Witam.
Miałem tez problem z zapłonem.
Objawy były takie ze silnik Z5 szarpał i dławił się poniżej 2000 obr/min. nie mozna było normalnie przyspieszać, nawet ruszanie szło ciezko . Te efekty występowały tylko na LPG , na benzynie prawie nie wyczuwalne.
Wymieniłem świece NGK na nowe NGK odstep elektrod 0,9, kable WN JANMOR które co nieco siały, zwłaszcza wilgotne ,(świetnie widać w ciemnościach i na minimalnych obrotach),na NGK i nic !
Regeneracja aparatu metodą z folią nieskuteczna. Sonda lambda OK przetestowana i pomierzone napięcie próbkowanie OK.
Kupiłem nową cewkę zapłonowa mobiletron H3T030czmi z "CARELEKTRO" 140zł z przesyłką.
SUKCES!!!
Mazda chodzi jak pszczółka!!! Na LPG i benzynie .
Cewka musiała mieć jakies przebicia międzyzwojowe.
Dałem tez podkładkę izolacyjną 0.8mm pomiędzy aparat a głowicę i w aparacie pod cewke zapłonową.
Podkładke wyciąłem z laminatu teflonowego , ale można zrobic z kligerytu , przy okazji oring 37X4mm i 25X1,8mm kupione w sklepie z częściami do ciągników.
Podkładki mają na celu izolację termiczną, niestety apatat i cewka dość mocno nagrzewają się od głowicy, a dla cewki to nic dobrego.
Przed walką z zapłonem wyregulowałem luzy zaworów i zostały mi plytki zaworowe 3szt 3,10mm i 2szt. 3,15mm fi 27mm, gdyby ktoś potrzebował to 14zł.szt.
Pozdrawiam i powodzenia w usprawnianiu naszych Madzi
Remik.
ps.
czytać czytać czytać
FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5
Do czego ten drugi oring ? Cewka i tak sie bedzie nagrzewac i teflon tu niestety malo pomoze.
-
Przemek323c
Wydaje mi sie, że nawet jakby ten aparat nie był przykręcony do głowicy to chyba niewiele mniej grzałby sie.
Poza tym izolacja termiczna działa w obie strony – jak zamontujesz między cewką a obudową to nie bedzie odprowadzane ciepło wytwarzające sie w cewce co nie wiem czy jest takie dobre.
Poza tym izolacja termiczna działa w obie strony – jak zamontujesz między cewką a obudową to nie bedzie odprowadzane ciepło wytwarzające sie w cewce co nie wiem czy jest takie dobre.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Podlaczalem kiedys ta cewke na zewnatrz aparatu i szczerze mowiac nie grzaja sie jakos bardzo wiec przekazywanie ciepla jest duzo wieksze w strone cewki niz z cewki co nie zmienia faktu ze w tym miejscu i tak latwo nie ma.
-
Przemek323c
Ja za to Przemku widziałem przypadek, w którym zewnętrzna cewka też się grzała wiec ... napisałem jak powyżej.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam
Koledzy mam problem właśnie z tym aparatem zapłonowym (P5) otóż wymieniłem cewkę na nową cewka mobiletronic czy jakoś tak i dopóki silnik jest zimny chodzi elegancko gdy już złapie temperatury zaczyna się lekkie poszarpywanie na niskich obrotach niby złożona według znaków jakich ktoś tam kiedyś zaznaczył ale może jednak coś źle może ktoś ma zdjęcia jak mają być ułożone te blaszki względem siebie i wałka ?
Koledzy mam problem właśnie z tym aparatem zapłonowym (P5) otóż wymieniłem cewkę na nową cewka mobiletronic czy jakoś tak i dopóki silnik jest zimny chodzi elegancko gdy już złapie temperatury zaczyna się lekkie poszarpywanie na niskich obrotach niby złożona według znaków jakich ktoś tam kiedyś zaznaczył ale może jednak coś źle może ktoś ma zdjęcia jak mają być ułożone te blaszki względem siebie i wałka ?
- Od: 28 gru 2010, 00:58
- Posty: 7
- Skąd: Orneta
- Auto: MAZDA 323F BA 1.8 1995
Ho,Ho,Ho Merry Christmas!
Witam.
Piszę ponieważ padł mi moduł.Również mam cewkę Mobiletron i okazuje się,że jest dobra.Więc jeśli ktoś będzie miał problemy z przerywaniem,a wyeliminował wszystkie inne możliwe przyczyny tj. świeczki,kable,cewkę itp. to może być pewien,że winowajcą jest Moduł.
Autko prawie wogóle nie odpalało.Gdy się już to udało to po zagrzaniu gwałtownie gasło.Dziwne,że odpalało po wyjęciu aparatu,zamianie cewki,złożeniu i włożeniu wszystkiego spowrotem.
Czekam na inny aparat,aby podmienić moduł.Zobaczymy.Jednocześnie zastanawiam się nad wyjęciem modułu poza aparat,macie jakieś konkretne doświadczenia w tym temacie?
Wesołych Świąt
Witam.
Piszę ponieważ padł mi moduł.Również mam cewkę Mobiletron i okazuje się,że jest dobra.Więc jeśli ktoś będzie miał problemy z przerywaniem,a wyeliminował wszystkie inne możliwe przyczyny tj. świeczki,kable,cewkę itp. to może być pewien,że winowajcą jest Moduł.
Autko prawie wogóle nie odpalało.Gdy się już to udało to po zagrzaniu gwałtownie gasło.Dziwne,że odpalało po wyjęciu aparatu,zamianie cewki,złożeniu i włożeniu wszystkiego spowrotem.
Czekam na inny aparat,aby podmienić moduł.Zobaczymy.Jednocześnie zastanawiam się nad wyjęciem modułu poza aparat,macie jakieś konkretne doświadczenia w tym temacie?
Wesołych Świąt
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Fotki z pierwszej fotorelacji przeniosłem na serwer MS więc za szybko nie znikną.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości