Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy
Witam.
Samochód ma przejechane 16000km. Jak jadę zimnym samochodem to przy spokojnej jeździe przy zmnienie z 1 na 2 skrzynia szarpie – tzn stuk i mocniejsze przspieszanie chociaż nie dociskam gazu. dzieje się tak w zakresie obrotów 1500 – 3000 – jak przyśpieszam mocniej – nawet tylko przekraczając 3000 delikatnie zmiana jest szybka płynna i wręcz niezauważalna. Jak skrzynia (silnik) się rozgrzeje wszystko jest idealnie – w pełnym zakresie obrotów jest idealnie.
Na początku mi to nie przeszkadzała bo tego nie zauważałem – lato było – teraz zrobiło się zimniej (powiedzmy) i zaczyna mnie to denerwować. Najdziewniejsze jes to że przy mocniejszym ładowaniu wszystko działa bez zarzutu. A jak wcisnę gaz delikatnie i go tak zostawie – samochód przyśpiesza na 1 i przy zmnianie na 2 samochód ostro idzie do przodu – tak jak w manualu bym nacisnął sprzęgło zmnienił bieg i prze puszczeniem sprzęgła dodał gazu (i dopiero puścił sprzęgło).
A przy okazji czy i jak często w tym silniku ustawia się luz zaworowy – czy ma popychacze hydrauliczne??Jakoś nie mam kiedy podjechac do serwisu.
Dzięki za podpowiedzi.
Samochód ma przejechane 16000km. Jak jadę zimnym samochodem to przy spokojnej jeździe przy zmnienie z 1 na 2 skrzynia szarpie – tzn stuk i mocniejsze przspieszanie chociaż nie dociskam gazu. dzieje się tak w zakresie obrotów 1500 – 3000 – jak przyśpieszam mocniej – nawet tylko przekraczając 3000 delikatnie zmiana jest szybka płynna i wręcz niezauważalna. Jak skrzynia (silnik) się rozgrzeje wszystko jest idealnie – w pełnym zakresie obrotów jest idealnie.
Na początku mi to nie przeszkadzała bo tego nie zauważałem – lato było – teraz zrobiło się zimniej (powiedzmy) i zaczyna mnie to denerwować. Najdziewniejsze jes to że przy mocniejszym ładowaniu wszystko działa bez zarzutu. A jak wcisnę gaz delikatnie i go tak zostawie – samochód przyśpiesza na 1 i przy zmnianie na 2 samochód ostro idzie do przodu – tak jak w manualu bym nacisnął sprzęgło zmnienił bieg i prze puszczeniem sprzęgła dodał gazu (i dopiero puścił sprzęgło).
A przy okazji czy i jak często w tym silniku ustawia się luz zaworowy – czy ma popychacze hydrauliczne??Jakoś nie mam kiedy podjechac do serwisu.
Dzięki za podpowiedzi.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
u a jak to sprawdzić – jest to samochod z USA z 2004 – 4biegowy automat. Tyle że jak jest ciepły to idzie gładko.
Na rosyjskiej stronie znalazłem że 2.3 powyżej 2003 miała skrzynię FN4AEL. Ale co to znaczy
Na rosyjskiej stronie znalazłem że 2.3 powyżej 2003 miała skrzynię FN4AEL. Ale co to znaczy
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
witam
Kiedyś jeździłem automatem jeden zajeździłem ale o drugą skszynkę już dbałem. Kiedy wymieniałeś olej w skszyni ?
Kiedyś jeździłem automatem jeden zajeździłem ale o drugą skszynkę już dbałem. Kiedy wymieniałeś olej w skszyni ?
-
Gość
Karwoś napisał(a):Samochód ma przejechane 16000km
ksiezyc11 napisał(a):Kiedy wymieniałeś olej w skszyni ?
nie uważasz ksiezyc11, że to bezsensowne pytanie?
bezsensowne chmmm
no tak małe fopa nie doczytałem i źle policzyłem zera myślałem że ma 160tyś km sorki
no tak małe fopa nie doczytałem i źle policzyłem zera myślałem że ma 160tyś km sorki
-
Gość
Grzyby napisał(a):Karwoś napisał(a):Samochód ma przejechane 16000kmksiezyc11 napisał(a):Kiedy wymieniałeś olej w skszyni ?
nie uważasz ksiezyc11, że to bezsensowne pytanie?
Karwoś napisał(a):jest to samochod z USA z 2004
Err... cos mi tu nie gra.
One chyba tak maja.
- Od: 6 kwi 2005, 16:50
- Posty: 54
- Skąd: Białystok
- Auto: 3 LF
mam taką skrzynię, ale szarpnięć przy zmianie z 1 na 2 nie zauważyłem, tym bardziej stuku.
moze zrób upgrade firmware – ja zrobiłem w lecie. Najbardzie odczuwalne zmiany są działaniu skrzyni biegów – zniknęły redukcje na trwające 1-2sekundy, które bardzo mnie irytowały.
moze zrób upgrade firmware – ja zrobiłem w lecie. Najbardzie odczuwalne zmiany są działaniu skrzyni biegów – zniknęły redukcje na trwające 1-2sekundy, które bardzo mnie irytowały.
2003 Lapis Blue 6i ATX, 18" felgi RX-8, DZDesign lusterka, DZDesign progi, przeciwmgielne, PIAA Xtreme White, NRG hood dampers
Moja Mazda
Moja Mazda
witam tasma hamulca bębna 2 setu ma duży luz albo okładzina jest spalona tak czy inaczej szarpania te bedą się nasilać trzeba robić szkrzynie i to jak najszybciej bo taka usterka pociągnie za sobą większe uszkodzenia skrzyni fachura.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
- Od: 10 kwi 2004, 20:26
- Posty: 56
- Skąd: Białystok
Fachura – prosiłbym o namiary
A co do tak długich zmian biegów – u mni takowych nie ma. Szybko zminia – oczywiście zależnie od tego jak wciskam – jak delikatnie to dłużej – jak ostrzej to bardzo szybko.
A jeżeli to ta taśma albo okładzina – ile trzeba na to szykować??
A co do tak długich zmian biegów – u mni takowych nie ma. Szybko zminia – oczywiście zależnie od tego jak wciskam – jak delikatnie to dłużej – jak ostrzej to bardzo szybko.
A jeżeli to ta taśma albo okładzina – ile trzeba na to szykować??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Samochód ma 16000 a nie 160 000. Dzisiaj sprawdzałem poziom oleju w skrzyni – po jeździe takiej z 10min, wcześniej też – więc samochód był już maxymalnie rozgrzany na P i pracującym silniku poziom oleju był na 1/3 wysokości w polu oznaczonym jako 65 st. Nie wiem jak szybko się studzi tak i olej ale jak miałem rozgrzany tak do 2/3 silnik i zatrzymałem się zatankować – minęło jakieś 10 min i na pracującym silniku na P poziom oleju był na połowie 20st .
Znacie jakiegoś dobrego mechanika od skrzyń automatycznych w Białymstoku – słyszałem o kimś na ulicy, chyba, Górnej – w Grabówce.
Dzięki za podpowiedzi.
Znacie jakiegoś dobrego mechanika od skrzyń automatycznych w Białymstoku – słyszałem o kimś na ulicy, chyba, Górnej – w Grabówce.
Dzięki za podpowiedzi.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Witam jeszcze raz – dzisiaj sprawdzałem poziom oleju 2 razy na rozgrzanym silniku – silnik włączony, przejechane od P do D i na P – sprawdzenie i okazało się że poziom jest na min pola 65st.
Dwukrotne sprawdzenie przy 2 różnych jazdach dały ten sam wynik.
Czy tak stan oleju może być przyczyną takiego szarpnięcia 1 na 2bieg??Oczywiście przy taim stanie nie szarpie, ale analogicznie – jak jes zimny to pewnie jest poniżej min na skali dla 20st – a wtedy szarpie.
Dwukrotne sprawdzenie przy 2 różnych jazdach dały ten sam wynik.
Czy tak stan oleju może być przyczyną takiego szarpnięcia 1 na 2bieg??Oczywiście przy taim stanie nie szarpie, ale analogicznie – jak jes zimny to pewnie jest poniżej min na skali dla 20st – a wtedy szarpie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Olej jedak wporządku – sprawdzone w serwisie. Założony mam SGI – ten problem był zawsze – ale latem był mniej odczuwalny (wtedy nie było jeszcze LPG) bo było ciepło – nie ma znaczenia czy jadę na Pb czy LPG więc to odpada – zresztą to nie mój pierwszy automat z LPG. Dzisiaj mechanik od Automatów sprawdził go na komputerze – żadnych błędów – powiedział że elektrozawory są na pewno ok – inaczej komp na pewno by coś pokazał. Przejechał się na ciepłym – stwierdził że sprzęgła są wporządku – inaczej by przeciągał przy przyśpieszaniu – a im mocniej bym przyśpieszał tym bardziej jest to odczuwalne. Powiedział że albo któryś z tłoczków w labiryncie może być zarysowany i się przycina, albo akumulator w skrzyni może mieć jakieś uszkodzenie albo nieszczelność (czy jakoś tak:) Kazał na razie jeździć i zobaczyć co będzie jak zrobi się trochę zimniej – wtedy dobiorą się do labiryntu. Kazał podjechać jeszcze jak będę miał więcej czasu poczekają aż skrzynia się ochłodzi i przejadą się wtedy.
Wszystko to powiedziano mi w PHU Hak w zaściankach.
O tych tłoczkach powiedział że nie raz mieli przypadek że któryś był zarysowany – po przejechaniu papierkiem 2000 wszystko wracało do normy. Do tego oczywiście nie trzeba demontwać całej skrzyni.
Zobaczymy.
Wszystko to powiedziano mi w PHU Hak w zaściankach.
O tych tłoczkach powiedział że nie raz mieli przypadek że któryś był zarysowany – po przejechaniu papierkiem 2000 wszystko wracało do normy. Do tego oczywiście nie trzeba demontwać całej skrzyni.
Zobaczymy.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Jeśli dobrze kojarzę, na ten objaw zmieniane było oprogramowanie sterownika skrzyni.
A z wymianą oleju to bym uważał. Poczytajcie to http://www.mazda6tech.com/tsb/aisinwarner.pdf
A z wymianą oleju to bym uważał. Poczytajcie to http://www.mazda6tech.com/tsb/aisinwarner.pdf
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Normalka. Mamy na parkingu 2 Mazdy 6 i jedną 3 w automacie i każda ma to samo. Ale nie tylko mazdy, jeżdżąc Mesiem, BMW, Chrysler, Pontiac...blabla nie mal każdy automat właśnie tak szarpnie z 1 na 2 jak po mału przyspieszamy.
- Od: 30 paź 2005, 06:23
- Posty: 294
- Skąd: Chicago
- Auto: '03 Ford Focus ZX3
A jak ten komputer zresetować – wystarczy odpiąć akumulatorek czy tylko stanowisko diagnostyczne pomoże?? A i jeszcze 1 objaw jest – oczywiście jak jest zimny i tylko czasami – ruszam – wciskam gaz tak żeby zminił bieg z 1 na 2 przy ok 3200obr – przed samą zmianą samochód dostaje kopa- jakby dostał większą dawkę paliwka i zmiana bieg bez szrpnięcia. Ale jak wolno chce przyśpieszyć to oczywiście czasami szarpie. Dziwi mnie jedynie to nagłe przyśpieszanie (powiedzmy trwające 0.5sek) przed zmianą biegu.
Mam jeszcze Lancera w automacie – on tak nie szarpie
Oczywiście nigdy nie zapaliła mi się kontrolka AT a badanie komputerowe nie wykazało żadnych błędów.
Mam jeszcze Lancera w automacie – on tak nie szarpie
Oczywiście nigdy nie zapaliła mi się kontrolka AT a badanie komputerowe nie wykazało żadnych błędów.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6