Kontrolka ładowania akumulatora – problem z ładowaniem
witam! mam problem z ładowaniem napiecie ładowania wynosi 15,5v,ładowanie nie spada po wlaczeniu wentylatorów i świateł, przy tym pala sie dwie kontrolki ładowania i kontrolka poziomu wody w filtrze paliwa również przy wyłaczonym silniku i włączonym zapłonie , mechanik sprzwdził alternator-jest ok. co może byc przyzcyna ?
-
kruko-26
kruko-26 napisał(a):mechanik sprawdził alternator-jest ok.
To jak go sprawdził skoro podaje 15.5V, a powinien 14-14,5. Jest jakiś problem z regulatorem napięcia w alternatorze. Udaj się jak najszybciej do porządnego zakładu elektromechanicznego, zanim posadzi Ci kilka odbiorników łącznie z akumulatorem.
Nieprawidłowo świecące kontrolki są sterowane przez ten sam procesor, wiec anomalie są, prawdopodobnie, spowodowane wysokim napięciem.
Ostatnio edytowano 23 paź 2008, 21:27 przez Pawko_6, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
wymontowł alternator i zabrał do zakładu regernujacego alternatory tam powiedzieli ze alternator jest dobry.
-
kruko-26
kruko-26 napisał(a):wymontowł alternator i zabrał do zakładu regernujacego alternatory tam powiedzieli ze alternator jest dobry
alternator być może i tak, ale regulator napięcia może być uszkodzony. Jeśli napięcie ładowania było bby zbyt niskie – wtedy przyczyną mógłby być alternator, jeśli natomiast jest zbyt wysokit to znaczy że alternator podaje napięcię, lecz regulator napięcia nie obniża go do właściwego poziomu. Tak więc... tu chodzi tylko o regulator napięcia!
BTW – poprawiłem nazwę tematu i proszę aby następnym razem stosować siedo regulaminu albo temat zostanie przeniesiony do kosza. Pozdrawiam!
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
A czy świeci się kontrolka ładowania przed zapaleniem silnika po przekręceniu kluczyka?
Jeżeli skopana jest ta kontrolka ( jest to dioda) albo ( to bardziej prawdopodobne ) jest uszkodzone połączenie tej kontrolki, np. kabel biegnący do niej, to alternator w M6 daje zbyt wysokie napięcie.
Jeżeli skopana jest ta kontrolka ( jest to dioda) albo ( to bardziej prawdopodobne ) jest uszkodzone połączenie tej kontrolki, np. kabel biegnący do niej, to alternator w M6 daje zbyt wysokie napięcie.
Pawnik napisał(a):Jeżeli skopana jest ta kontrolka ( jest to dioda) albo ( to bardziej prawdopodobne ) jest uszkodzone połączenie tej kontrolki, np. kabel biegnący do niej, to alternator w M6 daje zbyt wysokie napięcie
Kiedyś jak dobrze kojarzę, przez kontrolkę ładowania płynął prąd wzbudzenia alternatora
Jak to teraz wygląda?
Czy w tym przypadku wystrczy podpiąć diodę świecącą (jaką?) do alternatora i zmierzyć napięcie ładowania?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Pawnik napisał(a):Jeżeli skopana jest ta kontrolka ( jest to dioda) albo ( to bardziej prawdopodobne ) jest uszkodzone połączenie tej kontrolki, np. kabel biegnący do niej, to alternator w M6 daje zbyt wysokie napięcie
Kiedyś jak dobrze kojarzę, przez kontrolkę ładowania płynął prąd wzbudzenia alternatora
Jak to teraz wygląda?
Czy w tym przypadku wystrczy podpiąć diodę świecącą (jaką?) do alternatora i zmierzyć napięcie ładowania?
Szczegółów nie znam. Podobno jest to charakterystyczne dla alternatorów prod. mitsubishi.
Alternator nie widząc kontrolki ładowania – przeładowuje akumulator. Tak było u mnie przy zwarciu na kablu kontrolki.
panowie dziekuje za wszystkie porady!!!!! problemem był poprostu bezpiecznik (eng+b) po wymianie bezpiecznika ładowanie 14.3 . problem został wykryty dopiero po wymianie alternatora(który kupiłem nie potrzebnie) poniewaz stary byl dobry. pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje
-
kruko-26
Dziękuję za sugestie, ale w filtrze nie ma wody. Problem polega na zwarciu o którym pisał kolega Pawnik. Potrzeba mi wskazówki gdzie szukać kabla prowadzącego do kontrolki.
- Od: 4 sie 2006, 18:48
- Posty: 35
- Skąd: Raszówka/Lubin
- Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Witam
Opiszę kłopot, może się już z takim spotkaliście. Kilka dni temu odkryłem, że nie świeci mi lewe światło drogowe w mojej Maździe 6 z silnikiem diesla z 2003 roku (lampy ksenonowe). Niby prościzna ale okazało się, że to nie żarówka, nie bezpiecznik...tylko coś więcej. Niestety chciałem sam naprawić i lekko uniosłem puszkę z bezpiecznikami w komorze silnika, potem zauważyłem, że świeci mi się kontrolka ładowania i kontrolka wody w filtrze paliwa, ładowanie było za duże (15,4). Znalazłem odpowiedzialny bezpiecznik, wymieniłem go, ładowanie wróciło do normy (14,4) ale nadal świecą te dwie paskudne kontrolki i nadal nie działa lewe światło drogowe. Może mój przypadek jest już Wam znany, bo na forum Mazdy trochę jest o podobnych przypadkach. Pozdrawiam
Krzysztof
Opiszę kłopot, może się już z takim spotkaliście. Kilka dni temu odkryłem, że nie świeci mi lewe światło drogowe w mojej Maździe 6 z silnikiem diesla z 2003 roku (lampy ksenonowe). Niby prościzna ale okazało się, że to nie żarówka, nie bezpiecznik...tylko coś więcej. Niestety chciałem sam naprawić i lekko uniosłem puszkę z bezpiecznikami w komorze silnika, potem zauważyłem, że świeci mi się kontrolka ładowania i kontrolka wody w filtrze paliwa, ładowanie było za duże (15,4). Znalazłem odpowiedzialny bezpiecznik, wymieniłem go, ładowanie wróciło do normy (14,4) ale nadal świecą te dwie paskudne kontrolki i nadal nie działa lewe światło drogowe. Może mój przypadek jest już Wam znany, bo na forum Mazdy trochę jest o podobnych przypadkach. Pozdrawiam
Krzysztof
- Od: 4 sie 2006, 18:48
- Posty: 35
- Skąd: Raszówka/Lubin
- Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Witam.
Mam taki dziwny problem, który pojawił sie dzisiaj. Po odpaleniu silnika pali sie kontrolka akumulatora po przejechaniu ok 8 km gaśnie i jest wszystko ok. Z tego co zauważyłem na zimnym silniku kontrolka sie pali a jak sie zagrzeje silnik to gaśnie. Proszę o pomoc.
Mam taki dziwny problem, który pojawił sie dzisiaj. Po odpaleniu silnika pali sie kontrolka akumulatora po przejechaniu ok 8 km gaśnie i jest wszystko ok. Z tego co zauważyłem na zimnym silniku kontrolka sie pali a jak sie zagrzeje silnik to gaśnie. Proszę o pomoc.
- Od: 15 lut 2009, 11:45
- Posty: 69
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008
1.Sprawdź napięcie ładowania(powinno być w granicach 14,4V)jeśli jest mniej pkt.2.
2.Sprawdź szczotki alternatora,może mają się ku końcowi(zazwyczaj są zintegrowane razem z regulatorem napięcia)
3.Sprawdź poziom naładowania akumulatora.
2.Sprawdź szczotki alternatora,może mają się ku końcowi(zazwyczaj są zintegrowane razem z regulatorem napięcia)
3.Sprawdź poziom naładowania akumulatora.
Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6