Przegląd w ASO
Witam dziś wymieniłem olej w swojej "trójce" przy okazji zrobiono dwie kampanie serwisowe jedna to zmiana softu ( zaworów ssacych ) drugą to poluzowane nakrętki kół no ale niech im będzie szkoda tylko że nic nie zrobili z szumiaca uszczelka w drzwiach [jakich?] ( wrażenie podczas jazdy samochodem jak by szyba była nie domknieta) na pocieszenie uwzględniono "pomarszczoną" gałkę zmiany biegów czekam na wiadomość co dalej pozdrawiam
Jaki koszt takiej wymiany w ASO? Jaki olej ci wlano (lepkość), czy miałeś wybór? Możesz coś więcej napisać o tej kampanii serwisowej zaworów? Swoją drogą ta druga dotycząca nakrętek kół jest trochę śmieszna (ja w swojej 3 już zdążyłem odkręcić raz wszystkie 4 koła przy okazji konserwacji podwozia) .
Szerokości....
Szerokości....
Do mnie też dzwonili z jakimiś kampaniami ale nie mam czasu żeby im auto zostawić bo ciągle w rozjazdach jestem. A co do uszczelki – mówisz o drzwiach kierowcy ? mi wymieniali tą na słupku B bo się przetarła
Fajfek napisał(a):Jaki koszt takiej wymiany w ASO? Jaki olej ci wlano (lepkość), czy miałeś wybór? Możesz coś więcej napisać o tej kampanii serwisowej zaworów? Swoją drogą ta druga dotycząca nakrętek kół jest trochę śmieszna (ja w swojej 3 już zdążyłem odkręcić raz wszystkie 4 koła przy okazji konserwacji podwozia) .
Szerokości....
Koszt w ASO to 480 zł wyboru nie miałem olej chyba ( sup-×) parametry 0w20 jeżeli chodzi o zawory chodzi tylko o nowy Soft pewnie coś ulepszyli przy okazji nowej cx30 Ps serio konserowowales już podwozie ja myślałem żeby to zrobić tak za 4 lata
Dopisano 27 sie 2019, 08:14:
Mati_WZL napisał(a):Do mnie też dzwonili z jakimiś kampaniami ale nie mam czasu żeby im auto zostawić bo ciągle w rozjazdach jestem. A co do uszczelki – mówisz o drzwiach kierowcy ? mi wymieniali tą na słupku B bo się przetarła
Chyba uszczelka w ASO sprawdzali niby wszystko dobrze szumi z tył za pasażerem już od 80km/h
lelo28 napisał(a):kamil_franiu napisał(a):Witam dziś wymieniłem olej w swojej "trójce"
Nie było zdziwienia ze chcesz wymienić olej przy tym przebiegu?
W salonie, przy odbiorze auta, sam sprzedawca zasugerował że dobrze by było zmienić olej przy przebiegu ok 4tys km, i taki mam zamiar.
Dlaczego teraz konserwacja?
Bo odpada czas na dokładne czyszczenie podwozia z błota i innego brudu oraz walczenie z ewentualnymi wykwitami rdzy. Konserwację zrobiłem sam, wystarczyło tylko przetrzeć blachę benzyną do odtłuszczenia i gotowe.
lelo28 napisał(a):kamil_franiu napisał(a):Witam dziś wymieniłem olej w swojej "trójce"
Nie było zdziwienia ze chcesz wymienić olej przy tym przebiegu?
Zdziwienia nie było bo to chyba normalne nigdy nie wiadomo jak długo silnik był docierany i też później przy sprzedaży kupujący widzi że dbałem o samochód
Ja wymieniłem olej po 2000km i nie było zdziwienia w ASO. Przy okazji poprawiono mi drobną usterkę z elektryką zamykania drzwi po ruszeniu autem. A i jeszcze dwie akcje serwisowe. Nakrętki kół i software kompa odnośnie włączania/wyłączania tłoków jak pisał kolega wyżej.
Dzisiaj, przy przebiegu 2600km, odwiedziłem serwis na wymianę oleju i filtra. Przy okazji wgrano nowy soft dotyczący zaworów – podejrzewam że chodzi o dezaktywację dwóch cylindrów.
Wcześniej, podczas jazdy poniżej 2 tyś obrotów, silnik dostawał wibracji, podczas gwałtownego dodawania gazu – np jazda na 5 biegu, lekkie odpuszczenie gazu a potem dodanie gazu – auto nieprzyjemnie szarpnęło – w/g mnie wiązało się to z pracą silnika na 2 cylindrach a potem dołączaniu 2 kolejnych. Na ekranie tabletu, przy włączonym obrazie dezaktywacji cylindrów widać było , jak silnik cały czas , czy to przy jeżdzie ze stałą prędkością czy przy lekkim odjęciu gazu, odłącza 2 cylindry. Teraz, po zmianie softu, wracając z serwisu do domu prawie 70 km, ani razu nie udało mi się doprowadzić do sytuacji aby silnik odłączył 2 cylindry. Czyżby Mazda nowym softem wyłączyła ten układ, pozbywając się problemu np. wibracji silnika przy niskiej prędkości obrotowej? Silnik chodzi bardziej płynnie ale ciekawi mnie, jak odłączenie tego "programu" wpłynie ma spalanie? Czy ktoś z użytkowników, którym wgrano nowy soft, wypowie się na ten temat?
Druga sprawa która mnie trochę nurtuje – a w/g serwisanta tak ma być – to Instrukcja obsługi, dostępna na środkowym tablecie auta i dostępna tylko na postoju ( w czasie jazdy nie da się z niej korzystać). U mnie nie ma wyboru polskiego języka. Czy ktoś może to sprawdzić u siebie, w jakim języku się wyświetla?
Wcześniej, podczas jazdy poniżej 2 tyś obrotów, silnik dostawał wibracji, podczas gwałtownego dodawania gazu – np jazda na 5 biegu, lekkie odpuszczenie gazu a potem dodanie gazu – auto nieprzyjemnie szarpnęło – w/g mnie wiązało się to z pracą silnika na 2 cylindrach a potem dołączaniu 2 kolejnych. Na ekranie tabletu, przy włączonym obrazie dezaktywacji cylindrów widać było , jak silnik cały czas , czy to przy jeżdzie ze stałą prędkością czy przy lekkim odjęciu gazu, odłącza 2 cylindry. Teraz, po zmianie softu, wracając z serwisu do domu prawie 70 km, ani razu nie udało mi się doprowadzić do sytuacji aby silnik odłączył 2 cylindry. Czyżby Mazda nowym softem wyłączyła ten układ, pozbywając się problemu np. wibracji silnika przy niskiej prędkości obrotowej? Silnik chodzi bardziej płynnie ale ciekawi mnie, jak odłączenie tego "programu" wpłynie ma spalanie? Czy ktoś z użytkowników, którym wgrano nowy soft, wypowie się na ten temat?
Druga sprawa która mnie trochę nurtuje – a w/g serwisanta tak ma być – to Instrukcja obsługi, dostępna na środkowym tablecie auta i dostępna tylko na postoju ( w czasie jazdy nie da się z niej korzystać). U mnie nie ma wyboru polskiego języka. Czy ktoś może to sprawdzić u siebie, w jakim języku się wyświetla?
Po wygraniu tego softu delikatnie spalanie wzrosło ale jak pisałem w dziale o spalaniu bak na full a zasięg z 800 km teraz komputer pokazuję 600 km
Spalanie raz a normy emisji spalin dwa. Jeżeli nowe oprogramowanie wyłączyło dezaktywację cylindrów to napewno zmieniły się również spaliny. Czyli oznacza to że po homologacji producent może robić co chce?
Coś mi tu nie pasuje
Może w następnej aktualizacji odblokują nam silniki
Coś mi tu nie pasuje
Może w następnej aktualizacji odblokują nam silniki
Po odwiedzinach w ASO, wgraniu nowego softu i przejechaniu kilkuset kilometrów mogę stwierdzić że nowa poprawka wyłączyła dezaktywację cylindrów. A przynajmiej w moim aucie nie zaobserwowałem ani razu tego zjawiska, chociaż dawniej na tej samej trasie do pracy było widać na wyświetlaczu i czuć jak silnik się przełącza z 2 na 4 cylindry i odwrotnie. Czekam teraz na wypalenie całego baku paliwa żeby ocenić jak wpłynie to na spalanie.
Ma forum Mazdy 6 ktoś pisze, że system ponownie włączył się po 200 km w trasie, ale tam jest inny silnik i być może też software. Wczoraj też byłem na tej akcji, na razie cylindry się nie wyłączają. Dla mnie tego systemu mogłoby nie być, chyba że wyraźnie wzrośnie spalanie.
Dziś, wracając z pracy do domu, dezaktywacja cylindrów znowu zaczęła działać – czyli, jak napisał corky1, po jakiś 200 km. Nie wiem czy się cieszyć czy nie, bo mam wyczulony słuch i od razu wiem, bez podglądania na ekran, kiedy silnik pracuje na 2 cylindrach – a nie jest to zbyt ładny dźwięk, trochę taki warkot...
Warkot ostatni raz słyszałem w latach 90-tych w polonezie w dieslu....Fajfek napisał(a):.....a nie jest to zbyt ładny dźwięk, trochę taki warkot...
Chyba jeździmy dwoma różnymi autami.
Wolę dźwięk silnika czterocylindrowego, a dźwięk pracy na 2 cylindrach przy niskich obrotach...bądźmy szczerzy, nie przystoi to takiej klasy samochodowi jakim jest nowa Mazda3. Powinni chociaż ustawic żeby to nie działało poniżej np. 2 tyś obrotów. Ja mam mieszane uczucia co do tego systemu.
Fajfek napisał(a):Powinni chociaż ustawić żeby to nie działało poniżej np. 2 tyś obrotów.
I tu jak najbardziej się zgadzam. Stanowiłoby to pewną blokadę, przede wszystkim dla osób które jeżdżą/jeździły doładowanymi dieslami. Nawet myślałem że aktualizacja o której było wspominane spowoduje, że poniżej pewnej prędkości obrotowej ten system się nie załączy, ale widać nie.
Natomiast patrząc z drugiej strony nie rozumiem jednego: po jaką cholerę na siłę trzymać silnik poniżej 2 tys. obrotów? Przecież to jest silnik który "chce" być wyżej kręcony. Wiadomo, niższa prędkość obrotowa to niższe spalanie ale: 3 bieg na mieście, obroty rzędu 2k.-2,1k. prędkość 50 km/h spalanie 5l. wibracji brak.
Na trasie przy prędkości poniżej 100km/h nie pamiętam już kiedy jechałem na 6, chyba tylko na początku w celu poznania auta, przy tej prędkości tylko i wyłącznie 5, obroty 2,3k – 2,5k, wibracji brak, spalanie ok. 5,5l.
Krótko mówiąc dla mnie ten problem nie istnieje.
lelo28 napisał(a):Fajfek napisał(a):Powinni chociaż ustawić żeby to nie działało poniżej np. 2 tyś obrotów.
I tu jak najbardziej się zgadzam. Stanowiłoby to pewną blokadę, przede wszystkim dla osób które jeżdżą/jeździły doładowanymi dieslami. Nawet myślałem że aktualizacja o której było wspominane spowoduje, że poniżej pewnej prędkości obrotowej ten system..........................................................
Krótko mówiąc dla mnie ten problem nie istnieje.
Zgadzam sie w 100 %
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości