Volkswagen Golf VII 1.2 '16
Witam,
We wrześniu 2016 roku rozstałem się z Mazdą, po której zostały mi pamiątkowe wysokokwotowe faktury od mechanika i od paru miesięcy jestem właścicielem VW Golfa. Dopiero teraz zrobiłem kilka fotek i postanowiłem dać się wyszydzić na forum MS (wiadomo – silnik od kosiarki, “wieśwagen” itd. ).
Budżet miałem ograniczony, dlatego też zakupiłem jedno z najtańszych na rynku kombi w segmencie C. Wersja to full golas/bieda edition z prawie podstawowym silnikiem (można było kupić jeszcze 86 KM), nie wybierałem nawet koloru – wziąłem co było, byle było taniej.
Podstawowe dane techniczne
1,2 TSI 110 KM (81 kW) BMT
Moc max., kW (KM) przy obr. / min. 81 (110) / 4.600 – 5.600
Max. moment obr., Nm przy obr. / min 175 / 1.400 – 4.000
Norma emisji spalin EURO 6 (błehehe – to VW!)
Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa
V-Max – 196 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 10,4 sekundy.
Wyposażenie
Jak już wspomniałem – największa bieda w VW, Trendline z paroma drobiazgami. Składa się na nie:
Podłokietnik z przodu ze schowkiem
Fotel kierowcy z regulacją wysokości
Poduszki powietrzne (siedem): dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe i kolanowa dla kierowcy
Asystent podjazdu i zjazdu
Rekuperacja – odzyskiwanie energii podczas hamowania
System Start-Stop – wyłączanie silnika na postoju
Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu
Klimatyzacja z regulacją manualną "Climatic"
Reflektory bi-ksenonowe
spryskiwacze reflektorów
statyczne doświetlanie zakrętów (bardzo fajna rzecz!) i dynamiczna regulacja zasięgu
Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą, dźwignia zmiany biegów obszyta skórą, możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym
Komputer pokładowy
System "Park Pilot" – czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, automatycznie obniżane lusterko zewnętrzne po stronie pasażera przy włączonym biegu wstecznym
Obręcze aluminiowe
Czujnik deszczu
Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
Funkcja świateł – Coming / Leaving Home
Czujnik zmierzchu
Funkcja automatycznego włączania świateł
Lakier metalic
Przyciemniane szyby
Do dnia dzisiejszego (24-06-2017) przejechałem 11.800 km.
Średnie spalanie w tym okresie: 5,85 mierzone z dystrybutora.
Za sobą mam kilka dłuższych tras, auto zdążyło przemierzyć drogi Czech, Austrii, Słowenii, Chorwacji, Węgier, Słowacji i oczywiście Polski.
Na razie jestem bardzo zadowolony i mam nadzieję, że pojeżdżę tym samochodem jeszcze ze 4 lata.
Najdłuższa trasa za jednym zamachem:
Przykład spalania w trasie z niezłą średnią prędkością (w praktyce jazda 130-140 km/h):
Producent obiecuje spalanie 4,4, ale nie mam pojęcia jak to osiągnąć . Rekord to 4.9 po lokalnych drogach.
We wrześniu 2016 roku rozstałem się z Mazdą, po której zostały mi pamiątkowe wysokokwotowe faktury od mechanika i od paru miesięcy jestem właścicielem VW Golfa. Dopiero teraz zrobiłem kilka fotek i postanowiłem dać się wyszydzić na forum MS (wiadomo – silnik od kosiarki, “wieśwagen” itd. ).
Budżet miałem ograniczony, dlatego też zakupiłem jedno z najtańszych na rynku kombi w segmencie C. Wersja to full golas/bieda edition z prawie podstawowym silnikiem (można było kupić jeszcze 86 KM), nie wybierałem nawet koloru – wziąłem co było, byle było taniej.
Podstawowe dane techniczne
1,2 TSI 110 KM (81 kW) BMT
Moc max., kW (KM) przy obr. / min. 81 (110) / 4.600 – 5.600
Max. moment obr., Nm przy obr. / min 175 / 1.400 – 4.000
Norma emisji spalin EURO 6 (błehehe – to VW!)
Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa
V-Max – 196 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 10,4 sekundy.
Wyposażenie
Jak już wspomniałem – największa bieda w VW, Trendline z paroma drobiazgami. Składa się na nie:
Podłokietnik z przodu ze schowkiem
Fotel kierowcy z regulacją wysokości
Poduszki powietrzne (siedem): dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe i kolanowa dla kierowcy
Asystent podjazdu i zjazdu
Rekuperacja – odzyskiwanie energii podczas hamowania
System Start-Stop – wyłączanie silnika na postoju
Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu
Klimatyzacja z regulacją manualną "Climatic"
Reflektory bi-ksenonowe
spryskiwacze reflektorów
statyczne doświetlanie zakrętów (bardzo fajna rzecz!) i dynamiczna regulacja zasięgu
Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą, dźwignia zmiany biegów obszyta skórą, możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym
Komputer pokładowy
System "Park Pilot" – czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, automatycznie obniżane lusterko zewnętrzne po stronie pasażera przy włączonym biegu wstecznym
Obręcze aluminiowe
Czujnik deszczu
Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
Funkcja świateł – Coming / Leaving Home
Czujnik zmierzchu
Funkcja automatycznego włączania świateł
Lakier metalic
Przyciemniane szyby
Do dnia dzisiejszego (24-06-2017) przejechałem 11.800 km.
Średnie spalanie w tym okresie: 5,85 mierzone z dystrybutora.
Za sobą mam kilka dłuższych tras, auto zdążyło przemierzyć drogi Czech, Austrii, Słowenii, Chorwacji, Węgier, Słowacji i oczywiście Polski.
Na razie jestem bardzo zadowolony i mam nadzieję, że pojeżdżę tym samochodem jeszcze ze 4 lata.
Najdłuższa trasa za jednym zamachem:
Przykład spalania w trasie z niezłą średnią prędkością (w praktyce jazda 130-140 km/h):
Producent obiecuje spalanie 4,4, ale nie mam pojęcia jak to osiągnąć . Rekord to 4.9 po lokalnych drogach.
nemi napisał(a):mam nadzieję, że pojeżdżę tym samochodem jeszcze ze 4 lata.
Ło Panie – tak krótko żyją te samochody?
Może źle liczę, ale wydaje mi się, że weźmiesz na klatę ogromną część utraty wartości i pozbędziesz się dobrego pojazdu...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):nemi napisał(a):mam nadzieję, że pojeżdżę tym samochodem jeszcze ze 4 lata.
Ło Panie – tak krótko żyją te samochody?
Może źle liczę, ale wydaje mi się, że weźmiesz na klatę ogromną część utraty wartości i pozbędziesz się dobrego pojazdu...
Jeszcze nie do końca wierzę w tę technologię . Na mobile.de są auta z przebiegiem ponad 300.000 km z tym silnikiem w jakichś małych dostawczakach.
Za 3 lata i 3 miesiące kończy się gwarancja, potem jeszcze trochę pojeżdżę i zobaczę co dalej . Nie mam sprecyzowanych planów, nie wiem jaki będzie stan moich finansów itd. Po prostu zobaczymy.
brii napisał(a):nemi napisał(a):mam nadzieję, że pojeżdżę tym samochodem jeszcze ze 4 lata.
Ło Panie – tak krótko żyją te samochody?
Może źle liczę, ale wydaje mi się, że weźmiesz na klatę ogromną część utraty wartości i pozbędziesz się dobrego pojazdu...
Obawiam sie iz jezeli nie bedzie powaznych awarii to tylko stracisz jak mowi brii...
jezeli ma byc tanio i w miare przyjemnie to jest to dosc dobra opcja ! co moze starczy na lata.
brzydkie to ale nie nam to ocenia skoro ma jezdzic tylko z punktu A do B to chyba lepiej nie mogles wybrac.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Mnie tam się podoba. Środek wygląda bardzo fajnie w tych współczesnych golfach. Widzę, że osiągi tego silniczka podobne jak w Scenicu. Na codzienny, rodzinny tyłkowóz uważam, że wystarczające.
Co do wyglądu... Z przodu mi się podoba, natomiast zastanawiam się jak można tak zwalić tył .
Niestety przy moim budżecie nie było szans na nic innego:
– Octavia kombi poza budżetem, wszystko wymaga dopłaty (choćby podłokietnik) i ciężko kupić auto z placu (a to bardzo duża oszczędność – golf był tańszy o 15.000 niż w cenniku za bieżący rocznik), jakość wnętrza też słabsza.
– Leon – w moim budżecie tylko ze skrzynią 5b, wnętrze dla mnie paskudne, chociaż na zewnątrz ładniejszy. Ale przecież siedzę w środku.
– Megane – wtedy był tylko stary model, był tańszy o jakieś 7.000, ale nie dałem rady przełknąć wnętrza i jego jakości. Zależało mi na kasie, ale z salonu Renault pojechałem do VW i stwierdziłem, że nie da rady z Renault . No i to schodzący model, więc wartość od razu pikuje.
– Astra – nowiutki model, tył jak w karawanie (ta chromowana listwa na boku :/), tylko do produkcji na za kilka miesięcy, więc cenowo nie da się powalczyć
– Auris – był na drugim miejscu. Ale musiałbym czekać do stycznia 2017 z nadzieją, że w czasie wyprzedaży coś się trafi w moim budżecie. Mogłem kupić 1.3, ale to chyba nawet z miejsca nie rusza. Natomiast 1.6 działa w cyklu Attkinsona. Powoduje to, że w takim normalnym zakresie obrotów pali mało, ale nie jedzie. Golf 1.2 to demon przyspieszenia w porównaniu z tym 1.6, który ma niby 26 koni więcej, ale jedzie dopiero pod czerwonym polem
– Civic – 84k zł,
– Kia/Hyundai – ceny podobne do golfa, ale czegoś im brakuje... Nie chciałem.
I to jest koniec listy samochodów do wyboru .
Golf pewnie pali 0,5-1 litr mniej od konkurencji z tradycyjnymi silnikami, co na przestrzeni 100.000 km daje już jakąś oszczędność, w cenie mam 4 lata gwarancji, 60.000 serwis. No i kazali przyjść tylko z połową gotówki, a resztę w zasadzie bez kosztów każą płacić co miesiąc.
Nawet jeśli trwałość takiej kosiarki to 150.000 km, to dla mnie jest to 10 lat jazdy.
Także wybór w sumie nie był taki trudny.
Niestety przy moim budżecie nie było szans na nic innego:
– Octavia kombi poza budżetem, wszystko wymaga dopłaty (choćby podłokietnik) i ciężko kupić auto z placu (a to bardzo duża oszczędność – golf był tańszy o 15.000 niż w cenniku za bieżący rocznik), jakość wnętrza też słabsza.
– Leon – w moim budżecie tylko ze skrzynią 5b, wnętrze dla mnie paskudne, chociaż na zewnątrz ładniejszy. Ale przecież siedzę w środku.
– Megane – wtedy był tylko stary model, był tańszy o jakieś 7.000, ale nie dałem rady przełknąć wnętrza i jego jakości. Zależało mi na kasie, ale z salonu Renault pojechałem do VW i stwierdziłem, że nie da rady z Renault . No i to schodzący model, więc wartość od razu pikuje.
– Astra – nowiutki model, tył jak w karawanie (ta chromowana listwa na boku :/), tylko do produkcji na za kilka miesięcy, więc cenowo nie da się powalczyć
– Auris – był na drugim miejscu. Ale musiałbym czekać do stycznia 2017 z nadzieją, że w czasie wyprzedaży coś się trafi w moim budżecie. Mogłem kupić 1.3, ale to chyba nawet z miejsca nie rusza. Natomiast 1.6 działa w cyklu Attkinsona. Powoduje to, że w takim normalnym zakresie obrotów pali mało, ale nie jedzie. Golf 1.2 to demon przyspieszenia w porównaniu z tym 1.6, który ma niby 26 koni więcej, ale jedzie dopiero pod czerwonym polem
– Civic – 84k zł,
– Kia/Hyundai – ceny podobne do golfa, ale czegoś im brakuje... Nie chciałem.
I to jest koniec listy samochodów do wyboru .
Golf pewnie pali 0,5-1 litr mniej od konkurencji z tradycyjnymi silnikami, co na przestrzeni 100.000 km daje już jakąś oszczędność, w cenie mam 4 lata gwarancji, 60.000 serwis. No i kazali przyjść tylko z połową gotówki, a resztę w zasadzie bez kosztów każą płacić co miesiąc.
Nawet jeśli trwałość takiej kosiarki to 150.000 km, to dla mnie jest to 10 lat jazdy.
Także wybór w sumie nie był taki trudny.
nemi napisał(a):– Auris – był na drugim miejscu. Ale musiałbym czekać do stycznia 2017 z nadzieją, że w czasie wyprzedaży coś się trafi w moim budżecie. Mogłem kupić 1.3, ale to chyba nawet z miejsca nie rusza. Natomiast 1.6 działa w cyklu Attkinsona. Powoduje to, że w takim normalnym zakresie obrotów pali mało, ale nie jedzie. Golf 1.2 to demon przyspieszenia w porównaniu z tym 1.6, który ma niby 26 koni więcej, ale jedzie dopiero pod czerwonym polem
Wszystko się zgadza. Mój Ojciec ma entą z rzędu Corollę z kolejną generacją tego silnika. Wiele można pisać o tych autach i ich niezawodności, ale Auris/Corolla jest nudny do bólu, potrafi obrzydzić radość z jazdy. Dobrze zrobiłeś, że tego nie kupiłeś – postarza za kółkiem.
A do Pulsara 1.2 DIG-T jak rozumiem nie robiłeś przymiarek? Konkurencyjny wobec Golfa no i zawsze to Japoniec.
Co do wyboru myślę, że fajny i praktyczny daily
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Mi tam się podoba .
No ja we wrześniu dostane swojego. Stary sprzedany, nowy zamówiony, ma być na wrzesień . Nie pozostaje nic tylko czekać, potem będzie można zrobić już spota .
No ja we wrześniu dostane swojego. Stary sprzedany, nowy zamówiony, ma być na wrzesień . Nie pozostaje nic tylko czekać, potem będzie można zrobić już spota .
..::Born To Rise Hell::..
macvas napisał(a):A do Pulsara 1.2 DIG-T jak rozumiem nie robiłeś przymiarek? Konkurencyjny wobec Golfa no i zawsze to Japoniec.
Chyba najwięcej miejsca dla tylnych pasażerów w tej klasie zarówno na nogi jak i głowę, szkoda że nie zrobili go w kombi bo myślę że był by fajną konkurencją.
Z Aurisem przynajmniej nie miałeś żadnym problemów ze sprzedażą
Całkiem przyjemny. Sam bym nie chciał bo małolitrażowe maluchy to nie moja liga ale ... wrażenie pozytywne. Pojemność bagażnika w Golfie kombi dalej jest prawie identyczna jak w Pasku?
600+
Jeszcze jeśli chodzi o bagażnik, to jest to moje pierwsze auto, w którym wiadomo co zrobić z roletą, gdy jest zbędna. Jest przygotowane specjalne miejsce pod podłogą bagażnika.
A żeby złożyć pierwszy raz roletę musiałem... wrócić do domu i przeczytać instrukcję .
Jeszcze jeśli chodzi o bagażnik, to jest to moje pierwsze auto, w którym wiadomo co zrobić z roletą, gdy jest zbędna. Jest przygotowane specjalne miejsce pod podłogą bagażnika.
A żeby złożyć pierwszy raz roletę musiałem... wrócić do domu i przeczytać instrukcję .
nemi napisał(a):to jest to moje pierwsze auto, w którym wiadomo co zrobić z roletą, gdy jest zbędna. Jest przygotowane specjalne miejsce pod podłogą bagażnika
W Maździe 6 też tak jest...
Co do samego auta – mimo totalnego braku chemii do VW muszę powiedzieć, że jest taki... Elegancki. Prosty i elegancki. Tak w środku i jak i na zewnątrz.
Niech służy...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości