Mazda dostała webasto – tym razem wodne
Zracji ze nadeszła zima a dotychczasowe webasto grzalo tylko środek i było na benzynę (bedzie grzalo paska) zakupiłem i uruchomiłem w dniu wczorajszym webasto wodne które ogrzewa wnetrze auta i silnik. Sterowane jest czasowo czyli ostawiam że ma sie włączyc o 7 rano tak abym o 7/30 miał ciepło lub pilotem. Polecam wszystkim którzy maja troszkę zaciecie i mały nadmiar kasy. Mnie wszystko wyszło kupowane na allegro około 550 zł tak że nie jest tak tragicznie. Za to dziś rano wszystkie autka zamarznięte ( – 3 było) na parkinku pilotem włączyłem i po 30 min nie ma szronu na szybach i silnik ma około + 40C. Aż sie lepiej poczułem .
Dla tych co nie wiedzą jak webasto działa
Pobiera zimny płyn z silnika ogrzewa i elektryczna pompa wodna tłoczy do nagrzewnicy wentylator na drugim stopniu grzeje środek i ciepły płyn wraca do silnika i tak aż do czasu aż płyn osagnie 75 C i wtedy wylącza sie webasto samoczynnie.
A to kilka fotek z instalacji:
Dla tych co nie wiedzą jak webasto działa
Pobiera zimny płyn z silnika ogrzewa i elektryczna pompa wodna tłoczy do nagrzewnicy wentylator na drugim stopniu grzeje środek i ciepły płyn wraca do silnika i tak aż do czasu aż płyn osagnie 75 C i wtedy wylącza sie webasto samoczynnie.
A to kilka fotek z instalacji:
- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
Kupilem Madzie z Webasto (tez wodne TYP BW 50) i tak jak pisze Jacek.....jest to wspaniala sprawa na zime i samochody parkowane "pod chmurka"! Sasiad skrobie szyby itp a Ty wsiadasz do cieplego auta i odpalasz bez problemu.
- Od: 25 paź 2003, 18:03
- Posty: 122
- Skąd: wielkopolska (Zlotow)
- Auto: 626 GF 2.0i '98 – PIEKNA!!
hmmmm – jak bym sobie kupił takowe coś, to jednak szukałbym kogoś, kto mi to założy... Szkoda, że jesteś tak daleko.. JACU626 – nie będziesz jechał na ferie zimowe w okolice Poznania??
Teraz nie mam garażu i bardzo przydałoby mi się takie coś.
PS. czy w webasto można regulować temp. do której działa (tutaj masz 75stopni a czy można ustawić np. 50st.?)
Teraz nie mam garażu i bardzo przydałoby mi się takie coś.
PS. czy w webasto można regulować temp. do której działa (tutaj masz 75stopni a czy można ustawić np. 50st.?)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Hej!!!
Ja też mam to faszystowskie CUDO
Model THERMO TOP E z modułem zdalnego sterowania Telestart (chyba T6).
Kupiłem już razem z samochodem – a więc gratis było
Na początku nie bardzo wiedziałęm, czy można je uzywać w czasie jazdy w celu szybszego dogrzania silnika – więc zawsze przed odpaleniem motorka – wyłączałem je. Okazało się że zupełnie niepotrzebnie...
Podzwoniłem troszkę po serwisie WEBASTO i dowiedziałem się, że można je używać na pracującym silniku.
Podobno jedyną czynnością konserwującą jest regularne przepalanie Webasta latem (raz na miesiąc)
Wspólczuję ludziom z samochodami bez Webasta zima – szególnie tym, które długo się nagrzewają. Nigdy nie prowadzę w kurtce – więc dla mnie wsiadanie do nagrzanego autka jest super. O zminiejszonym zużyciu silnika i paliwa nawet nie wspomnę.
Kolejne autko napewno będzie miało taki "bajer"
JACU626 – dzięki za fotki – już wiem co do czego- – masz może do tego urządzenia jakąś literaturę???
PS
Gdzie masz wyprowadzony wydech Webasta?
Ja też mam to faszystowskie CUDO
Model THERMO TOP E z modułem zdalnego sterowania Telestart (chyba T6).
Kupiłem już razem z samochodem – a więc gratis było
Na początku nie bardzo wiedziałęm, czy można je uzywać w czasie jazdy w celu szybszego dogrzania silnika – więc zawsze przed odpaleniem motorka – wyłączałem je. Okazało się że zupełnie niepotrzebnie...
Podzwoniłem troszkę po serwisie WEBASTO i dowiedziałem się, że można je używać na pracującym silniku.
Podobno jedyną czynnością konserwującą jest regularne przepalanie Webasta latem (raz na miesiąc)
Wspólczuję ludziom z samochodami bez Webasta zima – szególnie tym, które długo się nagrzewają. Nigdy nie prowadzę w kurtce – więc dla mnie wsiadanie do nagrzanego autka jest super. O zminiejszonym zużyciu silnika i paliwa nawet nie wspomnę.
Kolejne autko napewno będzie miało taki "bajer"
JACU626 – dzięki za fotki – już wiem co do czego- – masz może do tego urządzenia jakąś literaturę???
PS
Gdzie masz wyprowadzony wydech Webasta?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Grzyby napisał(a):to u JACU626 jest elektryczne
Hmm – coś mi tu nie pasuje. Zwykła logika mówi tak – skoro to ma moc 20W to nie ogrzeje nic więcej jak lusterko – rzeczywista moc grzewcza bierze się z paliwa (zapewne z baku). Moc takiego grzania wynosi ok 2,5-6KW (kilowatów). Spaliny muszą jakoś uchodzić do otoczenia...
Jacu626 – gdzieś takie tanie kupił!? Sam kupiłbym za tyle...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Jest to urządzenie paliwowo-elektryczne.
Z tego co wiem o budowie i zasadzie działania tego "piecyka" to:
– urządzenie pobiera za pomocą autonomicznej pompy paliwa ON, lub beznzynkę ze zbiornika samochodu. (zużycie ok 0,2 – 0,4 litra na godzinę grzania.
– pobiera prąd do podtrzymania procesu palenia ( świeca żarowa w ON, nie wiem co w benzynie, ale pewnie coś podobnego),
– pobiera prąd do napędzenia wentylatorka tłoczącego powietrze do komory spalania,
– pobiera prąd do napędzenia pompy wodnej wymuszającej przepływ w układzie chłodzenia.
-pobiera prąd do napędzenia pompy paliwa.
– zasilania sterownika, modułu radiowego itp...
Pobór tego prądu wynosi ok 40W.
dodatkowo
-urzadzenie to po osiągnięciu odpowiedniej temperatury załącza dmuchawę w samochodzie – ogrzewanie wnętrza – pobór prąd uzależniony od stopnia ustawionego pokrętełka nawiewu.
Urządzonko to posiada układ dolotowy filtrem powietrza i układ wydechowy z tłumikiem.
Cena 500 zł to jak darmo – tyle kosztują pojedyńcze elementy tego urządzenia....
A montaż tego urządzenie nie jest dużo bardziej skomplikowane niż montaż autoalarmu...
Z tego co wiem o budowie i zasadzie działania tego "piecyka" to:
– urządzenie pobiera za pomocą autonomicznej pompy paliwa ON, lub beznzynkę ze zbiornika samochodu. (zużycie ok 0,2 – 0,4 litra na godzinę grzania.
– pobiera prąd do podtrzymania procesu palenia ( świeca żarowa w ON, nie wiem co w benzynie, ale pewnie coś podobnego),
– pobiera prąd do napędzenia wentylatorka tłoczącego powietrze do komory spalania,
– pobiera prąd do napędzenia pompy wodnej wymuszającej przepływ w układzie chłodzenia.
-pobiera prąd do napędzenia pompy paliwa.
– zasilania sterownika, modułu radiowego itp...
Pobór tego prądu wynosi ok 40W.
dodatkowo
-urzadzenie to po osiągnięciu odpowiedniej temperatury załącza dmuchawę w samochodzie – ogrzewanie wnętrza – pobór prąd uzależniony od stopnia ustawionego pokrętełka nawiewu.
Urządzonko to posiada układ dolotowy filtrem powietrza i układ wydechowy z tłumikiem.
Cena 500 zł to jak darmo – tyle kosztują pojedyńcze elementy tego urządzenia....
A montaż tego urządzenie nie jest dużo bardziej skomplikowane niż montaż autoalarmu...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Tak jak magicam napisałeś wszystko sie odbywa tylko benzynke tez odpala świeca żarowa. Wydech dałem pod auto ale musze przebudować bo spaliny idą do środka z nawiewem ale to chwila i puszczę gdzieś na bok auta w nadkole. Grzyby ono pobiera prad do rozruchu ale nie jako czynnik grzewczy, grzeje wszystko płomień dlatego wkleiłem schemat poglądowy. Literatury mam torszkę głównie to schematy serwisowe webasta i eberspachera bo od dawna mnie to interesuje.
- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
gratuluję i zazdroszczę...podczas silnych mrozów jazda wydajnym Dieslem nie należy do przyjemności (pierwsze kilkanaście km i potem przymusowe postoje – korki)
newbie napisał(a):podczas silnych mrozów jazda wydajnym Dieslem nie należy do przyjemności (pierwsze kilkanaście km i potem przymusowe postoje – korki)
Podobno kiedyś Diesla po odpaleniu zimą trzeba było troszkę pogrzać na postoju.
Próbowałem tak kiedyś w swoim rozgrzać silnik – autko terkotało na wolnych obrotach ok 20-30 min i za cholerę nie chciało złapać temperatury pracy...
Później wyczytałem, że nowe Diesle po odpaleniu od razu trzeba nagrzewać jazdą(oczywiście delikatną). Podobno wynika to z powodu coraz większej sprawności silników spalinowych co pośrednio skutkuje niedoborem ciepła – na forum ktoś pisał, że ma Mazdę 6 z fabrycznym dogrzewaniem silnika Webastem.
Gdybym coś pokręcił – poprawcie.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Plusy:
-ciepło w samochodzie "na dzień dobry"
-rozgrzany silnik – mniejsze jego zuzycie
-mniejsze zużycie paliwa – silnik szybciej się nagrzewa
-odmrożone szyby
Minusy:
-cena – ok 1000 – 1500 zł na Allegro – chyba, że ktoś ma za 550zł -to super.
-ciepło w samochodzie "na dzień dobry"
-rozgrzany silnik – mniejsze jego zuzycie
-mniejsze zużycie paliwa – silnik szybciej się nagrzewa
-odmrożone szyby
Minusy:
-cena – ok 1000 – 1500 zł na Allegro – chyba, że ktoś ma za 550zł -to super.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):mniejsze zużycie paliwa – silnik szybciej się nagrzewa
nie do końca bo webasto pobiera przecież paliwko na rozgrzanie wiec wydaje mi się że zużycie pozostaje na podobnym "zimowym" poziomie
pozatym reszta to szczera prawda.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):magicadm napisał(a):mniejsze zużycie paliwa – silnik szybciej się nagrzewa
nie do końca bo webasto pobiera przecież paliwko na rozgrzanie wiec wydaje mi się że zużycie pozostaje na podobnym "zimowym" poziomie
pozatym reszta to szczera prawda.
Ale bilans końcowy wychodzi na plus
A po doliczeniu kosztów oddalającego się remontu to na DUŻY PLUS
I jeszcze jeden aspekt – zdrowotny. Ponieważ nie uznaję prowadzenia autka "w opakowaniu" więc nagrzane wnętrze chroni mnie przed przeziębieniami. Tak samo moich pasażerów, którzy nie muszą się gotować po nagrzaniu silnika w czasie jazdy. Ceny leków każdy zna.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Tak pobiera ten model max 0,3 l/h przy pełnej mocy a fakt jest taki że po 20 min jest juz ciepło a dziś było -5. Czyli spaliłem 0,1 l dziś rano to w przeliczeniu na złotówki jakieś 40 groszy. Wsiadłem do ciepłego autka na szybach nie było lody silnik miał 50C . Nie pale to se zima mogę pozwolić na taki luksus
- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
JACU626 napisał(a):Tak zasilanie a akumulatora wiadomo troszke go z pradu wydoi ale jak silnik ma + 50C to nie potrzeba mu tyle prądu do rozruchy so jak ma -15C. Katalogowo pobiera około 20 W + wentylator w środku tak że nie jest to wiele.
Webasto ma z reguly czujnik spadku napiecia i jesli napiecie spadnie to urzadzenie dziekuje za wspolprace i sie automatycznie odstawia. Zostawi jeszcze troche "prundu" na rozruch silnika
Don't drink and drive!!! Take drugs and fly!
- Od: 5 wrz 2004, 22:15
- Posty: 26
- Skąd: Gdzies na Kaszubach... I nie miasto :)
- Auto: 626 2.0 D GD 1991 golas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6