Kontrolka procesu wypalania filtra DPF – how to?
Greguk napisał(a):Znalazłem w sieci narzedzie diagnostyczne do mazdy i forda,co o nim myslicie?
http://www.ecplaza.net/trademall/78391/ ... .html#none
To jest chyba to nowe cudo chinskie o ktorym slyszalem, ze cos tam potrafi (IDS), ale ze moga byc problemy z upgradem softu. Zapytaj ich o cene, pewnie sie deko zdziwisz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Chinole wszystko podrobią ale w tym przypadku nie dali rady
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Chinole wszystko podrobią ale w tym przypadku nie dali rady diabelek
Ja slyszalem ze to nawet dziala, wiec no problem. Tylko kto zapewni upgrady softu PCM na przyklad? No chyba, ze ktos ma znajomosci
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Fakt ....krzych napisał(a):Tylko kto zapewni upgrady softu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
krzych napisał(a):a slyszalem ze to nawet dziala, wiec no problem
Nie jest to wcale takie "no problem" Panie Krzychu..... jak ktoś lubi mieć własny tester w domu z napisem Made in China to polecam kupić jakiegoś VAG-a.... tam too jeeeeeszcze jakoś działa, ale też nie zawsze
Riki napisał(a):krzych napisał(a):a slyszalem ze to nawet dziala, wiec no problem
Nie jest to wcale takie "no problem" Panie Krzychu..... jak ktoś lubi mieć własny tester w domu z napisem Made in China to polecam kupić jakiegoś VAG-a.... tam too jeeeeeszcze jakoś działa, ale też nie zawsze
A masz? Bo jakos argument "made in china" do mnie nie przemawia. 99% sprzetu elektronicznego jest made in china i jakos wszystko dzial.
Jesli jednak masz i przetestowales to chetnei poslucham co i jak nie dziala.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
gorylla napisał(a):muszę przyznać, że obserwowanie wypaleń jest trochę wciągające. Coś jak taka mała pasja. Zaraziła się nią nawet moja rodzina, bo mamy obecnie małe wyścigi, kto pierwszy przyuważy wypalanie. Wiem, że trochę trąca to paranoją, czy obsesją, bo normalnie tego nie da się wytłumaczyć, ale tak nam się porobiło.
Tak sobie myślę że proces wypalania filtra DPF musi być inicjowany przez komputer, musi zacząć pracować pompa wykonująca dodatkowe wtryski paliwa do układu wydechowego, co wyraźnie słychać ( głośniejsza praca układu na wolnych obrotach, podczas jazdy w mieście), muszą więc być wysyłane wyrażne sygnały z komputera. Te sygnały możnaby było przechwycić i spróbować podłączyć jakąś kontrolkę w postaci diody świecącej, która świecąc nie pozostawiałaby wątpliwości co do toczącego się właśnie procesu wypalania DPF-u.
Macie jakichś znajomych elektroników, którzy podjęliby się rozpracowania tego tematu?
Pozdrawiam i Wesołych Świąt Zyczę.
- Od: 2 paź 2009, 12:30
- Posty: 6
- Skąd: Wrocław
- Auto: M 6,MZR-CD,143 kM, DPF, '06r.
Dobry pomysł z tą kontrolką...
Udało mi się uchwycić moment ostatnich 3 wypalań. Mierzyłem od końca wypalania (reset dziennego przy zakończeniu wypalania) do końca kolejnego. Samo wypalanie trwa 15-20km (zależne od temperatury?)
Pierwsze po 186km
Drugie po 180km
Trzecie po 207,5km
Jeżdżę na krótkich odcinkach, nie wiem czy to ma wpływ na częstotliwość wypalania. Jednak sam moment jest to wychwycenia o tyle łatwo w moim przypadku, że po przejechaniu około 160km zerkam co jakiś czas na wskaźnik chwilowego spalania... Wczorajsze wypalanie zainicjowało się po 188km (zakończyło jak widać po 207,5km) więc jest różnica w dystansie jaki można przejechać bez wypalania, ale nie wiem od czego to zależy.
Udało mi się uchwycić moment ostatnich 3 wypalań. Mierzyłem od końca wypalania (reset dziennego przy zakończeniu wypalania) do końca kolejnego. Samo wypalanie trwa 15-20km (zależne od temperatury?)
Pierwsze po 186km
Drugie po 180km
Trzecie po 207,5km
Jeżdżę na krótkich odcinkach, nie wiem czy to ma wpływ na częstotliwość wypalania. Jednak sam moment jest to wychwycenia o tyle łatwo w moim przypadku, że po przejechaniu około 160km zerkam co jakiś czas na wskaźnik chwilowego spalania... Wczorajsze wypalanie zainicjowało się po 188km (zakończyło jak widać po 207,5km) więc jest różnica w dystansie jaki można przejechać bez wypalania, ale nie wiem od czego to zależy.
- Od: 25 paź 2009, 18:03
- Posty: 90
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM
I to sie zgadza.Charlie 6 napisał(a):Tak sobie myślę że proces wypalania filtra DPF musi być inicjowany przez komputer
Tu akurat jestes w bledzie pompa pracuje caly czas Jej zadaniem jest tylko utrzymywanie odpowiedniego cisnienia w szynie common rail. Zwiekszenie ilosci paliwa odbywa sie za pomoca wytryskiwaczyCharlie 6 napisał(a):musi zacząć pracować pompa wykonująca dodatkowe wtryski paliwa do układu wydechowego
Charlie 6 napisał(a):Te sygnały możnaby było przechwycić i spróbować podłączyć jakąś kontrolkę w postaci diody świecącej
Jak chcialbys wychwycic sygnal mierzony w milisekundach? I czy ktokolwiek zadal sobie trud sprawdzenia jakim napieciem sa taktowane wtryskiwacze?
Nie bardzo, nawet tylko teoretyzujac, jakos sie to nie chce trzymac w caloscigorylla napisał(a):Pomysł jest co do zasady przedni
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
maxkls napisał(a):Jak chcialbys wychwycic sygnal mierzony w milisekundach? I czy ktokolwiek
zadal sobie trud sprawdzenia jakim napieciem sa taktowane wtryskiwacze?
Ale można AFAIK sprawdzić stopień zapełnienia filtra DPF i na podstawie tego zrobić kontrolkę.
Jeszcze trochę czasu i będę temat badać.
Pozdor Myjk
maxkls napisał(a):Charlie 6 napisał:
Te sygnały możnaby było przechwycić i spróbować podłączyć jakąś kontrolkę w postaci diody świecącej
Jak chcialbys wychwycic sygnal mierzony w milisekundach? I czy ktokolwiek zadal sobie trud sprawdzenia jakim napieciem sa taktowane wtryskiwacze?
Nie sądziłeś chyba że proponuję komuś proste podłączenie diody świecącej, pod cyfrowy sygnał z komputera. Zgoda jednak, od dzisiaj na forum przestaję używać skrótów myślowych, aby nie zostać opacznie zrozumianym.
Wracając do meritum, zgodzisz się ze mną, że skoro ten sygnał jest w stanie uruchomić jakiś sterownik, który spowoduje, inną niż standardowa, pracę pompy, to byłby również w stanie uruchomić inny sterownik, którego zadaniem byłoby jedynie zaświecenie, choćby najmniejszej, diody świecącej??
Zdaję sobie sprawę ze złożoności materii, ale były to jedynie luźne pomysły, których celem miało być ulżenie posiadaczom DPF-u w nieco dekoncentrującej czynności obserwacji zwiększonego chwilowego zużycia paliwa, które na dodatek, jak na złość, wypada przeważnie podczas jazdy w mieście a nie na trasie (codziennie pokonuję trasę ok 80 km, z czego prawie połowę w mieście).
Taki sterownik, rozpoznający rzeczony sygnał, należałoby skonstruować, co najwyrażniej nie jest prostą sprawą, skoro japońscy konstruktorzy się tego nie podjęli. Oni jednak twierdzą, że praca DPF-u powinna być niezauważalna dla przeciętnego użytkownika, co świadczy tylko o jednym – nie jesteśmy przeciętnymi użytkownikami ! Myślę również że w dobie prób wypraw na Marsa, nie z takimi problemami jak sterownik, uruchamiający diodę świecącą , ludzkość jest w stanie sobie poradzić (to był żart, choć być może słaby).
Pozdrawiam.
- Od: 2 paź 2009, 12:30
- Posty: 6
- Skąd: Wrocław
- Auto: M 6,MZR-CD,143 kM, DPF, '06r.
Charlie 6 napisał(a):skoro ten sygnał jest w stanie uruchomić jakiś sterownik, który spowoduje, inną niż standardowa, pracę pompy
Pompa pracuje zawsze 'standardowo'. To wtryski są inaczej sterowane.
Sensowne podejście to spróbować, czy ECU ma jakiś status wskazujący trwanie cyklu wypalania DPF-a.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Można było i tak, ale się Japońcom nie chciało... znalezione na forum dot. diesla w Chevrolet Kodiak:
The DPF will regenerate (self-clean) itself as part of normal operation. During regeneration, the green DPF indicator is lit and you will notice a difference in engine noise and engine speed, but this is normal. The Engine Control Module (ECM) controls this function based on several factors including the amount of fuel consumed, hours of engine operation and miles driven.
When the yellow DPF indicator comes on, the filter is dirty and DPF regeneration is necessary. When driving continues without regeneration, the DPF indicator will change from yellow to red. Continuing to drive the vehicle with the red indicator can cause filter damage.
Jedna kontrolka, 3 kolory – genialne w swej prostocie
The DPF will regenerate (self-clean) itself as part of normal operation. During regeneration, the green DPF indicator is lit and you will notice a difference in engine noise and engine speed, but this is normal. The Engine Control Module (ECM) controls this function based on several factors including the amount of fuel consumed, hours of engine operation and miles driven.
When the yellow DPF indicator comes on, the filter is dirty and DPF regeneration is necessary. When driving continues without regeneration, the DPF indicator will change from yellow to red. Continuing to drive the vehicle with the red indicator can cause filter damage.
Jedna kontrolka, 3 kolory – genialne w swej prostocie
- Od: 25 paź 2009, 18:03
- Posty: 90
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM
MasterB napisał(a):Jedna kontrolka, 3 kolory – genialne w swej prostocie
Ale u nas też są trzy poziomy. Brak kontrolki – brak problemu. Świecąca kontrolka DPF – problem, pełny filtr. Migająca kontrolka – ostrzeżenie – poważny problem, filtr zapełniony zgłoś się do serwisu. Fakt, kolorów nie ma... pewnie dlatego, że Chevy to ameryhański jest i tam potrzebne proste skojarzenia
Pozdor Myjk
Witam od niedawna jestem właścicielem Mazdy 6 i po raz pierwszy wystąpił problem!!!Potrzebuje waszej pomocy.Dzisiaj po odpaleniu samochodu nie zagasły mi kontrolki żółte czyli ABS, DSC off i taki żółty samochód wpadający w poślizg(nie wiem jak się to nazywa) cały czas palą się te kontroliki.Nie wiem w czym rzecz i czekam na pomoc!!!Wielki dzięki
-
pemko
Charlie 6 napisał(a):zgodzisz się ze mną, że skoro ten sygnał jest w stanie uruchomić jakiś sterownik, który spowoduje, inną niż standardowa, pracę pompy
mcbeth napisał(a):Pompa pracuje zawsze 'standardowo'. To wtryski są inaczej sterowane.
Sensowne podejście to spróbować, czy ECU ma jakiś status wskazujący trwanie cyklu wypalania DPF-a.
Dokladnie. Co wiecej, praca wtryskow steruje bezposrednio PCM, a nie zaden dodatkowy modul. A jak to robi, wspomnial juz maxkls ktorego uwage zbagatelizowal Charlie – otoz wtrysk to prosty zawor elektryczny, dziala na zasadzie, jest prad albo go nima. Zatem sterowanie otworz/zamknij to zwykly sygnal prostokatny o wysokiej czestotliwosci. Jesli kjtokolwiek chce sobie zrobic kontrolke, bedzie sobie musial podpiac czestotliwosciomierz jesli chce badac sygnal zewnetrzny pracy wtryskU (tak, duze U, bo jednego wtryskU). Ew. cztery czestotliwosciomierze. Ew. musi zrezygnowac z badania sygnalu wtrysku i oprzec sie o cos innego. Ew. moze sobie zmodyfikowac program PCM tak, aby przy trybie wypalania zapalil jakis bit na sygnale wyjsciowym sterujacym czyms malo potrzebnym danemu uzytkownikowi – generalnie trzeba program PCM zczytac, zrobic reverse engineering, zmienic, skompilowac (lub zmieniac binarnie), sflashowac chip PCM nowym softem i mamy gotowe rozwiazanie
MasterB napisał(a):Czyli da się...
Zycze powodzenia .
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6