Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)
vidi napisał(a):Sprawdzałem podobno nie ma zamiennika (przynajmniej 6 m-cy temu)
Kupiłeś nową oryginalną w ASO ? A co Ci sie działo z autem ? Jakie były objawy?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Panowie udało mi sie kupić na Allegro nową oryginalną sonde Mazda6, i co najważniejsze wersje 5-przewodową:
http://allegro.pl/mazda-6-mazda6-sonda-lambda-i1340864362.html
NUMER KATALOGOWY:LFH1-18-8G1B LFH1188G1B
W ASO chcieli za to ponad 800 zeta... paranoja.
http://allegro.pl/mazda-6-mazda6-sonda-lambda-i1340864362.html
NUMER KATALOGOWY:LFH1-18-8G1B LFH1188G1B
W ASO chcieli za to ponad 800 zeta... paranoja.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Witam wszystkich forumowiczów
Jestem właścicielem Mazdy 6 kombi 1.8 benzyna. Dzisiaj, w drodze powrotnej z pracy, włączyła mi się kontrolka awarii silnika. Wyczytałem, że to albo awaria elektryki silnika, brak paliwa (odpada) lub niesprawność związana z czystością spalin. Czy można coś samemu sprawdzić, czy trzeba sunąć do serwisu Mazdy, żeby poznać kod usterki? A jeśli niezbędny jest serwis, to czy możecie polecić jakiś w okolicach Jeleniej Góry (do Wrocławia jest jednak kawałek)?
Jestem właścicielem Mazdy 6 kombi 1.8 benzyna. Dzisiaj, w drodze powrotnej z pracy, włączyła mi się kontrolka awarii silnika. Wyczytałem, że to albo awaria elektryki silnika, brak paliwa (odpada) lub niesprawność związana z czystością spalin. Czy można coś samemu sprawdzić, czy trzeba sunąć do serwisu Mazdy, żeby poznać kod usterki? A jeśli niezbędny jest serwis, to czy możecie polecić jakiś w okolicach Jeleniej Góry (do Wrocławia jest jednak kawałek)?
- Od: 13 sty 2011, 20:34
- Posty: 12
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 6 1.8 kombi 2003
SPQR napisał(a):Czy można coś samemu sprawdzić, czy trzeba sunąć do serwisu Mazdy, żeby poznać kod usterki?
Sam sobie odpowiedziales... bez odczytu kodu bledu nic nie zrobisz...
Jedz (nie koniecznie do ASO) na komputer i zapodaj tutaj kod bledu...
Wtedy mozna pomyslec
Niestety nikt nie jest jasnowidzem
Pozdrawiam i niskich kosztow zycze...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Diagnoza po badaniu na komputerze:
P0031 Obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (H02S) niska wartość
P0032 Obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (H02S) wysoka wartość
Możecie to zinterpretować i wskazać element usterki i możliwość jej naprawy?
P0031 Obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (H02S) niska wartość
P0032 Obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (H02S) wysoka wartość
Możecie to zinterpretować i wskazać element usterki i możliwość jej naprawy?
- Od: 13 sty 2011, 20:34
- Posty: 12
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 6 1.8 kombi 2003
SPQR napisał(a):Diagnoza po badaniu na komputerze:
P0031 Obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (H02S) niska wartość
P0032 Obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (H02S) wysoka wartość
Możecie to zinterpretować i wskazać element usterki i możliwość jej naprawy?
H02S Heater Control Circuit ... [Low and High] (bank 1,sensor 1) – sprawdz pierwszy oxygen sensor (ten przed katalizatorem) i jego kable na zwarcie do masy i do + zasilania... Wyglada, ze jest walniety lub jest cos w kablach...
Sprawdz na stykach A,B sygnal na pracujacym (nagrzanym) silniku... powinno byc pomiedzy:
0,1 – 0,9V zmienne
Powodzenia i niskich kosztow zycze
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 ---> Dzięki wielkie za podpowiedź. Rozumiem, że przy takiej usterce mogę się w sytuacjach awaryjnych (dojazd do pracy) przemieszczać? Bo możliwość zajrzenia pod Madzię będę miał dopiero pod koniec tygodnia...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 13 sty 2011, 20:34
- Posty: 12
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 6 1.8 kombi 2003
SPQR napisał(a):Rozumiem, że przy takiej usterce mogę się w sytuacjach awaryjnych (dojazd do pracy) przemieszczać?
Hm... wszystko mozesz... przeciez to jest twoje autko
Osobiscie nie polecam, a ponizej dlaczego:
... poczekasz do konca tygodnia... potem zdiagnozowanie (sprawdzenie) tych rzeczy (15minutek)... do tego zamowienie lub kupno (jezeli trzeba bedzie) sensora...
...i masz swoj kolejny tydzien... ... czyli masz juz dwa tygodnie...
Ps. Jak mozesz, to uzupelnij swoj profil... bedzie latwiej...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Pytanie laika: sam poradzę sobie z wymianą tego czujnika (oxygen sensor)? Jaki jest do niego dostęp? Czy potrzebny jest serwis ASO? Nie, żebym nie wierzył w swoje możliwości, ale zastanawiam się, czy warto gonić Madzię do Wrocławia.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 13 sty 2011, 20:34
- Posty: 12
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 6 1.8 kombi 2003
SPQR napisał(a):Pytanie laika: sam poradzę sobie z wymianą tego czujnika (oxygen sensor)?
jesli juz samemu, to polecam uzycie do tej akcji dobrych lub najlepiej najlepszych kluczy typu Gedore lub Hazet, bo jak obkrecisz srube to bedzie dopiero problem...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Umowiłem się jednak do mechanika na diagnostykę (ponoć jest niezły, heh – sie okaże) i ewentualną wymianę "padniętej" części (pewnie trzeba będzie trochę na nią poczekać).
Dam znać, jak akcja serwisowa się zakończyła.
Pozdrawiam
Dam znać, jak akcja serwisowa się zakończyła.
Pozdrawiam
- Od: 13 sty 2011, 20:34
- Posty: 12
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 6 1.8 kombi 2003
oby wiecej naprawil niz popsuje no i oby rachunek nie byl taki , jak jego opinia w rejonie...
pozdr.Enduro
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
67igor1 napisał(a):SPQR napisał(a):Rozumiem, że przy takiej usterce mogę się w sytuacjach awaryjnych (dojazd do pracy) przemieszczać?
Hm... wszystko mozesz... przeciez to jest twoje autko
...)
dobre polecenie....E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
67igor1--> Niestety, obleciałem już trzech "mechaników" a celina dalej świeci i uśmiecha się do mnie jaskorawopomarańczowo...Nie wspomnę, że część z nich, na widok Madzi, nie chciało nawet pod nią zajrzeć! "Bo to, panie, najlepiej do mnie z VW lub Audi...". Masakra!
Zostaje ASO we Wrocławiu lub dzień urlopu i zastosowanie się do Twoich rad dotyczących pomiaru prądów...
Pozdrawiam
Zostaje ASO we Wrocławiu lub dzień urlopu i zastosowanie się do Twoich rad dotyczących pomiaru prądów...
Pozdrawiam
- Od: 13 sty 2011, 20:34
- Posty: 12
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 6 1.8 kombi 2003
Jeśli u Ciebie jest sonda 4 przewodowa to zamiennik NGK z allegro za 70pln jak najbardziej daje radę i każdy jeden mechanik Ci to wymieni – tyle co trzeba kabelki dobrze zarobić – myślę, że na latanie po mechanikach więcej wahy przepalisz niż jest w tym filozofii. Sprawdź jaką masz sondę, lub niech ktoś tu potwierdzi, że najbardziej standardową (szary, szary, czarny, biały) kup i jedź do mechanika i niech wymienia – i nie musi nieć najlepszych kluczy... tylko wystarczy odpowiedni rozmiar by się śruba nie obrobiła Jeszcze nie słyszałem by ktoś miał problem z odkręceniem sondy.
Witam wszystkich.
Mam problem z sondą którą na poprzedniej stronie obfotografował jeden z kolegów tj. LFH1-18-8G1D.
Moja Madzia to 1,8 Wagon 2005, zanim doszedłem do sondy wymieniłem świece i cewkę :–/.
Właśnie wyjechałem z ASO gdzie zdiagnozowali padniętą sondę,ale oryginał kosztuje 2270zł !!!!!
Jak już odzyskałem przytomność doszedłem do wniosku że poszukam w sieci. Ma ktoś doświadczenie gdzie i jaki zamiennik zakupić? Z tego co czytam to NGK ma tylko 4 przewodowe.
Znalazłem na allegro używane http://allegro.pl/mazda-6-sonda-lambda- ... ?source=oo ale nie wiem jak to ma się w użytkowaniu, jakie jest ryzyko kupna bubla?
Z góry dziękuję za wszystkie cenne informacje.
Mam problem z sondą którą na poprzedniej stronie obfotografował jeden z kolegów tj. LFH1-18-8G1D.
Moja Madzia to 1,8 Wagon 2005, zanim doszedłem do sondy wymieniłem świece i cewkę :–/.
Właśnie wyjechałem z ASO gdzie zdiagnozowali padniętą sondę,ale oryginał kosztuje 2270zł !!!!!
Jak już odzyskałem przytomność doszedłem do wniosku że poszukam w sieci. Ma ktoś doświadczenie gdzie i jaki zamiennik zakupić? Z tego co czytam to NGK ma tylko 4 przewodowe.
Znalazłem na allegro używane http://allegro.pl/mazda-6-sonda-lambda- ... ?source=oo ale nie wiem jak to ma się w użytkowaniu, jakie jest ryzyko kupna bubla?
Z góry dziękuję za wszystkie cenne informacje.
- Od: 11 cze 2010, 20:31
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6 1,8 Sport kombi, 2006,
- Od: 11 cze 2010, 20:31
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6 1,8 Sport kombi, 2006,
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6