spalanie wysokie
palil mi do tej pory 6-6.5 srednio....a teraz spaliła 8.5 !!!
fakt ze tylko po miescie i krotkie trasy...ale niezla roznica się zrobila..a styl jazdy taki sam...
a ile wam max spalila w extremalnych sytuacjach....
fakt ze tylko po miescie i krotkie trasy...ale niezla roznica się zrobila..a styl jazdy taki sam...
a ile wam max spalila w extremalnych sytuacjach....
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
- Od: 31 maja 2006, 21:08
- Posty: 58
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r
A kopci? Jakie przedtem jeździłeś trasy?
Miałem kiedyś gwałtowny przyrost apetytu na paliwo jak zalałem "lepszy" ON i miałem zapchany IC. Ale było to 6,5 i tylko raz.
Miałem kiedyś gwałtowny przyrost apetytu na paliwo jak zalałem "lepszy" ON i miałem zapchany IC. Ale było to 6,5 i tylko raz.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):A kopci? Jakie przedtem jeździłeś trasy?
Miałem kiedyś gwałtowny przyrost apetytu na paliwo jak zalałem "lepszy" ON i miałem zapchany IC. Ale było to 6,5 i tylko raz.
mi pali cały czas 6.5 litra srednio...(50% trasa 50% miasto) raz spalil mi na trasie w lecie 5 literków alenigdy nie przekroczylem 90-100 km na godzinke
to 8.5 literka co spalilo tylko i wylacznie w miescie ale jak mowilem krotkie trasy...
to pierwszy raz tak mi przejadł tyle ropki
zawsze paliwo Shell VP ten sam dystrybutor
raczej nie dymi...po czyszczeniu calego ukladu dolotowego jest ...
intelcooler nie czyszczony...
nie zauważylem zadnych objawów niepokojacych
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
- Od: 31 maja 2006, 21:08
- Posty: 58
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r
To tym się zajmij.luzaklive1 napisał(a):intelcooler nie czyszczony...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
koega sie przejol ze mu mazda spalila 8.5
mi tyle pali na codzien po miescie tyle ze kola mam 205/45/17
a trasa to srednio 7
tyle ze ciezka noga i predkosc na poziomie 120-140
ale jak ja kupilem i prowadzilem z holandi to 4.5
w polsce tylko raz udalo mi sie zjesc do 5l/100km
ale to na normalnych kolkach(185/65/14) i autortrada i do 100km/h
mi tyle pali na codzien po miescie tyle ze kola mam 205/45/17
a trasa to srednio 7
tyle ze ciezka noga i predkosc na poziomie 120-140
ale jak ja kupilem i prowadzilem z holandi to 4.5
w polsce tylko raz udalo mi sie zjesc do 5l/100km
ale to na normalnych kolkach(185/65/14) i autortrada i do 100km/h
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
dodam ze dolot i IC nie czyszczone
oleju nie bierze od wymiany do wymiany stan sie trzyma jak trzeba( profilatycznei co 10000km mobil 1 10w40)
jedyne co to teraz padl mi zawor SPV i nie moge kupic bo mabi che 1700zl a serwis 15000 zl bo razem z pompa maja tylko
oleju nie bierze od wymiany do wymiany stan sie trzyma jak trzeba( profilatycznei co 10000km mobil 1 10w40)
jedyne co to teraz padl mi zawor SPV i nie moge kupic bo mabi che 1700zl a serwis 15000 zl bo razem z pompa maja tylko
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
Jak profilaktycznie? – co tyle musisz, chyba, że Ci nie zależy na trwałości silnika i turbiny.Krzysiek_1123 napisał(a):oleju nie bierze od wymiany do wymiany stan sie trzyma jak trzeba( profilatycznei co 10000km mobil 1 10w40)
Spalanie zależy od nogi i długości tras.
Spalanie max w życiu – 150km/h na autostradzie, jazda po górach, pełny komplet pasażerów, klima włączona, pełny bagażnik, trasa 600km- 6,34L/100
Minimalne spalanie 5,25 – trasa (+przelot przez miasto) bez przekraczania 105km/h.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
wiekszosc ludzi jak zapytasz co ile wymieniaja olej to ci powiedza 15000km
i 10000km tzn profilatycznie
powod oczywisty moj styl jazdy.
ale twoje spalanie faltycznie jest sporo nizsze niz moje a twoja jest raczej ciezsza niz 323
az bede teraz jezdzil ekonomicznie i sprawdze ile mi mazda pali
i 10000km tzn profilatycznie
powod oczywisty moj styl jazdy.
ale twoje spalanie faltycznie jest sporo nizsze niz moje a twoja jest raczej ciezsza niz 323
az bede teraz jezdzil ekonomicznie i sprawdze ile mi mazda pali
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
W dieslu z Turbiną olej wymienia się co 10kkm. Jeśli to CR to rzadziej (20 a nawet 50kkm).
Przekładam biegi przy 2000-2200 (następny bieg to 1500-1600) i jeżdżę dość spokojnie.Krzysiek_1123 napisał(a):ale twoje spalanie faltycznie jest sporo nizsze niz moje a twoja jest raczej ciezsza niz 323 az bede teraz jezdzil ekonomicznie i sprawdze ile mi mazda pali
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ja we wszystkich swoich autach zmienam co 10000km
jak narazie nie stracilem
opel vectra 2,0DTH (tj 100km diesel etc) ma przebieg 550000km
silnik nie ruszany nigdy
[tiiit] jak zawsze jedynie co to turbina ju siada i puszcz olej i w ssacym stoi. ale przy tym przebiegu z czego 500000 nie najlzejszych warunkach
przez to ze ta tubina juz siada to w dolnym zakresie obroow ma zanik mocy ale juz jaskoczy to idze
predkosc max nie zmienila sie od nowosci wcale dalej mac 180km/h
jak narazie nie stracilem
opel vectra 2,0DTH (tj 100km diesel etc) ma przebieg 550000km
silnik nie ruszany nigdy
[tiiit] jak zawsze jedynie co to turbina ju siada i puszcz olej i w ssacym stoi. ale przy tym przebiegu z czego 500000 nie najlzejszych warunkach
przez to ze ta tubina juz siada to w dolnym zakresie obroow ma zanik mocy ale juz jaskoczy to idze
predkosc max nie zmienila sie od nowosci wcale dalej mac 180km/h
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
Ludziska – przestańcie dusić madzie tylko przeczyście jej płucka!!!!
Wyjęcie IC w 323 to bułka z masłem + lemoniada w drugiej ręce – w 626 jest sporo roboty ale w 323 można na parkingu zrobić w pół gódziny!
Normalnie jak się kiedyś wkurzę to nie będzie możliwości pisania tematów o kiepskiej mocy, wysokim spalaniu czy dymieniu jeśli jeśli ktoś nie zrobił czyszczenia IC.
Wyjęcie IC w 323 to bułka z masłem + lemoniada w drugiej ręce – w 626 jest sporo roboty ale w 323 można na parkingu zrobić w pół gódziny!
Normalnie jak się kiedyś wkurzę to nie będzie możliwości pisania tematów o kiepskiej mocy, wysokim spalaniu czy dymieniu jeśli jeśli ktoś nie zrobił czyszczenia IC.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Ludziska – przestańcie dusić madzie tylko przeczyście jej płucka!!!!
Wyjęcie IC w 323 to bułka z masłem + lemoniada w drugiej ręce – w 626 jest sporo roboty ale w 323 można na parkingu zrobić w pół gódziny!
Normalnie jak się kiedyś wkurzę to nie będzie możliwości pisania tematów o kiepskiej mocy, wysokim spalaniu czy dymieniu jeśli jeśli ktoś nie zrobił czyszczenia IC.
Co to jest to IC ? i po ilu tysiączkach powinno się to czyścić ?
Sorry ale jeszcze jestem laikiem w tych sprawach – lecz życie zmusza mnie do nauki mając Mazde z silnikiem diesla
Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia – jak Mazda z silnikiem DITD
- Od: 17 kwi 2006, 15:58
- Posty: 9
- Auto: Mazda Premacy td 2.0,74kw,2000
Intercooler – chłodnica powietrza doładowanego. Pomalowana na czarno, znajduje prawie się pod lewym reflektorem (patrząc z przodu na maskę – prawa lampa).lucas74 napisał(a):Co to jest to IC ?
Wykorzystuje dwie zasady – sprężone powietrze w sprężarce jest gorące (ciepło odbierane z turbiny oraz sam proces sprężania). Taka temperatura ogranicza wydajność silnika bo mniej cząsteczek powietrza (i tlenu) mieści się wtedy w cylindrze oraz wyższa temperatura spalania zwiększa ilość gazów toksycznych w spalinach.
Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi – zależy od rodzaju jazdy (miasto, trasa, obroty, sprawność EGR, zużycie turbiny itd.). W silnikach TDI koncernu VAG (Volkswagen Audi Group) zapychają się czasem po 100 kkm a niektórym po 300. Nie ma na to reguły. Najbardziej zasyfiony przypadek o którym słyszałem (prawie całkowite zapchanie układu) to było przy 90kkm.lucas74 napisał(a):po ilu tysiączkach powinno się to czyścić ?
Gdyby w Polsce nie przeważały mazdy z dieslem, które zostały wypchnięte z zachodu to byłoby inaczej. Oni wypychają auta, które są uszkodzone, albo zmuloine albo nie chce im się naprawiać (lenistwo albo koszty). I my potem narzekamy. W Polsce modele z DiTD nie były sprzedawane, chociaż bardzo krótko oferowany był premacy DiTD i tylko w niektórych miejscach.lucas74 napisał(a):lecz życie zmusza mnie do nauki mając Mazde z silnikiem diesla
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź – jescze jedno pytanie ile kosztuje czyszczenie IC – może powinienem to zrobić w mojej madzi ma ona oficjalnie 139kkm
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję
Lucas
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję
Lucas
Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia – jak Mazda z silnikiem DITD
- Od: 17 kwi 2006, 15:58
- Posty: 9
- Auto: Mazda Premacy td 2.0,74kw,2000
Niech pomyślę... klucz 12, śrubokręt, jedno piwo/soczek+drożdżówka, kilka łyżek ludwika i gorąca woda, butelka benzyny ekstrakcyjnej (ok. 3,50 w sklepie z farbami)... Instrukcja jest napisana na forum – wystarczy poszukać (pisałem kilka razy, nie tylko ja).lucas74 napisał(a):jescze jedno pytanie ile kosztuje czyszczenie IC
luzaklive1 – czy już dokonałeś przeczyszczenia płucek?
Ostatnio edytowano 26 mar 2007, 21:01 przez xANDy, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Niech pomyślę... klucz 12, śrubokręt, jedno piwo/soczek+drożdżówka, kilka łyżek ludwika i gorąca woda, butelka benzyny ekstrakcyjnej (ok. 3,50 w sklepie z farbami)... Instrukcja jest napisana na forum – wystarczy poszukać (pisałem kilka razy, nie tylko ja).lucas74 napisał(a):jescze jedno pytanie ile kosztuje czyszczenie IC
luzaklive1 – czy już dokonałeś przeczyszczenia płucek?
no jeszcze nie..ale juz mam namiary na gosci....nie mam motywacji ostatnio ..bo madzia stoi wiecej w garazu bom dostał Vectre diesla 2.2 ...służbową....
a tak an marginesie ma 125 koników i ładnie jezdzi...i wogle...ale nie wiele lepiej się zbiera niż moje 90 kucyków....jednak masa robi swoje w vectra...
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
- Od: 31 maja 2006, 21:08
- Posty: 58
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r
Załatwię Ci "kopas w dupas".. w BJtce wyjęcie IC to pryszcz, więc do dzieła!! Nie pożałujesz a potem odstawisz vectrę aż miłoluzaklive1 napisał(a):no jeszcze nie..ale juz mam namiary na gosci....nie mam motywacji ostatnio ..
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6