nawet z silnikiem 1.4 !!!
Panowie o czym oni myśleli projektując te auta??? ekologia ale nie za wszelka cene!!!
- Od: 26 maja 2008, 11:39
- Posty: 6
Byłem dziś w rajdzie po salonach:) I zahaczyłem o mazde widziałem nowa 3 i powiem szczerze ze z zewnatrz jest ładna. Ale srodek wykonczenie i maetriały w srodku to totalna kaplica tandeta. Wczesniej byłem w salonie vw przymierzac sie do scirocco i niestety nie ma najmnejszego porownania jakosciowo.
- Od: 9 mar 2009, 10:50
- Posty: 182
- Skąd: Katowice
- Auto: RX-8
Witam!
Ja duzo czytalem i ogladalem na temat "3". Widziałem kilka modeli na zywo w salonach, siedzialem w srodku z wlaczonym zaplonem.
Wg mnie fantastyczne autko z zewnatrz i wewnatrz takze.
Cena jak na ta marke japońca, z tym wyposazeniem jest w sam raz. (Bravo, i30 z podobnym wyposazeniem ok.5 tys. taniej). Ale marka Mazdy jest nieoceniona. Ile jej widzimy na drogach? Bardzo indywidualny samochodzik i jestem jak najbardziej za.
Ja duzo czytalem i ogladalem na temat "3". Widziałem kilka modeli na zywo w salonach, siedzialem w srodku z wlaczonym zaplonem.
Wg mnie fantastyczne autko z zewnatrz i wewnatrz takze.
Cena jak na ta marke japońca, z tym wyposazeniem jest w sam raz. (Bravo, i30 z podobnym wyposazeniem ok.5 tys. taniej). Ale marka Mazdy jest nieoceniona. Ile jej widzimy na drogach? Bardzo indywidualny samochodzik i jestem jak najbardziej za.
Oglądałem Jest świetna. Dużo miejsca w środku, super wygodna, jak zawsze w maździe mega ilość schowków, wszystko z bardzo dobrej jakości materiałów (ostatnio byłem w skodzie i vw to wg mnie się nie umywają do mazdy swoim wszechobecnym plastikiem) bardzo duży bagażnik jak na hatchback'a. No i cena jak na japońca 63 tysie to naprawdę ciekawa oferta. Jedyne co można by troszkę polepszyć to drążek zmiany biegów. Ot taki jakiś za skromny... Reszta miodzio.
Miałem dziś krótkie rendez-vous z nową "trójką".
W salonie stały: czarny sedan 1,6 exclusive oraz grafitowy htb exclusive. Przód (pyszczek) aut w tych ciemnych kolorach ginie, co pozytywnie wpływa na ogólny wygląd. Wg mnie nowy hatchback jest mniej brzydki od poprzedniego, ale mi z wersji htb podoba się jedynie MPS. Sedan natomiast wygląda świetnie, choć mały kuperek skutkuje równie małym otworem bagażnika. A skoro już przeszedłem do bagażnika to... niestety nie jest lepiej niż było. W htb znów wymyślili zaczepy do siatki z 10 cm nad podłogą (pewnie trzeba dokupić kuwetę pod podłogę aby dobrze działały). Ale to nic bo w htb przynajmniej są bo w sedanie ich wcale nie ma. Ogólnie wykończenie bagażnika to słaby punkt nowej 3. Pomimo, że w htb jest minimalnie lepiej niż w sedanie to i tak jest kiepsko. Jeśli tak samo wygląda bagażnik w wersji 5d Sport 2,0, która z metalicznym lakierem kosztuje ok. 96 tys zł to trochę kicha.
Wnętrze. Tu pierwsze co zauważyłem to lepsze fotele niż w "6", lepiej mi się siedzi i szybko znalazłem wygodną pozycję, gdzie mogę oprzeć głowę o zagłówek. Schowek przed pasażerem jest tak samo duży jak w poprzedniczce, ale poza nim, schowkiem w podłokietniku i małą wnęką na lewo od kierownicy nigdzie więcej miejsca na drobiazgi nie znajdziemy. W obsłudze przycisków na drzwiach przeszkadza trochę pionowa rączka do zamykania drzwi. W 6-tce z tego elementu zrezygnowano i dobrze.
Trochę dziwnym materiałem obita jest pokrywa podłokietnika/schowka. To coś przypomina gumę i może parzyć, gdy się mocno nagrzeje. Dziwne, że zastosowano takie coś przy materiałowej tapicerce. Pozostałe materiały są raczej przeciętne i twarde (np. schowek może się tłuc na dziurach) ale należy wspomnieć o przyjemnym w dotyku i miękkim wykończeniu deski rozdzielczej. Zegary fajne, kierownica o odpowiedniej wielkości (choć jestem przyzwyczajony do trochę grubszej). Duża ilość i często małych przycisków radia może trochę dezorientować, ale pewnie można się ich nauczyć. Zresztą jeśli sterowanie z kierownicy jest podobne do tego z "6" to musi być dobrze. W obsłudze klimatyzacji, a zwłaszcza przycisków pod pokrętłami przeszkadza dźwignia zmiany biegów, szczególnie w położeniach biegów 1, 3, 5. Trochę trzeba wyginać dłoń aby zmienić kierunek nawiewu. Pasażer również będzie narzekał na sterowanie ogrzewaniem siedzeń przy włączonym 5-tym biegu.
Nie czepiając się szczegółów jestem skłonny uznać wnętrze za przyjemne w codziennym użytkowaniu. gdyby tylko nie... cena. 70 tys zł za auto z takim wyposażeniem to niby dobrze, szkoda tylko, że w tej cenie silnika nie dają. Mazda ma w ofercie przecież silnik 1,8 i w tej cenie to już on powinien siedzieć. (znajomy kupił początkiem roku z odbiorem na marzec 09 nowe megane coupe za ok. 72 tys zł, tyle, że ma trochę lepsze wyposażenie niż ta nowa "3" a do tego 2,0 turbo benzyna 180KM)
Co prawda ja już dokonałem wyboru, ale gdybym teraz podejmował decyzję o zakupie nowego auta Mazda 3 mocno by mnie interesowała. Nowa 3 sedan 2,0 wersja Sport w kolorze Grafite Mica (piękny kolor) – taką wersję brałbym pod uwagę, ale raczej pod koniec roku. Obecna cena 97 tys zł jest wielce nieatrakcyjna, choć wiem, że w tej konfiguracji to np. Focus sedan będzie droższy.
W salonie stały: czarny sedan 1,6 exclusive oraz grafitowy htb exclusive. Przód (pyszczek) aut w tych ciemnych kolorach ginie, co pozytywnie wpływa na ogólny wygląd. Wg mnie nowy hatchback jest mniej brzydki od poprzedniego, ale mi z wersji htb podoba się jedynie MPS. Sedan natomiast wygląda świetnie, choć mały kuperek skutkuje równie małym otworem bagażnika. A skoro już przeszedłem do bagażnika to... niestety nie jest lepiej niż było. W htb znów wymyślili zaczepy do siatki z 10 cm nad podłogą (pewnie trzeba dokupić kuwetę pod podłogę aby dobrze działały). Ale to nic bo w htb przynajmniej są bo w sedanie ich wcale nie ma. Ogólnie wykończenie bagażnika to słaby punkt nowej 3. Pomimo, że w htb jest minimalnie lepiej niż w sedanie to i tak jest kiepsko. Jeśli tak samo wygląda bagażnik w wersji 5d Sport 2,0, która z metalicznym lakierem kosztuje ok. 96 tys zł to trochę kicha.
Wnętrze. Tu pierwsze co zauważyłem to lepsze fotele niż w "6", lepiej mi się siedzi i szybko znalazłem wygodną pozycję, gdzie mogę oprzeć głowę o zagłówek. Schowek przed pasażerem jest tak samo duży jak w poprzedniczce, ale poza nim, schowkiem w podłokietniku i małą wnęką na lewo od kierownicy nigdzie więcej miejsca na drobiazgi nie znajdziemy. W obsłudze przycisków na drzwiach przeszkadza trochę pionowa rączka do zamykania drzwi. W 6-tce z tego elementu zrezygnowano i dobrze.
Trochę dziwnym materiałem obita jest pokrywa podłokietnika/schowka. To coś przypomina gumę i może parzyć, gdy się mocno nagrzeje. Dziwne, że zastosowano takie coś przy materiałowej tapicerce. Pozostałe materiały są raczej przeciętne i twarde (np. schowek może się tłuc na dziurach) ale należy wspomnieć o przyjemnym w dotyku i miękkim wykończeniu deski rozdzielczej. Zegary fajne, kierownica o odpowiedniej wielkości (choć jestem przyzwyczajony do trochę grubszej). Duża ilość i często małych przycisków radia może trochę dezorientować, ale pewnie można się ich nauczyć. Zresztą jeśli sterowanie z kierownicy jest podobne do tego z "6" to musi być dobrze. W obsłudze klimatyzacji, a zwłaszcza przycisków pod pokrętłami przeszkadza dźwignia zmiany biegów, szczególnie w położeniach biegów 1, 3, 5. Trochę trzeba wyginać dłoń aby zmienić kierunek nawiewu. Pasażer również będzie narzekał na sterowanie ogrzewaniem siedzeń przy włączonym 5-tym biegu.
Nie czepiając się szczegółów jestem skłonny uznać wnętrze za przyjemne w codziennym użytkowaniu. gdyby tylko nie... cena. 70 tys zł za auto z takim wyposażeniem to niby dobrze, szkoda tylko, że w tej cenie silnika nie dają. Mazda ma w ofercie przecież silnik 1,8 i w tej cenie to już on powinien siedzieć. (znajomy kupił początkiem roku z odbiorem na marzec 09 nowe megane coupe za ok. 72 tys zł, tyle, że ma trochę lepsze wyposażenie niż ta nowa "3" a do tego 2,0 turbo benzyna 180KM)
Co prawda ja już dokonałem wyboru, ale gdybym teraz podejmował decyzję o zakupie nowego auta Mazda 3 mocno by mnie interesowała. Nowa 3 sedan 2,0 wersja Sport w kolorze Grafite Mica (piękny kolor) – taką wersję brałbym pod uwagę, ale raczej pod koniec roku. Obecna cena 97 tys zł jest wielce nieatrakcyjna, choć wiem, że w tej konfiguracji to np. Focus sedan będzie droższy.
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
Czy to nie pomylka, ze tylko 4 poduszki powietrzne??? W mojej 3 z 2005 r, poprzedni model, jest ich 8 !
- Od: 3 sty 2009, 11:17
- Posty: 14
- Skąd: Stafford
- Auto: Mazda 3 TS 2005
W serii jest 6 poduszek, sorry i mea culpa.
no to dzis odbyłem jazde nowa 3 w sedanie. silnik niestety 1.6 (2.0 nie mieli do jazd)
pomijam wygląd na zewnątrz. w środku jest fantastyczna. wygodna, ergonomia super, wszystko po ręka i materiały też dobre
silnik 1.6 srednio daje rade.....jak na 1.6 może byc.....dobrze, że przebieg momentu jest dość równy i nawet od dołu w miare ciągnie, to na plus. ale przyspieszenie odczuwane, porównywalne z moim 1.5 w 323c.
lekki minus dla zawieszenia. troche miekkie. chociaż może miałem tylko takie wrażenie.
w środku cisza nawet przy 140km/h.
myślę, że jak bym miał kase to bym kupił
pomijam wygląd na zewnątrz. w środku jest fantastyczna. wygodna, ergonomia super, wszystko po ręka i materiały też dobre
silnik 1.6 srednio daje rade.....jak na 1.6 może byc.....dobrze, że przebieg momentu jest dość równy i nawet od dołu w miare ciągnie, to na plus. ale przyspieszenie odczuwane, porównywalne z moim 1.5 w 323c.
lekki minus dla zawieszenia. troche miekkie. chociaż może miałem tylko takie wrażenie.
w środku cisza nawet przy 140km/h.
myślę, że jak bym miał kase to bym kupił
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość