ABC eksploatacji mazdy
Proszę o krótkie opinie – co ile wymieniać akcesoria i co stosujecie (marka) . Jeśli nie macie w profilu to podajcie rok i model waszego auta oraz czy jeździ na gazie.
1. Olej
2. Płyn chłodniczy.
3. Świece.
4. Przewody wysokiego napięcia
5. Filtr powietrza, kabinowy.
6. Serwis klimy.
7. Inne powtarzające się wymiany (klocki, bezpieczniki itp.)
Założyłem ten temat by nie wertować dziesiątków tematów i stron (np. dotyczących oleju ...24). Sam dłuuuugo szukam tych danych. Myślę, że tak ukierunkowany temat pomoże szybciej odszukać to co trzeba. Co ile „to” wymieniać by auto długo służyło – oczywiście nie popadając w przesadę.
Dajcie też znać o co okresowo szczególnie zadbać i przeczyścić nim się zemści za zaniedbania ( np.zacisk hamulca ręcznego ...itp ).
Pozdrawiam.
1. Olej
2. Płyn chłodniczy.
3. Świece.
4. Przewody wysokiego napięcia
5. Filtr powietrza, kabinowy.
6. Serwis klimy.
7. Inne powtarzające się wymiany (klocki, bezpieczniki itp.)
Założyłem ten temat by nie wertować dziesiątków tematów i stron (np. dotyczących oleju ...24). Sam dłuuuugo szukam tych danych. Myślę, że tak ukierunkowany temat pomoże szybciej odszukać to co trzeba. Co ile „to” wymieniać by auto długo służyło – oczywiście nie popadając w przesadę.
Dajcie też znać o co okresowo szczególnie zadbać i przeczyścić nim się zemści za zaniedbania ( np.zacisk hamulca ręcznego ...itp ).
Pozdrawiam.
Noooo, Panowie! Na 60 czytających naprawdę nikt nic nie wie konkretnego i robi to od przypadku do przypadku? Ja naprawdę pytam , bo nie wiem dokładnie jak być powinno.... :
Przykładowo:
1. Olej – słyszałem, że co 15 tyś.+ filtr Jeżdżę na TEXACO
2. Płyn chłodniczy. -Co 2 lata ? -Borygo-eco
3. Świece. -10-15 tyś? – Mam NGK -BKR6E . Przerwa 0,8 – 0,9.
4. Przewody wysokiego napięcia – jak się zepsują??? -mam przewody "HIGH VOLT" firmy "KERR NELSON LTD"
5. Filtr powietrza, kabinowy. – filtr powietrza co rok, kabinowy 2 lata? -filtry polskie.
6. Serwis klimy. – co 2 lata ?
7. zacisk hamulca ręcznego – po każdej zimie przeczyścić?
Zna ktoś konkrety?
Przykładowo:
1. Olej – słyszałem, że co 15 tyś.+ filtr Jeżdżę na TEXACO
2. Płyn chłodniczy. -Co 2 lata ? -Borygo-eco
3. Świece. -10-15 tyś? – Mam NGK -BKR6E . Przerwa 0,8 – 0,9.
4. Przewody wysokiego napięcia – jak się zepsują??? -mam przewody "HIGH VOLT" firmy "KERR NELSON LTD"
5. Filtr powietrza, kabinowy. – filtr powietrza co rok, kabinowy 2 lata? -filtry polskie.
6. Serwis klimy. – co 2 lata ?
7. zacisk hamulca ręcznego – po każdej zimie przeczyścić?
Zna ktoś konkrety?
OK. Dzięki! Dobre i tyle.
Tyle, że te strony nie uwzględniają jazdy „na gazie”, a to jak wiesz sporo zmienia. Zalecają np. świece platynowe po 80 zł/szt. itp. " banały", bez których swobodnie można się obejść. Dlatego wpadłem na pomysł takiego tematu. Ale jak nie wypali to trudno.
Tyle, że te strony nie uwzględniają jazdy „na gazie”, a to jak wiesz sporo zmienia. Zalecają np. świece platynowe po 80 zł/szt. itp. " banały", bez których swobodnie można się obejść. Dlatego wpadłem na pomysł takiego tematu. Ale jak nie wypali to trudno.
Xavier napisał(a):Tyle, że te strony nie uwzględniają jazdy „na gazie”, a to jak wiesz sporo zmienia
Jeżdzenie na gazie jest niedozwolone Mam gaz i niczego nie zamierzam zmieniac częściej/rzadziej.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a):Xavier napisał(a):Tyle, że te strony nie uwzględniają jazdy „na gazie”, a to jak wiesz sporo zmienia
Mam gaz i niczego nie zamierzam zmieniac częściej/rzadziej.
Masz SGI? Jeśli nie to pogadamy po pierwszym"strzale". Też byłem kozak...
PS. Wracając do zasadniczego tematu co znaczy "częściej/rzadziej" zmieniać? Wiesz?
załuż SGi to tylko 1000zł drożej niż II gen w twoim przypadkuXavier napisał(a):Mało wiesz...bo masz SGI
Ps Kupiłeś samichód z tą instalacją czy sam jesteś taki "oszczędny" że założyłeś taką instalację?
Xavier napisał(a):PS. Wracając do zasadniczego tematu co znaczy "częściej/rzadziej" zmieniać? Wiesz?
ty musisz zapobiegawczo zmieniać świece przewody i o ile masz kopółkę i palec
a jak często to zależy od jakości tychże części.
Ja będę wymieniał te elementy tylko w przypadku nieprawidłowego ich działania no może poza świecami.
emmarek napisał(a):załuż SGi to tylko 1000zł drożej niż II gen w twoim przypadkuXavier napisał(a):Mało wiesz...bo masz SGI
Ps Kupiłeś samichód z tą instalacją czy sam jesteś taki "oszczędny" że założyłeś taką instalację?
Oczywiście, że już taki kupiłem... . Czyli teraz zakładając SGI musiał bym wywalić starą instalkę na złom i wyłożyć 3-4 tyś. zł. Nie ma kalkulacji.
Ale temat wątku jakby nie o tym...CO ILE WYMIENIACIE AKCESORIA DO SAMOCHODU?
Xavier napisał(a):CO ILE WYMIENIACIE AKCESORIA DO SAMOCHODU?
Spojlery, felgi aluminiowe itp? Nie rozumiem pytania
Xavier napisał(a):PS. Wracając do zasadniczego tematu co znaczy "częściej/rzadziej" zmieniać? Wiesz?
Wiem. Wyobraź sobie że trochę grzebię się przy samochodach. Np olej w BG zmieniam co 3-4 kkm ze względu na warunki użytkowania.
W swojej maździe mam wtrysk gazu dlatego nie widzę potrzeby żeby zmieniać coś częściej.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a):Xavier napisał(a):CO ILE WYMIENIACIE AKCESORIA DO SAMOCHODU?
Spojlery, felgi aluminiowe itp? Nie rozumiem pytania
Ech...a może zwyczajnie Ci się nie chce rozumieć?
Cóż...cierpliwie podam od nowa:
1. Olej
2. Płyn chłodniczy.
3. Świece.
4. Przewody wysokiego napięcia
5. Filtr powietrza, kabinowy.
6. Serwis klimy.
7. Inne powtarzające się wymiany (klocki, bezpieczniki itp.)
Skoro temat czyta tyle osób (210 przez 2dni) to myślę, że był by przydatny. Tyle, że ludzi posiadających tą wiedzę i chcących się nią podzielić nie ma...i temat się rozmydla.
Szkoda.
Protege BG/BA BP
Olej – Valvoline Maxlife 10W40/5W40 co 10 tys. km
Plyn chlodniczy – 2 lata lub 40 tys. km
Swiece – NGK, po zakupie
Kable WN – jw.
Filtr powietrza – JC/Filtron lub ASO, po zakupie i co 20 tys. km
Filtr paliwa – co 40 tys. km
Serwis klimy – gdy czuje potrzebe
Woskowanie – co 2 tygodnie
Taki mix-up instrukcji i wlasnych doswiadczen. Ile kosztuje teraz SGI do V6?
Olej – Valvoline Maxlife 10W40/5W40 co 10 tys. km
Plyn chlodniczy – 2 lata lub 40 tys. km
Swiece – NGK, po zakupie
Kable WN – jw.
Filtr powietrza – JC/Filtron lub ASO, po zakupie i co 20 tys. km
Filtr paliwa – co 40 tys. km
Serwis klimy – gdy czuje potrzebe
Woskowanie – co 2 tygodnie
Taki mix-up instrukcji i wlasnych doswiadczen. Ile kosztuje teraz SGI do V6?
Globy napisał(a):Ile kosztuje teraz SGI do V6?
Szukasz jakiegoś V6?
323 BG 1.8 SOHC Full Time 4WD
Olej – Shell Helix Plus 10W/40 co rok (3-4kkm)
Olej w skrzyni biegów- Shell Transaxle 75W-90 1 rok
Olej w transferze – Shell Spirax 80W-90 1 rok
Olej w tylnym dyfrze – Shell Spirax 80W-90 1 rok
Plyn chłodzący – Shell 1 rok
Płyn hamulcowy – 1 rok
Swiece – NGK 10-20kkm
Kable WN – NGK 90kkm
Filtr powietrza – Knecht, Purflux lub ASO 1 rok
Filtr paliwa – 40kkm
Pogięte felgi – zależnie od potrzeb
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki