OBDII – jakie piny są "wyprowadzone"? Podłączenie interfejsu.
Próbowałem odczytać Madzię 6 2002 r Diesel 136KM interfejsem ELM 327 v 1.3a lipa nie działa nie wiem jak sobie poradzi po lifcie. Jeżeli chodzi o piny przed liftem to są tak jak podane na początku tematu tylko jest mały problem nie wiem skąd został wzięty ten 8 pin nie istnieje przecież jest 5 kabli w gnieździe OBDII nie tylko w moim aucie ale w każdym innym bo już sprawdzałem
Ostatnio edytowano 8 wrz 2009, 21:58 przez zmitru, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 29 sie 2009, 12:40
- Posty: 15
- Skąd: Bolesławiec
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM sedan/limuzyna
krzych napisał(a):arius napisał(a):nie wiem czy M6 w dieslu z 2002-2003 obsłuży
producent ELM 327 napisał:
Wstrzymaj sie z zakupem jesli mozesz to zapytam ktory to byl rocznik przedlifta na ktorym dzialalo, a jak mi sie uda to moze dorwe kogos z Twoim.
coś wiadomo na temat tych przedliftów?
- Od: 21 maja 2009, 20:03
- Posty: 149
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM
zmitru napisał(a):Przeczytaj post wyżej arius, nie działa
czytam dokładnie
krzych napisał(a):arius napisał(a):krzych napisał:
Kazdy ELM 327 ver 1.3a pozwala czytac szostki przed i poliftowe (testowalem obie, przy czym przedlift dosc wolno pracuje, 9600kbaud?)
ELM 327 w wersji 1,3a czyta szostki przedliftowe, a czy 1,5a też odczyta?
i czy napewno, bo loki7878 w innym poście napisał "ELM 327 wymaga, zeby samochod byl zgodny z OBD2/EOBD. Mazdy w dieslu spelniaja ten warunek dopiero od rocznika 2004 a i tez zdarzaja sie wyjatki... jak moja 2005"
Jesli przed 2004 bylo inaczej to nie mam pojecia. Nie wiem jaka ja testowalem, ale chyba z 2003 (?) – niestety nie powiem Ci na razie, bo gosc ktory moglby potwierdzic jest na urlopie
Co do EOBD/OBD2 to raczej sie nie zgodze, ELM327 czyta rowniez OBDI i OBD1/2 (bo taka wersja tez jest). Ale czy zgadzaja sie np. piny we wtyczce to juz nie wiem. W ogole OBD to tylko zestaw komend, wiec jesli nawet nie obsluguje sam ELM to mozesz kazac mu wysylac komendy bez interpretacji bezposrednio na szyne CAN co oznacza, ze gadasz po "mazdowemu" i mozesz powiedziec co chcesz. A to czy Twoj program to umie zrobic to juz od konkretnego programu zalezy, np. podejrzewalbym PCMSCAN o to, ze moglby potrafic, jest dosc rozbudowany.
PS. Na Wiki masz OBD2 pids – jeden z nich okresla standard obd, zerknij, masz tam cztery i jeden ktory "odpada"
i czasami czytam posty które dają nadzieję
No to teraz jestem pewien.
Kupiłem, podłączyłem i
działa.
- Od: 21 maja 2009, 20:03
- Posty: 149
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM
Ostatnio podłączyłem madzie z elmem327 werja jakaś 1.04 chyba i działa z moja madzią diesel 2004. Znalazłem też program, działa z elmem327 v1.3 który łaczy sie z nie tylko z silinikem ale tez z absem, skrzynią biegów itd.Jest to wersja do mazd z rocznika od 1996 do teraz, cena $99 hmmm kuszące
Ale czy na pewno podziała pod ELM327?
Ale czy na pewno podziała pod ELM327?
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Tak, to jest właśnie scanxl pro i dziala z elmem tu masz linka:
http://www.palmerperformance.com/produc ... /index.php
http://www.palmerperformance.com/produc ... /index.php
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Witam,
Poszukując rozwiązania aby Mazda 6 Diesel z 2003 porozmawiała z ELM327 1.3a wpadłem na temat pod poniżeszym linkiem:
http://www.madox.net/blog/mazda-can-bus/
W szczególności post jak zacytowany poniżej, sugeruje, że być może warto spróbować odczytać dane zgodnie z CAN a nie OBDII. Czy próbował już ktoś takiego numeru?
###
Borden says:
September 1, 2009 at 5:19 am
Hello Madox, I’ve reversed my Mazda6 2003 2.3NA CAN recently, compare to your Mazda3, there’s much less info on the bus cause my car is older. It only has CAN ID 200, 201, 210, 211, 215, 216, 231, 240, 420, 430, 4b0, 4c0, 4c1, 620 and 630. It has no what called “trip computer” info, but I’ve discovered some other useful info, like DSC switch condition, MIL light condition, coolant temperature, calculated engine load, fuel injection amount….But your this list gives me many ideas to dig it deeper! thanks alot!
###
Co więcej gdzieś natknąłem się na informację, że ELM327 podłaczony bezpośrednio do portu szeregowego obsługuje CAN, natomiast podłączony poprzez USB już niestety CAN tego nie obsługuje. Tutaj ważna uwaga – nie jestem pewien czy dotyczyło to ograniczenia po stronie ELM327 (mało prawdopodobne) czy też może ograniecznia po stronie softu na PC.
Czy ktoś z was ma ELMA327 podłaczanego bezpośrednio po porcie szeregowym i mógłby spróbować podpiąć się do M6 w dieselu z 2003r.?
Poszukując rozwiązania aby Mazda 6 Diesel z 2003 porozmawiała z ELM327 1.3a wpadłem na temat pod poniżeszym linkiem:
http://www.madox.net/blog/mazda-can-bus/
W szczególności post jak zacytowany poniżej, sugeruje, że być może warto spróbować odczytać dane zgodnie z CAN a nie OBDII. Czy próbował już ktoś takiego numeru?
###
Borden says:
September 1, 2009 at 5:19 am
Hello Madox, I’ve reversed my Mazda6 2003 2.3NA CAN recently, compare to your Mazda3, there’s much less info on the bus cause my car is older. It only has CAN ID 200, 201, 210, 211, 215, 216, 231, 240, 420, 430, 4b0, 4c0, 4c1, 620 and 630. It has no what called “trip computer” info, but I’ve discovered some other useful info, like DSC switch condition, MIL light condition, coolant temperature, calculated engine load, fuel injection amount….But your this list gives me many ideas to dig it deeper! thanks alot!
###
Co więcej gdzieś natknąłem się na informację, że ELM327 podłaczony bezpośrednio do portu szeregowego obsługuje CAN, natomiast podłączony poprzez USB już niestety CAN tego nie obsługuje. Tutaj ważna uwaga – nie jestem pewien czy dotyczyło to ograniczenia po stronie ELM327 (mało prawdopodobne) czy też może ograniecznia po stronie softu na PC.
Czy ktoś z was ma ELMA327 podłaczanego bezpośrednio po porcie szeregowym i mógłby spróbować podpiąć się do M6 w dieselu z 2003r.?
- Od: 2 wrz 2004, 23:45
- Posty: 39
- Skąd: Tychy
- Auto: Xedos 6 V6 2.0l
Ja mam ELM podłączany przez USB i czyta mazdy 2003.
łączy się po CAN (11bit) pisałem w innym poście:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=50971&postdays=0&postorder=asc&start=20
testuje moc itp
łączy się po CAN (11bit) pisałem w innym poście:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=50971&postdays=0&postorder=asc&start=20
testuje moc itp
- Od: 21 maja 2009, 20:03
- Posty: 149
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM
Odczytywałeś Mazdy z 2003 Diesel czy benzynowe?
Pytam, gdyż dziś ponownie próbowałem odczytać cokolwiek ze swojej i dalej nic się nie udało.
Dałbyś radę podesłać jakiegoś linka albo zdjęcie gdzie można zobaczyć dokładnie interfejs jaki ty masz?
Ja mam tego:
http://allegro.pl/item762366800_interfe ... an_pl.html
Próbowałem już ustawiać prędkość zarówno w samym programie ScanTool jak i w ustawieniach urządzenia (poprzez menedżera urządzeń). I niestety dalej nic.
Której dokładnie wersji softu używałeś?
Pytanie może trywialne, ale chciałbym się upewnić – w którym momencie podłączasz interfejs do złącza OBD i kiedy odpalasz program? Mógłbyś może napisać krok po kroku co i jak? Pytam, gdyż być może popełniam gdzieś błąd wcześniej i dlatego nie potrafię nawiązać komunikacji i nic odczytać.
Z góry dzięki!
Pytam, gdyż dziś ponownie próbowałem odczytać cokolwiek ze swojej i dalej nic się nie udało.
Dałbyś radę podesłać jakiegoś linka albo zdjęcie gdzie można zobaczyć dokładnie interfejs jaki ty masz?
Ja mam tego:
http://allegro.pl/item762366800_interfe ... an_pl.html
Próbowałem już ustawiać prędkość zarówno w samym programie ScanTool jak i w ustawieniach urządzenia (poprzez menedżera urządzeń). I niestety dalej nic.
Której dokładnie wersji softu używałeś?
Pytanie może trywialne, ale chciałbym się upewnić – w którym momencie podłączasz interfejs do złącza OBD i kiedy odpalasz program? Mógłbyś może napisać krok po kroku co i jak? Pytam, gdyż być może popełniam gdzieś błąd wcześniej i dlatego nie potrafię nawiązać komunikacji i nic odczytać.
Z góry dzięki!
- Od: 2 wrz 2004, 23:45
- Posty: 39
- Skąd: Tychy
- Auto: Xedos 6 V6 2.0l
arius napisał(a):i czasami czytam posty które dają nadzieję usmiech
No to teraz jestem pewien.
Kupiłem, podłączyłem i
działa.
usmiech
Gratuluje
Bugsy napisał(a):Pytam, gdyż dziś ponownie próbowałem odczytać cokolwiek ze swojej i dalej nic się nie udało.
A udalo Ci sie z jakiegokolwiek innego samochodu? Moze nie zainstalowales driverow dobrze, albo za szybka komunikacja? (M6 przedlift ma chyba max 9600, ale glowy nie dam). Potestuj dokladnie, czasem cierpliwosc poplaca, a z tego co ja napisalem wczesniej oraz kolega ktoremu sie udalo, wynika, ze u Ciebie tez dzialac musi...
PS. Nie odpisywalem bo bylem na wakacjach.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Oczywiście że Diesel.
Działam na Viscie, sterownik który się zainstalował, był vistowski.
Interfejs w nieistniejącej wersji 1,5a.
PCMSCAN działał bez żadnych zmian, a w scantool v1,13 z 9600 musiałem zmienić na 38400 i wtedy zadziałał.
Jak się te programy i wtyczki nazywają?, Spróbuję je namierzyć.
Działam na Viscie, sterownik który się zainstalował, był vistowski.
Interfejs w nieistniejącej wersji 1,5a.
PCMSCAN działał bez żadnych zmian, a w scantool v1,13 z 9600 musiałem zmienić na 38400 i wtedy zadziałał.
Jak się te programy i wtyczki nazywają?, Spróbuję je namierzyć.
- Od: 21 maja 2009, 20:03
- Posty: 149
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM
arius napisał(a):Działam na Viscie, sterownik który się zainstalował, był vistowski.
To tutaj Ci nie pomoge, na XP smiga. Visty miec nie chce (zreszta nie mam licencji)
arius napisał(a):Interfejs w nieistniejącej wersji 1,5a. usmiech
ELM v1.3a.
arius napisał(a):PCMSCAN
Ma wszystko co w Mazdzie Ci potrzebne chyba, ze ktos napisal wiecej... w co watpie (bo musialaby to byc komunikacja z innymi modulami i z wykorzystaniem "tajemnych" kodow sterujacych Mazdy)
Co do wtyczek, tez jestem zainteresowany, chocby poczytaniem o nich.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Sie zgadza, stacyjka musi byc na ON. Radio nie wystarczy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Mozecie podać jakiegos sprawdzonego sprzedawce tych interfejsów? Bo tyle tego jest że ......
-
Grucha
Czekaj, wygrzebie z maili mojego...
wojtek84-84 <wojtek84-84@o2.pl>
Gdzies z allegro go dorwalem. Dosc konkretny, szybko przyslal, opakowane porzadnie, soft tylko darmowy, olac.
wojtek84-84 <wojtek84-84@o2.pl>
Gdzies z allegro go dorwalem. Dosc konkretny, szybko przyslal, opakowane porzadnie, soft tylko darmowy, olac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Dzięki Krzych a tak odbiegając od tematu to w zeszłym tygodniu prowdziłem pościg za czerwoną 6 kombi ul Targowa-Radzyminska około 18.00 z minutami . Nie znasz moze człowieka?
-
Grucha
kristofc napisał(a):Dzięki Krzych a tak odbiegając od tematu to w zeszłym tygodniu prowdziłem pościg za czerwoną 6 kombi ul Targowa-Radzyminska około 18.00 z minutami . Nie znasz moze człowieka? zeby
To musial byc jakis moj sobowtor, bo ja bym Ci zniknal zanim bys zdazyl zobaczyc jaki to kolor hyhyhy (jesli TST to ja )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6