Wymiana oleju
1, 2
Mam małe pytanko odnośnie wymiany oleju silnikowego w moim samochodzie otóż cały czas wymieniam olej zgodnie z książką serwisową co około 5000km, jako że sporo jeżdżę wychodzi wymiana co około 2 miesiące, chciałbym zalać silnik olejem castrol GTD magnatec i w związku z tym moje pytanie czy na dzisiejsze czasy kiedy właściwości olejów uległy dość diametralnej zmianie wymiana oleju co 5000km nie jest przesadą? pytam gdyż castrol jak wiadomo tani nie jest a wydaje mi się że powinien spokojnie 10000km na tym oleju zrobić silnik bez najmniejszych problemów. Proszę o opinię kogoś kto ma rozeznanie w temacie.
Moja błękitka: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27058 Sprzedam Fotele
- Od: 10 paź 2006, 12:43
- Posty: 22
- Auto: 323 Sedan BG 1,7D PN 1991r.
Zmiana oleju co 5kkm to bardzo częsta wymiana. Nawet, jak na olej mineralny.
Castrol ? Sam nie wiem. Bardziej zastanawiałbym się nad Shell'em lub innym równie dobrym olejem. Castrol jest popularny, ale czy znakominy...?
Nowe samochody mają sugerowane przez producenta wymiany oleju co 30kkm. Oooczywiście chodzi o oleje syntetyczne do tego przystosowane.
Nie będę Cię namawiał na konkretny olej, ale zanim coś wybierzesz, to poznaj dobrze swój olej i silnik a następnie dobierz lepszy, ale nie ekstremalnie doskonały, bo może to być szok dla silnika.
Powodzenia
..::GofNet::..
Castrol ? Sam nie wiem. Bardziej zastanawiałbym się nad Shell'em lub innym równie dobrym olejem. Castrol jest popularny, ale czy znakominy...?
Nowe samochody mają sugerowane przez producenta wymiany oleju co 30kkm. Oooczywiście chodzi o oleje syntetyczne do tego przystosowane.
Nie będę Cię namawiał na konkretny olej, ale zanim coś wybierzesz, to poznaj dobrze swój olej i silnik a następnie dobierz lepszy, ale nie ekstremalnie doskonały, bo może to być szok dla silnika.
Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Co do wyboru oleju to właśnie polegam na opiniach znajomych którzy już magnateca zalali a czy akurat on jest taki popularny to nie wiem gdyż z racji ceny raczej nie wszyscy na nim jeżdżą, ale z tego co znajomi mówią to ten olej bardzo dobrze sprawdza się w starszych silnikach (mówię o GTD magnatecu który też jest olejem mineralnym a nie GTXie) gdyż bardzo dobrze doszczelnia silnik z tego co słyszałem i eliminuje typowe dla starszych aut pocenia się i dobrze przywiera do metalu przez co zmniejsza tarcie przy rozruchu a jak wiadomo zima się zbliża wiec dlatego o tym pomyślałem. Tylko ta wymiana co 5000km to trochę chyba za mało jak na nowe oleje, w książce serwisowej tak mam ale auto ma swoje latka (1991r) wiec na tamte realia to było może do przyjęcia bo wtedy oleje nie były aż tak zaawansowane jak teraz.
Moja błękitka: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27058 Sprzedam Fotele
- Od: 10 paź 2006, 12:43
- Posty: 22
- Auto: 323 Sedan BG 1,7D PN 1991r.
Oleje mineralne szybko się starzeją. Na dodatek podczas tego procesu powstaje osad, który wędrując po całym silniku przykleja się, gdzie popadnie. Efekt jest taki, że silnik bardziej się grzeje, szybciej zamula, itp.
Dlatego też z myślą o autach z większymi przebiegami wprowadzono już jakiś czas temu do sprzedaży syntetyczne oleje silnikowe o większej lepkości, zapewniające zarówno świetne smarowanie, jak i długą żywotność oleju. Na dodatek nie wydziela się tak szkodliwy dla silnika osad.
Ja obecnie mam zalany w silniku syntetyczny olej silnikowy Midland MicroOil Synqron 10W-50. Auto ma przebiegu 222kkm i wcale nie myślę o zmianie oleju na semisyntety, czy minerał. Dodam, że poprzedni właściciel zalewał semisyntetyczny olej silnikowy Mobil 10W-40, który przy pierwszej nadarzającej się okazji wymieniłem na w/w.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Dlatego też z myślą o autach z większymi przebiegami wprowadzono już jakiś czas temu do sprzedaży syntetyczne oleje silnikowe o większej lepkości, zapewniające zarówno świetne smarowanie, jak i długą żywotność oleju. Na dodatek nie wydziela się tak szkodliwy dla silnika osad.
Ja obecnie mam zalany w silniku syntetyczny olej silnikowy Midland MicroOil Synqron 10W-50. Auto ma przebiegu 222kkm i wcale nie myślę o zmianie oleju na semisyntety, czy minerał. Dodam, że poprzedni właściciel zalewał semisyntetyczny olej silnikowy Mobil 10W-40, który przy pierwszej nadarzającej się okazji wymieniłem na w/w.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet, ale ty masz benzynę, a to PN to ropniak Może ten ma inaczej, ale wiele wysokoprężnych z definicji łyka 15W- i nie ma co się bawić w syntetyki. Dużo istotniejsze jest to żeby olej był właściwej lepkości i świeży, a jakiej marki to sprawa drugorzędna. Jasne że są lepsze i gorsze, ale przy zmianie co 5000 to bym lał Lotosa – normy spełnia, jest tani.
Krótko mówiąc: jeśli przesłanką do zmiany oleju jest chęć wydłużenia okresu eksploatacji, to nie warto. Dobry olej po 10kkm zostawi więcej nagaru niż taki tańszy po 5kkm (a zużycie oleju nie postępuje cały czas liniowo). A Castrol akurat, jak słusznie zauważono, tani nie jest, a nagar podobno zostawia paskudny...
Krótko mówiąc: jeśli przesłanką do zmiany oleju jest chęć wydłużenia okresu eksploatacji, to nie warto. Dobry olej po 10kkm zostawi więcej nagaru niż taki tańszy po 5kkm (a zużycie oleju nie postępuje cały czas liniowo). A Castrol akurat, jak słusznie zauważono, tani nie jest, a nagar podobno zostawia paskudny...
Jak mogę zabrać głos w tej sprawie napiszę moze tak :Bullitt napisał(a):wymiana oleju co 5000km nie jest przesadą
Producent przewidział wymianę oleju co 5000 km a co 10.000 z filtrem – czyli olej co 5 a filtr co 10 tysi.....producent samochodu ustala wymianę oleju ( przegląd samochodu co 10 tysi ) ) a nie producent ktory wyprodukował olej. Jak dla mnie robisz to dobrze.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Producent przewidział wymianę oleju co 5000 km a co 10.000 z filtrem – czyli olej co 5 a filtr co 10 tysi.....producent samochodu ustala wymianę oleju ( przegląd samochodu co 10 tysi ) ) a nie producent ktory wyprodukował olej. Jak dla mnie robisz to dobrze.
No widze że chyba tak z tym że producent ustalał to na podstawie olejów będących w sprzedaży 15 lat temu, nie chce na tym oszczędzać a co do castrola to właśnie słyszałem też że nie wypłukuje nagarów tak dobrze wiec chyba zostane przy takich wymianach jak teraz (leje mineralny Mobil 15W40)
Briareos napisał(a):ale przy zmianie co 5000 to bym lał Lotosa
tym to chyba za karę bym ją musiał zalać a tak poważnie to Lotos raczej nie wchodzi w gre
Moja błękitka: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27058 Sprzedam Fotele
- Od: 10 paź 2006, 12:43
- Posty: 22
- Auto: 323 Sedan BG 1,7D PN 1991r.
Jeżeli producent faktycznie zaleca wymiany co 5kkm, to nie ma bata – warto a wręcz trzeba się tego trzymać. Zaś co do Lotosa, to myślę, że minerał i semisyntetyk, to siuchy, ale z doświadczenia kilku FORUM'owiczów wynika, że syntetyk jest całkiem, całkiem...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Ja z kolei w swojej książce serwisowej mam zalecaną wymianę co 10000 km...
Od trzech lat od kiedy użytkuję swoją Madzię 1,7D wymieniam olej i filtr co + – taki przebieg. Raz zdażyło się nawet po 13 tysiącach Żadnych problemów. Po przejechanych ponad 7000 nie stwierdziłem ubytku oleju a wlane było przepisowe 4,5 litra.
Od trzech lat od kiedy użytkuję swoją Madzię 1,7D wymieniam olej i filtr co + – taki przebieg. Raz zdażyło się nawet po 13 tysiącach Żadnych problemów. Po przejechanych ponad 7000 nie stwierdziłem ubytku oleju a wlane było przepisowe 4,5 litra.
co 10 000 z filtrem jest wymiana a co 5 000 sam olej
Moja błękitka: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27058 Sprzedam Fotele
- Od: 10 paź 2006, 12:43
- Posty: 22
- Auto: 323 Sedan BG 1,7D PN 1991r.
Tak powinno się robic ale za mało jeszcze postów jest w tym temacie ( jak bedzie 5 stron to wszystko bedzie jasne )Bullitt napisał(a):co 10 000 z filtrem jest wymiana a co 5 000 sam olej
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Tak powinno się robic ale za mało jeszcze postów jest w tym temacie ( jak bedzie 5 stron to wszystko bedzie jasne
Chyba za mało jest użytkowników PN na 5 stron. Takie B3 czy B6 na 100% zajęłoby z 10 stron.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Mało jak mało ale my lubimy duzo czytac o tym samymtomekrvf napisał(a):Chyba za mało jest użytkowników PN na 5 stron
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
porek dg napisał(a):Do tej pory wymieniałem olej (Shell Helix Diesel 15W40) i filtr co 10kkm, i między wymianami najwięcej dolałem 0,5l oleju. Ale skoro wymiany powinny byćBullitt napisał(a):co 10 000 z filtrem jest wymiana a co 5 000 sam olej
to zacznę tak robić, jeśli to ma zrobić dobrze silnikowi
Myślę, że w tym wieku i z tymi przebiegami jakie mają nasze mazdy to jej raczej jest obojętne co ma nalane. Tłoki odbijają się o ścianki, przedmuchy, że aż chuczy i jeszcze wymiana co 5000 km Ja tam co 10 tys wymieniam. Leje Lotos Diesel 15W40 bo jest tani. Do naszych silników to ze 2 kg kompresji by się przydało
- Od: 14 gru 2004, 21:43
- Posty: 26
- Skąd: Siedlce
- Auto: mazda 323 1.7D 92r.
Nie zapominaj, że to nie jest hOpel. Japończyki i Mesie potrafią przejechać kilkaset tysięcy kilometrów i nie pojawi się dostrzegalne zużycie elementów. Wszystko zależy od jakości (precyzji) wykonania i użytych materiałów a Japończycy mają najlepszą stal na Świecie! Sami ją od nich kupujemy...Myślę, że w tym wieku i z tymi przebiegami jakie mają nasze mazdy to jej raczej jest obojętne co ma nalane.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Nie zapominaj, że to nie jest hOpel. Japończyki i Mesie potrafią przejechać kilkaset tysięcy kilometrów i nie pojawi się dostrzegalne zużycie elementów. Wszystko zależy od jakości (precyzji) wykonania i użytych materiałów a Japończycy mają najlepszą stal na Świecie! Sami ją od nich kupujemy...
Tylko jest różnica czy te kilkaset tysięcy kilometrów zrobi się przez pierwsze kilka lat czy kilkanaście. Bo jeżeli przez kilkanaście to wszystko będzie się "sypać" a my będziemy nadal lać Mobilo ceno podobny olej do starego samochodu gdzie drży kierownica i wszystko inne się trzęsie.
W instrukcji jest napisane, że zalecany jest olej 15W/40 lub 20W50 CC lub CD. Lotos Diesel 15W/40 ma CE czy jakoś tak (musiałbym zobaczyć na opakowaniu).
Co innego jak się ma nowy samochód, wtedy to i owszem lał bym coś lepszego jeżeli zamieżał bym jeździć tym samochodem przez pare lat.
Pozdrawiam
Jacek
Jacek
- Od: 14 gru 2004, 21:43
- Posty: 26
- Skąd: Siedlce
- Auto: mazda 323 1.7D 92r.
Witam odgrzebałem temat bo mam taki sam dylemat, w książce serwisowej pisze żeby olej wymieniać co 5000km ,
ale wszyscy mi radzą co 10000, bo za tyle lat jednak technologia poszła do przodu i jakośc olejów też,
ja jeżdzę na zwykłym lotosie mineralnym -poprzedni właściciel też- z tym że on wymieniał co 5000km, więc mam dylemat bo przejechałem juz prawie 5000 od wymiany-na jesień wymieniałem filtry i olej- teraz kolej chyba na olej...
pozdrawiam
ale wszyscy mi radzą co 10000, bo za tyle lat jednak technologia poszła do przodu i jakośc olejów też,
ja jeżdzę na zwykłym lotosie mineralnym -poprzedni właściciel też- z tym że on wymieniał co 5000km, więc mam dylemat bo przejechałem juz prawie 5000 od wymiany-na jesień wymieniałem filtry i olej- teraz kolej chyba na olej...
pozdrawiam
- Od: 30 sie 2006, 07:49
- Posty: 7
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 626 GD 2.0d
A masz ślady wycieków z silnika? Bo jeśli nie, to zalej półsyntetykiem i zmieniaj co 10kkm.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
W PN – ach wymiana oleju co 5 tysi a co 10 z filtrem. Myslę ze producent pojazdu okresla kiedy co wymieniac a nie firma ktora produkuje oleje.xANDy napisał(a):zmieniaj co 10kkm
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości