Mazda 323F BJ 1.8i FP

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez NBR » 10 lip 2009, 20:05

Borys napisał(a):Następne w kolejce czekają pokrywa zaworów i farbka VHT

jakiś czas temu też wspominałem że się rozglądam za VHT WRINKLE PLUS – jednak ciężko w Polsce dostać. Chłopaki z Civic klubu zamawiają grupowo – można się podłączyć...

Jak byś brał to też byłbym chętny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 20:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Borys » 10 lip 2009, 20:24

minime własnie chyba z klubu civica ogłaszał się na naszym forum i zakupiłem. Napisz do niego, miał tego sporo.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez wertopser » 11 lip 2009, 11:36

a nie lepiej w polerke walnac?? i przy okazji reszte czesci aluminiowych zeby sie pod maska swiecilo

ja mam taki zamiar ale to w dalekiej przyszlosci :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 17:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Postprzez Borys » 14 lip 2009, 17:02

wertopser napisał(a):a nie lepiej w polerke walnac??

Nie :P nie mogę sobie pozwolić na unieruchomienie auta, a polerki w przeciwieństwie do malowania w jeden dzień zrobić się nie da.
A po za tym mnie sie tak podoba :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ta farba jest naprawdę kosmiczna, każdemu polecam.
Pasowało by osłonę kolektora tez walnąć ale za cholerę nie mogę śrub odkręcić...
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez wertopser » 14 lip 2009, 18:17

no wyglada bardzo ladnie i jezlei nie miales czasu na polerke to faktycznie takie rozwiazanei jest bardoz dobre :)
teraz tak jak piszesz pomaluj oslone i bedzie juz zajefajnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 17:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Postprzez NBR » 15 lip 2009, 18:12

ładnie wyszło – też myślałem o czarnym :)
wymieniałeś uszczelkę i śruby z pokrywy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 20:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Mako » 15 lip 2009, 18:24

ja do tego dodalbym jeszcze napisy na niebiesko ktore sa na pokrywie
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 21:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Borys » 15 lip 2009, 19:20

NBR napisał(a):wymieniałeś uszczelkę i śruby z pokrywy?

Uszczelkę zostawiłem starą, jak pocieknie to wymienię. Śruby wypolerowane autosolem ;)

Mako napisał(a):ja do tego dodalbym jeszcze napisy na niebiesko ktore sa na pokrywie

Chyba zostaną tak jak są, pójda w polerkę. Niebieską farbę wysokotempreturową ciężko pewnie znaleźć.


Wziąłem się za osłonę kolektora, z 3 śrubami wygrałem, przy czwartej poległem i będzie jutro gwintowanie <killer>
Farba VHT jest teoretycznie do 177 st. C więc na osłonę chyba za mało, mam taki czarny mat do pieców, chyba będzie ładnie grało ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez seba323f » 15 lip 2009, 19:49

Borys napisał(a):Ta farba jest naprawdę kosmiczna, każdemu polecam.

:D

Jest naprawdę nieźle :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Borys » 1 sie 2009, 19:58

No to BJ-ka wróciła ze swoich pierwszych wakacji w Bieszczadach. Zrobiła ponad 1200km, niestraszne jej były strome podjazdy czy przejazdy przez strumienie :) Spisała się rewelacyjnie, a najbardziej zaskoczyło mnie jej spalanie. W drodze w góry po przebytych 400km miała jeszcze równo pół baku, do pełna dotankowałem dopiero w drodze powrotnej (po ok. 900km) i wyszło 7,2 l/100km, zatem myślę, że sama trasa to ok. 6,5l/100km. A zawsze można jeszcze spróbować z ekojazdą :D
W drodze powrotnej już nie było tak różowo (7,6), ale to dlatego, że sprawdzałem jej Vmax na autostradzie. Wiem wiem..nieodpowiedzialne i wogóle, ale jakby ktoś pytał to FP załadowane, zatankowane pod korek i z dwoma osobami na pokładzie idzie 190km/h (wg. GPS), potem już ciężko, ale ta skrzynia to jest masakra :|

Zapomniałbym dodać, że BJ to cholernie pojemne auto w swojej klasie, zabrałem na pokład dwa rowery górskie, dwie wielkie torby podróżne, dwa plecaki, kaski rowerowe, kuferek z narzędziami i inne pierdoły i miałem pełną widoczność do tyłu :)

Generalnie co raz bardziej ją lubię <spoko>
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez NBR » 2 sie 2009, 21:46

to piękny wynik :) 900km na 55l pogratulować i pozazdrościć :)
jeśli chodzi o pojemność to w 100% się z Tobą zgadzam: rok temu spakowaliśmy się w 4 osoby na 2 tygodnie do Chorwacji – w sumie zrobiliśmy około 5 tyś km w upale, klima prawie non stop – ale po autostradach pustych, prostych i płaskich jak "naleśnik" <list> vmax również 190 i wg mnie jeszcze by poszła, ale niestety pasażerowie się obudzili :D spalania w tedy nie sprawdziłem :|

przez ostatnie 2tyg przejechałem prawie 2tyś po Polsce i spalanie wyszło 7,5 wg komputera :)

Borys napisał(a):Generalnie co raz bardziej ją lubię

jest za co ;)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 20:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Borys » 2 sie 2009, 22:06

NBR napisał(a):to piękny wynik 900km na 55l pogratulować i pozazdrościć

Nie nie ;) Źle się wyraziłem. Wtedy dotankowałem do pełna (i średnie 7,16 wyszło), ale wcześniej nalałem trochę na jakiejś dziwnej stacji w tych Bieszczadach. Z tych 900 km, 400 to trasa, ok. 400 zrobiłem na miejscu po górach i 100 w drodze powrotnej, aż dojechałem do normalnej stacji ;)
Z resztą nie będę gmatwał, na motostat.pl jest wszystko ;)

Generalnie zasięg baku w trasie obliczam na 800 km, co jest miłym zaskoczeniem dla mnie, bo to samo osiągałem poprzednim autkiem ze słabszym Z5 pod maską.

NBR napisał(a):jeśli chodzi o pojemność to w 100% się z Tobą zgadzam

Mina gospodarza u którego mieszkałem, gdy na pytanie czy nie zapomnialem o swoich rowerach usłyszał, że są w środku – bezcenna :D
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Pyton162 » 3 sie 2009, 06:11

no ladny wynik z tym spalaniem, ja przez wekend przejechałem swoja magdalena 900km po naszych pięknych drogach <lol> i spalanie wyszlo mi 6,5l przy prędkościach rzedu 130- 140km/h
Pyton162
 

Postprzez Mindzik » 3 sie 2009, 13:49

Borys napisał(a):No to BJ-ka wróciła ze swoich pierwszych wakacji w Bieszczadach.

To i ja się podłączę pod temat wycieczkowy :). Byłem w Bieszczadach swoją BJ rok temu w październiku i potwierdzam świetnie autko sprawdza się w trasie i na krętych drogach Bieszczad. No i niezapomniane przeżycie przejeżdżać autem brody na rzeczkach :). W tym roku szykuje się na wrzesień do Chorwacji tam mojej Mazdy jeszcze nie było.
Co bardzo podoba mi się jeśli chodzi o pakowność, to przesuwana kanapa tylna przód tył. Świetnie się to sprawdza, przy większej ilości bagażu, nic wtedy na wierzchu nie leży to i nie przyciąga wzroku.
Druga sprawa która mnie zaskoczyła, to jak miałem przewozić narty. Przed wypożyczeniem nart, sprawdzałem jak się przednie siedzenie składa, żeby elegancko się zmieściły, jaki było moje zdziwienie że nie było to potrzebne bo wystarczyło tylko tylną polówkę siedzenia opuścić.
Super koleżanka na wycieczki z tej BJ-ki
Początkujący
 
Od: 9 mar 2009, 18:17
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 00 r.

Postprzez blitz » 4 sie 2009, 09:12

Borys, mogłeś dać znać w temacie podkarpacia że się w Bieszczady wybierasz, byłaby okazja do spotkania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 20:26
Posty: 164
Skąd: Sanok/Rzeszów
Auto: 323F 2000 DITD 101KM

Postprzez Borys » 4 sie 2009, 11:16

No nie pomyślałem, bardzo spontaniczny był to wyjazd ;) Ale tereny macie piękne i myślę, że szybko tam powrócę :)

Ale mazdeczek mało tam :|
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Borys » 9 sie 2009, 21:56

Nowe fotki powstałe przy okazji konkursu. Niestety robione na ostatnią chwilę i ta co poszła jest nieobrobiona. Te niżej troszkę rasowane ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

W autku narazie nic się nie dzieje, ale mam pewien koncept, który tu zaraz przedłożę ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez gerz50 » 10 sie 2009, 12:54

widzę, że bardzo rozpieszczasz swoją maździoszkę :D . Podoba mi się :P jak sprawuję się silniczek?
A jak tam poszukiwania elementów z pakietu Sport??
ps. Czy ten grill nie był oferowany w 323 BJ na Anglię? :)

pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 20:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez Globy » 10 sie 2009, 13:09

Wspaniałe zdjęcia, Borysie. Spróbuj je odszumić darmowym programem Neat Image, ale czerń i błyskotki BJ-ki wspaniale komponują się z letnimi krajobrazami Polski <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Borys » 10 sie 2009, 21:15

gerz50 napisał(a):jak sprawuję się silniczek?

Silnik jak silnik, zawsze może być większy ;) ale nie narzekam. Uważam, że 1.8 do BJ to idealny kompromis między osiągami i spalaniem, dobry do jazdy w mieście i polskiej trasie, niestety nie do jazdy po wyrobach autostradopodobnych, ale to już nie jego wina tylko skrzyni.
A jak tam poszukiwania elementów z pakietu Sport??

Szczerze to na tą chwilę odpuściłem, ze względów czysto praktyczncznych (ospojlerowanie), niestety nie mam w zwyczaju patrzeć na drogę czy moje auto tam przejedzie, po prostu jade i się nie zastanawiam ;) Chyba poczekam na wieksze felgi i wtedy się zobaczy.
gerz50 napisał(a):Czy ten grill nie był oferowany w 323 BJ na Anglię?

Tak, w wersji Sport był tak samo wygladający, ale ten jest lepszy bo DIY :D

Globy napisał(a):Wspaniałe zdjęcia, Borysie. Spróbuj je odszumić darmowym programem Neat Image, ale czerń i błyskotki BJ-ki wspaniale komponują się z letnimi krajobrazami Polski

Dzięki Globy, ale problem w tym, że one sa już odszumione w Paint Shop Pro :| Niestety zapomniałem i było włączone Auto ISO, to chyba przez to.

A teraz odnośnie konceptu, który mi się rodzi. Jak pewnie widać gdzies wyżej w wątku moje doprowadzenie powietrza do airboxa poprowadzone jest do okrągłego otworu w podłuznicy (?) za lampą i na tym koniec. Miejsce to zapewnie chłodne powietrze, ale wydaje mi się, że problem robi się skąd je tam brać. Jest szczelnie osłonięte podłużnicą, nadkolem oraz osłoną komory silnika od spodu. Znalazłem jedno zdjęcie, które natchneło mnie na pomyślenie czy nie dać mu jakiegoś dodatkowego oddechu.
<center>Obrazek</center>
Chciałbym, żeby było to coś dyskretnego, takie pojedyncze skrzela, jakiś dyskretny wlot na boku zderzaka, jednak nie mam pomysłu jak to zrobić. Tu zwracam się do czytających czy macie jakies doświadczenie lub kojarzycie np. inne auto z którego można by to dopasować (tylko błagam nie te z MM SLR :D ). Ostatecznością jest rzeźba, ale to już przez jakąś firmę tuningową chyba.
Mam też inny pomysł, by zrobić taki wąziutki wlot od spodu na osłonie komory w formie takiego łapacza (np naciąć osłonę, odgiąć o ok 1 cm i jakoś sztywno umocnić), tam chyba jest jeden z silniejszych strumieni powietrza w aucie i obejdzie się bez krojenia zderzaka.
Nie wrzucam tego pomysłu publicznie tylko tu, żeby uniknąc tekstów typu wieś tuning itp. Przedyskutujmy to tu czy jest sens i jak to zrobic.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy