Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

Postprzez hopek » 18 kwi 2009, 16:15

djArias i jakie efekty ?? ps ile kosztuje taki drut :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez djArias » 18 kwi 2009, 17:38

dolot daje :> na pewno wiecej niz CAI jaki mialem wczesniej czyli tzw. power rury i gumowe kolanka :) koszt druta tzn? :>
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez hopek » 18 kwi 2009, 17:42

to był złosliwy żarcik z mojej strony :P chodziło mi o koszt dolotu <lol>
ps
djArias napisał(a):dolot daje :> na pewno wiecej niz CAI jaki mialem wczesniej czyli tzw. power rury i gumowe kolanka

wykres prosze bo własne odczucia sa malo przekonujące...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez pawelMX6 » 18 kwi 2009, 18:56

Węglarski ma to do siebie, że on tak spawa kawałki :) Tak samo wyglądają jego wyczynowe wydechy, chociażby do 126p :)

Sam jestem ciekaw różnicy – hamowałeś auto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez djArias » 19 kwi 2009, 13:57

bedzie wielki wydruk z hamowni w przeciagu 2-3 tygodni, czemu wielki? Nowa Sonda Lambda, TLumik od Weglarskiego koncowy i pare innych – ktore w rezulatacie pozwolily mi moim 1.6 objechac 1.8 v6 – na pewno od 0-80 dalej nie wiem zabraklo prostej ;)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez tadeyro » 25 maja 2009, 08:32

Naskrobałem do Pana Węglarskiego w sprawie dolotu do MX3 V6
I oto co mi odpisał:

Witam !
między 380 a 450 zł podaję taki przedział ponieważ jestem w trakcie robienia takiego dolotu , nie mam auta do pomiarów więc dostałem od klienta zdjęcia z wymiarami i zmagam się 2 tydzień aby zrobić taki dolot w najnowszej specyfikacji czyli z komorą kompensacyjną i strumienicą , myślę ze do końca tego tygodnia go zmorduję.
lechu-mag-sport

Ciekaw jestem co z tego wyjdzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez adidom » 25 maja 2009, 13:59

Do mnie to samo napisał :D

Witam !
nie mam jeszcze opisu dolotu do tego modelu. W tym tygodniu
dostałem opis takiego samochodu i mam robić dolot dla pewnej firmy
mam podane wymiary i zdjęcia chcę zrobić dolot w pełnej wersji
czyli komora, power rura, strumienica osłony czyli gdzieś ok. 450 zł.
lechu-mag-sport
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1275 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez Borys » 9 lip 2009, 20:04

Pozwolę sobie tu wrzucić foty mojego dzieła, ponieważ stąd m.in. czerpałem wiedze na temat montażu stożka.
Pacjent: BJ FP
Strasznie ciężko coś zmieścić, ale udało się.
Popełniłem błąd i skorzystałem z okazji kupna airboxa Simoty 200x130x77 (a mogłem za tą samą cenę kupić 175x130). Brakło mi tych kilku centymentrów, ale sobie jakoś poradziłem. Jak pewnie widać (albo i nie) zmienilo się położenie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, który oryginalnie był gdzieś za lampą. Cala operacja polegała na odkręceniu podstawy zbiorniczka i obróceniu o 180 stopni. Widać jeszcze "usztywnienie" opaskowe zbiornika ;) ale to zniknie. Ponieważ nie znam się na dolotach, to postanowiłem nie ulepszać fabryki i odległości między przepływką, przepustnicą, czujnikami i filtrem pozostawić podobnie jak w fabrycznym dolocie. Planowane doprowadzenie powietrza odbywać się będzie poprzez widoczny na zdjęciach okrągły otwór za lampą prowadzący do nadkola. Nie wiem po co go japońce wymyśliły, ale może wlasnie do chłodzenia komory bo tam jest chłodne powietrze. Nie mam jeszcze pomysłu jak usztywnić airbox, ale pokombinuje.
Do calej operacji potrzebne są:
2x kolanko fi 77mm 120 stopni
1x łącznik antywibracyjny fi 77mm
1x oring redukujący średnicę na przepustnicy 65/77mm (przepustnica ma trochę mniej ok. 63-64mm)
2x oring 70/77mm na przepływomierz
1x rura alu 20cm z odmą
1x airbox
Wszelkie uwagi mile widziane, bo w kwestii stożków jestem (a raczej teraz już byłem) dziewicą ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeśli chodzi i poprawę czegokolwiek, to dźwięk <ganja> a parametry pokaże hamownia.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Malpiszon78 » 11 lip 2009, 15:58

Należy pamiętać, że coś co dłużej się nagrzewa (np. rura owinięta folią termoizolacyjną)
po nagrzaniu do określonej temperatury pracy układu, będzie odpowiednio dłużej stygło. Sam ze stożkiem miałem mieszane uczucia (3 auta) Za każdym razem był gorszy dół przez co wydawało się, że góra lepiej ciągnie. Przy Mx6 nie bawię się już w "poprawianie" fabryki <lol> Zakupiłem oryginalny wkład do puszki filtra powietrza K&N i jestem zadowolony. Z drugiej strony wrażenia słuchowe po montażu stożka bezcenne :D Lecz bez dalszych modów szczerze wątpię w polepszanie osiągów. :]
Serwis komputerowy – usługi – porady – dojazd .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez DamianMX6 » 12 lip 2009, 13:22

No to ja miałem inne odczucia. Dół zdecydowanie lepszy był ze stożkiem niż oryginałem, samochód lepiej i szybciej się "zbierał". Dzwięk <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez mrvain2009 » 12 lis 2009, 16:03

Witam!!

Panowie doradźcie mi gdzie mogę kupić najlepszy zestaw Dolotowy do mojej Madzi. Silnik 1.6 16v 88KM. Kolega powyżej ma Ten cały AirBOX na allegro jest on dostępny, czytałem o nim dużo..większość odradza montowania w silnikach poniżej 100-stu konnych. A całkiem przyzwoicie on wygląda...Niestety nie mam dostępu do żadnych firm tuningowych w okolicy. Proszę o jakieś linki ze sklepami..Czytałem wcześniejsze posty ,ale linki wygasły..pozdrawiam z Góry dzięki.
mrvain2009
 

Postprzez djArias » 12 lis 2009, 20:01

Borys zrobiles super dolot – ja bym jeszcze do poczatku puchy z filtrem wpial rury za zderzak – nie wiem jak to tam nizej wyglada :D ale az sie prosi zeby ciagnal powietrze spoza komory silnika :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez KrystianR » 13 lis 2009, 20:07

i ja wkoncu skompletowalem zestaw jaki potrzebowalem zeby autko zaczelo lepiej oddychac czyli:
-rura 77mm x50cm(bedzie na dwie pocieta)
-3 kolanka 90stopni
-1 kolanko 120stopni
-1 redukcja 67 na 77mm
-filtr stozkowy simota
-przeplywka z gt
-mini stozek na odme
-blos zeby na gazolinie w miare to chodzilo :)
– redukcja ktora mi ojciec zrobil na przeplywke(jakby ktos chcial to mam jeszcze druga surowa-do wywiercenia otwory i podciecia na bokach jak komu pasuje)
-no i gumki zwezajace

zamysl jest taki zeby puscic stozek w miejsce miedzy blotnik a podluznice(wg mnie idealne) tam gdzie nie bedzie sie zbieralo cieple powietrze, i od dolu wpuszczona jeszcze rura gumowa ktora bedzie wrzucala zimne powietrze od zderzaka do tej jakby komory gdzie znajdowal sie bedzie stozek :) zrobie mala przerwe miedzy stozkiem a ta guma tak by nie walilo w razie czego wody prosto w nia tylko zeby w komore dmuchalo zimne powietrze..mysle ze pomysl dobry jak znajde chwile to sie zabieram
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez KrystianR » 14 lis 2009, 17:28

nie wytrzymalem dzis i mimo iz brak czasu to sie zmobilizowalem by cos pogrzebac..na razie mam po swapie straszny syf pod maska i brud i leci oliwa spod klawiatury ale powoli bede ogarnial wszystko, a wiec zalozylem blosa, zlaczki, przeplywke i ogolnie zrobilem wg mojego widzimisi CAI tak by ciagnal zimne powietrze..na razie nie skonczone bo jeszcze przeplywke pozostalo umocowac na sztywno i dospawanie do rury od dolu(tam gdzie czarna kropka) rurki zeby podlaczyc podcisnienie, no wlasnie tu mam zagadke bo poczatkowo auto bez tego podcisnienia wogole nie chcialo trzymac niskich obrotow a jak sie przejechalem troche itp to juz bylo lepiej-komp by sie przystosowal??

i wogole te podcisnienie idzie widzialem do przepystnicy i strasznie zaciaga mocno powietrze. rozumiem ze nic lepszego jak podpiecie jej pod cai nie pozostaje mi?
na odme dalem maly filterek.

tak to wyszlo poki co:
Obrazek
tam w srodku troche poupychalem kable i jakis tam przekaznik od swiatel czy co to jest do srodka blotnika wkrecilem by miejsce bylo i wstawilem stozek:
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez mrvain2009 » 15 lis 2009, 00:20

I Jak się autko zachowuje?? wyczuwasz lepszy moment obrotowy... cokolwiek jakąś różnicę..i taki pytanko gdzie dałeś zbiorniczek wyrównawczy??? pozdro i szacun za projekt...
mrvain2009
 

Postprzez Borys » 15 lis 2009, 00:30

djArias napisał(a):Borys zrobiles super dolot – ja bym jeszcze do poczatku puchy z filtrem wpial rury za zderzak – nie wiem jak to tam nizej wyglada ale az sie prosi zeby ciagnal powietrze spoza komory silnika

Oczywiście potem doprowadziłem kolejnym kolankiem powietrze z dołu (gdzieś między podłużnicą a nadkolem i błotnikiem). Teraz robiło się chłodniej to zdjąłem na próbę boxa i dźwięk lepszy :D
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez KrystianR » 15 lis 2009, 11:18

mrvain2009 napisał(a):I Jak się autko zachowuje?? wyczuwasz lepszy moment obrotowy... cokolwiek jakąś różnicę..i taki pytanko gdzie dałeś zbiorniczek wyrównawczy??? pozdro i szacun za projekt...

wyczuwam ze autko lepiej jedzie ale to nie wiem czy wina dolotu czy po prostu blosa bo teraz duzo wieksza dawka powietrza idzie przez reduktor..sam silnik ladnie sie wkreca i mysle ze jakis sens to napewno ma..

dojdzie jeszcze od przedniego zderzaka rura ktora bedzie bezposrednio do tej "komory" doprowadzala powwietrze procz tego jednak tak by nie lecialo prosto na stozek zeby czasem wody nie zassysalo
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez MariuS » 30 gru 2009, 23:36

ja po zamontowaniu stożka wreszcie usłyszałem to co zawsze chciałem czyli ten <list> dźwiek
A czy się lepiej zbiera to trudno mi określić...


A dzisiaj dopiero wysiadłem z wozu i dałem pokierować kuzynowi żeby usłyszeć dźwięk :D

jest git powiem tyle

nawet nagrałem – seryjny KF + dolot ze stożkiem Simota

http://www.youtube.com/watch?v=Xhb5r3dKDsc
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez 8dyb8 » 30 gru 2009, 23:47

stozek bez doprowadzenia zimnego powietrza pod maske (taki jak ma Borys) tylko pogarsza osiagi, ori dolot przynajmniej izoluje ten zar spod maski. U mnie w garazu cierpliwie czeka dolot AEM az mi sie zachce wymodzic jakas rure ze zderzaka :)

co innego w przypadku kibelrury jak w poscie wyzej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Postprzez MariuS » 30 gru 2009, 23:57

8dyb8 napisał(a):stozek bez doprowadzenia zimnego powietrza pod maske (gdzies ze zderzaka)



no obecnie stożek jest zaraz pod nad osłona silnika i jakieś tam zimne powietrze dostaje z ori rozwiazania które łapało zimne powietrze dla oryginalnego filtra w puszcze

Ale myślę nad zamontowaniem stożka Simota w osłonie, wycięciu pod lewym kierunkiem w zderzaku okrągłego oczka i z tamtąd poprowadzenia zimnego powietrza
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje