Witam
Mam pytanie odnośnie różnic miedzy tymi wersjami mazdy w hamulcach, zawieszeniu, skrzyni biegów są one duże??
Przymierzam się do zakupu i na którą wersje mam polować auto ma być do driftu.
Pozdro
FC – Róznice w NA i Turbo II
Strona 1 z 1
Miałem obydwie i powiem Ci, że żadnych różnic w zawieszeniu nie zauważyłem. Jak ma być do driftu, to i tak zawieszenie wylatuje w pierwszej kolejności. Co do skrzyni, nie wypowiem się stuprocentowo, ale mniemam, że fizycznie powinna pasować. Inna sprawa, że wolnossącą raczej nie podriftujesz. Jest po prostu za słaba.
Auto ma być dawcą ewentualnie jak bym trafił ładną wersje turbo ze sprawnym silnikiem to bym dłubał tą wersje a różnica w hamulcach wersji turbo i zwykłej?? są większe??
-
PJ
Zasadniczo i afaik wszystkie mocniejsze/późniejsze modele n/a miały takie same hamulce z piastami na pięć śrub i czterotłoczkowymi zaciskami. Najsłabsze (tylko S4) były wyposażone w zaciski z wcześniejszego modelu i czterośrubowe piasty. Turbo różniło sie wentylowanymi tarczami z tyłu.
Warto (?) szukać Turbo po modyfikacjach (S5), które ma większy stopień sprężania, moc i mogło być wyposażone w lsd torsena i podobno miało mocniejszą skrzynię, niż S4.
Pomiędzy S4 i S5 są spore różnice jeśli chodzi o osprzęt i sterowanie silnika, oraz drobne zmiany w mocowaniach układu napędowego. Turbo ma inną skrzynię i wał, etc. W zależności od nadwozia i mocy różne były sprężyny oraz mogły trafić się amortyzatory z elektronicznie regulowanym tłumieniem. Ale jak napisał Pit, skoro przygotowujesz samochód, to nie powinno to mieć znaczenia – do FC jest cała masa aftermarketowych rozwiązań jeśli chodzi o hamulce i zawias.
Warto (?) szukać Turbo po modyfikacjach (S5), które ma większy stopień sprężania, moc i mogło być wyposażone w lsd torsena i podobno miało mocniejszą skrzynię, niż S4.
Pomiędzy S4 i S5 są spore różnice jeśli chodzi o osprzęt i sterowanie silnika, oraz drobne zmiany w mocowaniach układu napędowego. Turbo ma inną skrzynię i wał, etc. W zależności od nadwozia i mocy różne były sprężyny oraz mogły trafić się amortyzatory z elektronicznie regulowanym tłumieniem. Ale jak napisał Pit, skoro przygotowujesz samochód, to nie powinno to mieć znaczenia – do FC jest cała masa aftermarketowych rozwiązań jeśli chodzi o hamulce i zawias.
the right man in the wrong place...
o super dzięki za powiedzieć będę wiedział na co zwracać uwagę
auto ma być weekendową zabawką z głównym ukierunkowaniem na drift
a chce kupić najlepszą możliwie dostępną wersje żeby wyjściowo mieć już np dobry hamulec itp
auto ma być weekendową zabawką z głównym ukierunkowaniem na drift
a chce kupić najlepszą możliwie dostępną wersje żeby wyjściowo mieć już np dobry hamulec itp
-
PJ
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości