Wyciszenie Mazdy 3 oraz odgłosy, szumy toczenia i opon
Hmm, chyba ktoś nie zrozumiał ironii
Ja jestem bardzo zadowolony z mojej Madzi nie zamieniłbym jej na żadne inne autko (w tej samej klasie oczywiście).
A plusy dodatnie całkowicie mi przesłoniły plusy ujemne
Ja jestem bardzo zadowolony z mojej Madzi nie zamieniłbym jej na żadne inne autko (w tej samej klasie oczywiście).
A plusy dodatnie całkowicie mi przesłoniły plusy ujemne
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
pabl0 napisał(a):Hmm, chyba ktoś nie zrozumiał ironii
Ja jestem bardzo zadowolony z mojej Madzi nie zamieniłbym jej na żadne inne autko (w tej samej klasie oczywiście).
A plusy dodatnie całkowicie mi przesłoniły plusy ujemne
- Od: 21 paź 2009, 10:15
- Posty: 16
- Skąd: Będzin
- Auto: m3 1,6 benzyna 2004
No to do dzieła, AŚ ogłosił własnie nowy Narodowy Auto Test. Udowodnijcie, że Mazda, a Trójka w szczególności to najlepsze auto
Garret napisał(a):co do hałasu to silnik benzynowy 2.0 pracuje wg mnie cicho, natomiast szumy toczenia opon (Conti PremiumContact2) są IMO wyższe niż analogiczne w Skodzie Octavii I którą jeżdżę na co dzień (ContiSportContact) (fakt, że diesel w octavii potrafi wydawać dźwięk będący dominującym )
[OT]
niebieską
[/OT]
szkoda ze w tym tescie nie ma miejsca na wpisanie minusow auta: brak chlodzonego podlokietnika
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):szkoda ze w tym tescie nie ma miejsca na wpisanie minusow auta: brak chlodzonego podlokietnika
zawsze możesz otworzyć szybę i schłodzić łokieć!
...ale schowek mógłby być chłodzony ale nie brakuje mi go, pewnie dlatego ze nie miałem
Na prosbe kolegi kauzyperda troszke skrobne o wygluszeniu
Zwroccie uwage na poziom halasu przy zlozonych tylnych siedzeniach.... jest dwukrotnie wiekszy.
Glownym zrodlem halasu jest bagaznik, ale tez inne gole blachy ktore wpadaja w rezonans od oplywajacego je powietrza – dach, drzwi i blotniki.
Oblozenie bagaznika matami to dosc prosta sprawa. Jesli chodzi o drzwi i dach to trzeba wiedziec jak sciagac tapicerke (przy jakims temacie o 6 jest fotorelacja ze sciagania tapicerki – moze ktos podklei link bo teraz nie mam czasu szukac). Blotniki pryskamy od wewnetrznej strony "barankiem" lub czyms podobnym (to tez mozna w domowych warunkach).
I sprawa zalatwiona. Roznica jest duza. (Nie pamietam czy tez troche antena nie halasuje).
Mozna to zrobic samemu w garazu. Mi osobiscie robili to moi "magicy" przy okazji konserwacji nadkoli itp. Koszt z materialami jest miedzy 500 a 800 PLN, nie pamietam dokladnie. Nie jest to profesjonalne wygluszenie, ale jak dla mnie wystarczy. Kwotowo tez nie wychodzi duzo.
Teraz proponuje zakupic maty tlumiace i do dzieła
Zwroccie uwage na poziom halasu przy zlozonych tylnych siedzeniach.... jest dwukrotnie wiekszy.
Glownym zrodlem halasu jest bagaznik, ale tez inne gole blachy ktore wpadaja w rezonans od oplywajacego je powietrza – dach, drzwi i blotniki.
Oblozenie bagaznika matami to dosc prosta sprawa. Jesli chodzi o drzwi i dach to trzeba wiedziec jak sciagac tapicerke (przy jakims temacie o 6 jest fotorelacja ze sciagania tapicerki – moze ktos podklei link bo teraz nie mam czasu szukac). Blotniki pryskamy od wewnetrznej strony "barankiem" lub czyms podobnym (to tez mozna w domowych warunkach).
I sprawa zalatwiona. Roznica jest duza. (Nie pamietam czy tez troche antena nie halasuje).
Mozna to zrobic samemu w garazu. Mi osobiscie robili to moi "magicy" przy okazji konserwacji nadkoli itp. Koszt z materialami jest miedzy 500 a 800 PLN, nie pamietam dokladnie. Nie jest to profesjonalne wygluszenie, ale jak dla mnie wystarczy. Kwotowo tez nie wychodzi duzo.
Teraz proponuje zakupic maty tlumiace i do dzieła
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Tego nie wiem, ale sądząc po cenie myślę, że jest powalająca różnica .
A tak poważnie, to na 100% tak, bo nawet w warunkach domowych, amatorsko wyciszając, osiąga się zadowalające rezultaty. Różnica naprawdę jest zasadnicza, bo projektanci praktycznie olali temat wyciszenia.
A, że akurat jestem w temacie napiszę co najbardziej hałasuje w tej maździe:
1. Tylne nadkola, a w szczególności gniazda amortyzatorów – pojedyncza, cienka blacha absolutnie niczym nie wygłuszona. Efekt – szumy toczenia przepięknie przenoszą się do kabiny.
2. Podłoga bagażnika – niby jakieś tam maty są przyklejone, ale niewiele dają. Od zewnątrz cieniutki baranek. Efekt – dudnienie jak cholera.
3. Drzwi – goła blacha, żadnych mat, wygłuszeń.
4. Dach – blacha i cienka podsufitka.
5. I przednie nadkola. Tez przepięknie hałasują.
Co tu dużo gadać – japońce nie popisali się, jeśli chodzi o wyciszenie tego auta. Zastrzeżeń można nie mieć jedynie do wyciszenia maski oraz ściany grodziowej. Spełniają one swoją funkcję.
A tak poważnie, to na 100% tak, bo nawet w warunkach domowych, amatorsko wyciszając, osiąga się zadowalające rezultaty. Różnica naprawdę jest zasadnicza, bo projektanci praktycznie olali temat wyciszenia.
A, że akurat jestem w temacie napiszę co najbardziej hałasuje w tej maździe:
1. Tylne nadkola, a w szczególności gniazda amortyzatorów – pojedyncza, cienka blacha absolutnie niczym nie wygłuszona. Efekt – szumy toczenia przepięknie przenoszą się do kabiny.
2. Podłoga bagażnika – niby jakieś tam maty są przyklejone, ale niewiele dają. Od zewnątrz cieniutki baranek. Efekt – dudnienie jak cholera.
3. Drzwi – goła blacha, żadnych mat, wygłuszeń.
4. Dach – blacha i cienka podsufitka.
5. I przednie nadkola. Tez przepięknie hałasują.
Co tu dużo gadać – japońce nie popisali się, jeśli chodzi o wyciszenie tego auta. Zastrzeżeń można nie mieć jedynie do wyciszenia maski oraz ściany grodziowej. Spełniają one swoją funkcję.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Ja na początek wyciszyłem przednie nadkola matami i jest wyraźna poprawa, praca zawieszenia jest wytłumiona oraz mniejsze szumy od kół, odizolowałem też przy okazji pompę elektro-hydrauliczną wspomagania bo jej dźwięk na postoju i parkingu też był drażniący. Następny krok to nadkola tył + maty i bagażnik, na wiosnę drzwi i dach. Wydaje mi się że projektanci zostawili w kwestii wyciszenia użytkowniką wolną rękę.
Ostatnio edytowano 8 gru 2009, 21:14 przez Kuti83, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 lis 2009, 15:22
- Posty: 62
- Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor
Kupiłem na allegro maty bitumiczne elastyczne, z klejem po jednej stronie -6,30 zł/szt 25 cm x 50 cm, zdjąłem nadkola i od wewnątrz przykleiłem, to samo zrobie z tylnymi nadkolami i drzwiami a do bagażnika myśle o matach z filcem. Jak ktoś używał czegoś innego po może niech napisze z czego korzystał, każda koncepcja warta zainteresowania
- Od: 11 lis 2009, 15:22
- Posty: 62
- Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor
Kuti83 napisał(a):Jak ktoś używał czegoś innego po może niech napisze z czego korzystał, każda koncepcja warta zainteresowania
Bagażnik warto też od zewnątrz zabezpieczyć. Można użyć znanej już na forum farby dźwiękochłonnej Noxudol 3100. Tak to właśnie zrobiłem. Potem pociągnąłem wszystko czarnym barankiem coby mi podwozie tak nie świeciło (Noxudol ma jasny kolor). A maty filcowe od wewnątrz to bardzo dobry pomysł, jednak najpierw należało by użyć mat bitumicznych. Wyeliminują one rezonansy blach i przy okazji wyizolują przed wilgocią. A filc lepiej, żeby nie gnił . Generalnie zasada jest taka – maty bitumiczne eliminują rezonansy blach, ale zaporą dla dźwięku są marną. Natomiast filc bardzo dobrze pochłania dźwięk. Wadą jest jednak to, że wchłania on wilgoć. W drzwiach na pewno nie można go użyć.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
BlackM3 napisał(a):Można użyć znanej już na forum farby dźwiękochłonnej Noxudol 3100.
Czy wystarczy jak uzyje tej farby do wyciszenia nadkoli, tzn. bedzie lepszy efekt niz uzycie mas bitumicznych? Czy trzeba jakos specjalnie przygotowac podloze zanim sie je spryska?
A co z wyciszeniem bagaznika? Moze wystarczy jedynie noxudolem od zewnatrz? Cos fabrycznego przeciez w srodku jest...
Mata bitumiczna jak wczesniej ktosd napisal ma chronic blache przed wpadaniem w rezonans, nuxudol zapewnie pełni ta sama funkcje. Mata trudniej jest pokryc dokladnie całą powierzchnie blachy.
Powierzchnie zapewne trzeba tradycyjnie oczyscic i odtłuscic.
Powierzchnie zapewne trzeba tradycyjnie oczyscic i odtłuscic.
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Witam,
czy macie jakiś obrazkowo-filmowy tutorial jak wyciszyć mazdę 3 sedan/hatchback lub jej poszczególne obszary? Może ktoś natrafił na coś podobnego w internecie.
czy macie jakiś obrazkowo-filmowy tutorial jak wyciszyć mazdę 3 sedan/hatchback lub jej poszczególne obszary? Może ktoś natrafił na coś podobnego w internecie.
- Od: 9 kwi 2009, 19:46
- Posty: 15
- Skąd: Łódź
Wklejam jako ciekawostkę ze względu na dużą ilość zdjęć w fotorelacji wyciszania Mazdy BK
http://www.m3club.ru/forum/topic72191.html
– na kolejnych podstronach czasem pojawiają sie kolejne zdjęcia.
http://www.m3club.ru/forum/topic72191.html
– na kolejnych podstronach czasem pojawiają sie kolejne zdjęcia.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości