Fotorelacja ze skrócenia gałki zmiany biegów
1, 2
Napewno wielu z was kupujac nowa gałke zmiany biegow spotkala sie z tym problemem.
Po odkreceniu starej galki okazuje sie ze koncowka jest nagwintowana. Kupujac galki tuningowe czy tez nie prawie wszystkie sa mocowane 3 śrubami imbusowymi. Jak by sie tego nie skrecilo to po na nagwintowanym drązku bedzie sie ona krecic a w rezultacie nie spelniac swojej funkcji.
Tutaj musze wielce podziekowac Marrudowi ktory niesamowicie mi pomogł baaa odwali kawal dobrej roboty za mnie. Ale bez znajomosci tematu radze sie za wymiane nie zabierac.
To moja stara gałka
Co bedzie potrzebne:
-brzeszczot koszt 1zl
-nóż
-struna od gitary koszt 2zl
-pomocnik
No to jedziemy po koleii
Przedewszystkim musimy zdemontowac ten kawalek plastyku z mieszkiem z popielniczka. Jest on na zaczepach wiec wystarczy go lekko szarpnac. Nalezy odpiac kostke łaczaca podswietlenie popielniczki.
Ukazuje sie nam teraz to co bedzie nam spedzalo sen z powiek czyli ten dziwny dragal o pancernym mocowaniu.
Ja mialem uszkodzona popielniczke(wada fabryczna w tym modelu) wiec skleilem ja poxilina i kropelka. Stary mieszek wyjelem umylem a na koniec wypastowalem pasta kiwi i wypolerowalem.
Bierzemy teraz brzeszczota w lape i ucinamy w poziomie lepek drazka.
Nastepnie kroimy w pionie pozostalosc drazka bo nie sposob tego inaczej zdjac.
Zachowajmy rozwage w ruchach bo RULES twierdzi ze bardzo latwo mozna uszkodzic mocowanie drazka!!! OK nastepnie musimy struna od gitary(moze macie jakies lepsze narzedzie) przepalac gume ruchami w gore i w dol tak az zdola nam sie wykonac pelne okrazenie(to chyba jest najgorsze z roboty) Kiedy to zrobimy nozem zeskrobujemy pozostalosci po gumie.
Czyscimy calosc bo napewno kupa pyłu i gumy sie posypie na tunel.
Zakladamy spowrotem gume wygluszajaca
Teraz najfajniejsze stary mieszek ma wbudowane takie plastykowe kolko ktore dobrze rozklada skajke mieszka Usuwamy je poprostu wyrywajac. Mieszke od srodka okrecamy izolacja.
Pozostaje nam tylko wpiac kostki zalozyc wszystko na miejsce.
Dokrecamy 3 srubki zakrecamy ozdobny lepek i cieszymy sie skrocona i nowa galka w naszym aucie.
Nowa krotka galka jest o wiele bardziej wygodna i estetyczna.
Po odkreceniu starej galki okazuje sie ze koncowka jest nagwintowana. Kupujac galki tuningowe czy tez nie prawie wszystkie sa mocowane 3 śrubami imbusowymi. Jak by sie tego nie skrecilo to po na nagwintowanym drązku bedzie sie ona krecic a w rezultacie nie spelniac swojej funkcji.
Tutaj musze wielce podziekowac Marrudowi ktory niesamowicie mi pomogł baaa odwali kawal dobrej roboty za mnie. Ale bez znajomosci tematu radze sie za wymiane nie zabierac.
To moja stara gałka
Co bedzie potrzebne:
-brzeszczot koszt 1zl
-nóż
-struna od gitary koszt 2zl
-pomocnik
No to jedziemy po koleii
Przedewszystkim musimy zdemontowac ten kawalek plastyku z mieszkiem z popielniczka. Jest on na zaczepach wiec wystarczy go lekko szarpnac. Nalezy odpiac kostke łaczaca podswietlenie popielniczki.
Ukazuje sie nam teraz to co bedzie nam spedzalo sen z powiek czyli ten dziwny dragal o pancernym mocowaniu.
Ja mialem uszkodzona popielniczke(wada fabryczna w tym modelu) wiec skleilem ja poxilina i kropelka. Stary mieszek wyjelem umylem a na koniec wypastowalem pasta kiwi i wypolerowalem.
Bierzemy teraz brzeszczota w lape i ucinamy w poziomie lepek drazka.
Nastepnie kroimy w pionie pozostalosc drazka bo nie sposob tego inaczej zdjac.
Zachowajmy rozwage w ruchach bo RULES twierdzi ze bardzo latwo mozna uszkodzic mocowanie drazka!!! OK nastepnie musimy struna od gitary(moze macie jakies lepsze narzedzie) przepalac gume ruchami w gore i w dol tak az zdola nam sie wykonac pelne okrazenie(to chyba jest najgorsze z roboty) Kiedy to zrobimy nozem zeskrobujemy pozostalosci po gumie.
Czyscimy calosc bo napewno kupa pyłu i gumy sie posypie na tunel.
Zakladamy spowrotem gume wygluszajaca
Teraz najfajniejsze stary mieszek ma wbudowane takie plastykowe kolko ktore dobrze rozklada skajke mieszka Usuwamy je poprostu wyrywajac. Mieszke od srodka okrecamy izolacja.
Pozostaje nam tylko wpiac kostki zalozyc wszystko na miejsce.
Dokrecamy 3 srubki zakrecamy ozdobny lepek i cieszymy sie skrocona i nowa galka w naszym aucie.
Nowa krotka galka jest o wiele bardziej wygodna i estetyczna.
Ostatnio edytowano 27 maja 2006, 21:58 przez mbmaster, łącznie edytowano 4 razy
Zoom zoom Zoom
Zdolny chłopak
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jedno mnie cały czas zastanawia... Jaki jest sens tego przedsięwzięcia? jeśli ma być to tjuningt czyli usportowienie auta to coś tu nie tak bo w typowych rajdówkach drążek ma z pół metra...zmiana wyważenia układu sterowania skrzynią biegów też chyba nie pozostaje bez oddźwieku na trwałość wybieraków...Ale "...gustum gustantum.... "
jedno za co warto na pewno podziękować to za naprawdę ładną fotorelację.
jedno za co warto na pewno podziękować to za naprawdę ładną fotorelację.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
A ja wam powiadam ze duzo wygodniej sie zmienia biegi. Zasadniczo samymi palcami sie operuje gałka. Jedyna wada jest taka a dopiero niedawno to odkrylem...
Po to jest ten lewarek na gumie w polowie aby niwelowac drgania ze skrzyni biegow. Czasem jak sie wbija bieg to na 5 mozna slyszec delikatne szumy dobiegajace z lewarka. Odrobina izolacji zalatwia problem
Po to jest ten lewarek na gumie w polowie aby niwelowac drgania ze skrzyni biegow. Czasem jak sie wbija bieg to na 5 mozna slyszec delikatne szumy dobiegajace z lewarka. Odrobina izolacji zalatwia problem
Zoom zoom Zoom
Dzieki Marek za relacje Moze kiedys poprosze Cie o pomoc w takiej akcji
Zdecydowanie lepiej zrobic Short Shifta moim zdaniem – drazek nizej o 1,5cm, biegi szybciej sie wpina a i seryjna galeczka pasuje idealnie
Ale plusik za dlubanie przy aucie sie nalezy.
Ale plusik za dlubanie przy aucie sie nalezy.
Witam.
Panowie trochę poczytałem i w sumie nie chodzi mi o skracanie czy też zmianę gałki. Mam inny problem. Urwało mi się całe to tałatajstwo. Przyspawałem te blaszki ale po paru dniach znowu mi wpadło i...... teraz miałem to na tłumiku. Doraźnie założyłem cybant i jak narazie nie opiera mi się już ale podjrzewam że to tylko kwestia czasu jak spadnie znowu. Teraz niestety nie mam już do czego przyspawać bo została sama guma.
Tutaj moje pytanie czy mogę to wszystko przyspawać od gołu na stałe czy to wszystko jednak potrzebuje mieć mały ruch??
Powiem jeszcze że dotyczy to Mazdy Mx3 z 1995 roku silnik 1.6
Bardzo prosze o podpowiedź w tej sprawie. A może jakieś inny pomysł ktoś ma....
Błagam pomóżcie bo mi zimno :–)
Pzdr
Panowie trochę poczytałem i w sumie nie chodzi mi o skracanie czy też zmianę gałki. Mam inny problem. Urwało mi się całe to tałatajstwo. Przyspawałem te blaszki ale po paru dniach znowu mi wpadło i...... teraz miałem to na tłumiku. Doraźnie założyłem cybant i jak narazie nie opiera mi się już ale podjrzewam że to tylko kwestia czasu jak spadnie znowu. Teraz niestety nie mam już do czego przyspawać bo została sama guma.
Tutaj moje pytanie czy mogę to wszystko przyspawać od gołu na stałe czy to wszystko jednak potrzebuje mieć mały ruch??
Powiem jeszcze że dotyczy to Mazdy Mx3 z 1995 roku silnik 1.6
Bardzo prosze o podpowiedź w tej sprawie. A może jakieś inny pomysł ktoś ma....
Błagam pomóżcie bo mi zimno :–)
Pzdr
Ostatnio edytowano 30 sty 2009, 00:42 przez TomekPerformance, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
U mnie tak oto wygląda skrócony drążek zmiany biegów – to jeszcze za Niemca zrobione
Uprzedzę pytania Nie, w gałce nie ma diod Tam są takie ozdobne śrubki po prostu I jest fajnie Jedyna wada jej to to, że jest cała z aluminium = w lato nie idzie dotknąć bo gorąca, w zimie nie idzie dotknąć bo na początku ręka przymarza
f*ck
Panowie podpowie mi ktoś jak można ponownie zamocować gałkę skrzyni biegów bo mi wpadła cała do środka a nitów już nie ma??
Pzdr
Pzdr
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6