Witam
posiadam mazdę 6 2006rok 2.0 benzyna+gaz
od jakiegoś czasu auto mi szarpie na 2 3 4 5 6 w okolicach 3 do 4 tysiąca obrotów przy normalnym przyspieszaniu
gdy wcisnę pedał gazu do podłogi to auto nie szarpie
te objawy są bardzo wyczuwalne na lpg ale i na benzynie też je odczuwam
wymieniłem już w niej :
-świece
-podmieniałem cewkę
-czyściłem przepustnicę i silnik krokowy
-przepływomierz powietrza
-wymieniłem szklanki 8sztuk
-rozwiercałem dysze gazowe bo była za uboga mieszanka
problem nie ustąpił,w dalszym ciągu samochód szarpie na gazie i na benzynie
brak mi już pomysłów co to może być
może wy macie jakieś pomysły
z góry dziękuje za podpowiedź
Dopisano 28 cze 2017, 17:59:
Dopisano 28 cze 2017, 18:42:
tutaj wstawiłem dwa filmiki z pracy tego silnika
Szarpanie silnika przy spokojnym przyspieszaniu
Strona 1 z 1
wolałbym żebyś ty mi zdradził jak naprawić mój problem,a nie tworzyć inny
za przepustnicą jest silnik krokowy,taka mała pipka z dwoma komorami i bolcem który reguluje wolne obroty
postaram się Ci wysłać zdjęcie
Dopisano 30 cze 2017, 18:57:
w żółtym okienku
Dopisano 30 cze 2017, 20:52:
czy to się fachowo nazywa zawór EGR?
to to czyściłem,sorry mój błąd
byłbym wdzięczny jak nie będziesz dalej ciągnął tego tematu,a może coś podpowiesz w temacie
za przepustnicą jest silnik krokowy,taka mała pipka z dwoma komorami i bolcem który reguluje wolne obroty
postaram się Ci wysłać zdjęcie
Dopisano 30 cze 2017, 18:57:
w żółtym okienku
Dopisano 30 cze 2017, 20:52:
czy to się fachowo nazywa zawór EGR?
to to czyściłem,sorry mój błąd
byłbym wdzięczny jak nie będziesz dalej ciągnął tego tematu,a może coś podpowiesz w temacie
- Od: 10 maja 2017, 11:27
- Posty: 11
- Auto: mazda 6 2.0 benzyna + gaz 2006rok
W elektrycznych przepustnicach czyli po lifcie mazdy krokowego nie maja oddzielnie ,zeby sie do niego dostac trzeba rozebrac przepustnice i tu czyszczenie nic nie pomoze a wymiana . Jest na forum fotorelacja
Odnośnie swiec to przedlifty z krutkim gwintem polifty z dłuższym ,jakby to byla sonda to nie powinien chlac pb
Odnośnie swiec to przedlifty z krutkim gwintem polifty z dłuższym ,jakby to byla sonda to nie powinien chlac pb
no właśnie ja miałem z krótkim gwintem i było dobrze do czasu,po zakupie nowych są z długim-bez różnicy
żona twierdzi że zrobiła około 250 km i tylko za 100zł zatankowała i jeszcze jej zostało,nie zapaliła się rezerwa
prawdę mówiąc to chyba tylko ta sonda została do wymiany metodą prób i błędów.
z tego co się orientuję to tam są dwie sondy,przed katalizatorem i w katalizatorze?
można to w jakiś garażowy sposób sprawdzić czy to sonda jest walnięta?
Dopisano 1 lip 2017, 15:51:
a może jeszcze przy uszkodzonej sondzie śmierdzieć z tłumika w garażu,coś jakby zbukami?
ostatnio też taki sygnał dostałem od żony
żona twierdzi że zrobiła około 250 km i tylko za 100zł zatankowała i jeszcze jej zostało,nie zapaliła się rezerwa
prawdę mówiąc to chyba tylko ta sonda została do wymiany metodą prób i błędów.
z tego co się orientuję to tam są dwie sondy,przed katalizatorem i w katalizatorze?
można to w jakiś garażowy sposób sprawdzić czy to sonda jest walnięta?
Dopisano 1 lip 2017, 15:51:
a może jeszcze przy uszkodzonej sondzie śmierdzieć z tłumika w garażu,coś jakby zbukami?
ostatnio też taki sygnał dostałem od żony
- Od: 10 maja 2017, 11:27
- Posty: 11
- Auto: mazda 6 2.0 benzyna + gaz 2006rok
wczoraj go diagnozowałem forscanem,żadnego błędu nie pokazał. po pierwszym podłączeniu był błąd poduszki powietrznej pasażera,tyle. będą dalej diagnozować
świece są irydowe NGK z długim gwintem,nowe
na starych oryginalnych mazdy jest tak sam
Dopisano 13 lip 2017, 13:40:
wiecie co,dowiedziałem się że od ostatniej wymiany oleju-4 tygodnie temu,dzisiaj dolali 2 litr oleju
jakaś masakra,tyle to nie dolewałem od wymiany do wymiany po kupnie
czy to może też być przyczyną tej szarpiącej pracy silnika?
czy w takiej sytuacji korzystniej jest kupić drugi silnik,słupek czy ten remontować
ciśnienie oleju się nie świeci
mają sprawdzić czy dymi przy większych obrotach silnika,bo na niskich wygląda to dobrze
Dopisano 13 lip 2017, 19:25:
wyskoczył mi błąd
P0140
H02s12
wyszukałem,że jest to związek z sondą,mam rację?
świece są irydowe NGK z długim gwintem,nowe
na starych oryginalnych mazdy jest tak sam
Dopisano 13 lip 2017, 13:40:
wiecie co,dowiedziałem się że od ostatniej wymiany oleju-4 tygodnie temu,dzisiaj dolali 2 litr oleju
jakaś masakra,tyle to nie dolewałem od wymiany do wymiany po kupnie
czy to może też być przyczyną tej szarpiącej pracy silnika?
czy w takiej sytuacji korzystniej jest kupić drugi silnik,słupek czy ten remontować
ciśnienie oleju się nie świeci
mają sprawdzić czy dymi przy większych obrotach silnika,bo na niskich wygląda to dobrze
Dopisano 13 lip 2017, 19:25:
wyskoczył mi błąd
P0140
H02s12
wyszukałem,że jest to związek z sondą,mam rację?
- Od: 10 maja 2017, 11:27
- Posty: 11
- Auto: mazda 6 2.0 benzyna + gaz 2006rok
Witam, mam praktycznie identyczne objawy.
– Podmieniony był już przepływomierz
– Zmienione świece
– Podmienione cewki
– Czyszczona przepustnica
– Sprawdzone ciśnienie na tłokach
nic nie pomaga
Może Pan powiedzieć, którą sondę Pan wymienił ? Przed katalizatorem, czy w katalizatorze ?
– Podmieniony był już przepływomierz
– Zmienione świece
– Podmienione cewki
– Czyszczona przepustnica
– Sprawdzone ciśnienie na tłokach
nic nie pomaga
Może Pan powiedzieć, którą sondę Pan wymienił ? Przed katalizatorem, czy w katalizatorze ?
- Od: 17 maja 2023, 10:40
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 2.0 GG + LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6