Wymiana chłodnicy klimatyzacji
Strona 1 z 1
Witam wszystkich , wczoraj zabrałem sie za wymiane chłodnicy klimatyzacji ( wybaczcie słabej jakości zdjecia ) Czas pracy w 1 osobę + przerwy na łyk piwka i dymek papierosa około 5 h 1-szy raz robione .
Z Osuszacza poszedł czynnik a ze jest razem z chłodnicą niestety
Potrzebne Klucze i Narzędzia :
2 Piwka
Klucze nasadowe 12 z przedłużka , 10 i plaska 8 , śrubokręt płaski i krzyżak oringi szt 2 .
1. Zabieramy się za zdjęcie grilla , przykręcony jest na 2 śrubach ( krzyżak ) oraz zatrzaskach , po odkręceniu wystarczy ze ręką pchniecie owe zatrzaski od środka
2. Spód Madzi , kluczem płaskim 8 i 12 odkręcamy wszystkie śruby na których zderzak przykręcony jest od spodu auta a także do nadkoli
3. Nadkola Poradziłem sobie bez zdejmowania kół wystarczy odchylić krzyżakiem odkręcamy plastikowe śruby podważając plastikowa podkładkę płaskim śrubokrętem
4.Ściąganie Zderzaka , Gdy odkręcimy śruby jak wyżej na foto wystarczy podciągnąć do siebie plastikowe nadkole , tam także znajduje się śruba nasadowa 8 która trzeba odkręcić aby zdjąć zderzak
Następnie Unosimy zboku zderzak i lekko podciągamy do siebie , następnie dotyczy też lamp podciągamy w górę i do siebie
5. Żeby zdjąć pas przedni trzeba niestety odkręcić lampy odpinamy wiązkę kabli z tyłu a następnie bierzemy się za śruby 10tka nasadowa
Oraz zboku , niestety już nie zrobiłem foto ale pokaże gdzie jest
Oraz pod spodem
Po odkręceniu śrub stajemy zboku auta koło lampy , teraz czas na cygara
Lampe odciągamy zboku do przodu ponieważ siedzi na bolcu przez 2 blaszki jak zatrzask
6. Pas przedni , Nasadowe 12 i 10
Zabieramy się za rozpórkę z przodu
Następnie za plastiki niżej , niestety zrobiłem odwrotnie i z 1 strony mi poszedł plastiku kawałek kto wiedział , 3 śruby 10 nasadowe
Nasadową 12 z przedłużka bierzemy się za pas przedni 6 śrub po 1 stronie
7. Po zdjęciu pasa bierzemy się za plastiki który przeszkadza nam w wyjęciu chłodnicy
Śruby od góry
2 Rzecz to
Tam gdzie jest strzałka wskazuje od wewnątrz podważamy śrubokrętem płaskim ( zatrzask i wyskakuje mi to co mam w ręce ) podnosimy i wyjmujemy gumę , następnie cały plastik w górę unosimy i do siebie wyskoczy nam położyłem obudowę na silniku przeszkadzała mi linka od klapy oczywiście można ja odkręcić
8. Chłodnica Klimy Odkręcamy śruby które podtrzymują chłodnice oraz płaską 10 Aluminiowe rurki następnie odciągamy je i wyjmujemy chłodnice
9.Nowa chłodnica sorry nie zrobiłem fotki jak zmieniam oringi stare podważyłem gwoździem a nowe wsunąłem w miejsce starych
Zaoszczędziłem 200 zł na wymianie tyle mi powiedzieli Oczywiście nie obyło się na zerwanych śrubach
które znajdują się pod spodem w razie błędów przepraszam
Z Osuszacza poszedł czynnik a ze jest razem z chłodnicą niestety
Potrzebne Klucze i Narzędzia :
2 Piwka
Klucze nasadowe 12 z przedłużka , 10 i plaska 8 , śrubokręt płaski i krzyżak oringi szt 2 .
1. Zabieramy się za zdjęcie grilla , przykręcony jest na 2 śrubach ( krzyżak ) oraz zatrzaskach , po odkręceniu wystarczy ze ręką pchniecie owe zatrzaski od środka
2. Spód Madzi , kluczem płaskim 8 i 12 odkręcamy wszystkie śruby na których zderzak przykręcony jest od spodu auta a także do nadkoli
3. Nadkola Poradziłem sobie bez zdejmowania kół wystarczy odchylić krzyżakiem odkręcamy plastikowe śruby podważając plastikowa podkładkę płaskim śrubokrętem
4.Ściąganie Zderzaka , Gdy odkręcimy śruby jak wyżej na foto wystarczy podciągnąć do siebie plastikowe nadkole , tam także znajduje się śruba nasadowa 8 która trzeba odkręcić aby zdjąć zderzak
Następnie Unosimy zboku zderzak i lekko podciągamy do siebie , następnie dotyczy też lamp podciągamy w górę i do siebie
5. Żeby zdjąć pas przedni trzeba niestety odkręcić lampy odpinamy wiązkę kabli z tyłu a następnie bierzemy się za śruby 10tka nasadowa
Oraz zboku , niestety już nie zrobiłem foto ale pokaże gdzie jest
Oraz pod spodem
Po odkręceniu śrub stajemy zboku auta koło lampy , teraz czas na cygara
Lampe odciągamy zboku do przodu ponieważ siedzi na bolcu przez 2 blaszki jak zatrzask
6. Pas przedni , Nasadowe 12 i 10
Zabieramy się za rozpórkę z przodu
Następnie za plastiki niżej , niestety zrobiłem odwrotnie i z 1 strony mi poszedł plastiku kawałek kto wiedział , 3 śruby 10 nasadowe
Nasadową 12 z przedłużka bierzemy się za pas przedni 6 śrub po 1 stronie
7. Po zdjęciu pasa bierzemy się za plastiki który przeszkadza nam w wyjęciu chłodnicy
Śruby od góry
2 Rzecz to
Tam gdzie jest strzałka wskazuje od wewnątrz podważamy śrubokrętem płaskim ( zatrzask i wyskakuje mi to co mam w ręce ) podnosimy i wyjmujemy gumę , następnie cały plastik w górę unosimy i do siebie wyskoczy nam położyłem obudowę na silniku przeszkadzała mi linka od klapy oczywiście można ja odkręcić
8. Chłodnica Klimy Odkręcamy śruby które podtrzymują chłodnice oraz płaską 10 Aluminiowe rurki następnie odciągamy je i wyjmujemy chłodnice
9.Nowa chłodnica sorry nie zrobiłem fotki jak zmieniam oringi stare podważyłem gwoździem a nowe wsunąłem w miejsce starych
Zaoszczędziłem 200 zł na wymianie tyle mi powiedzieli Oczywiście nie obyło się na zerwanych śrubach
które znajdują się pod spodem w razie błędów przepraszam
- Od: 20 cze 2011, 17:02
- Posty: 72
- Skąd: Dębica
- Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o
Dzięki wielkie , oringi odporne na Ozon ( zielone ) podjechałem do 1 lepszego serwisu samochodowego i mi dobrali przy wkładaniu do chłodnicy trzeba uważać żeby nie uszkodzić oringów 2 szt np http://allegro.pl/uszczelki-oringi-klim ... 48990.html
- Od: 20 cze 2011, 17:02
- Posty: 72
- Skąd: Dębica
- Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o
Też przez to przechodziłem i w taki sam sposób się do tego zabrałem. Najgorsze są właśnie te śruby, które trzymają skraplacz od dołu. Też mi się pourywały.
Na koniec warto wspomnieć, aby dokładnie umocować pas przedni, bo później może być poważna krzywizna w wizerunku przodu auta
Ja miałem trochę pod górkę, bo robiłem to 'pod blokiem' i trwało to u mnie około 4 godzin.
Graty za fotorelację.
Na koniec warto wspomnieć, aby dokładnie umocować pas przedni, bo później może być poważna krzywizna w wizerunku przodu auta
Ja miałem trochę pod górkę, bo robiłem to 'pod blokiem' i trwało to u mnie około 4 godzin.
Graty za fotorelację.
smile napisał(a):Jakie oringi zastosowałeś?
Koledzy, w innych postach oraz na innych forach piszą, że oringi kupione w sklepach lub na alledrogo przepuszczają często później po wymianie.
Przy wymianie chłodnicy klimatyzacji w M6 trzeba wymienić jedynie 2 oringi. Dzwoniłem do ASO Mazdy i koszt tych dwóch oryginalnych oringów wynosi 32 zł i 21 zł więc uważam, że warto kupić oryginalne oringi i mieć pewność, że nie będzie potem nic ciec
Ponadto dodam w ramach ciekawostki, ponieważ właśnie jestem na etapie wymiany chłodnicy klimatyzacji, że dzwoniłem do ASO i cena nowej chłodnicy w ASO to jedyne 1635zł
- Od: 3 lis 2012, 11:12
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 2003r. GY
Witam wszystkich, a propo tych uniwersalnych oringow ktore również i ja zastosowałem, niestety ten dolny przepuszcza(widac zielony czynnik do wykrywania przeciekow). Szukałem na internetach tych orginalnych mazdowskich ale niestety nie udało mi sie znalesc, czy jest ktos kto wie gdzie moglbym je kupic lub zamowic? Dodam w razie czego że mieszkam w Anglii, dzieki z góry
- Od: 21 maja 2014, 16:48
- Posty: 1
- Auto: mazda 6 1.8 2006
Cześć,
z jaką siłą dokręcacie miejsce gdzie wkładacie oringi ? Czy ktoś zastosował chłodnicę firmy NISSENS ? wraz z osuszaczem i oringami jest w cenie około 300zł + nabicie około 200, warsztaty chcą za całość około 1000 – 1200 więc myślę aby samodzielnie to wykonać. Te elementy co sie urywają co z nimi zrobiliście? udało się dostać całe i zamienić, czy trzeba je kleić?
Dzięki za pomoc
z jaką siłą dokręcacie miejsce gdzie wkładacie oringi ? Czy ktoś zastosował chłodnicę firmy NISSENS ? wraz z osuszaczem i oringami jest w cenie około 300zł + nabicie około 200, warsztaty chcą za całość około 1000 – 1200 więc myślę aby samodzielnie to wykonać. Te elementy co sie urywają co z nimi zrobiliście? udało się dostać całe i zamienić, czy trzeba je kleić?
Dzięki za pomoc
- Od: 12 maja 2021, 10:20
- Posty: 1
- Auto: mazda 6 gg, 2007 1.8
Ostatnio wymieniałem chłodnicę klimy,Mazda 6 2.0 GY kombi 2007r
To był prawdziwy koszmar,obracajace się ,albo urawane śruby,do tych wszystkich narzędzi wymienionych w fotorelacji,dokładam jeszcze,szlifierkę kontową,wiertarkę,komplet wierteł,mały śróbokręt do wybicia urwanych i rozwierconych śrub,no jeszcze brzeszczot z piłki do żelaza.Zajęło mi to 12 godzin mówię o rozebraniu i wymontowaniu starej chłodnicy ,ale za to składanie nie całą godzinkę.
To był prawdziwy koszmar,obracajace się ,albo urawane śruby,do tych wszystkich narzędzi wymienionych w fotorelacji,dokładam jeszcze,szlifierkę kontową,wiertarkę,komplet wierteł,mały śróbokręt do wybicia urwanych i rozwierconych śrub,no jeszcze brzeszczot z piłki do żelaza.Zajęło mi to 12 godzin mówię o rozebraniu i wymontowaniu starej chłodnicy ,ale za to składanie nie całą godzinkę.
- Od: 7 cze 2016, 16:47
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 GG/GY
RF5C-143 KM
2007r wersja "GINZA"
Przymierzam się do wymiany czy nie łatwiej od strony silnika ?
- Od: 13 lip 2021, 22:47
- Posty: 38
Rezultat 350 zł w warsztacie
Nie chciało mi się bawić
Robocizna
Moja chłodnicy klimy wody i intercooler ich czynnik
Pozdrawiamy
Nie chciało mi się bawić
Robocizna
Moja chłodnicy klimy wody i intercooler ich czynnik
Pozdrawiamy
- Od: 13 lip 2021, 22:47
- Posty: 38
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6