Mazda MX-6 GE KL '94 JDM Black Mamba
Witam wszystkich klubowiczów,
Chciałbym przestawić moją perełkę w postaci Mazdy MX6 z silnikiem 2.5 KL-DE z 1994r. Auto nabyłem w sierpniu 2010 roku. Już w momencie zakupu auto było poddane pewnym modyfikacjom. Ja poczyniłem kolejne, jak z każdym autem, które wpadło w moje posiadanie.
Obecnie
Silnik:
KL 2.5 V6 24V
Modyfikacje: dedykowany stożkowy dolot powietrza CAI, głowice KL-ZE, kolektor dolotowy z przepustnicą KL-ZE, korbowody KJ-ZEM, lekkie koło zamachowe KF-ZE, kolektor wydechowy Turbo Works 6-2-1 owinięty bandażem ceramicznym, dedykowany tłumik środkowy i końcowy Powerflow, pompa paliwowa Walbro 255, piąty bieg od FS'a, zaślepiony EGR, cienki wentylator TurboWorks, metalowa osłona nad chlodnicę Mazdaspeed style.
Zawieszenie
Progresywne zawieszenie dedykowane K.A.W. (-50/35 mm)
Dodatkowo: stabilizator tylnej belki zawieszenia 22 mm firmy ADDCO z USA.
Koła:
Felgi – Rial F1 2ltg 7,5Jx17 ET35
Opony – 215/45ZR17 Toyo Proxes T1-R
Hamulce:
Przód – 299mm, wentylowane OEM Mazda 6 GH
Tył – 261mm, wentylowane, tarczowe nacinane nawiercane Powerstop z USA z klockami ceramicznymi
Dodatkowo: przewody w stalowym oplocie HEL
Styl:
Czarny metalik, ABS, el. szyby, el. składane i podgrzewane lusterka J-spec, el. szyberdach, wspomaganie kierownicy, regulacja wysokości kierownicy, klimatyzacja manualna, centralny zamek z pilotem, autoalarm z domykaniem szyb, brak oznaczeń fabrycznych, lampy przednie soczewkowe J-spec, czerwone tylne lampy J-spec, halogeny przeciwmgielne z kierunkowskazami J-spec, pakiet stylistyczny J-spec LSi składający się z dokładki przedniego zderzaka i nakładek progowych, el. regulacja wysokości świateł, przyciemnione szyby, oryginalny spojler tylnej klapy z 3 światłem stop J-spec, zderzak tylny J-spec, dymione szyby drzwi J-spec, białe kierunkowskazy boczne.
Wnętrze:
Dwukolorowa skórzana tapicerka w kolorze beżowym i czarnym, konsola środkowa z wersji A-spec wraz z uchwytem na kubek polakierowana w kolorze czarny metalik, aluminiowe ramki zegarów, krótki lewarek dźwigni zmiany biegów, limitowana kierownica skórzana rx7 Efini, skórzana podświetlana gałka zmiany biegów, chromowane klamki wewnętrzne, aluminiowe nakładki progowe J-spec, białe lampki drzwi J-spec, dywaniki materiałowe z logo Mazdy.
Audio
Radio GMS 6201 Smart DVD z nawigacją i mapą Europy, zestaw głośnomówiący, TV, 8 głośników
Zakupowe 2010
Modyfikacje dokonane przez poprzedniego właściciela:
– aerograf ( usunięty)
– oświetlenie ksenonowe (usunięte)
– światła obrysowe Hella (usunięte)
– przyciemnione szyby
– brak oznaczeń fabrycznych
– felgi Autec Zyklon 17x8 (nieaktualne)
– sportowy wydech końcowy (usunięty)
– tylne lampy dymione (usunięte)
– zmiana skrzyni automatycznej na manualną
2010-2011
Zmiany dokonane w okresie 2010-2011:
– tylny zderzak z wersji j-spec
– tylne lampy lexus look black (usunięte)
– końcówka tłumika Buzzer
– białe kierunkowskazy boczne
– nowa tylna klapa z wersji j-spec
– oryginalny tylny spojler z trzecim światłem stopu j-spec
– konsola środkowa polakierowana w kolorze czarna perła metalik z palety Mercedesa SL
– ringi zegarów DIDO
– podświetlana skórzana gałka zmiany biegów
– nowy skórzany mieszek
– cup-holder w miejscu schowka (nieaktualne)
– usunięta antena zewnętrzna
2012
W lipcu przyszedł czas na odświeżenie i nadanie blasku wnętrzu auta. Madzia powędrowała do firmy Black Sun z Torunia gdzie cała tapicerka została obszyta beżowo-czarną skórą perforowaną. Jak dla mnie efekt jest wyśmienity.
Oto efekty ich pracy
Wykonano/zakupiono:
– skórzana tapicerka w kolorze czarno-beżowym
– nowe sprzęgło Exedy
– dedykowany sportowy dolot powietrza z USA
– nowa chłodnica wody
– nowy akumulator
– opony Toyo Proxes T1-R
– lampy przednie J-spec
– nowe poduszki pod silnik
– nowa strumienica/katalizator
– tulejki do skrzyni biegów OEM Mazda
– nowy zbiorniczek płynu spryskiwaczy
– nowe simeringi i olej skrzyni biegów
– zakup brakujących osłon przeciwdeszczowych pod maskę
– regeneracja i malowanie zacisków hamulcowych
2013
Wraz z nastaniem upragnionej wiosny przyszedł czas na zmianę oświetlenia. W końcu zawitały zakupione w marcu halogeny J-spec
Pojawiły się też tylne lampy A-spec po drobnych przeróbkach żeby były w pełni czerwone. Oczywiście kierunkowskazy świecą w kolorze pomarańczowym tak jak przewidują przepisy.
Zestaw JDM w końcu w pełni na aucie. Przednie lampy J-spec po przeróbkach i zabiegach kosmetycznych doczekały się montażu
Zakupiono/wykonano:
– halogeny przeciwmgielne z kierunkami J-spec
– lampy przednie J-spec
– łożysko koła przedniego Koyo
– regulator napięcia alternatora
– uszczelki pokrywy zaworów OEM Mazda
– nowa chłodnica klimatyzacji OEM Mazda
– nowy przewód chłodnicy OEM Mazda
– osuszacz klimatyzacji OEM Mazda
– kompletna konserwacja podwozia
– malowanie proszkowe elementów metalowych w aucie
– nowa poduszka skrzyni biegów
– lampy tylne A-spec (nieaktualne)
2014
W 2014 roku jakichś większych rewolucji nie było. W większości wymiany podzespołów mechanicznych na nowe. Wpadły też hamulce z Mazdy 6 na przód o średnicy 299mm.
Zakupiono/wykonano:
– malowanie proszkowe tylnej belki zawieszenia
– dokładka przedniego zderzaka JDM LSi
– klubowe ramki na tablice rejestracyjne Mazdaspeed
– chromowane klamki wewnętrzne z GF'a po lifcie
– wymiana pokryw zaworów wraz z uszczelkami
– zaciski przednie z Mazdy 6 pod tarcze 299mm
– tarcze hamulcowe przednie OEM z Mazdy 6 299 mm
– malowanie proszkowe elementów metalowych w aucie
– naprawa mocowań zderzaka przedniego
– dwie opony Toyo Proxy T1-R w rozmiarze 215/45ZR17
2015
Ten rok jeśli chodzi o działania przy madzi należy uznać za bardzo owocny. Udało się skompletować większość części, w większości JDM, oraz dopieścić stronę techniczno-wizualną auta. Auto zostało praktycznie całe pomalowane w kolorze czarnym.
Zakupiono/wykonano:
– elementy potrzebne na konwersji z klimatyzacji manualnej na climatronik J-spec
– obudowa licznika z cup-holder'em z wersji A-spec
– stabilizator Addco ACO-699 z USA
– górne mocowania amortyzatorów tył Febest
– antena radiowa wewnętrzna Blaupunkt
– radio DVD GMS 6201 z nawigacją
– teleskopy tylnej klapy OEM Citroen C5
– kompletny kolektor dolotowy z przepustnicą KL-ZE
– lekkie koło zamachowe KF-ZE
– zaślepki lamp przednich J-spec
– lusterka elektryczne składane J-spec wraz z przyciskiem
– szyberdach kompletny
– błotniki przednie
– zderzak przedni
– dokładki boczne J-spec LSi
– komplet zacisków hamulcowych przód i tył z Mazdy 6 MPS (nieaktualne)
– tarcze hamulcowe przód i tył OEM z Mazdy 6 MPS (320mm/314mm) (nieaktualne)
– wymiana modułu świateł przednich
– naprawa wydechu
– panel climatronika J-spec
– dokładka przedniego zderzaka Mazdaspeed
– kolektor wydechowy Turbo Works 6-2-1
– rotor OZ Futura 5x114,3 (nieaktualne)
– aluminiowe dokładki progowe J-spec
– OEM guma zamku tylnej klapy
– plastikowa nakładka na przednią tablicę rejestracyjną na rynek UK
– zakup elementów blacharskich (błotniki przednie, komplet drzwi, zderzak przedni)
– naprawy blacharsko-lakiernicze
– tylne lampy J-spec
– palec zapłonu OEM Mazda
– śruby mocujące tylną belkę i wahacze OEM Mazda
– dysze spryskiwaczy mgiełkowe OEM Mazda
– łączniki stabilizatora tylnej belki CTR
– przewody w stalowym oplocie firmy HEL
– światło przeciwmgielne tylne zamontowane pod zderzakiem
– przeróbka oświetlenia tylnego żeby były dwa światła wsteczne
– bęben 6'5 calowy OZ (nieaktualne)
– malowanie proszkowe felgi OZ i innych elementów metalowych auta
– tablica rejestracyjna JDM z moim NICKiem
– głowice KLZE
– korbowody z Millenii KJ
– wtryskiwacze 280cc z Millenii KJ
2016
Kolejny etap nad projektem zakończony. Pod względem wizualnym auto jest już praktycznie skończone. Praktycznie całe zawieszenie wymienione na nowe – kompletny dedykowany zestaw K.A.W, nowa tylna belka pomalowana proszkowo, nowe wahacze tył, stabilizator tył ADDCO.
Pozostały działania nad motorem. Zakupiłem silnik KL z Xedosa 9 pod moje plany. Silnik został już rozebrany i rozpoczęły się prace remontowe. Jak dobrze pójdzie na wiosnę mazda będzie miała nowe serducho.
Zakupiono/wykonano:
– maska z ori diamentowym znaczkiem
– tłumik środkowy i końcowy dedykowany Powerflow
– felgi Rial F1 2ltg 7,5Jx17 ET35
– pompa paliwowa Walbro 255
– komplet wahaczy tylnych FEBEST
– malowanie proszkowe felg Rial
– polerowanie rantów felg Rial
– wymiana tylnej belki zawieszenia
– montaż tylnego stabilizatora ADDCO 22 mm
– montaż nowego kompletu wahaczy na tył
– wymiana spojlera tylnej klapy wraz z malowaniem
– malowanie klapy bagażnika
– lakierowanie przedniej dokładki pod rejestrację
– polerowanie powłoki lakierniczej
– montaż dokładki przedniego zderzaka Mazdaspeed
– komplet dedykowanego zawieszenia progresywnego K.A.W. (-50/-35 mm)
– górne mocowania amortyzatorów przód FEBEST
– nowe osłony i odboje amortyzatorów przód i tył
– kierownica skórzana rx7 Efini
– montaż felg Rial F1
– montaż zawieszenia progresywnego K.A.W.
– montaż przewodów w oplocie HEL
– uszczelka przepustnicy OE Mazda
– podwójna wajcha otwierająca klapkę wlewu paliwa i bagażnik A-spec
– bandaże termiczne ceramiczne Turboworks
– obejmy do bandaży ceramicznych
– silnik KL z Xedosa 9 z przebiegiem 212 tys km
– komputer sterujący pracą silnika z Millera KJ
– przepływomierz z Millera KJ
– malowanie proszkowe pokryw zaworów, zapasowej tylnej belki i sprężyn zawieszenia
– osłony tarcz hamulcowych OE Mazda
– polerowanie kolektora ZE na efekt lustra
2017
W tym roku głównym punktem programu była wymiana silnika na hybrydę ZE. Wszystkie przewidziane działania zostały zakończone. Pozostały ostatnie działania kosmetyczne nad mx'em żeby zamknąć ten projekt.
Remont silnika obejmował:
– uszczelki pokryw zaworów OE Mazda
– uszczelki kolektora dolotowego KL-ZE OE Mazda
– uszczelki głowic KL-ZE OE Mazda
– uszczelka przepustnicy KL-ZE OE Mazda
– polerowanie wału
– szlif cylindrów
– wykonanie płaszczyzny bloku
– sodowanie bloku
– przeróbka korbowodów KJ pod inny sworzeń
– przeróbka tłoków i sworzni na zabezpieczenie
– sprawdzenie stóp głównych bloku
– spr/pasowanie luzów panewek
– komplet nowych tłoków firmy KING
– panewki główne i korbowodowe firmy KING
– planowanie głowic ZE
– frezowanie gniazd i docieranie zaworów
– osiowanie wałków rozrządu
– nowe prowadnice Japan OEM
– nowe zawory ssące Japan OEM
– nowe zawory wydechowe Japan OEM
– nowe sprężynki zaworowe OE Mazda
– ostre wałki rozrządu KL-ZE
– malowanie proszkowe miski olejowej
– piąty bieg z FS'a
– olej na dotarcie GM 10w40
– olej docelowy Motul X-Clean+ 5W30
– cienki wentylator chłodnicy 32cm FMIC
– zaślepiony EGR.
Ponadto:
– wymiana elastycznych przewodów hamulcowych na HEL
– wymiana pompy paliwa na Walbro 255
– wymiana osłon tarcz hamulcowych tył
– wymiana wszystkich przewodów hamulcowych na miedziane
– wymiana przewodów paliwowych na miedziane
– przeróbki elektryczne pod instalacje lusterek J-spec
– wymiana maglownicy
– regeneracja pompy wspomagania
– nowe końcówki drążków kierowniczych
– wymiana tulei rozrusznika
– nowy filtr paliwowy
– nowa poduszka skrzyni biegów
– nowy przewód elastyczny do wysprzęglika
– zbieżność zawieszenia
– nowy czujnik ABS lewy tył
– montaż bandażu ceramicznego na środkową część układu wydechowego
– korek oleju Mazdaspeed
– korek spustowy oleju Mishimoto
– kompresor klimatyzacji na czynnik R134
– wtyczka do przepływomierza KJ-01
– guma zamka bagażnika OE Mazda
– białe lampki podświetlania drzwi J-spec
– panel climatronik J-spec po lifcie
– dymione szyby drzwi J-spec
– zapasowe lampy przednie J-spec
2018
2018 był rokiem drobnych działań kosmetycznych nad mx'em.
Zakupiono/wykonano:
– zakup kompletu zielonych żarówek podświetlenia zegarów i lamp drzwi
– montaż gumy rynienek dachowych OE Mazda
– montaż OE gumy przy zamku bagażnika
– montaż podwójnej wajchy A-spec otwierającej klapkę paliwa i bagażnik
– wymiana żarówek podświetlenia zegarów
– montaż białych lamp w boczkach drzwi J-spec z zielonym oświetleniem
– podłączenie elektryki składania prawego lusterka J-spec
– porządkowanie elementów dolotu w komorze silnika
– wymiana żarówki podświetlania tablicy rejestracyjnej z tyłu
– wymiana oleju Motul 5W30 wraz z filtrem
– montaż śruby spustowej Mishimoto
– zakup rezystora 2.7 Ohm do wtyczki poduszki powietrznej
– zakup nowej uszczelki przedniej szyby
– zakup nowej podstawy pod akumulator pomalowanej proszkowo na czarno
– ponowny montaż przedniej szyby wraz z nową uszczelką
– aluminiowa pokrywa do komory silnika Mazdaspeed style z Kanady
Chciałbym przestawić moją perełkę w postaci Mazdy MX6 z silnikiem 2.5 KL-DE z 1994r. Auto nabyłem w sierpniu 2010 roku. Już w momencie zakupu auto było poddane pewnym modyfikacjom. Ja poczyniłem kolejne, jak z każdym autem, które wpadło w moje posiadanie.
Obecnie
Silnik:
KL 2.5 V6 24V
Modyfikacje: dedykowany stożkowy dolot powietrza CAI, głowice KL-ZE, kolektor dolotowy z przepustnicą KL-ZE, korbowody KJ-ZEM, lekkie koło zamachowe KF-ZE, kolektor wydechowy Turbo Works 6-2-1 owinięty bandażem ceramicznym, dedykowany tłumik środkowy i końcowy Powerflow, pompa paliwowa Walbro 255, piąty bieg od FS'a, zaślepiony EGR, cienki wentylator TurboWorks, metalowa osłona nad chlodnicę Mazdaspeed style.
Zawieszenie
Progresywne zawieszenie dedykowane K.A.W. (-50/35 mm)
Dodatkowo: stabilizator tylnej belki zawieszenia 22 mm firmy ADDCO z USA.
Koła:
Felgi – Rial F1 2ltg 7,5Jx17 ET35
Opony – 215/45ZR17 Toyo Proxes T1-R
Hamulce:
Przód – 299mm, wentylowane OEM Mazda 6 GH
Tył – 261mm, wentylowane, tarczowe nacinane nawiercane Powerstop z USA z klockami ceramicznymi
Dodatkowo: przewody w stalowym oplocie HEL
Styl:
Czarny metalik, ABS, el. szyby, el. składane i podgrzewane lusterka J-spec, el. szyberdach, wspomaganie kierownicy, regulacja wysokości kierownicy, klimatyzacja manualna, centralny zamek z pilotem, autoalarm z domykaniem szyb, brak oznaczeń fabrycznych, lampy przednie soczewkowe J-spec, czerwone tylne lampy J-spec, halogeny przeciwmgielne z kierunkowskazami J-spec, pakiet stylistyczny J-spec LSi składający się z dokładki przedniego zderzaka i nakładek progowych, el. regulacja wysokości świateł, przyciemnione szyby, oryginalny spojler tylnej klapy z 3 światłem stop J-spec, zderzak tylny J-spec, dymione szyby drzwi J-spec, białe kierunkowskazy boczne.
Wnętrze:
Dwukolorowa skórzana tapicerka w kolorze beżowym i czarnym, konsola środkowa z wersji A-spec wraz z uchwytem na kubek polakierowana w kolorze czarny metalik, aluminiowe ramki zegarów, krótki lewarek dźwigni zmiany biegów, limitowana kierownica skórzana rx7 Efini, skórzana podświetlana gałka zmiany biegów, chromowane klamki wewnętrzne, aluminiowe nakładki progowe J-spec, białe lampki drzwi J-spec, dywaniki materiałowe z logo Mazdy.
Audio
Radio GMS 6201 Smart DVD z nawigacją i mapą Europy, zestaw głośnomówiący, TV, 8 głośników
Zakupowe 2010
Modyfikacje dokonane przez poprzedniego właściciela:
– aerograf ( usunięty)
– oświetlenie ksenonowe (usunięte)
– światła obrysowe Hella (usunięte)
– przyciemnione szyby
– brak oznaczeń fabrycznych
– felgi Autec Zyklon 17x8 (nieaktualne)
– sportowy wydech końcowy (usunięty)
– tylne lampy dymione (usunięte)
– zmiana skrzyni automatycznej na manualną
2010-2011
Zmiany dokonane w okresie 2010-2011:
– tylny zderzak z wersji j-spec
– tylne lampy lexus look black (usunięte)
– końcówka tłumika Buzzer
– białe kierunkowskazy boczne
– nowa tylna klapa z wersji j-spec
– oryginalny tylny spojler z trzecim światłem stopu j-spec
– konsola środkowa polakierowana w kolorze czarna perła metalik z palety Mercedesa SL
– ringi zegarów DIDO
– podświetlana skórzana gałka zmiany biegów
– nowy skórzany mieszek
– cup-holder w miejscu schowka (nieaktualne)
– usunięta antena zewnętrzna
2012
W lipcu przyszedł czas na odświeżenie i nadanie blasku wnętrzu auta. Madzia powędrowała do firmy Black Sun z Torunia gdzie cała tapicerka została obszyta beżowo-czarną skórą perforowaną. Jak dla mnie efekt jest wyśmienity.
Oto efekty ich pracy
Wykonano/zakupiono:
– skórzana tapicerka w kolorze czarno-beżowym
– nowe sprzęgło Exedy
– dedykowany sportowy dolot powietrza z USA
– nowa chłodnica wody
– nowy akumulator
– opony Toyo Proxes T1-R
– lampy przednie J-spec
– nowe poduszki pod silnik
– nowa strumienica/katalizator
– tulejki do skrzyni biegów OEM Mazda
– nowy zbiorniczek płynu spryskiwaczy
– nowe simeringi i olej skrzyni biegów
– zakup brakujących osłon przeciwdeszczowych pod maskę
– regeneracja i malowanie zacisków hamulcowych
2013
Wraz z nastaniem upragnionej wiosny przyszedł czas na zmianę oświetlenia. W końcu zawitały zakupione w marcu halogeny J-spec
Pojawiły się też tylne lampy A-spec po drobnych przeróbkach żeby były w pełni czerwone. Oczywiście kierunkowskazy świecą w kolorze pomarańczowym tak jak przewidują przepisy.
Zestaw JDM w końcu w pełni na aucie. Przednie lampy J-spec po przeróbkach i zabiegach kosmetycznych doczekały się montażu
Zakupiono/wykonano:
– halogeny przeciwmgielne z kierunkami J-spec
– lampy przednie J-spec
– łożysko koła przedniego Koyo
– regulator napięcia alternatora
– uszczelki pokrywy zaworów OEM Mazda
– nowa chłodnica klimatyzacji OEM Mazda
– nowy przewód chłodnicy OEM Mazda
– osuszacz klimatyzacji OEM Mazda
– kompletna konserwacja podwozia
– malowanie proszkowe elementów metalowych w aucie
– nowa poduszka skrzyni biegów
– lampy tylne A-spec (nieaktualne)
2014
W 2014 roku jakichś większych rewolucji nie było. W większości wymiany podzespołów mechanicznych na nowe. Wpadły też hamulce z Mazdy 6 na przód o średnicy 299mm.
Zakupiono/wykonano:
– malowanie proszkowe tylnej belki zawieszenia
– dokładka przedniego zderzaka JDM LSi
– klubowe ramki na tablice rejestracyjne Mazdaspeed
– chromowane klamki wewnętrzne z GF'a po lifcie
– wymiana pokryw zaworów wraz z uszczelkami
– zaciski przednie z Mazdy 6 pod tarcze 299mm
– tarcze hamulcowe przednie OEM z Mazdy 6 299 mm
– malowanie proszkowe elementów metalowych w aucie
– naprawa mocowań zderzaka przedniego
– dwie opony Toyo Proxy T1-R w rozmiarze 215/45ZR17
2015
Ten rok jeśli chodzi o działania przy madzi należy uznać za bardzo owocny. Udało się skompletować większość części, w większości JDM, oraz dopieścić stronę techniczno-wizualną auta. Auto zostało praktycznie całe pomalowane w kolorze czarnym.
Zakupiono/wykonano:
– elementy potrzebne na konwersji z klimatyzacji manualnej na climatronik J-spec
– obudowa licznika z cup-holder'em z wersji A-spec
– stabilizator Addco ACO-699 z USA
– górne mocowania amortyzatorów tył Febest
– antena radiowa wewnętrzna Blaupunkt
– radio DVD GMS 6201 z nawigacją
– teleskopy tylnej klapy OEM Citroen C5
– kompletny kolektor dolotowy z przepustnicą KL-ZE
– lekkie koło zamachowe KF-ZE
– zaślepki lamp przednich J-spec
– lusterka elektryczne składane J-spec wraz z przyciskiem
– szyberdach kompletny
– błotniki przednie
– zderzak przedni
– dokładki boczne J-spec LSi
– komplet zacisków hamulcowych przód i tył z Mazdy 6 MPS (nieaktualne)
– tarcze hamulcowe przód i tył OEM z Mazdy 6 MPS (320mm/314mm) (nieaktualne)
– wymiana modułu świateł przednich
– naprawa wydechu
– panel climatronika J-spec
– dokładka przedniego zderzaka Mazdaspeed
– kolektor wydechowy Turbo Works 6-2-1
– rotor OZ Futura 5x114,3 (nieaktualne)
– aluminiowe dokładki progowe J-spec
– OEM guma zamku tylnej klapy
– plastikowa nakładka na przednią tablicę rejestracyjną na rynek UK
– zakup elementów blacharskich (błotniki przednie, komplet drzwi, zderzak przedni)
– naprawy blacharsko-lakiernicze
– tylne lampy J-spec
– palec zapłonu OEM Mazda
– śruby mocujące tylną belkę i wahacze OEM Mazda
– dysze spryskiwaczy mgiełkowe OEM Mazda
– łączniki stabilizatora tylnej belki CTR
– przewody w stalowym oplocie firmy HEL
– światło przeciwmgielne tylne zamontowane pod zderzakiem
– przeróbka oświetlenia tylnego żeby były dwa światła wsteczne
– bęben 6'5 calowy OZ (nieaktualne)
– malowanie proszkowe felgi OZ i innych elementów metalowych auta
– tablica rejestracyjna JDM z moim NICKiem
– głowice KLZE
– korbowody z Millenii KJ
– wtryskiwacze 280cc z Millenii KJ
2016
Kolejny etap nad projektem zakończony. Pod względem wizualnym auto jest już praktycznie skończone. Praktycznie całe zawieszenie wymienione na nowe – kompletny dedykowany zestaw K.A.W, nowa tylna belka pomalowana proszkowo, nowe wahacze tył, stabilizator tył ADDCO.
Pozostały działania nad motorem. Zakupiłem silnik KL z Xedosa 9 pod moje plany. Silnik został już rozebrany i rozpoczęły się prace remontowe. Jak dobrze pójdzie na wiosnę mazda będzie miała nowe serducho.
Zakupiono/wykonano:
– maska z ori diamentowym znaczkiem
– tłumik środkowy i końcowy dedykowany Powerflow
– felgi Rial F1 2ltg 7,5Jx17 ET35
– pompa paliwowa Walbro 255
– komplet wahaczy tylnych FEBEST
– malowanie proszkowe felg Rial
– polerowanie rantów felg Rial
– wymiana tylnej belki zawieszenia
– montaż tylnego stabilizatora ADDCO 22 mm
– montaż nowego kompletu wahaczy na tył
– wymiana spojlera tylnej klapy wraz z malowaniem
– malowanie klapy bagażnika
– lakierowanie przedniej dokładki pod rejestrację
– polerowanie powłoki lakierniczej
– montaż dokładki przedniego zderzaka Mazdaspeed
– komplet dedykowanego zawieszenia progresywnego K.A.W. (-50/-35 mm)
– górne mocowania amortyzatorów przód FEBEST
– nowe osłony i odboje amortyzatorów przód i tył
– kierownica skórzana rx7 Efini
– montaż felg Rial F1
– montaż zawieszenia progresywnego K.A.W.
– montaż przewodów w oplocie HEL
– uszczelka przepustnicy OE Mazda
– podwójna wajcha otwierająca klapkę wlewu paliwa i bagażnik A-spec
– bandaże termiczne ceramiczne Turboworks
– obejmy do bandaży ceramicznych
– silnik KL z Xedosa 9 z przebiegiem 212 tys km
– komputer sterujący pracą silnika z Millera KJ
– przepływomierz z Millera KJ
– malowanie proszkowe pokryw zaworów, zapasowej tylnej belki i sprężyn zawieszenia
– osłony tarcz hamulcowych OE Mazda
– polerowanie kolektora ZE na efekt lustra
2017
W tym roku głównym punktem programu była wymiana silnika na hybrydę ZE. Wszystkie przewidziane działania zostały zakończone. Pozostały ostatnie działania kosmetyczne nad mx'em żeby zamknąć ten projekt.
Remont silnika obejmował:
– uszczelki pokryw zaworów OE Mazda
– uszczelki kolektora dolotowego KL-ZE OE Mazda
– uszczelki głowic KL-ZE OE Mazda
– uszczelka przepustnicy KL-ZE OE Mazda
– polerowanie wału
– szlif cylindrów
– wykonanie płaszczyzny bloku
– sodowanie bloku
– przeróbka korbowodów KJ pod inny sworzeń
– przeróbka tłoków i sworzni na zabezpieczenie
– sprawdzenie stóp głównych bloku
– spr/pasowanie luzów panewek
– komplet nowych tłoków firmy KING
– panewki główne i korbowodowe firmy KING
– planowanie głowic ZE
– frezowanie gniazd i docieranie zaworów
– osiowanie wałków rozrządu
– nowe prowadnice Japan OEM
– nowe zawory ssące Japan OEM
– nowe zawory wydechowe Japan OEM
– nowe sprężynki zaworowe OE Mazda
– ostre wałki rozrządu KL-ZE
– malowanie proszkowe miski olejowej
– piąty bieg z FS'a
– olej na dotarcie GM 10w40
– olej docelowy Motul X-Clean+ 5W30
– cienki wentylator chłodnicy 32cm FMIC
– zaślepiony EGR.
Ponadto:
– wymiana elastycznych przewodów hamulcowych na HEL
– wymiana pompy paliwa na Walbro 255
– wymiana osłon tarcz hamulcowych tył
– wymiana wszystkich przewodów hamulcowych na miedziane
– wymiana przewodów paliwowych na miedziane
– przeróbki elektryczne pod instalacje lusterek J-spec
– wymiana maglownicy
– regeneracja pompy wspomagania
– nowe końcówki drążków kierowniczych
– wymiana tulei rozrusznika
– nowy filtr paliwowy
– nowa poduszka skrzyni biegów
– nowy przewód elastyczny do wysprzęglika
– zbieżność zawieszenia
– nowy czujnik ABS lewy tył
– montaż bandażu ceramicznego na środkową część układu wydechowego
– korek oleju Mazdaspeed
– korek spustowy oleju Mishimoto
– kompresor klimatyzacji na czynnik R134
– wtyczka do przepływomierza KJ-01
– guma zamka bagażnika OE Mazda
– białe lampki podświetlania drzwi J-spec
– panel climatronik J-spec po lifcie
– dymione szyby drzwi J-spec
– zapasowe lampy przednie J-spec
2018
2018 był rokiem drobnych działań kosmetycznych nad mx'em.
Zakupiono/wykonano:
– zakup kompletu zielonych żarówek podświetlenia zegarów i lamp drzwi
– montaż gumy rynienek dachowych OE Mazda
– montaż OE gumy przy zamku bagażnika
– montaż podwójnej wajchy A-spec otwierającej klapkę paliwa i bagażnik
– wymiana żarówek podświetlenia zegarów
– montaż białych lamp w boczkach drzwi J-spec z zielonym oświetleniem
– podłączenie elektryki składania prawego lusterka J-spec
– porządkowanie elementów dolotu w komorze silnika
– wymiana żarówki podświetlania tablicy rejestracyjnej z tyłu
– wymiana oleju Motul 5W30 wraz z filtrem
– montaż śruby spustowej Mishimoto
– zakup rezystora 2.7 Ohm do wtyczki poduszki powietrznej
– zakup nowej uszczelki przedniej szyby
– zakup nowej podstawy pod akumulator pomalowanej proszkowo na czarno
– ponowny montaż przedniej szyby wraz z nową uszczelką
– aluminiowa pokrywa do komory silnika Mazdaspeed style z Kanady
Ostatnio edytowano 2 cze 2019, 11:20 przez kobe31, łącznie edytowano 121 razy
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Piękne fele, świetnie się prezentuje w czerni i wygląda na zadbany egzemplarz.
Mazidła wg mnie są w dobrym guście do reszty czyli podwójnej końcówki, płomienie przy przednich kołach i lampy a'la lexus. Wszystko bardzo estetycznie wygląda.
pasi mi to
Mazidła wg mnie są w dobrym guście do reszty czyli podwójnej końcówki, płomienie przy przednich kołach i lampy a'la lexus. Wszystko bardzo estetycznie wygląda.
pasi mi to
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4284 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Zadbane auto, ale... no właśnie, zawsze jakieś jest Trzeba pamiętać, że MX-6 powoli zaczyna być klasykiem. Każda ingerencja w wygląd (jakie zaprezentowałeś) powoduje, że auto zaczyna być śmieszne.
Dla mnie coś takiego niewiele różni się od, chociażby golfów z aerografem i "gaylookami"
Mam nadzieję, że autor tematu się nie obrazi, a raczej zdopinguje do obrania innej drogi
W mojej opinii:
Tylne lampy – out (powrót do ori)
Przyciemniane szyby – out
Pseudo xenon – out
aerogfraf.... out
i będzie piękny
P.S.
A po co taki gadżet?? Żebyś widział jaki bieg wrzucasz?
Dla mnie coś takiego niewiele różni się od, chociażby golfów z aerografem i "gaylookami"
Mam nadzieję, że autor tematu się nie obrazi, a raczej zdopinguje do obrania innej drogi
W mojej opinii:
Tylne lampy – out (powrót do ori)
Przyciemniane szyby – out
Pseudo xenon – out
aerogfraf.... out
i będzie piękny
P.S.
kobe31 napisał(a):– podświetlana skórzana gałka zmiany biegów
A po co taki gadżet?? Żebyś widział jaki bieg wrzucasz?
onyx napisał(a):Zadbane auto, ale... no właśnie, zawsze jakieś jest Trzeba pamiętać, że MX-6 powoli zaczyna być klasykiem. Każda ingerencja w wygląd (jakie zaprezentowałeś) powoduje, że auto zaczyna być śmieszne.
Dla mnie coś takiego niewiele różni się od, chociażby golfów z aerografem i "gaylookami"
Mam nadzieję, że autor tematu się nie obrazi, a raczej zdopinguje do obrania innej drogi
W mojej opinii:
Tylne lampy – out (powrót do ori)
Przyciemniane szyby – out
Pseudo xenon – out
aerogfraf.... out
i będzie piękny
P.S.kobe31 napisał(a):– podświetlana skórzana gałka zmiany biegów
A po co taki gadżet?? Żebyś widział jaki bieg wrzucasz?
Doskonale wiem że MX6 jest już pięknym i rzadkim klasykiem inaczej nie kupiłbym takiego auta.
Madzia jest w bardzo dobrym stanie a okres zimowy spędza pod pierzyną w garażu
Co do malowania aerografem bo stanowi główny temat dyskusji – auto kupiłem już z nimi (wykonane w Niemczech). Na żywo naprawdę ładnie to się prezentuje. Na masce została wykonana piękna reprodukcja pracy artysty Borisa Valejo. Kwestia gusty
Co do lamp lexus przy tym kolorze auta te rozwiązanie najbardziej mi się komponuje.
Przyciemnione szyby i ksenon również spełnia swoją funkcję.
Co do gałki kupiłem skórzaną, bo poprzednia była dramatycznym rozpadającym się bublem, a że ta którą wybrałem była podświetlana cóż dodatek. Z resztą podświetlenie jest w klasycznej dla mx6 zieleni.
We take these risk not to escape life but to prevent life from escaping us...
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Na zdjęciach auto wygląda na zadbane i to cieszy bo mało jest MX6 w przyzwoitym stanie w Polsce. Co do areografu, to porażka, chociaż nie z twojej winy bo już taką kupiłeś. Areograf ma sens w autach nijakich tzw. bezpłciowych wtedy takim malowaniem auto można wyróżnić. MX6 jest piękne samo w sobie i takich malowideł nie potrzebuje (szczególnie tych płomieni ), zresztą jakiekolwiek malunki na nim to profanacja. Chętnie zobaczył bym to malowidło na masce w zbliżeniu bo to jedno wydaje się być ciekawe. Trochę mnie dziwi że ktoś kto malował maskę tak wykończył resztę .
Jeśli nie jesteś jakoś specjalnie przywiązany do tych ozdób to proponuje, kiedyś jak zdecydujesz sie na malowanie całości kupić drugą maskę a tą z ciekawą grafiką zostawić sobie na pamiątkę bo szkoda niszczyć tej pracy, będzie ładna ozdoba w garażu.
Powodzenia w dalszych pracach .
Jeśli nie jesteś jakoś specjalnie przywiązany do tych ozdób to proponuje, kiedyś jak zdecydujesz sie na malowanie całości kupić drugą maskę a tą z ciekawą grafiką zostawić sobie na pamiątkę bo szkoda niszczyć tej pracy, będzie ładna ozdoba w garażu.
Powodzenia w dalszych pracach .
Ale gorący samochód
Poważnie, to zaklepuj miejsce u lakiernika i niech Ci zrobi porządek z autem. Ależ by pięknie wyglądał w klasycznej czerni.. Już nawet bym się nie czepiał tych nieszczęsnych leksusów
Reszta raczej na plus. Widać, że zadbany egzemplarz.
Poważnie, to zaklepuj miejsce u lakiernika i niech Ci zrobi porządek z autem. Ależ by pięknie wyglądał w klasycznej czerni.. Już nawet bym się nie czepiał tych nieszczęsnych leksusów
Reszta raczej na plus. Widać, że zadbany egzemplarz.
- Od: 2 wrz 2009, 12:53
- Posty: 1857 (1/26)
- Skąd: Toronto
- Auto: MX6 KL '92
Auto Ci się pali! Jak wyżej , daj je do lakiernika i będzie malina Bardzo mało MX6'stek , zadbanych to już w ogóle ... Dbaj bo warto , piękny model.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=119872
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love MyHonda
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love My
- Od: 19 mar 2011, 20:00
- Posty: 293
- Auto: 323f BA Z5->323f BA KF V6
Jeśli Tobie kobe31 podobają się malunki to je zostaw bo na jednym zdjęciu wygląda to ciekawie, a jeśli nigdzie nie widać rudej to trochę szkoda kasy na lakierowanie. Każdy ma swój gust i najważniejsze, żeby auto się podobało właścicielowi Lampy z tyłu mogą być, a jeżeli nie masz problemu z przeglądem to xenony zostaw
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Speed napisał(a):Pomaluj tylko chlapacze na czarny mat
Dzięki za pomysł...zastanawiałem się co z nimi zrobić.
Co do aerografów dziękuje za rady typu ...zaklepuj lakiernika ... Wygląd Madzi jest kontrowersyjny, zwłaszcza dla miłośników cult stylu, ale mi się podoba. Stan blacharki jest bardzo dobry i nie zamierzam lecieć do lakiernika. Każdy ma swoje spojrzenie na tą kwestię
We take these risk not to escape life but to prevent life from escaping us...
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
W takim aucie pewnie cieplej się zimą jeździ?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4284 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
sylwo napisał(a):W takim aucie pewnie cieplej się zimą jeździ?
Akurat Madzia zimy spędza w garażu pod pokrowcem
W tym czasie zajmuję się kompletowaniem ori gratów i corocznymi wymianami eksploatacyjnymi.
zibi626 napisał(a):Płomienie niech już będą i te xenony,ale Lexusy pasują tylko do Lexusa i ja je bym wywalił Gratku super fury
Wcześniej były lampy dymione, a mi zawsze w głowie chodziły do niej czarne lexy
We take these risk not to escape life but to prevent life from escaping us...
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
A może byś zdjął chlapacze całkowicie? Ja chciałem to zrobić, ale niestety lakier pod nimi jest zmatowiony od wibracji i brudu i musiałbym lakierować jakbym zdjął :/
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Chalapacze zostają, bez nich jest jakoś dziwnie. Muszę tylko w wolnej chwili pomalować je czarnym matem żeby było estetyczniej
We take these risk not to escape life but to prevent life from escaping us...
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Panowie – tak piszecie o zadbanym aucie...jedyne co widać to kilka fot umytego i błyszczącego mx'a...co się kryje w środku, to się dopiero okaże Oczywiście życzę, aby okazało się, że poprzedni właściciel używał tylko oryginalnych części i nie miał druciarskich pomysłów.
Co do tego co widać...
– areograf – nie jestem przeciwniczką, ale osobiście podobają mi się delikatne malunki, które nie sprawiają, że sam samochód staje się niewidoczny. U Ciebie ograniczyłabym się do tego malunku na masce – wydaje się być ciekawy (fajnie jakbyś zamieścił jakieś zbliżenie), natomiast płomienie jak dla mnie to tak zwany przerost formy nad treścią.
– lexusy – zawsze kojarzyły mi się z wieś-tuningiem i to się nie zmieniło. Taka próba zrobienia Mad-Maxa z kultowego auta. Nawet zakładając, że od początku do końca będziesz chciał robić z tego auto futura, to według mnie ten styl po prostu nie pasuje do japońskiej prostoty. Da się zrobić super zadbane, ładne auto bez wydziwiania i nie koniecznie idąc w czysty JDM.
Oczywiście o gustach się nie dyskutuje
– przyciemnienie szyb, biorąc pod uwagę czarny lakier na całości, nawet fajnie wygląda
– wydech – masz zamiar zostać przy samych końcówkach czy będziesz coś modyfikował z całym układem?
Ciekawią mnie modyfikacje środka – mógłbyś dać jakieś foty?
Zazwyczaj pomalowane konsole nie sprawdzają się najlepiej. Cup holder jest oryginalny z wersji amerykańskiej (po lewej stronie od kierownicy), czy to jakieś własne rozwiązanie?
Co do tego co widać...
– areograf – nie jestem przeciwniczką, ale osobiście podobają mi się delikatne malunki, które nie sprawiają, że sam samochód staje się niewidoczny. U Ciebie ograniczyłabym się do tego malunku na masce – wydaje się być ciekawy (fajnie jakbyś zamieścił jakieś zbliżenie), natomiast płomienie jak dla mnie to tak zwany przerost formy nad treścią.
– lexusy – zawsze kojarzyły mi się z wieś-tuningiem i to się nie zmieniło. Taka próba zrobienia Mad-Maxa z kultowego auta. Nawet zakładając, że od początku do końca będziesz chciał robić z tego auto futura, to według mnie ten styl po prostu nie pasuje do japońskiej prostoty. Da się zrobić super zadbane, ładne auto bez wydziwiania i nie koniecznie idąc w czysty JDM.
Oczywiście o gustach się nie dyskutuje
– przyciemnienie szyb, biorąc pod uwagę czarny lakier na całości, nawet fajnie wygląda
– wydech – masz zamiar zostać przy samych końcówkach czy będziesz coś modyfikował z całym układem?
Ciekawią mnie modyfikacje środka – mógłbyś dać jakieś foty?
Zazwyczaj pomalowane konsole nie sprawdzają się najlepiej. Cup holder jest oryginalny z wersji amerykańskiej (po lewej stronie od kierownicy), czy to jakieś własne rozwiązanie?
Ostatnio edytowano 8 sty 2012, 14:02 przez malutka, łącznie edytowano 1 raz
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
JKK napisał(a): zedrzyj te wiejskie naklejki z samochodu
jakie naklejki
malutka napisał(a): tak piszecie o zadbanym aucie...jedyne co widać to kilka fot umytego i błyszczącego mx'a..
też mnie zawsze rozpieprzają takie słit komencie że auto zadbane a może się okazać że w środku syf kiła i mogiła a mechanicznie się rozsypuje. no ale nic.. jak ktoś umyje auto to jest zadbane
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości