Przywieszajacy sie pedal gazu – jak ustawić TPSa (626 GE)
Witam,
Zauwazylem u siebie cos takiego: Jesli auto stoi troszke dluzej, np. cala noc, to rano pedal gazu jest jakby przyblokowany – gdy wcisnie sie go, to jest ok i juz wiecej sie nie blokuje, ale problem polega na tym, ze jak lekko przygazuje, aby go odblokowac, to potem dziwnie spada z obrotow. Zaczyna "kaszlec" i obroty spadaja ponizej "normalnej wartosci" ok 800 obr/min? Jak sie jeszcze ze dwa razy przygazuje, to juz jest OK. Co to moze byc?? Pomocy ! Denerwuje mnie to i chcialbym wiedziec co nalezy zrobic.
P.S
Czesto jezdze tez Mazda 626, 2000r i tam problem z przycinajacym sie gazem jest rowniez, tyle, ze nie ma problemow z obrotami.
Zauwazylem u siebie cos takiego: Jesli auto stoi troszke dluzej, np. cala noc, to rano pedal gazu jest jakby przyblokowany – gdy wcisnie sie go, to jest ok i juz wiecej sie nie blokuje, ale problem polega na tym, ze jak lekko przygazuje, aby go odblokowac, to potem dziwnie spada z obrotow. Zaczyna "kaszlec" i obroty spadaja ponizej "normalnej wartosci" ok 800 obr/min? Jak sie jeszcze ze dwa razy przygazuje, to juz jest OK. Co to moze byc?? Pomocy ! Denerwuje mnie to i chcialbym wiedziec co nalezy zrobic.
P.S
Czesto jezdze tez Mazda 626, 2000r i tam problem z przycinajacym sie gazem jest rowniez, tyle, ze nie ma problemow z obrotami.
- Od: 12 maja 2004, 21:00
- Posty: 959
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75
Oczyść przepustnicę masz tam pewnie kupę nagaru......Jesli auto stoi troszke dluzej, np. cala noc, to rano pedal gazu jest jakby przyblokowany
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
OK – dzieki ! I tak sam tego nie zrobie, ale juz mniej wiecej wiem co jest grane. Gdzie z tym ustrojstwem pojechac? W okolicy mam tylko ASO w Opolu, hmmm...ale tam to mnie pewno skasuja. Zna ktos moze jakis serwis poza ASO w okolocach Wrocławia/Opola Jaksa – duzo z tym roboty?? i mniej wiecej ile trzea liczyc za taka robote?? z gory thx
- Od: 12 maja 2004, 21:00
- Posty: 959
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75
Roboty na 30 min + ustawienie na testerze mała kasa jakies 70-120 zł tak myslęJaksa – duzo z tym roboty?? i mniej wiecej ile trzea liczyc za taka robote??
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
ZRÓB TO SAM!!
TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda
1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
Pozdrawiam
TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda
1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
Pozdrawiam
sołtys woltomierz i do dzieła należy tylko poszukać wartości napięc przy róznych kątach otwarcia z tymi danymi bez problemu ustawisz
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Troszeczke pytanie z innej beczki ale blisko...Otóż od pewnego czasu (czasami) zdarza się że gdy wciskam pedał gazu w pewnym położeniu napotykam opór (około 1/2 wciśniętego pedału). Nigdy nie próbowałem cisnąc na hamca bo nie wiem czy nie rozwalę przepustnicy. Zawsze pomaga lekkie puszczenie gazu i potem pedał od razu idzie lekko do dechy. Poradźcie może miliście podobny problem. Jeśli to nie linka to co?
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
no właśnie ale czy ta instrukcja ustawiania TPS tyczy się też mazdy xedos 6 z silnikiem 1,6? bo jeśli ten wiatrak nie będzie się włączał to cała operacja nie ma sensu. u mnie silnik ma czkawkę przy niskich obrotach. zapłon wykluczam bo powymieniałem już prawie wszystkie części został mi jeszcze dolot i ewentualnie alternator.
- Od: 22 lis 2005, 21:09
- Posty: 21
- Skąd: Zgorzelec
- Auto: Xedos 1.6 1994r.
Może w końcu ustalimy zeznania. Z dotychczasowych wypowiedzi nie wynika jasno jakiego silnika dotyczy ta piękna instrukcja. I jak się czyści przepustnicę (bo opis dotyczy ustawienia TPS). U mnie pierwsze wciśnięcie pedału gazu po nocy wiąże się z małym oporem, potem jest wszystko normalnie.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Mam pytanie co do tego ustawienia TPS.
1. regulację wykonuje się na ciepłym silniku?
2.O jaki wentylator chodzi?ten od chlodnicy?
3.Czyli przy odpowiednim ustawieniu przepustnicy on sie bedzie zawsze kręcił dla komputera w tybie testu?
4. Dla 0.1mm ma się kręcić a dla o.5 ma się wyłączyć tak?
5. Czym najczęściej objawia się złe ustawienie TPS i jaką role on dokładnie pełni?
z góry dziękuję za pomoc
1. regulację wykonuje się na ciepłym silniku?
2.O jaki wentylator chodzi?ten od chlodnicy?
3.Czyli przy odpowiednim ustawieniu przepustnicy on sie bedzie zawsze kręcił dla komputera w tybie testu?
4. Dla 0.1mm ma się kręcić a dla o.5 ma się wyłączyć tak?
5. Czym najczęściej objawia się złe ustawienie TPS i jaką role on dokładnie pełni?
z góry dziękuję za pomoc
- Od: 8 mar 2011, 01:46
- Posty: 29
- Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02
1. tak na ciepłym
2. wentylator chłodnicy
3. w trybie testu tak
4. dokladnie
5. glownie falowanie obrotow na biegu jalowym i nierownej pracy silnika podczas jazdy
2. wentylator chłodnicy
3. w trybie testu tak
4. dokladnie
5. glownie falowanie obrotow na biegu jalowym i nierownej pracy silnika podczas jazdy
-
Tommek_323
xXx dla mx6 ge kl tez to ma zastosowanie?
- Od: 16 cze 2006, 13:54
- Posty: 77
- Skąd: chełm
- Auto: BYLO – MX6 KL...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6