Tu japonce dalitadziol napisał(a):moduły elektroniki są źle uszczelnione.
Problemy z modułem ABS
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Problem rozwiązany! Jak się okazało, podejrzenia sie sprawdziły, przyczyną był wadliwy moduł (sterownik) ABS-u. Niestety trzebabyło go wyminic na inny używany i teraz wszystko gra, miejmy nadzieje, że już tak zostanie Dziekuje za pomoc wszystkim na wątku!
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 29 lis 2006, 00:15
- Posty: 12
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM
Jaksa napisał(a):Jaksa napisał:
Katowice ul. Wapienna 18 tel. 601 436 706...
Może nie będę musiał zaczynać nowego tematu:
Możecie mi podać jakiegoś dobrego fachowca od mazdy w Gorzowie Wlkp. albo w okolicach?
Mam parę pytań (m.in. o ABS), a Szczecin i Poznań trochę daleko
dzięki z góry za pomoc
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Camel123 napisał(a):Mam problemy z ABS-em oraz kontrolą trakcji w mazdzie 626 GF 98r 1.8benzyna 16V. W czasie jazdy niegasną kontrolki od ABS i TCS. Wydawało mi się że to wina któregoś z czujników ale po wnikliwej diagnozie mechanik stwierdził ze niesprawny jest MODUŁ ABS. W komputerze wyskakuja różne dziwne niestworzone błędy miedzy innymi wskazuje uszkodzenie 3 czujników ABS ale po sprawdzeniu ich innym sposobem okazuje sie że wszystkie są dobre. Cały system przed modułem jest sprawny (przed wtyczką wchodzącą do modułu), niestety potem pojawiaja sie problemy.
no to mam identyczny problem, masa błędów a czujniki ok – tylko u mnie dodatkowo zmostkowana jest kontrolka ABS z kontrolką ładowania aku i błędów nie wskazywał – sam nie mogłem ich nawet wymigać
Camel123 napisał(a):Problem rozwiązany! Jak się okazało, podejrzenia sie sprawdziły, przyczyną był wadliwy moduł (sterownik) ABS-u. Niestety trzebabyło go wyminic na inny używany i teraz wszystko gra
co mnie bardzo cieszy bo mam potencjalne rozwiązanie problemu
Camel123 chciałem zapytać o koszt takiego modułu ile Cię on wyniósł?
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
Czy w 626 1999 można wyciągnąć sam komputer ABS'u bez demontowania całego urządzenia mechanicznie? Komputer jest "aluminiowy", sumitomo...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Mozna , od spodu pompyxANDy napisał(a):Czy w 626 1999 można wyciągnąć sam komputer ABS'u bez demontowania całego urządzenia mechanicznie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Mozna , od spodu pompy
Jarku – robić to z kanału, na ślepo z góry, kluczem, śrubokrętem czy jakoś...
HELP!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
....a najwygodniej na podnosniku ........xANDy napisał(a):robić to z kanału
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam.
Nie wiem czy to Wam coś pomoże, ale miałem podobny problem i wszystko wskazuje na to że pies był pogrzebany w klockach hamulcowych.Otóż po ich wymianie lubiła się zajarać kontrolka od ABS i TCM. Problem zdaje się sam zniknął (jak na razie) po dotarciu się klocków. Problem ten pojawiał się też przed ich wymianą, więc może biega o kllocki.
Pozdrawiam.
DARECKI 626
Nie wiem czy to Wam coś pomoże, ale miałem podobny problem i wszystko wskazuje na to że pies był pogrzebany w klockach hamulcowych.Otóż po ich wymianie lubiła się zajarać kontrolka od ABS i TCM. Problem zdaje się sam zniknął (jak na razie) po dotarciu się klocków. Problem ten pojawiał się też przed ich wymianą, więc może biega o kllocki.
Pozdrawiam.
DARECKI 626
- Od: 26 kwi 2007, 12:38
- Posty: 4
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: 626/ "99/ 1.8 DOHC/ GW
U mnie czujnik padł (nie wiem który) ale jeszcze niedawno chodził dopiero jak "podgrzałem" hamulce. Na zimnym silniku (zimnych tarczach) nie załączał się układ. Pierwszy, który pada, to lewy tylny i nikt nie wie dlaczego (dlaczego pada i dlaczego akurat ten).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
podepne sie pod watek.
W mojej Madzi co jakis czas zapala sie kontrolka ABS.
Dzieje sie to zawsze wowczas, gdy skrecam w lewo przy nieco wiekszym (ciasniejszym) skrecie lub gdy wchodze w niego z nieco wieksza predkoscia/obrotami. Gdy skrecam pomalutku, spokojnie – nie zapala sie.
Wystarczy wowczas zgasic silnik i odpalic ponownie – kontrolka gasnie.
Jest to dosc irytujaca sytuacja i nie mam pojecia, co moze byc nie tak?
W mojej Madzi co jakis czas zapala sie kontrolka ABS.
Dzieje sie to zawsze wowczas, gdy skrecam w lewo przy nieco wiekszym (ciasniejszym) skrecie lub gdy wchodze w niego z nieco wieksza predkoscia/obrotami. Gdy skrecam pomalutku, spokojnie – nie zapala sie.
Wystarczy wowczas zgasic silnik i odpalic ponownie – kontrolka gasnie.
Jest to dosc irytujaca sytuacja i nie mam pojecia, co moze byc nie tak?
- Od: 14 wrz 2006, 08:34
- Posty: 37
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 626 GE Liftback 1840 '94
Czy przód/tył masz takie same opony?
Może układ wychwytuje ZBYT duże różnice w prędkości obrotowej (poślizgi boczne itp)...
Może układ wychwytuje ZBYT duże różnice w prędkości obrotowej (poślizgi boczne itp)...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
tak, wszedzie identyczne Bridgestony.xANDy napisał(a):Czy przód/tył masz takie same opony?
http://www.integra24.pl/opony/opis/214/ ... 5-R14-86T/
- Od: 14 wrz 2006, 08:34
- Posty: 37
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 626 GE Liftback 1840 '94
xANDy napisał(a):U mnie czujnik padł (nie wiem który)
Już wiem, który padł – prawy tylny a nie lewy jak zazwyczaj.
Diagnozę rozpocząłem niejako od tyłu – wyjąłem wtyczkę z komputera ABS'u i mierzyłem który z czujników jest padnięty. Wyszło, że prawy tylny. Ponieważ nie chciało mi się wierzyć, że jestem tym szczęśliwcem, któremu padł INNY czujnik niż lewy tylny więc......
Wymieniłem – na szrocie pożyczyli mi od modelu BA – kształt niemal identyczny ale inny kąt mocowania. Po wyjęciu starego czujnika okazało się, że reszta wymiarów jest identyczna, więc po prostu wsadziłem stary-nowy czujnik, przełożyłem wszystkie blaszki oraz złączkę (GF ma większe styki niż BA) i działa. Problem był tylko z ustawieniem, bo oryginalny czujnik sam się centruje a ten nie miał pierścienia centrującego, więc miałem 2mm zapasowej regulacji.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
KAPELAN napisał:
W jaki sposób go namierzełeś? Czy biega o jego rezystancje? Jeśli tak, to byłbym Ci niezmiernie wdzięczny gdybyś podał wartość zmierzonego oporu.
Kiedyś pisałem o klockach hamulcowych, ale to była totalna lipa. Problm się powtarza, tyle tylko że zależy co mu odbije, raz wszystko działa,raz świruje. Potrafi zapalić się ABS i TCM zupełnie nieoczekiwanie i tak też potrafi zgasnąć.
Może ma ktoś na to koncepcję?
Z góry dzięki.
xANDy napisał(a):Diagnozę rozpocząłem niejako od tyłu – wyjąłem wtyczkę z komputera ABS'u i mierzyłem który z czujników jest padnięty
W jaki sposób go namierzełeś? Czy biega o jego rezystancje? Jeśli tak, to byłbym Ci niezmiernie wdzięczny gdybyś podał wartość zmierzonego oporu.
Kiedyś pisałem o klockach hamulcowych, ale to była totalna lipa. Problm się powtarza, tyle tylko że zależy co mu odbije, raz wszystko działa,raz świruje. Potrafi zapalić się ABS i TCM zupełnie nieoczekiwanie i tak też potrafi zgasnąć.
Może ma ktoś na to koncepcję?
Z góry dzięki.
- Od: 26 kwi 2007, 12:38
- Posty: 4
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: 626/ "99/ 1.8 DOHC/ GW
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6