Skrócenie lewarka / zmiana gałki skrzyni biegów
Witam! Chce zmienic ta schetana galke zmiany biegow. Ostatni znalazlem taka glake od mazdy ale tak jakiej srednicy musi byc gwint? No wlasnie chcialbym skrocic lewarek bo niestety jak na sportowe auto to jest cieciowo dlugi przy wyscigach wyglada to tak jak bym stara prowadzil. Jak to jest z tym gwintowaniem? Czy mozna skrucic i nagwintowac lewarek nie wyjmujac go z auta? Jesli tak to za jaka cene i gdzie?
Zoom zoom Zoom
Z gwintowaniem to nie tak hop siup. Po pierwsze średnica lewarka zwykle jest większa niż średnica gwintu, co powoduje konieczność przetoczenia miejsca gwintowanego. Po drugi musisz mieć narzynki o odpowiedniej średnicy, a po zatym zważywszy na siłe jaką potrzeba do takiej operacji możesz coś uszkodzić , pogiąć i tp. Są tam różne plastikower tulejki i elementy. także nie polecam takiej operacji na samochodzie
a może ktoś coś powie o shortsifterach? Kiedyś oglądałem takie coś na ebayu i zastanawiałem jakie są wady i zalety tego wynalazku. Jako że jestem zielony w tym temacie to proszę wyjaśnienie może jak to działa, na jakiej zasadzie np??
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Waluś napisał(a): także nie polecam takiej operacji na samochodzie
Ja u siebie ostatnio gwintowałem, bo kupiłem gałke do hondy i wszystko przebiegło OK, waluś nie ma co pękać hehehe
a co do Ciebie mbmaster, skracając lewarek musisz wiedzieć, że nie pomoże Ci to w wyścigach, wręcz przeciwnie, biegi będą wchodziły ciężej i będziesz musiał używać więcej siły...
- Od: 20 paź 2003, 09:07
- Posty: 897
- Skąd: Pułtusk
- Auto: MX-3
Nie ja wiem zreszta zartuje z tym sciganiem Chodzi o to ze naprawde lewar jest nieporecznie dlugi. Myslalem na poczatku ze to samorobka jakas ale podpatrzylem u innych ze jednak nie. Galke musowo musze zmienic bo mi skora na szach pekla i niewygodnie w lapie lezy. Tak czy inaczej jak bym podjechal do jakiegos majstra to mialby taka maszynke zeby mi to ciachnac? Ile powinien za to chciec?
Zoom zoom Zoom
mbmaster napisał(a):A da rade odkrecic lewarek od skrzyni?
Sam lewarek nie trzyma się na skrzyni tylko na tunelu. a do skrzyni są dwa drążki
Ja to u siebie już zrobiłem, prosta rzecz, a cieszy. Jak chcesz to się możemy gdzieś umówić i Ci pokażę, ale generalnie jest tak, że mx-6 (przynajmniej moja) mają nałożoną dodatkową nastawkę. Jak to zdemontujesz i oczyścicsz z takiego plastiku/gumy to masz już sporo krótszy lewarek. Mi tozabrało ok 2 godziny, ale miałem taką piłkę do metalu, że szybciej bym lewarek zębami wygryzł. Zresztą gałkę u mnie widziełeś i ja uważam, że jest w sam raz.
Sprzedam różne części do mx-6
- Od: 23 sie 2005, 08:49
- Posty: 301
- Skąd: Warszawa
- Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5
Mam takie pytanko, czy ktos w madzi BA skracal drazek zmiany biegow? Chcialbym go zskocic o jakies 5cm, ale zastanawiam sie jak to wplynie na zmiane biegow, tzn. czy nie bedzie znacznie ciezej chodzic -i jak to sie wogole bedzie miec do zmiany np. z jedynki na dwojke przy bardzo wysokich obrotach, kiedy drazek podrozuje chyba najbardziej opornie z wszystkich pozliwosci (nie liczac redukcji z 5 na 1 ).
Robil ktos taki manewr skracania, bo ten drazek taki troszke dlugi...nie sportowy. Jak to mozna zrobic? Odciac i gwintowac??
A tak wogole to jest moze jakis Qiuck Shift do BA?
Robil ktos taki manewr skracania, bo ten drazek taki troszke dlugi...nie sportowy. Jak to mozna zrobic? Odciac i gwintowac??
A tak wogole to jest moze jakis Qiuck Shift do BA?
Ostatnio edytowano 22 sty 2006, 00:06 przez siwy_dymek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
SimoneuS napisał(a):moze ładniej to wygląda, ale biegi wchodzą dużo ciężej. Moder przerabiał to u siebie w MX-3
Dlatego wlasnie o to pytam. A jak sie to ma do szybkosci zmiany biegow? Chodza ciezej, ale krotsza droga reki! U mnie oprocz wysokich obrotow miedzy 1 a 2, to biegi nei chodza ciezko! Da sie wogole cos z tym zrobic, zeby z 1 na 2 wchodzilo lzej? Wydaje mi sie ze to jest bolaczka wielu samochodow? Synchronizator gozej miedzy tymi biegami pracuje? Juz mi pare razy przymialilo dwojeczke :/ jak chcialem z kopyta ruszyc! To i wlasnie ten dlugi skok drazka to sa sprawy ktore mnei najbardziej w skrzyni denerwuja! A tak to skrzynia jest super i z tego co czytalem to chyba jest bardzo wytrzymala? No i co z tym quick shiftem, z tego co wiem to jest mechanimz ktory skraca dlugosc skoku zmiany biegow.
Mam jeszcze jedno pytanko, czy 323f 1.8 albo 2.0 skrzynia ma dluzsze biegi niz w mx3 1.8? Bo w sumie 323f GT ma moc wieksza, a w zasadzie moment obrotowy, bo przeciez tym sie przyspiesza, a jednak mx do setki znacznie lepiej przyspiesza. Z tego co pamietam to moment obrotowy w mx'ie 1.8 V6 jest chyba taki sam jak w moim 1.8 R4 no i masa chyba jest bez roznic, w sumie roznie ja podaja w zaleznosci od zrodel, ale gdzies nawet znalazlem ze BA jest o 25kg lzejsza od mxa! Wie ktos ile w koncu moja BA 1.8 tak naprawde wazy?
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
siwy_dymek napisał(a):czy nie bedzie znacznie ciezej chodzic
Chyba najłatwiej złapać 5 cm nizej i zobaczyć samemu o ile cieżej jest.
Co do wchodzenia dwójeczki to pewnie juz mała usterka skrzyni i skracanie drążka nic nie pomoże.
Co do short-shift'u to poszukaj na forum Japanese-Riders jest tam dokładny opis jak wykonać.
siwy_dymek napisał(a):ten drazek taki troszke dlugi...nie sportowy
no czy ja wiem... zanim w rajdach i wyścigach zostały wprowadzone skrzynie z łopatkami przy kierce to drążki w tych autach były ponad pół metrowe... bo w sporcie liczy sie czas... także ten w którym ręka kierowcy pokonuje drogę z kierownicy do drążka i spowrotem. Taki czas to niby nic... ale podczas dnia rajdowego kierowca potrafi zmieniać biegi około 7000 (tak – 7 tysięcy)
razy ... a wtedy te ułamki sekund mają znacznie.
Krótkie drążki to raczej bajerek z ładnych autek klasy GT,a nie aut typowo sportowych.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):no czy ja wiem... zanim w rajdach i wyścigach zostały wprowadzone skrzynie z łopatkami przy kierce to drążki w tych autach były ponad pół metrowe...
wiem, wiem, ale mysle ze wiesz co mam na mysli z tym krotszym drazkiem! No a ztym chwytaniem nizej, to juz tez sobie pomyslalem zeby tak sprawdzic, ale to i tak nie bedizem iarodajne, bo chodiz tez o to w jaki sposb sie chwyci (co innego za galke, co innego za drazek).
A jesli chodzi o ta ciezkosc wchodzenia dwojki, to nie pisalem tego w kontekscie tego, czy by na to skrocenie drazka nie pomoglo, bo wiem ze byloby jeszcze gorzej! No a ta dwojka znowu mi jakos ciezko nie chodzi!! Tylko ciezej niz normalnei jak wrzucam ja przy pozadnym przyspieszaniu jak np. mam 7tys.obr. (nie zebym samochod tak caly czas katowal!!). No i skok drazka z 1 na 2 jest niewatpliwie dosc dlugi, zwlaszcza ze wtedy akurat szybka zmiana jest najbardzije pozadana, bo samochod w tym momencie najszybciej przyspiesza!
Raczej nie bede skracac drazka, bo na pierwszym miejscu stawiam sobie osiagi...ale przedluzac tez nie bede
A co do tego forum Japanese-Riders to masz moze Boris linka?
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Strona klubowa : http://japanese-riders.pl/ ...pierwszy link jaki wyskakuje w Googlach... chyba nawet ludzkie lenistwo ma granice?? Prawda??
Forum: http://www.forumjr.hosted.pl/php
Forum: http://www.forumjr.hosted.pl/php
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):Strona klubowa : http://japanese-riders.pl/ ...pierwszy link jaki wyskakuje w Googlach... chyba nawet ludzkie lenistwo ma granice?? Prawda??
chodzi tylko o to, ze tych adresow wyskoczylo kilka i kazdy "Japanese-Riders" , dzieki za wyrozumialosc Boris
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje