Różne sposoby odczytywania kodów błedów
Szczerze to nie mam pojęcia ale sygnał o naciśnięciu sprzęgła czy włączeniu "luzu" przecież jest istotny dla poprawnego działania układu tempomatu.
Co się dzieje jak rozpędzisz się autem powyżej tych 40-50km/h?
Czy jest reakcja na naciskanie przycisków ACCEL/COAST?
PS. tak swoją drogą to uzupełniłbyś profil o lokalizację.
Co się dzieje jak rozpędzisz się autem powyżej tych 40-50km/h?
Czy jest reakcja na naciskanie przycisków ACCEL/COAST?
PS. tak swoją drogą to uzupełniłbyś profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam!
Mam Mazde 323F BJ 1.5 '99. Od paru tygodni raz się zapala raz gaśnie (głównie po ponownym uruchomieniu silnika) kontrolka ABS iraz TCS i TCS OFF.
Odczytałem kody błędów ABS tym sposobem:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wyświetli dodatkowe komunikaty.
Pokazało tylko błąd 14 w obu przypadkach. Czy mogę mieć pewność, że 14 to czujnik ABS lewy tył? Może jest jakaś inna przyczyna.
Rezystancja tego czujnika to 6,6k Ohm, drugiego z tyłu 1,34k.
Mam Mazde 323F BJ 1.5 '99. Od paru tygodni raz się zapala raz gaśnie (głównie po ponownym uruchomieniu silnika) kontrolka ABS iraz TCS i TCS OFF.
Odczytałem kody błędów ABS tym sposobem:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wyświetli dodatkowe komunikaty.
Pokazało tylko błąd 14 w obu przypadkach. Czy mogę mieć pewność, że 14 to czujnik ABS lewy tył? Może jest jakaś inna przyczyna.
Rezystancja tego czujnika to 6,6k Ohm, drugiego z tyłu 1,34k.
- Od: 31 lip 2008, 08:43
- Posty: 15
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5 '99
Niestety wszystko wskazuje, że był automat.
Podłączyłem elma i wyskoczyły błędy takie jak w załączniku. Główny problem jaki występuje to za niskie i podwieszające się wolne obroty. Bardzo ciężko jest jeździć w korku, silnik szarpie i się ksztusi. Spalanie też koło 15 gazu (sekwencja)
Auto ładnie odpala czy zimne czy ciepłe.
Przepustnica wyczyszczona, kable świece zmienione. Po odpięciu tego zwrotka od obrotów na przepustnicy nic się nie zmienia. Silnik dalej się krztusi.
Nie wiem za co się zabrać
Podłączyłem elma i wyskoczyły błędy takie jak w załączniku. Główny problem jaki występuje to za niskie i podwieszające się wolne obroty. Bardzo ciężko jest jeździć w korku, silnik szarpie i się ksztusi. Spalanie też koło 15 gazu (sekwencja)
Auto ładnie odpala czy zimne czy ciepłe.
Przepustnica wyczyszczona, kable świece zmienione. Po odpięciu tego zwrotka od obrotów na przepustnicy nic się nie zmienia. Silnik dalej się krztusi.
Nie wiem za co się zabrać
Witam. Chciałem poprosić o pomoc w odczycie błedu. Czy jest to 61?
Link do filmiku: http://youtu.be/erXe9vhqkU8
Link do filmiku: http://youtu.be/erXe9vhqkU8
- Od: 7 kwi 2013, 11:18
- Posty: 49
- Skąd: Kielce/Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS
Wyskoczyły mi dwa błędy :
41: \elektrozawór regulacji ciśnienie
25: Elektrozawór
To związane jest z dawkowaniem paliwa ? Elektrozawory się wymienia na nowe ?
41: \elektrozawór regulacji ciśnienie
25: Elektrozawór
To związane jest z dawkowaniem paliwa ? Elektrozawory się wymienia na nowe ?
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
25 na pewno jest związane z paliwem. Na końcu listwy wtryskowej po prawej stronie patrząc od przodu masz małą gruszkę (zaworek/regulator ciśnienia paliwa) sterowany elektrozaworem podciśnienia (to samo co przy vrisach). Prawdopodobnie elektrozawór się kończy, albo zaśniedziały styki. Jakby co to mam ich garść, ale by trzeba sprawdzić, który działa
Elektrozawór podłącz bezpośrednio do aku i zobacz czy cyka, jeśli nie to go porządnie puknij kilka razy i sprawdź jeszcze raz
Zobacz sobie jeszcze czy ta gruszka nie puszcza Ci paliwa w podciśnienie...
Elektrozawór podłącz bezpośrednio do aku i zobacz czy cyka, jeśli nie to go porządnie puknij kilka razy i sprawdź jeszcze raz
Zobacz sobie jeszcze czy ta gruszka nie puszcza Ci paliwa w podciśnienie...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
A jak mam sprawdzic czy nie puszcza mi paliwa w podcisnienie ?
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
Na odpalonym odepnij podciśnienie i zobaczysz czy coś leci.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Witam. Chciałbym zczytać kody błedów za pomocą złącza diagnostycznego.
Lecz po podłączeniu diody świeci ona przez cały czas zamiast mrugać. Co robię źle?
Lecz po podłączeniu diody świeci ona przez cały czas zamiast mrugać. Co robię źle?
-
Sniper512
GND to jest masa, więc nie ma znaczenia który PIN.
Zmostkowany z innym GND zachowuje się tak samo. Sprawdziłem.
Zmostkowany z innym GND zachowuje się tak samo. Sprawdziłem.
-
Sniper512
Koledzy, spotkaliście się z takim przypadkiem, kiedy dioda daje długie mrugnięcia przez cały czas? Dzieje się to zarówno na zgaszonym, jak i na uruchomionym silniku. Link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=Qs6lE98ARe4
"Prędkość nie zabija, to nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne"
- Od: 25 cze 2011, 13:30
- Posty: 41
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95
Może nie mam wielkiego doświadczenia bo nie miałem wcześniej potrzeby zczytywać, ale spróbuj jeszcze raz. U mnie za każdym razem robiłem tak jak tu wyczytałem, a dopiero chyba za 4 czy 5 razem zaczęło mi mrugać jak należy. Bo też albo wcale nie mrugało, albo głupoty jakies pokazywało
trzeci raz docinam tą samą deskę i nadal jest za krótka...
- Od: 12 sty 2014, 16:05
- Posty: 46
- Auto: mazda 626 GE, 2,5 V6
A może po prostu:
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4284 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6