Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa
Jak mówi Wojtek, procedury są ale żeby je wykonać musi być pewność że dana usterka występuje.
Proponuje nagrać , stwierdzić kiedy występuje najczęściej objaw i wtedy do ASO.
Rozumiem po części ASO jak i centrale bo Polacy przodują w wyszukiwaniu usterek w sieci i zgłaszania serwisom że ich dotyczy, ot tak profilaktycznie . Nie twierdze że dotyczy to was ale tak niestety jest.
Szczecin nie ma najlepszych ASO, są różne opinie, zawsze możesz pojechać gdzieś indziej.
Proponuje nagrać , stwierdzić kiedy występuje najczęściej objaw i wtedy do ASO.
Rozumiem po części ASO jak i centrale bo Polacy przodują w wyszukiwaniu usterek w sieci i zgłaszania serwisom że ich dotyczy, ot tak profilaktycznie . Nie twierdze że dotyczy to was ale tak niestety jest.
Szczecin nie ma najlepszych ASO, są różne opinie, zawsze możesz pojechać gdzieś indziej.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Zgadzam się z tym, że Polacy to urodzeni malkontenci, tym niemniej czasami jednak po prostu faktycznie jest na co pomarudzić. Zbyt wiele osób opisuje ten problem więc wydaje mi się, że jednak tym razem to nie jest zbiorowa halucynacja. Zwłaszcza, że wiele osób (tak jak ja) miało do czynienia z innymi skrzyniami biegów i jakieś porównanie mamy.
Co do nagrywania na kamerę – nie wydaje mi się żeby to było do uchwycenia w ten sposób. Kamera nie pokaże co ja czuję "na ręku" próbując wrzucić bieg. A nie oszukujmy się, to nie jest zgrzytanie jak w pięćdziesięcioletnim Starze, tylko wyczuwalny opór i "chrupanie". Wyczuwalny, ale nie "widzialny" (no chyba, że akurat bieg nie wejdzie).
Co do nagrywania na kamerę – nie wydaje mi się żeby to było do uchwycenia w ten sposób. Kamera nie pokaże co ja czuję "na ręku" próbując wrzucić bieg. A nie oszukujmy się, to nie jest zgrzytanie jak w pięćdziesięcioletnim Starze, tylko wyczuwalny opór i "chrupanie". Wyczuwalny, ale nie "widzialny" (no chyba, że akurat bieg nie wejdzie).
Nie mówię że to was dotyczy Dlatego też radze obadać i stwierdzić kiedy dana wada występuje najczęściej. Okoliczności, temperatura na zewnątrz itd itd. Ja tak miałem ze skrzynią w GH, wada była wyczuwalna dopiero jak auto przestało noc na mrozie. Auto zostało wieczorem odstawione do ASO, rano mechanik ruszył zobaczył, ASO uruchomiło procedure serwisową.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Wojtek napisał(a):Nie koniecznie...
Można wykonać nagranie wideo (tak z rana)... i przedstawić (odtworzyć) problem w ASO...
Sądząc z własnego doświadczenia, pracownik ASO musi stwierdzić usterkę "namacalnie" i raczej nie ma mowy aby podjęli oni procedurę jej usunięcia, kiedy usterka nie występuje. Tak się niestety albo stety składa, że występuje ona czasem. Nic tutaj nie pomoże nagrywanie zarówno audio (chrobot) jak też wideo. Przechodziłem w przeszłości coś podobnego, a dotyczyło to "okazjonalnego" chrobotania zwalnianego pedału sprzęgła. Dopiero gdy auto łaskawie zademonstrowało to co trzeba, podjęli się tematu, który po roku i tak wrócił, ale auto już niestety ... nie było na gwarancji. Przepraszam za delikatne odbiegnięcie od tematu.
Pytanie do posiadaczy M3 BM z VIN od nr JMZBM **** ** 180516, w górę. Oczywiście jeśli tacy są. Czy mięliście/macie problemy (większe lub mniejsze) z załączaniem biegów (3,4,5,6). Biuletyn nr R039... wymienia tylko VIN do ww. nr, więc te z nr wyższym nie powinny mieć żadnych problemów z tym związanych.
Nie powinny mieć, to co powodowało usterkę zostało poprawione i wprowadzone w masowej produkcji.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kilka dni temu wymieniałem opony na letnie w Mazda Gołembiewski w Warszawie i przy okazji poinformowałem ich, że kilkakrotnie miałem przypadek niemożności wbicia 3-go biegu (ja nazwałem to tzw. ścianą, bo to tak jakbym nie trafiał w trzeci bieg). Pracownik ASO zapytał, czy miałem przypadki gdy trójka samoistnie wyskakiwała ze swojego miejsca, bo tego też to miało dotyczyć, lecz w moim przypadku tego nie doświadczyłem. Stwierdził, że istniejący biuletyn obejmuje problemy z biegami 3,4,5 oraz, że mogą wysłać zgłoszenie w moim imieniu do centrali Mazdy. Wyraziłem na to zgodę i mam czekać na odpowiedź od nich ok. 2 tygodni. Poza tym stwierdził, że w przypadku uznania przez centralę, będą wymieniać w skrzyni np. zębatki lub koła zębate. Teraz się zastanawiam, czy w przypadku uznania, w ogóle godzić się na taką ingerencję w skrzynię biegów, a tym bardziej, że od kilku tygodni nie doświadczyłem już tego przypadku, a z wrzuceniem 4 i 5 nigdy nie miałem problemu.
Czy ktoś z Was miał jakieś doświadczenia związane z tym tematem?
Czy ktoś z Was miał jakieś doświadczenia związane z tym tematem?
Swoją sztuke odebrałem w zeszłym tygodniu.Produkcja oczywiście meksykańska i musze stwierdzić że skrzyni biegów raczej nie poprawili.U mnie występuje problem z 3 biegiem poprostu haczy nie zawsze ale jednak.Trudno przejade z 2 tysie jak nie przejdzie będe reklamował.
- Od: 30 mar 2015, 22:48
- Posty: 4
- Skąd: Szczecin
- Auto: mazda 3 2,0 120KM skyenergy sedan 2015
Dzięki za odpowiedź. Ja miewałem jedynie (bo jakoś przestało) problemy z trójką i jedynką. Mam przebieg ogólny 5.000 km. Może przestało już ... na wieki wieków .
Na razie będę obserwował.
Na razie będę obserwował.
To i ja się dorzucę:
1. Problem z wbiciem jedynki: 20% wbić za pierwszym razem nieudanych
2. Problem z przejściem 1->2 praktycznie połowa wbić to zacharczenie skrzyni, tak jakbym wbijał na niewysprzęgleniu.
3. Trójka lekko haczy, ok 30% przypadków.
Przebieg 22 tyś km. Problem nasila się na zimnej skrzyni. ASO kazało poczekać do ok 30 tyś km i wtedy coś z tym zrobić.
1. Problem z wbiciem jedynki: 20% wbić za pierwszym razem nieudanych
2. Problem z przejściem 1->2 praktycznie połowa wbić to zacharczenie skrzyni, tak jakbym wbijał na niewysprzęgleniu.
3. Trójka lekko haczy, ok 30% przypadków.
Przebieg 22 tyś km. Problem nasila się na zimnej skrzyni. ASO kazało poczekać do ok 30 tyś km i wtedy coś z tym zrobić.
ulmen napisał(a):ASO kazało poczekać do ok 30 tyś km i wtedy coś z tym zrobić.
Wtedy powiedzą, że to wina użytkownika... Jeżeli jest problem i został on potwierdzony organoleptycznie, to nie ma na co czekać... no może na zakończenie gwarancji...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
@ulmen – ja na Twoim miejscu napisałbym do Mazda Polska opisując problem, wskazując przy tym ASO które poleciło Ci taką "diagnozę". Z tego ASO raczej bym już nie skorzystał.
Z tego co tutaj podałeś myślę, że Twoja skrzynia raczej na pewno wymaga ingerencji specjalisty.
Z tego co tutaj podałeś myślę, że Twoja skrzynia raczej na pewno wymaga ingerencji specjalisty.
Odbyłem jazdę z pracownikiem ASO (które akurat wyjątkowo cenię, bo rozwiązali kilka problemów z samochodem wyjątkowo szybko) i akurat wtedy wszystko chodziło idealnie. Wezmę Wasze rady pod uwagę i po Świętach odezwę się w tej sprawie do ASO jeszcze raz.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości