MX-3 EC K8 Turbo
Ponieważ kilka osób prosiło mnie żeby opisać swoje modyfikacje w samochodzie uczynię to z ogromną przyjemnością
Dwa lata temu zostałem szczęśliwym posiadaczem Mazdy Mx-3 1.8 V6. Pamiętam jakby to było wczoraj jak wybrałem się z kolegą w okolice Frankfurtu nad Menem żeby obejrzeć wcześniej zaklepane autko. Po dojechaniu na miejsce okazało się, że Madzia ma delikatnie otarty bok czego nie było na zajęciach zatem trochę mnie to zmartwiło ale po zajęciu miejsca kierowcy i odpaleniu silnika wiedziałem, że wrócę tym autem do kraju Przesiadając się z Yarisa 1.0 nie mogłem się nadziwić, że takie niepozorne i stare autko ('94r) może dawać tyle frajdy z jazdy Ale jak to w życiu bywa po pewnym czasie zaczęło mi brakować mocy. Ponieważ silniczek był w idealnym stanie nie chciałem za bardzo się go pozbywać zatem chciałem założyć turbo ale żeby było tak założone, żebym w razie czego mógł bez większych problemów przełożyć sobie pod instalację turbo silniczek 2.5l No i też tak uczyniłem, na druga rocznicę mojego obcowania z moją ukochaną postanowiłem dodać jej pod maskę dodatkowe stado kucyków Przez kilka miesięcy zbierałem informację jak założyć turbosprężarkę do samochodu, jakie są potrzebne części, jakich mocy się mogę spodziewać i jakie są tego wszystkiego koszty. Przy okazji dzięki forum poznałem kolegę Kojota, który wg. mnie jest geniuszem w dziedzinie motoryzacji zatem miałem już części i pomoc z jego strony więc pomyślałem – wóz albo przewóz musi być chociaż jedno K8 turbo w kraju
Ale do rzeczy. Silnik w samochodzie nie został zakuty ani odprężony gdyż stopień sprężania silnika K8 wg mnie powinien wystarczyć do soft turbo. Kupiłem turbinę od Nissana 300ZX i intercooler od Iveco. Ponieważ nie chciałem dmuchać więcej niż 0,5bara postanowiłem zostawić seryjne wtryski i podpiąć pod nie FMU 12:1 – na razie spisuje się znakomicie. Dodatkowo kupiłem wydajniejszą pompę paliwa Walbro 255, no i musiałem kupić trochę pierdółek takich jak BOV, MBC, gąbkowy filtr ITG, bandaż na wydech, wskaźnik doładowania, ciśnienia oleju i AFR i jeszcze parę rzeczy Po założeniu wszystkiego turbinę ustawiliśmy na 0,4 bara. Wstępne pomiary na g-techu wypluły 7,07s. Niestety okazało się, że koleś, który sprzedawał mi turbinę nie powiedział mi, że mimo tego iż turbina była regenerowana jest ona na łożyskach kulkowych więc małymi kosztami nie da się jej dobrze zregenerować zatem muszę teraz przerobić rury pod nową turbinę od Volvo. Sądzę, że z nowa turbiną będzie lepiej gdyż z tego co słyszałem zaczyna ona wstawać dużo szybciej od mojej obecnej (4200obr/min) zatem wcześniej będę miał "kopa" w samochodzie Projekt jest w ciągłym rozwoju więc na bieżąco będę informował o nowych zmianach I jeszcze kilka fotek:
wstępne przymiarki suszarki
I jeszcze filmik autorstwa TrollaBagiennego z dźwięku BOV'a
Dwa lata temu zostałem szczęśliwym posiadaczem Mazdy Mx-3 1.8 V6. Pamiętam jakby to było wczoraj jak wybrałem się z kolegą w okolice Frankfurtu nad Menem żeby obejrzeć wcześniej zaklepane autko. Po dojechaniu na miejsce okazało się, że Madzia ma delikatnie otarty bok czego nie było na zajęciach zatem trochę mnie to zmartwiło ale po zajęciu miejsca kierowcy i odpaleniu silnika wiedziałem, że wrócę tym autem do kraju Przesiadając się z Yarisa 1.0 nie mogłem się nadziwić, że takie niepozorne i stare autko ('94r) może dawać tyle frajdy z jazdy Ale jak to w życiu bywa po pewnym czasie zaczęło mi brakować mocy. Ponieważ silniczek był w idealnym stanie nie chciałem za bardzo się go pozbywać zatem chciałem założyć turbo ale żeby było tak założone, żebym w razie czego mógł bez większych problemów przełożyć sobie pod instalację turbo silniczek 2.5l No i też tak uczyniłem, na druga rocznicę mojego obcowania z moją ukochaną postanowiłem dodać jej pod maskę dodatkowe stado kucyków Przez kilka miesięcy zbierałem informację jak założyć turbosprężarkę do samochodu, jakie są potrzebne części, jakich mocy się mogę spodziewać i jakie są tego wszystkiego koszty. Przy okazji dzięki forum poznałem kolegę Kojota, który wg. mnie jest geniuszem w dziedzinie motoryzacji zatem miałem już części i pomoc z jego strony więc pomyślałem – wóz albo przewóz musi być chociaż jedno K8 turbo w kraju
Ale do rzeczy. Silnik w samochodzie nie został zakuty ani odprężony gdyż stopień sprężania silnika K8 wg mnie powinien wystarczyć do soft turbo. Kupiłem turbinę od Nissana 300ZX i intercooler od Iveco. Ponieważ nie chciałem dmuchać więcej niż 0,5bara postanowiłem zostawić seryjne wtryski i podpiąć pod nie FMU 12:1 – na razie spisuje się znakomicie. Dodatkowo kupiłem wydajniejszą pompę paliwa Walbro 255, no i musiałem kupić trochę pierdółek takich jak BOV, MBC, gąbkowy filtr ITG, bandaż na wydech, wskaźnik doładowania, ciśnienia oleju i AFR i jeszcze parę rzeczy Po założeniu wszystkiego turbinę ustawiliśmy na 0,4 bara. Wstępne pomiary na g-techu wypluły 7,07s. Niestety okazało się, że koleś, który sprzedawał mi turbinę nie powiedział mi, że mimo tego iż turbina była regenerowana jest ona na łożyskach kulkowych więc małymi kosztami nie da się jej dobrze zregenerować zatem muszę teraz przerobić rury pod nową turbinę od Volvo. Sądzę, że z nowa turbiną będzie lepiej gdyż z tego co słyszałem zaczyna ona wstawać dużo szybciej od mojej obecnej (4200obr/min) zatem wcześniej będę miał "kopa" w samochodzie Projekt jest w ciągłym rozwoju więc na bieżąco będę informował o nowych zmianach I jeszcze kilka fotek:
wstępne przymiarki suszarki
I jeszcze filmik autorstwa TrollaBagiennego z dźwięku BOV'a
- Od: 25 lip 2007, 18:24
- Posty: 163
- Skąd: Lubin/Wrocław
- Auto: Mx-3 K8-t
a ile obecnie to ma koni? jaki jest max moment obrotowy? Masz jakis wykres z hamowni? jakie czasy wykrecasz na 1/4?
Ciekawy projekt
Ciekawy projekt
walker_1 genialny projekcik bardzo mi sie podoba, no i FMU zacnego pochodzenia ciesze sie, ze pojawial sie osoba, ktora utubila K8, mam nadzieje, ze kilka osob pojdzie w twoje slady bo swapow na klze u nas jak mrówków
Co eni zmienia faktu ze zapodaj wiecej fotek i filmiki, czuje niedosyt
Kojot to jednak magik
Co eni zmienia faktu ze zapodaj wiecej fotek i filmiki, czuje niedosyt
Kojot to jednak magik
Less roof, more fun
sq2jul napisał(a):a ile obecnie to ma koni? jaki jest max moment obrotowy? Masz jakis wykres z hamowni? jakie czasy wykrecasz na 1/4?
Ciężko powiedzieć jaką mam teraz moc. Mierzyłem tylko na G-tech'u przyspieszenie od 0-60mph i tak jak pisałem wyszło 7,07s. Podejrzewam, że coś koło 180 koni powinno być ale jak wszystko zrobię to na pewno przejadę się na hamownię. Teraz na dniach będę wsadzał nową turbinę więc osiągi zapewne się zmienią
Fiveopac napisał(a):no i FMU zacnego pochodzenia
No od tego wszystko się zaczęło
- Od: 25 lip 2007, 18:24
- Posty: 163
- Skąd: Lubin/Wrocław
- Auto: Mx-3 K8-t
walker_1 napisał(a):chciałem założyć turbo ale żeby było tak założone, żebym w razie czego mógł bez większych problemów przełożyć sobie pod instalację turbo silniczek 2.5l
I bardzo mądrze
Wielu za oceanem śmiga na FMU ale jak masz parę zł to polecam MS'a. Podchodziłem do tego jak pies do jeża a po 2 miesiącach obcowania, nie miałbym oporów zamówić PCB i worek scalaków żeby samemu polutować. Dokumentacja do tego jest przebogata. Możliwości ogarnięcia uturbionej jednostki niesamowite.
Zresztą już nam rośnie jeden guruś squirtowy więc jak coś support jest
A gtech kłamie 7,07 to zajechana KL'ka w budzie EC robi
Jaki wydech? Jaka średnica DP ?
Masz fotki na zegarki ?
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
lukster Puki co moze jezdzic smiało na FMU, a pozniej zawsze do lepszego wystrojenia moze zakupic MS"a. wiadomo przeciez nie od Dzis ze MS sa troszke drogie
Gratulacje projektu. z miła checia zobacze jak to lata i jak tam z czasami u Ciebie wyjdzie. Pakuj nowe Turbo i czekamy na wykres
Gratulacje projektu. z miła checia zobacze jak to lata i jak tam z czasami u Ciebie wyjdzie. Pakuj nowe Turbo i czekamy na wykres
lukster napisał(a):zamówić PCB i worek scalaków żeby samemu polutować
To jest tania opcja
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
lukster napisał(a):Wielu za oceanem śmiga na FMU ale jak masz parę zł to polecam MS'a.
Na początek fmu powinno mi wystarczyć ale lepsze wrogiem dobrego zatem jeśli tylko będe miał czas nad tym pomyśleć to może faktycznie coś takiego wsadzę
lukster napisał(a):Jaki wydech? Jaka średnica DP ?
Masz fotki na zegarki ?
Cały wydech jest przelotowy, zarówno DP jak i reszta wydechu jest średnicy 2,5 cala, tłumik końcowy ma tylko troszeczkę mniejszą średnicę ale nie pamiętam dokładnie jaką. Cały dolot jak i układ wydechowy są wykonane naturalnie z kwasówki. Tak na marginesie to kolanek i rur poszło tyle, że dwa wydechy do zwykłych samochodów by zrobił Zegary mam zamontowane pod radiem, niestety dopiero jak chciałem z nich skorzystać to zorientowałem się, że to był błąd gdyż trzeba odrywać wzrok od drogi żeby zobaczyć czy np. turbina nie dmucha 1,5 bara ale człowiek się uczy na błędach więc przełożę je albo w słupek albo jakoś w okolicach kierownicy zamontuję
Źle napisałem, wydech jest 2,5cala a DP ma kilka mm większą średnicę
- Od: 25 lip 2007, 18:24
- Posty: 163
- Skąd: Lubin/Wrocław
- Auto: Mx-3 K8-t
walker_1 napisał(a):Na początek fmu powinno mi wystarczyć ale lepsze wrogiem dobrego zatem jeśli tylko będe miał czas nad tym pomyśleć to może faktycznie coś takiego wsadzę usmiech
Do 0,5 bara FMU jest git i nie masz co kombinowac ze swinką/ms'em, szkoda kasy. Ew mozesz wrzucic stopien wieksze wtryski i fmu 10:1 lub odpowiedni dysk do tego fmu co masz. Bardzo sobei chwalilem fmu bo dziala perfekcyjnie, jest proste i niezawodne. Jesli nie masz potrzeby grzebania przy zaplonie i innych funkcjach silnika zostan przy mechanicznym sterowaniu dawką.
Czym predzej zamontuj zaworek MBC najlepiej properfekt (tani i dobry) nawet jesli nei bedziesz zwiekszal cisnienia, turbina bedzie ci wstawala znacznie wczesniej!
Less roof, more fun
walker_1 projekcik fajny nawet bardzo mam tylko dwie rzeczy
1.turbina z 300zx nie jest turbina na lozyskach kulkowych (ball bearing) pytanie jaka masz turbine z 300zx single turbo czyli TB03 czy ktoras z twin turbo czyli TB22.. (kropki oznaczaja rozne turbiny bo w roznych latach byly rozne turbiny oczywiscie dwie takie byly ) bo jesli masz TB03 jest to naturalne ze tak dlugo wstaje bo jest poprostu za duza do silniczka 1.6
2. FMU jest patentem niestety dosc slabym jesli niechcesz bawic sie z MS radzilbym zakupic smt lub ecumastera uzywane sa dosc tanie a bez problemu mozna na nich wysteroic autko z tym ze ms ma wieksze mozlwisoci ale jesli to jest koniec modyfikacji (chodzi mi oczywiscie o cisnienie a jesli niechcesz kuc auta to jesto raczej koniec to wtedy polecam rozwiazanie z piggybackiem
Pozdrawiam
1.turbina z 300zx nie jest turbina na lozyskach kulkowych (ball bearing) pytanie jaka masz turbine z 300zx single turbo czyli TB03 czy ktoras z twin turbo czyli TB22.. (kropki oznaczaja rozne turbiny bo w roznych latach byly rozne turbiny oczywiscie dwie takie byly ) bo jesli masz TB03 jest to naturalne ze tak dlugo wstaje bo jest poprostu za duza do silniczka 1.6
2. FMU jest patentem niestety dosc slabym jesli niechcesz bawic sie z MS radzilbym zakupic smt lub ecumastera uzywane sa dosc tanie a bez problemu mozna na nich wysteroic autko z tym ze ms ma wieksze mozlwisoci ale jesli to jest koniec modyfikacji (chodzi mi oczywiscie o cisnienie a jesli niechcesz kuc auta to jesto raczej koniec to wtedy polecam rozwiazanie z piggybackiem
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Fiveopac napisał(a):Czym predzej zamontuj zaworek MBC najlepiej properfekt (tani i dobry) nawet jesli nei bedziesz zwiekszal cisnienia, turbina bedzie ci wstawala znacznie wczesniej!
Dokładnie taki o jakim piszesz leży już w samochodzie i czeka na montaż
Quaki napisał(a):1.turbina z 300zx nie jest turbina na lozyskach kulkowych (ball bearing) pytanie jaka masz turbine z 300zx single turbo czyli TB03 czy ktoras z twin turbo czyli TB22.. (kropki oznaczaja rozne turbiny bo w roznych latach byly rozne turbiny oczywiscie dwie takie byly ) bo jesli masz TB03 jest to naturalne ze tak dlugo wstaje bo jest poprostu za duza do silniczka 1.6
Turbina na pewno jest od Nissana i jest na łożyskach kulkowych, bo rozbierałem ją i widziałem, że jest na kulkach możliwe w takim razie, że koleś, który mi ją wcisnął pomylił się i wcale nie jest od 300ZX tylko od jakiegoś innego. Jest na niej napisane tylko Nissan Motors 16V i nr 9. Z resztą dzisiaj kolega zrobił mi już porządnie drugą turbinkę Muszę tylko przerobić flansze do podłączenia turbosprężarki i będzie działało jak trzeba
Adamos napisał(a):ale w tym aucie jest chyba 1.8 v6.... o ile o tym mowa
Oczywiście, jest 1.8 V6
- Od: 25 lip 2007, 18:24
- Posty: 163
- Skąd: Lubin/Wrocław
- Auto: Mx-3 K8-t
Widziałem, słyszałem, macałem Dźwięk bov'a jest piękny, jeden z najpiękniejszych jakie słyszałem. Gratki zacnego projektu!
- Od: 3 mar 2007, 12:21
- Posty: 655
- Skąd: Lubin
- Auto: Toyota Corolla E12
Fiveopac napisał(a):Czym predzej zamontuj zaworek MBC najlepiej properfekt (tani i dobry) nawet jesli nei bedziesz zwiekszal cisnienia, turbina bedzie ci wstawala znacznie wczesniej!
No właśnie tego nie bardzo czaję Sprawdzałem wczoraj WG w nowej turbince i zaczyna on się otwierać dopiero przy 0,6 bara więc będę musiał ustawić go na 0,4-0,5 bara. MBC ma za zadanie "oszukiwać" WG i tak jak np. WG otwiera się przy 0,6 to można ustawić żeby WG otwierał się dopiero przy 0,8 bara, a w moim przypadku jaki będzie miał wpływ MBC na działanie turbiny
- Od: 25 lip 2007, 18:24
- Posty: 163
- Skąd: Lubin/Wrocław
- Auto: Mx-3 K8-t
Rosnące cisnienie w dolocie powoduej liniowe przesuniecie dzwigni aktuatora (otwarcie wg). Im wiecej doladujesz dolot tym bardziej sie otworzy wg w sposob liniowy.
MBC sklada sie generalnie ze sprezynki i kulki. Dopoki cisnienie w dolocie nie przekroczy sily z jaka sprzeynka dociska kulke, dopóty aktuator nei zobaczy zadnego cisnienia i wg bedzie szczelnie zamkniety az do momentu ustawionego cisnienia na mbc, nawet jesli jest to zerowe lub +0,1 bar to dzieki tej sprezynce w mbc doladowanie bedzie narastac szybciej.
MBC sklada sie generalnie ze sprezynki i kulki. Dopoki cisnienie w dolocie nie przekroczy sily z jaka sprzeynka dociska kulke, dopóty aktuator nei zobaczy zadnego cisnienia i wg bedzie szczelnie zamkniety az do momentu ustawionego cisnienia na mbc, nawet jesli jest to zerowe lub +0,1 bar to dzieki tej sprezynce w mbc doladowanie bedzie narastac szybciej.
Less roof, more fun
Przepraszam zle mi sie wcisnelo mialo byc 1.8 faktycznie
Co do turbiny to wg wszelkich znakow na niebie i ziemi masz cos z rodziny t28 mozlwie ze ze skylinea one byly na lozysku z tym ze nie kulkowym a walcowym ale to jest akurat mniej istotne jesli ma tez ceramiczny wirnik to nie radzilbym przekraczac na tym 1 bara
Co do MBC to Five ma racje ja mam tylko jedno zastrzezenie niestety MBC bedzie powodowal piki cisnienia (nie wiem czy sie wogole da ustawic takie male cisnienie doladowanie jak 0,5 bara ) pozatym MBC ma jeszcze jedna wade nie ma sprzezenia zwrotnego (czyli nie ma sprawdzania czy usatwienie cisneinia jest stale) i tzreba uwazac na cisenie bo ustwaione w cieply dzien potrafi sie diametralnie zmienic w zimny dzien i mozna sobie narobic szkod w silniku (ja tak kiedys uwalilem turbine ale bylo warto mina pana z maseratti bezcenna)
Pozdrawiam
Co do turbiny to wg wszelkich znakow na niebie i ziemi masz cos z rodziny t28 mozlwie ze ze skylinea one byly na lozysku z tym ze nie kulkowym a walcowym ale to jest akurat mniej istotne jesli ma tez ceramiczny wirnik to nie radzilbym przekraczac na tym 1 bara
Co do MBC to Five ma racje ja mam tylko jedno zastrzezenie niestety MBC bedzie powodowal piki cisnienia (nie wiem czy sie wogole da ustawic takie male cisnienie doladowanie jak 0,5 bara ) pozatym MBC ma jeszcze jedna wade nie ma sprzezenia zwrotnego (czyli nie ma sprawdzania czy usatwienie cisneinia jest stale) i tzreba uwazac na cisenie bo ustwaione w cieply dzien potrafi sie diametralnie zmienic w zimny dzien i mozna sobie narobic szkod w silniku (ja tak kiedys uwalilem turbine ale bylo warto mina pana z maseratti bezcenna)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Quaki napisał(a):Co do MBC to Five ma racje ja mam tylko jedno zastrzezenie niestety MBC bedzie powodowal piki cisnienia (nie wiem czy sie wogole da ustawic takie male cisnienie doladowanie jak 0,5 bara )
Dokladnie, mbc powoduje peaki, natomiast do 0,5 bara peak jest bardzo maly, przy 0,8 jest juz tragedia
Quaki napisał(a):pozatym MBC ma jeszcze jedna wade nie ma sprzezenia zwrotnego (czyli nie ma sprawdzania czy usatwienie cisneinia jest stale) i tzreba uwazac na cisenie bo ustwaione w cieply dzien potrafi sie diametralnie zmienic w zimny dzien i mozna sobie narobic szkod w silniku (ja tak kiedys uwalilem turbine ale bylo warto mina pana z maseratti bezcenna)
EBC Greddiego za 400$ rozwiazuje ten problem hehe za 50 z to za duzo nei mozna sie spodziewac poza tym wazne jest aby wpiac zasilanie cisnienia mbc za intercoolerem (przed prepustnica) – mniejsze peaki.
Less roof, more fun
Fiveopac napisał(a): przy 0,8 jest juz tragedia
przesadzacie ja przy 1.3 mam 0.1 pik wiekszy
Quaki napisał(a):cos z rodziny t28
nie mozliwe, widzialem to turbo na zywo i bylo wieksze od mojego, mi to wygladalo na t3/t4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości