Mazda 323C BH Z5 '98 sprzedana :(
1998 Mazda 323C 1.5 16V Aquarius Blue Pearl
Historia
Pierwszym autkiem i jednocześnie służącym do nauki jazdy i podstawowych czynności przy aucie był Citroen AX GT, wspominam go bardzo miło, pomimo tysiąca i jednej awarii.
Jednocześnie Cytryna była piewszym polem eksperymentów na polu modyfikacji – dostała skórzano-welurowe wnętrze z wersji Volcano, alufelgi, oryginalną lotkę i pierwsze próby ulepszenia car audio. Niestety ilość awarii i wiek ( rocznik 90' ) skłoniły mnie do pójścia japońską drogą Pierwsze poszukiwania dotyczyły MX-3 V6 z ostatnich roczników, niestety ceny i stan oglądanych aut nie zachęcał, stąd skierowanie wzroku ku 323F BA V6. Zakup Cetki był dość przypadkowy, a jednocześnie niesamowicie udany – znajomy zadzwonił z Niemiec, że jest taka sztuka, ostatni rok z klimatyzacją i niebieskim kolorze za dobre pieniądze. Poliftowe Z5 i wyszperany na necie kolor przekonał mnie do zakupu i po ponad 4 latach użytkowania nie żaluję ani chwili spędzonej w i przy tym aucie
Autko miało przez te lata tylko 1 poważną awarię i do tego z winy osoby trzeciej – regularne wymiany na porządnych częściacg i opieka tego samego mechanika pozwoliły Cetce przejechać wspólnie już ponad 60000km, zaliczyć naojdleglejsze zakątki kraju (Mielno, Beskid Żywiecki, Kłomino) zarówno turystycznie jak i oczywiście zlotowo. Każdy kolejny zlot, poznani ludzie i obejrzane autka dawały coraz to nowe bodźce i pomysły na modyfikację i wraz z nagrodami dawały właścicielowi i nie tylko mnóstwo satysfakcji.
Były w trakcie różne pomysły sprzedaży auta, ale byłoby mi jej zbyt żal, bo jest dla mnie jak rodzina Cały czas marzy się swap na mocniejszą jednostkę napędową i pewnie prędzej czy później nastąpi, z wyglądu i nagłośnienia jestem już bardzo zadowolony, jedynie gwintowane zawieszenie dopełniłoby całości, ale wszystko to kwestia czasu i oczywiście pieniędzy Kolejne 60000km ma u mnie jak w banku
Dane techniczne
Pojemność skokowa silnika: 1489 ccm
Moc maksymalna ( zmierzone ): 86 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy (zmierzone): 125 Nm przy 3800 obr./min
Pomiary wykonane G-techem Pro:
Przyspieszenie 0-100 km/h:
10.73s ( opony 205/40/17 )
9,51s ( opony 175/70/13 )
x,xx s ( opony 195/40/17 )
1/4 Mili: best ET 17.640 (Ryki)
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Przebieg – przy kupnie 178000, obecnie 265000 – 27.2.2015
Wyposażenie
-2 poduszki powietrzne
-ABS
-Wspomaganie kierownicy
-Klimatyzacja
-Centralny zamek
Naprawy/wymiany
178000km – wymiana rozrządu z pompą wody (OEM), olej motul 6100 10w40 + filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza
185000km – nowe amortyzatory 4x Kayaba Excel-G, osłony, tuleje wahacza
187000km – nowa chłodnica klimatyzacji, nabita klimatyzacja od zera
190000km – sprężyny obniżające -40/40 Personal Identity
194000km – olej motul 6100 10w40 + filtr oleju
205000km – olej motul 6100 10w40 + filtr oleju, filtr paliwa Mann
208000km – tarcze Brembo Oro+klocki Ferodo przód
210000km – sprzęgło kompletne Valeo
216000km – uszczelka pod klawiaturą OEM Mazda, olej motul 6100 10w40 + filtr oleju
226000km – olej motul 6100 10w40 + filtr oleju
228000km – przegub prawy NKN, sworznie wahacza 555, nowe szczęki bębna z tyłu L+P z okładzinami nowe cylinderki, zmieniony płyn hamulcowy
230000km – sprężyny obniżające K.A.W. -65/40
235000km – świece zapłonowe Denso, kable wn NGK,nowy filtr stożkowy Simoty, złączki Turboworks, rura dolotowa z nierdzewki, olej Motul 6100 10w40 + filtr oleju
242000km – skrzynia biegów od 323P 1.3 + nowy olej w skrzyni Castrol
245000km – nowa pompa paliwowa, ,filtr paliwa, olej Motul 6100 10w40 + filtr oleju
247000km – nowe przednie lampy, fotele przednie z Toyoty Celici VII Gen
248000km – nowa sonda lambda Denso, wymiana aparatu zapłonowego, lączniki stabilizatora przód, osłona przegubu lewego, uszczelniacze półosi L+P
252000km – zawieszenie gwintowane FK
255000km – tłumik końcowy Supersprint dedykowany do Hondy CRX
255555km – tarcze Sakura+klocki Kashiyama, Olej Eneos Premium 10W40 + filtr
257200km – prawy przegub z osłoną Japan OEM
260000km – nowa pompa wspomagania, wymieniony płyn wspomagania (Prestone)
268000km – wymieniona maglownica, Olej Eneos Premium 10W40 + filtr
280000km – Wymiana rozrządu, uszczelka pod pokrywą zaworów, olej Eneos 10w40 + filtr, nowe opony Nankang AS-1 195/40/17
282000km – Regeneracja gwintu z tyłu – nowe wkłady Koni żółte (Pecar Katowice)
Modyfikacje
Mechaniczne:
-Tłumik końcowy Supersprint Magnum z Hondy CRX ED, brak katalizatora, dolot ze stożkiem Simoty
Felgi opony:
-Lato: Borbet RST 8x17 ET35 + dystanse 4/8mm, środek biały, rant polerowany, opony Falken ZIEX 912/Nankang NS-2 195/40/17
Było: Wolfrace Triad 7x17 ET35, Allesio Monza 7x15
Zawieszenie:
-Zawieszenie gwintowane FK skręcone na minimum (około -80mm)
Układ napędowy:
Krótsza skrzynia od 1.3 (z 323P), short shifter
Styling:
-Boczne i przednie kierunki pomalowane farbką Tamiya x26
-Polakierowana dolna część tylnego zderzaka pod kolor nadwozia
-Dokładka przednia z Laguny I
-Zewnętrzne obudowy lusterek pod kolor nadwozia
Wnętrze:
Fotele przednie z Toyoty Celici '2000, aluramki na zegary, gałka zmiany biegów z Mazdy6 GG
Wyróżnienia na zlotach MS
I miejsce na 1/4 mili w klasie B na MegaZlocie – Sochaczew 2009
II miejsce w konkursie na najładniejszą Mazdę – Wrocław 2010
III miejsce na 1/4 mili w klasie Ronin – Konin 2011
II miejsce na 1/4 mili w klasie Ronin – Ryki 2011
III miejsce w konkursie "Najładniejsza seryjna Mazda" – Ryki 2011
III miejsce w konkursie "Najlepszy kierowca klubu Mazdy" – sezon 2011
II miejsce na 1/4 mili w klasie Ronin – Czaplinek 2012
Wykres z hamowni – autko całkowicie seryjne
Krótki filmik z toru Rakietowa – zlot letni Wrocław 2010
Zlot Jesienny Piotrków 2010
Zlot WrOcław 2011
Filmy Wrocław 2011
2012
Zlot Ryki 2012
Lato 2013 – Borbet RST18 8x17
Jesień 2013 – nowe lampy, fotki w ŁSSE
Styczeń 2014 – fotele przednie,
Marzec 2014 – porządki pozimowe,
Maj 2014 – gwint FK,
Wrzesień 2014 – Zakończenie sezonu JDM Tczew,
Sierpień 2015 – Zabawy aparatem
Historia
Pierwszym autkiem i jednocześnie służącym do nauki jazdy i podstawowych czynności przy aucie był Citroen AX GT, wspominam go bardzo miło, pomimo tysiąca i jednej awarii.
Jednocześnie Cytryna była piewszym polem eksperymentów na polu modyfikacji – dostała skórzano-welurowe wnętrze z wersji Volcano, alufelgi, oryginalną lotkę i pierwsze próby ulepszenia car audio. Niestety ilość awarii i wiek ( rocznik 90' ) skłoniły mnie do pójścia japońską drogą Pierwsze poszukiwania dotyczyły MX-3 V6 z ostatnich roczników, niestety ceny i stan oglądanych aut nie zachęcał, stąd skierowanie wzroku ku 323F BA V6. Zakup Cetki był dość przypadkowy, a jednocześnie niesamowicie udany – znajomy zadzwonił z Niemiec, że jest taka sztuka, ostatni rok z klimatyzacją i niebieskim kolorze za dobre pieniądze. Poliftowe Z5 i wyszperany na necie kolor przekonał mnie do zakupu i po ponad 4 latach użytkowania nie żaluję ani chwili spędzonej w i przy tym aucie
Autko miało przez te lata tylko 1 poważną awarię i do tego z winy osoby trzeciej – regularne wymiany na porządnych częściacg i opieka tego samego mechanika pozwoliły Cetce przejechać wspólnie już ponad 60000km, zaliczyć naojdleglejsze zakątki kraju (Mielno, Beskid Żywiecki, Kłomino) zarówno turystycznie jak i oczywiście zlotowo. Każdy kolejny zlot, poznani ludzie i obejrzane autka dawały coraz to nowe bodźce i pomysły na modyfikację i wraz z nagrodami dawały właścicielowi i nie tylko mnóstwo satysfakcji.
Były w trakcie różne pomysły sprzedaży auta, ale byłoby mi jej zbyt żal, bo jest dla mnie jak rodzina Cały czas marzy się swap na mocniejszą jednostkę napędową i pewnie prędzej czy później nastąpi, z wyglądu i nagłośnienia jestem już bardzo zadowolony, jedynie gwintowane zawieszenie dopełniłoby całości, ale wszystko to kwestia czasu i oczywiście pieniędzy Kolejne 60000km ma u mnie jak w banku
Dane techniczne
Pojemność skokowa silnika: 1489 ccm
Moc maksymalna ( zmierzone ): 86 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy (zmierzone): 125 Nm przy 3800 obr./min
Pomiary wykonane G-techem Pro:
Przyspieszenie 0-100 km/h:
10.73s ( opony 205/40/17 )
9,51s ( opony 175/70/13 )
x,xx s ( opony 195/40/17 )
1/4 Mili: best ET 17.640 (Ryki)
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Przebieg – przy kupnie 178000, obecnie 265000 – 27.2.2015
Wyposażenie
-2 poduszki powietrzne
-ABS
-Wspomaganie kierownicy
-Klimatyzacja
-Centralny zamek
Naprawy/wymiany
178000km – wymiana rozrządu z pompą wody (OEM), olej motul 6100 10w40 + filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza
185000km – nowe amortyzatory 4x Kayaba Excel-G, osłony, tuleje wahacza
187000km – nowa chłodnica klimatyzacji, nabita klimatyzacja od zera
190000km – sprężyny obniżające -40/40 Personal Identity
194000km – olej motul 6100 10w40 + filtr oleju
205000km – olej motul 6100 10w40 + filtr oleju, filtr paliwa Mann
208000km – tarcze Brembo Oro+klocki Ferodo przód
210000km – sprzęgło kompletne Valeo
216000km – uszczelka pod klawiaturą OEM Mazda, olej motul 6100 10w40 + filtr oleju
226000km – olej motul 6100 10w40 + filtr oleju
228000km – przegub prawy NKN, sworznie wahacza 555, nowe szczęki bębna z tyłu L+P z okładzinami nowe cylinderki, zmieniony płyn hamulcowy
230000km – sprężyny obniżające K.A.W. -65/40
235000km – świece zapłonowe Denso, kable wn NGK,nowy filtr stożkowy Simoty, złączki Turboworks, rura dolotowa z nierdzewki, olej Motul 6100 10w40 + filtr oleju
242000km – skrzynia biegów od 323P 1.3 + nowy olej w skrzyni Castrol
245000km – nowa pompa paliwowa, ,filtr paliwa, olej Motul 6100 10w40 + filtr oleju
247000km – nowe przednie lampy, fotele przednie z Toyoty Celici VII Gen
248000km – nowa sonda lambda Denso, wymiana aparatu zapłonowego, lączniki stabilizatora przód, osłona przegubu lewego, uszczelniacze półosi L+P
252000km – zawieszenie gwintowane FK
255000km – tłumik końcowy Supersprint dedykowany do Hondy CRX
255555km – tarcze Sakura+klocki Kashiyama, Olej Eneos Premium 10W40 + filtr
257200km – prawy przegub z osłoną Japan OEM
260000km – nowa pompa wspomagania, wymieniony płyn wspomagania (Prestone)
268000km – wymieniona maglownica, Olej Eneos Premium 10W40 + filtr
280000km – Wymiana rozrządu, uszczelka pod pokrywą zaworów, olej Eneos 10w40 + filtr, nowe opony Nankang AS-1 195/40/17
282000km – Regeneracja gwintu z tyłu – nowe wkłady Koni żółte (Pecar Katowice)
Modyfikacje
Mechaniczne:
-Tłumik końcowy Supersprint Magnum z Hondy CRX ED, brak katalizatora, dolot ze stożkiem Simoty
Felgi opony:
-Lato: Borbet RST 8x17 ET35 + dystanse 4/8mm, środek biały, rant polerowany, opony Falken ZIEX 912/Nankang NS-2 195/40/17
Było: Wolfrace Triad 7x17 ET35, Allesio Monza 7x15
Zawieszenie:
-Zawieszenie gwintowane FK skręcone na minimum (około -80mm)
Układ napędowy:
Krótsza skrzynia od 1.3 (z 323P), short shifter
Styling:
-Boczne i przednie kierunki pomalowane farbką Tamiya x26
-Polakierowana dolna część tylnego zderzaka pod kolor nadwozia
-Dokładka przednia z Laguny I
-Zewnętrzne obudowy lusterek pod kolor nadwozia
Wnętrze:
Fotele przednie z Toyoty Celici '2000, aluramki na zegary, gałka zmiany biegów z Mazdy6 GG
Wyróżnienia na zlotach MS
I miejsce na 1/4 mili w klasie B na MegaZlocie – Sochaczew 2009
II miejsce w konkursie na najładniejszą Mazdę – Wrocław 2010
III miejsce na 1/4 mili w klasie Ronin – Konin 2011
II miejsce na 1/4 mili w klasie Ronin – Ryki 2011
III miejsce w konkursie "Najładniejsza seryjna Mazda" – Ryki 2011
III miejsce w konkursie "Najlepszy kierowca klubu Mazdy" – sezon 2011
II miejsce na 1/4 mili w klasie Ronin – Czaplinek 2012
Wykres z hamowni – autko całkowicie seryjne
Krótki filmik z toru Rakietowa – zlot letni Wrocław 2010
Zlot Jesienny Piotrków 2010
Zlot WrOcław 2011
Filmy Wrocław 2011
2012
Zlot Ryki 2012
Lato 2013 – Borbet RST18 8x17
Jesień 2013 – nowe lampy, fotki w ŁSSE
Styczeń 2014 – fotele przednie,
Marzec 2014 – porządki pozimowe,
Maj 2014 – gwint FK,
Wrzesień 2014 – Zakończenie sezonu JDM Tczew,
Sierpień 2015 – Zabawy aparatem
Ostatnio edytowano 12 sty 2014, 21:44 przez Bartg, łącznie edytowano 79 razy
Bardzo ładna C-tka ze zdrowym Z5 i klimą z ostatniego wypustu Gratuluję, pomysł z felgami popieram.
Ja chyba wiele mówić nie muszę, bo moje zdanie znasz Bardzo ładna sztuka i nawet szybka
No i gratulacje
Piękna cetka nawet mogłem się przejechać
Piękna cetka nawet mogłem się przejechać
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Witamy wreszcie wśród grona klubowiczów.
Cetka robi wrażenie. Pozdrawiam
Cetka robi wrażenie. Pozdrawiam
- Od: 26 paź 2008, 20:55
- Posty: 599
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r
Co tu dużo mówić, zadbana C-etka, poliftowa sztuka, której jest bardzo mało. Mody na plus, wygląda bardzo dobrze. Ze zderzakiem z przodu jak coś pomyślisz będzie wtedy ekstra, ciekawe jak będzie z dokładką (a o malowaniu ala evo nie myślaleś?). Mnie zawsze raziły te zaślepki halogenów do niczego niepasujące.
Jak ty się uchowałeś z pomarańczami w kierunkach, nie chwycił cię trend gotowania zupy?
Jak ty się uchowałeś z pomarańczami w kierunkach, nie chwycił cię trend gotowania zupy?
No właśnie podoba mi sie z tym lekkim pomarańczem O modach zderzaka pomyslimy, na razie czekam az kiedys na spota Don Antonio przywiezie swoja dokladke, zeby przymierzyc
Maly update: kilka nowych fotek ( tylko kilka bo "Naladowales aparat ? Tak jasne", a dzisiaj leje ), wyjety pomaranczowy filtr z przednich kierunkowksazow, maly mod grilla, lifting zegarow – nowe zarowki bez zielonego kapturka, czerwone wskazowki, aluramki ( fotki z podswietleniem wieczorem ).
Ja widze jedna fotke
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Bartg aluramek komentować nie trzeba, wiadomo, że ok , wskazówki ładnie wyglądają, grill też, chociaż porównując Twój z waldeza, to jednak wolałbym Waldka, bez znaczka jest dużo lepiej moim skromnym zdaniem Mimo wszystko i tak dobrze to wygląda
A mnie sie podoba ogolnie poza wysprzatanymi kierunkami
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
THOR w tej chwili gril mój i Bartga wygląda tak samo. Odłożyłem go na jakiś czas do przerobienia, a w tej chwili montuję siłowniki maski . Bartg świetna robota
- Od: 26 paź 2008, 20:55
- Posty: 599
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r
Bartg napisał(a):czerwone wskazowki
można wiedzieć jak je robiłeś
i zapodaj zdjęcie grilla z bliska to może się skuszę na takiego moda
- Od: 8 lut 2008, 14:18
- Posty: 105
- Skąd: TOS/oppeln/breslau
- Auto: 323c 1.3 1996
Bartg
aluramki allegro czy moman
aluramki allegro czy moman
- Od: 8 lut 2008, 14:18
- Posty: 105
- Skąd: TOS/oppeln/breslau
- Auto: 323c 1.3 1996
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości