Mazda 323f BA 1.5 – Problem z rozrusznikiem/zapłonem
Strona 1 z 1
Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoją mazdą. Co jakiś czas poprostu nie mogłem odpalić. Przekręcałem kluczyk i zero reakcji (jedynie gasł zegar). Na drugi dzień mazda odpalała bez problemów. Problem powtórzył się kilka razy , wymieniłem rozrusznik i przez jakis czas wszystko było znów ok.
Niestety znów ten sam problem. Co jakis czas nie mogę odpalić , problem sam przechodzi po kilku godzinach/ dniach. Znów jak przekręcam kluczyk nie ma reakcji, jedynie gaśnie zegar przy prekręceniu.
Wydaje mi się, że problem nie tkwi w rozruszniku, niestety nie znam się na tym na tyle dobrze by być pewnym... czy ktoś jeszcze miał podobny problem lub ma pomysł, gdzie tkwi przyczyna?
pozdrawiam
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoją mazdą. Co jakiś czas poprostu nie mogłem odpalić. Przekręcałem kluczyk i zero reakcji (jedynie gasł zegar). Na drugi dzień mazda odpalała bez problemów. Problem powtórzył się kilka razy , wymieniłem rozrusznik i przez jakis czas wszystko było znów ok.
Niestety znów ten sam problem. Co jakis czas nie mogę odpalić , problem sam przechodzi po kilku godzinach/ dniach. Znów jak przekręcam kluczyk nie ma reakcji, jedynie gaśnie zegar przy prekręceniu.
Wydaje mi się, że problem nie tkwi w rozruszniku, niestety nie znam się na tym na tyle dobrze by być pewnym... czy ktoś jeszcze miał podobny problem lub ma pomysł, gdzie tkwi przyczyna?
pozdrawiam
- Od: 28 lis 2011, 12:30
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa- WOT
- Auto: Mazda 323 F Ba 95'
1.5 Z5
może stacyjka nawala i nie łączy
Mam ten sam problem. Również wymiana rozrusznika nic nie dała. Co jakiś czas pojawia się ten problem. Sam tego jeszcze nie zrobiłem bo się uspokoiło ale to będzie raczej stacyjka a raczej kostka przy niej. Rozrusznik tyka zazębia z kołem ale rozrusznik nie rusza. Druga sprawa zostaje jeszcze sprawdzenie przewodu plusowego grubego bo jeśli gdzieś ma przebicie to rozrusznik też nie ruszy. Będę sledził temat.
Wysłane z mojego ZTE-BLADE
Wysłane z mojego ZTE-BLADE
do stacyjki najłatwiej jest się dobrać ale skoro cyka coś w rozruszniku to jest to objaw albo rozładowanego akku albo zwarcia w układzie startera najlepiej sprawdzić czy jest duży spadek napięcia na zaciskach akumulatora podczas rozruchu i wtedy będzie można wykluczyć zwarcie i zukać dalej
Jesli cyka to powinien i krecic (przy sprawnej reszcie instalacji). Latwo to sprawdzic nachylajac sie nad przepustnica a 2 osoba niech przekreca kluczyk.
-
Przemek323c
Jesteś pewien ze cyka rozrusznik a nie tylko przekaźnik? elektromagnes w rozruszniki cyka dosc głośno, w elektromagnesie jest styk prądowy który załącza obwód rozrusznika. Proponuje sprawdzic kostkę stacyjki, oraz ze schematem skontrolować wszystkie elementy odpowiedzialne za rozruch, czy na cienki przewód do rozrusznika jest podawane napięcie. Ważna w takich niskonapięciowych obwodach jest przewodność styków, wszelkie zaśniedziałe styki mogą mieć za duży opor żeby elektromagnes chwycił. Bez miernika sie nie obejdzie, musisz zmierzyc napięcia, bo pomiar oporu nic nie da, dobrze zebyc mial kogos do pomocy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Kręcić sie delikatny dźwięk wydając moze wiatrak od nawiewu albo pompa paliwa... Nie wiem, musisz zmierzyc, poszukać, sprawdź zwlaszcza sterowanie rozrusznikiem.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
to daj do regeneracji rozrusznik, będziesz miał pewny, sprawny jak nówka.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
A napiecia w koncu prawidlowe na sterowaniu i samym rozruszniku ? Zregeneruj najlepiej sam. Koszt zaden a dziala dobrze.
-
Przemek323c
Thavar – napisałbyś tak dla potomnych jak rozwiązałeś problem.
i uzupełnij proszę profil.
i uzupełnij proszę profil.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam ponownie...
Przepraszam, że po takim czasie odświeżam temat
Nie rozwiązałem tego problemu,mazda czekała przez te kilka miesięcy, kilka dni po ostatnim poscie mazda wogóle nie odpalała i... zostawiłem do wiosny.
Odrazu jak przekręcałem kluczyk to wszystko "zdychało". Robiło się jakieś zwarcie i po przekręceniu kluczyka musiałem odpiąć klemy od akumulatora by potem odpalić np. radio lub światła.
Postaram się na dniach albo oddać rozrusznik do regeneracji albo kupić drugi i opiszę czy pomogło
Przepraszam, że po takim czasie odświeżam temat
Nie rozwiązałem tego problemu,mazda czekała przez te kilka miesięcy, kilka dni po ostatnim poscie mazda wogóle nie odpalała i... zostawiłem do wiosny.
Odrazu jak przekręcałem kluczyk to wszystko "zdychało". Robiło się jakieś zwarcie i po przekręceniu kluczyka musiałem odpiąć klemy od akumulatora by potem odpalić np. radio lub światła.
Postaram się na dniach albo oddać rozrusznik do regeneracji albo kupić drugi i opiszę czy pomogło
- Od: 28 lis 2011, 12:30
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa- WOT
- Auto: Mazda 323 F Ba 95'
1.5 Z5
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość