Wyciszenie Mazdy 3 oraz odgłosy, szumy toczenia i opon

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pabl0 » 3 lis 2009, 11:07

Hmm, chyba ktoś nie zrozumiał ironii ;)
Ja jestem bardzo zadowolony z mojej Madzi nie zamieniłbym jej na żadne inne autko (w tej samej klasie oczywiście).
A plusy dodatnie całkowicie mi przesłoniły plusy ujemne <lol>
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez alfer » 3 lis 2009, 12:02

pabl0 napisał(a):Hmm, chyba ktoś nie zrozumiał ironii ;)
Ja jestem bardzo zadowolony z mojej Madzi nie zamieniłbym jej na żadne inne autko (w tej samej klasie oczywiście).
A plusy dodatnie całkowicie mi przesłoniły plusy ujemne <lol>
<piwo>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 10:15
Posty: 16
Skąd: Będzin
Auto: m3 1,6 benzyna 2004

Postprzez RobertPi » 3 lis 2009, 22:04

No to do dzieła, AŚ ogłosił własnie nowy Narodowy Auto Test. Udowodnijcie, że Mazda, a Trójka w szczególności to najlepsze auto <jupi>
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Marzena » 3 lis 2009, 22:56

RobertPi napisał(a):AŚ ogłosił własnie nowy Narodowy Auto Test.
test wypełniony :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:13
Posty: 167 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2004r

Postprzez DISItune » 3 lis 2009, 23:32

Garret napisał(a):co do hałasu to silnik benzynowy 2.0 pracuje wg mnie cicho, natomiast szumy toczenia opon (Conti PremiumContact2) są IMO wyższe niż analogiczne w Skodzie Octavii I którą jeżdżę na co dzień (ContiSportContact) (fakt, że diesel w octavii potrafi wydawać dźwięk będący dominującym <lol> )


[OT]
niebieską ?? :>
[/OT]
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez widmo82 » 3 lis 2009, 23:40

szkoda ze w tym tescie nie ma miejsca na wpisanie minusow auta: brak chlodzonego podlokietnika :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez CezaR83 » 4 lis 2009, 00:14

widmo82 napisał(a):szkoda ze w tym tescie nie ma miejsca na wpisanie minusow auta: brak chlodzonego podlokietnika :)

hahaha
zawsze możesz otworzyć szybę i schłodzić łokieć!

...ale schowek mógłby być chłodzony ale nie brakuje mi go, pewnie dlatego ze nie miałem ;)
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2110 (49/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez Garret » 4 lis 2009, 16:39

misiekwaw tak, świat jest mały nieprawdaż? <lol>
pozdrawiam <piwo>
P.S. Twój artykuł o aktywacji ukrytych funkcji kompa w M3 był pierwszym jaki tu przeczytałem ;)

sorki za OT
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 16:38
Posty: 13
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 150KM '08 sedan

Postprzez DeadlY » 9 lis 2009, 09:32

Na prosbe kolegi kauzyperda troszke skrobne o wygluszeniu ;)
Zwroccie uwage na poziom halasu przy zlozonych tylnych siedzeniach.... jest dwukrotnie wiekszy.
Glownym zrodlem halasu jest bagaznik, ale tez inne gole blachy ktore wpadaja w rezonans od oplywajacego je powietrza – dach, drzwi i blotniki.
Oblozenie bagaznika matami to dosc prosta sprawa. Jesli chodzi o drzwi i dach to trzeba wiedziec jak sciagac tapicerke (przy jakims temacie o 6 jest fotorelacja ze sciagania tapicerki – moze ktos podklei link bo teraz nie mam czasu szukac). Blotniki pryskamy od wewnetrznej strony "barankiem" lub czyms podobnym (to tez mozna w domowych warunkach).
I sprawa zalatwiona. Roznica jest duza. (Nie pamietam czy tez troche antena nie halasuje).
Mozna to zrobic samemu w garazu. Mi osobiscie robili to moi "magicy" przy okazji konserwacji nadkoli itp. Koszt z materialami jest miedzy 500 a 800 PLN, nie pamietam dokladnie. Nie jest to profesjonalne wygluszenie, ale jak dla mnie wystarczy. Kwotowo tez nie wychodzi duzo.
Teraz proponuje zakupic maty tlumiace i do dzieła ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Wojteks » 7 gru 2009, 21:56

Pozwolę sobie wrócić do pytania postawionego jakiś czas temu przez jednego z Forumowiczów: czy po profesjonalnym wyciszeniu Mazdy 3 w Auto Księżyno różnica w poziomie głośności jest zauważalna?
Początkujący
 
Od: 1 sty 2009, 21:07
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: mazda3 sport 2.0i 2008r.

Postprzez BlackM3 » 7 gru 2009, 23:24

Tego nie wiem, ale sądząc po cenie myślę, że jest powalająca różnica <lol> .
A tak poważnie, to na 100% tak, bo nawet w warunkach domowych, amatorsko wyciszając, osiąga się zadowalające rezultaty. Różnica naprawdę jest zasadnicza, bo projektanci praktycznie olali temat wyciszenia.
A, że akurat jestem w temacie napiszę co najbardziej hałasuje w tej maździe:
1. Tylne nadkola, a w szczególności gniazda amortyzatorów – pojedyncza, cienka blacha absolutnie niczym nie wygłuszona. Efekt – szumy toczenia przepięknie przenoszą się do kabiny.
2. Podłoga bagażnika – niby jakieś tam maty są przyklejone, ale niewiele dają. Od zewnątrz cieniutki baranek. Efekt – dudnienie jak cholera.
3. Drzwi – goła blacha, żadnych mat, wygłuszeń.
4. Dach – blacha i cienka podsufitka.
5. I przednie nadkola. Tez przepięknie hałasują.

Co tu dużo gadać – japońce nie popisali się, jeśli chodzi o wyciszenie tego auta. Zastrzeżeń można nie mieć jedynie do wyciszenia maski oraz ściany grodziowej. Spełniają one swoją funkcję.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Kuti83 » 8 gru 2009, 00:03

Ja na początek wyciszyłem przednie nadkola matami i jest wyraźna poprawa, praca zawieszenia jest wytłumiona oraz mniejsze szumy od kół, odizolowałem też przy okazji pompę elektro-hydrauliczną wspomagania bo jej dźwięk na postoju i parkingu też był drażniący. Następny krok to nadkola tył + maty i bagażnik, na wiosnę drzwi i dach. Wydaje mi się że projektanci zostawili w kwestii wyciszenia użytkowniką wolną rękę.
Ostatnio edytowano 8 gru 2009, 21:14 przez Kuti83, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 15:22
Posty: 62
Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor

Postprzez zio » 8 gru 2009, 00:14

jakie maty stosujesz? i jak je montujesz? od strony koła pod to plastikowe nadkole gdzies?
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez Kuti83 » 8 gru 2009, 00:26

Kupiłem na allegro maty bitumiczne elastyczne, z klejem po jednej stronie -6,30 zł/szt 25 cm x 50 cm, zdjąłem nadkola i od wewnątrz przykleiłem, to samo zrobie z tylnymi nadkolami i drzwiami a do bagażnika myśle o matach z filcem. Jak ktoś używał czegoś innego po może niech napisze z czego korzystał, każda koncepcja warta zainteresowania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 15:22
Posty: 62
Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor

Postprzez BlackM3 » 8 gru 2009, 08:34

Kuti83 napisał(a):Jak ktoś używał czegoś innego po może niech napisze z czego korzystał, każda koncepcja warta zainteresowania :)


Bagażnik warto też od zewnątrz zabezpieczyć. Można użyć znanej już na forum farby dźwiękochłonnej Noxudol 3100. Tak to właśnie zrobiłem. Potem pociągnąłem wszystko czarnym barankiem coby mi podwozie tak nie świeciło (Noxudol ma jasny kolor). A maty filcowe od wewnątrz to bardzo dobry pomysł, jednak najpierw należało by użyć mat bitumicznych. Wyeliminują one rezonansy blach i przy okazji wyizolują przed wilgocią. A filc lepiej, żeby nie gnił ;). Generalnie zasada jest taka – maty bitumiczne eliminują rezonansy blach, ale zaporą dla dźwięku są marną. Natomiast filc bardzo dobrze pochłania dźwięk. Wadą jest jednak to, że wchłania on wilgoć. W drzwiach na pewno nie można go użyć.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez corky1 » 8 gru 2009, 12:55

BlackM3 napisał(a):Można użyć znanej już na forum farby dźwiękochłonnej Noxudol 3100.


Czy wystarczy jak uzyje tej farby do wyciszenia nadkoli, tzn. bedzie lepszy efekt niz uzycie mas bitumicznych? Czy trzeba jakos specjalnie przygotowac podloze zanim sie je spryska?

A co z wyciszeniem bagaznika? Moze wystarczy jedynie noxudolem od zewnatrz? Cos fabrycznego przeciez w srodku jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez DeadlY » 8 gru 2009, 19:29

Mata bitumiczna jak wczesniej ktosd napisal ma chronic blache przed wpadaniem w rezonans, nuxudol zapewnie pełni ta sama funkcje. Mata trudniej jest pokryc dokladnie całą powierzchnie blachy.
Powierzchnie zapewne trzeba tradycyjnie oczyscic i odtłuscic.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez rulh » 9 gru 2009, 19:11

Witam ja zakupiłem maty firmy DYNAMAT mam zamiar zrobić tylko drzwi i bagażnik i mam pytanie czy ktoś z was zdejmował tylna kanapę tam są tylko śruby od oparć macie jakieś pomysły?
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 22:11
Posty: 33
Auto: Mazda 3 TS 2006
Mazda 5 sport 2.0 benzyna

Postprzez hornet1982 » 9 gru 2009, 19:27

Witam,
czy macie jakiś obrazkowo-filmowy tutorial jak wyciszyć mazdę 3 sedan/hatchback lub jej poszczególne obszary? Może ktoś natrafił na coś podobnego w internecie.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2009, 19:46
Posty: 15
Skąd: Łódź

Postprzez widmo82 » 4 mar 2013, 19:46

Wklejam jako ciekawostkę ze względu na dużą ilość zdjęć w fotorelacji wyciszania Mazdy BK :)
http://www.m3club.ru/forum/topic72191.html
– na kolejnych podstronach czasem pojawiają sie kolejne zdjęcia.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323