Nieszczelna wtyczka przy pompie DENSO w DiTD – pytanie do znających budowę takiej pompy
Wtyczka jest identyczna jak przy zaworze SPV, tylko umieszczona jest u dołu pompy i jest w kolorze ceglastym, wychodzą z niej 2 kabelki żółto-czerwone, a w środku znajduje sie pomatańczowa uszczelka
Problem w tym, że z tej wtyczki kapie ropa i może ktoś miałby pomysł jak ją uszczelnić.
Druga sprawa – na swoje nieszczęście odpiąłem tę wtyczkę i niestety nie mogę jej załozyć z powrotem ( tworzy sie poduszka powierzna i wtyczkę "wypycha"), czym grozi rozłączenie ww. wtyczki podczas jazdy? Czy jest jakiś sposób aby ją z powrotem założyć?
Pozdrawiam
Problem w tym, że z tej wtyczki kapie ropa i może ktoś miałby pomysł jak ją uszczelnić.
Druga sprawa – na swoje nieszczęście odpiąłem tę wtyczkę i niestety nie mogę jej załozyć z powrotem ( tworzy sie poduszka powierzna i wtyczkę "wypycha"), czym grozi rozłączenie ww. wtyczki podczas jazdy? Czy jest jakiś sposób aby ją z powrotem założyć?
Pozdrawiam
- Od: 10 sty 2006, 15:20
- Posty: 46
- Skąd: Poznań
- Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW
Nie kapie z wtyczki tylko z nieszczelnego elektrozaworu przestawiacza kąta wtrysku(najczęściej puszcza oring) lub( co jest dużo gorsze) z głowicy rozdzielaczowej.
Jak wtyczka spadnie nie będzie sterowania kątem wtrysku czyli zaświeci się MIL. Na 100% to zauważysz.
Jak wtyczka spadnie nie będzie sterowania kątem wtrysku czyli zaświeci się MIL. Na 100% to zauważysz.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Widzę że problem nieszczelnego zawóru przestawiacza kąta wtrysku to nie tylko mój problem. Niestety doświadczem podobnych efektów co Grendel. W serwisie pomp paliwowych powiedzieli mi że koszt wymiany tego elementu to około 1300 zł + koszty robocizny. W takim razie szanowni grupowicze moze znacie jakieś miejsce w okolicach Katowic w którym można by było to jakos sensownie załatwić.
Może kupno jakiegoś regenerowanego elementu ?, schemat mocowania tego elementu (Moze sam sie za to zabiorę ponieważ mam znajomych mechaników)
Prosze o poradę.
Może kupno jakiegoś regenerowanego elementu ?, schemat mocowania tego elementu (Moze sam sie za to zabiorę ponieważ mam znajomych mechaników)
Prosze o poradę.
- Od: 14 lut 2006, 13:13
- Posty: 18
- Skąd: Katowice
- Auto: 323 f DITD 2.0 2002
A ja mam propozycję dla TOMEKRVF – ponieważ na Święta jadę z rodziną do Augustowa przez Warszawę, to jeżeli naprawa nie wiąże sie to z długim oczekiwania i można to wymienić/uszczelnić/naprawić np. gdzieś na stacji benzynowej (bo czynność wygląda na prostą, a sam nie chcę grzebać) to ja jestem zainteresowany. Tylko prosiłbym na PW info o kosztach, a przede wszystkim chęci podjęcia się tematu.
Pozdrawiam i czekam na info
Pozdrawiam i czekam na info
- Od: 10 sty 2006, 15:20
- Posty: 46
- Skąd: Poznań
- Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW
Co do tych 2 śrób to łądne uproszczenie. Oczywiście chodziło mi o mocowanie tego elementu wewnątrz pompy...
Poza tym dziś sprawdziłem i okazało sie że nie przepuszcza uszczelka, lecz kapie z jakby ze środka tego zaworu, wiec chyba mnie czeka zamawianie w MABI i montaż u specjalisty od pomp.
[/img]
- Od: 14 lut 2006, 13:13
- Posty: 18
- Skąd: Katowice
- Auto: 323 f DITD 2.0 2002
Czyli prosty temat....tomekrvf napisał(a):Wewnątrz pompy elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku nie jest do niczego przymocowany.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Czyli prosty temat....
Prosty temat rozumem jeżeli chodzi o demontaż. Natomiast wymiana tego 'zaworku' jest bardziej kłopotliwa ponieważ trzeba chyba całą pompe wymontować...
Ps. Może ma ktoś z Was jakiś schemat ideowy tego elementu. W następnym tygoniu chyba zamówie ten element, jednak chciałem zobaczyc jego konstrukcje.
- Od: 14 lut 2006, 13:13
- Posty: 18
- Skąd: Katowice
- Auto: 323 f DITD 2.0 2002
należy niezwłocznie coś z tym zrobić...jak zacznie śmierdzieć ropą w kabinie będzie za późno
widziałem kilka komputerów pływających w ropie...nawet nie dotknąłem
widziałem kilka komputerów pływających w ropie...nawet nie dotknąłem
No właśnie, jaki komputer?
Jedyną niedogodnoścą w chwili obecnej jest to, iż w momencie dużego nasączenia ropą podbitki plastikowej osłony pod silnikiem – na ziemi zostają ślady po ropie.
Zresztą raz na 2-3 tyg. odkręcam osłonę i osuszam podbitkę.
a może wiecie, czy jest to jakaś standardowa uszczelka dostępna np. w serwisach pomp Bosch'a tudzież innych co lepszych warsztatach od pomp dieslowskich – czy może trzeba specjalnie sprowadzać z MABI?
Bo jeżeli dobrze wywnioskowałem z powyższych postów – całego elektrozaworu nie trzeba wymieniać?
pozdrawiam
Jedyną niedogodnoścą w chwili obecnej jest to, iż w momencie dużego nasączenia ropą podbitki plastikowej osłony pod silnikiem – na ziemi zostają ślady po ropie.
Zresztą raz na 2-3 tyg. odkręcam osłonę i osuszam podbitkę.
najczęściej puszcza oring
a może wiecie, czy jest to jakaś standardowa uszczelka dostępna np. w serwisach pomp Bosch'a tudzież innych co lepszych warsztatach od pomp dieslowskich – czy może trzeba specjalnie sprowadzać z MABI?
Bo jeżeli dobrze wywnioskowałem z powyższych postów – całego elektrozaworu nie trzeba wymieniać?
pozdrawiam
- Od: 10 sty 2006, 15:20
- Posty: 46
- Skąd: Poznań
- Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW
Jestem już po wymianie tego elementu. Dokonałem zakupu oryginału w MABI. Całą operację powierzyłem specjalistą z Kabióra (koło Tychów). KOsztowało mnie to w sumie 1080 zł. Co mogę powiedzieć i poradzić. Auto dostało z 5-8 KM , oczywiście nic nie kapie. Polecam gorącą ten zakład, ponieważ będą tam mieli za niedługo maszynerie do ustawiania pomp denso (na razie mają do bosha).
Mam nadzieje że ta informacja (NIE) przyda się komuś kiedyś
Mam nadzieje że ta informacja (NIE) przyda się komuś kiedyś
- Od: 14 lut 2006, 13:13
- Posty: 18
- Skąd: Katowice
- Auto: 323 f DITD 2.0 2002
guru79 napisał(a):KOsztowało mnie to w sumie 1080 zł.
Że niby ORING + wymiana kosztuje tysiąc złotych???
Jakby nie liczył to więcej niż lekkie przegięcie – tym bardziej, że przy odrobinie szczęcia za tą kasę kupuje się sprawną używkę...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
NO nie do końca...
To nie był oring, ponieważ ciekło ze środka wtyczki. Gdyby ciekło przez oring to wyciek byłby na złączeniu zaworu z pompą wtryskową. Co do ceny to jak Ktoś znajdzie tańszy, nowy i oryginalny element to gratulacje.
[/quote]
To nie był oring, ponieważ ciekło ze środka wtyczki. Gdyby ciekło przez oring to wyciek byłby na złączeniu zaworu z pompą wtryskową. Co do ceny to jak Ktoś znajdzie tańszy, nowy i oryginalny element to gratulacje.
[/quote]
- Od: 14 lut 2006, 13:13
- Posty: 18
- Skąd: Katowice
- Auto: 323 f DITD 2.0 2002
newbie napisał(a):należy niezwłocznie coś z tym zrobić...jak zacznie śmierdzieć ropą w kabinie będzie za późno
widziałem kilka komputerów pływających w ropie...nawet nie dotknąłem
Zwracam honor.
Wczoraj rozebrałem wykładzinę podłogową pod nogami pasażera i moim oczom ukazał się zaiste przerażający widok – mata, która ułożona jest na podłodze cała była przesiąknięta ropą, a na niej ułożona została szwabska gazeta z datą: październik 2004. Nie było tam mokro, mata w kontakcie z ropą zlasowała sie do konsystencji b. gęstego smaru/masy bitumicznej czy czegoś takiego o podobnej konsystencji. Nie wiem jak ropa się tam dostała (bo przy filtrze paliwa mokro nie jest, a jedyna rzecz, z której cieknie to osłona pod silnikiem) pewnie podczas jazdy gdzieś tam zawiewa, bo na postoju nie ma takiej możliwości.
Co do komputera – jest on umieszczony pod stopami pazażera – przykręcony do blaszanej pokrywy pod wykładziną, poniżej obudowy filtra przeciwpyłkowego. Na szczęście nie jest/nie był mokry.
Reasumując – ja też w przyszłym tygodniu wybieram sie do MABI.
PS.guru79 A wymianę robili na samochodzie, czy zdejmowali pompę?
Pozdrawiam
- Od: 10 sty 2006, 15:20
- Posty: 46
- Skąd: Poznań
- Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6